ПОСТАНОВА
№ 2а-335/10/2370
12.03.2010 р. м. Ч еркаси
Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого-судді Гаврилю ка В. О.,
секретар судового засідан ня - Хоменко О. О.,
за участю представників:
позивача - Диптан Ю. В.,
відповідача - не з' явивс я,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Монастирищенському ра йоні Черкаської області до в ідкритого акціонерного това риства “Монастирищенський з авод продтоварів” про стягне ння заборгованості,
встановив:
Управлінням Пенсійного фонду України в Монастирищен ському районі Черкаської обл асті подано позов про стягне ння з відкритого акціонерног о товариства “Монастирищен ський завод продтоварів” заб оргованості по сплаті штрафн их санкцій та пені.
Позивач стверджував, що за п еріод з 20.04.2004р. по 24.12.2009р. у зв' язк у з несвоєчасною сплатою стр ахових внесків до відповідач а були згідно рішення № 705 від 28 .12.2009р. застосовані фінансові с анкції у вигляді штрафу в роз мірі 102 грн. 20 коп. та нарахована пеня в сумі 1 912 грн. 99 коп.
Оскільки сума фінансових с анкцій та пені в загальному р озмірі 2 015 грн. 19 коп. у строки, вс тановлені п. 6 ст. 20, ст. 106 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування” та Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрах ованими особами внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України, зат вердженою постановою Правлі ння Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 р., відповідачем не сплачена, позивач просив стя гнути її у судовому порядку.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і м ісце розгляду справи в судов е засідання не з' явився, зап еречення на позов не надав, а т ому суд вирішив розглянути с праву без його участі на підс таві наданих документів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, повно, все бічно, об' єктивно дослідивш и надані у справі докази, нада вши їм юридичну оцінку, суд пр ийшов до такого висновку.
Частиною першою статті 67 Ко нституції України закріплен о обов' язок кожного сплачув ати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених зак оном.
Відповідно до пункту 1 части ни 1 статті 1 Закону “Про збір н а обов' язкове державне пенс ійне страхування” платникам и збору на обов' язкове держ авне пенсійне страхування є суб' єкти підприємницької д іяльності незалежно від форм власності, їх об' єднання, бю джетні, громадські та інші ус танови та організації, об' є днання громадян та інші юрид ичні особи, а також фізичні ос оби - суб' єкти підприємниць кої діяльності, які використ овують працю найманих праців ників.
Згідно частини 1 статті 3 цьо го Закону збір на обов' язко ве державне пенсійне страхув ання платники збору сплачуют ь до Пенсійного фонду Україн и в порядку визначеному зако нодавством України.
Спеціальним законом, який в изначає принципи, засади і ме ханізми функціонування сист еми загальнообов' язкового державного пенсійного страх ування, призначення, перерах унку і виплати пенсій, наданн я соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуют ься за рахунок страхових вне сків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачени х цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичу вального пенсійного фонду та фінансування за рахунок йог о коштів видатків на оплату д оговорів страхування довічн их пенсій або одноразових ви плат застрахованим особам, ч ленам їхніх сімей та іншим ос обам, є Закон України “Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування” (далі Закон № 1058-IV).
Статтею першою Закону № 1058-IV в изначено, що страхувальникам и є роботодавці та інші особи , які відповідно до цього Зако ну сплачують страхові внески на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування.
Статтею 14 Закону № 1058-IV встано влено, що страхувальниками, в ідповідно до цього Закону, є р оботодавці: підприємства, ус танови і організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, об' єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об ' єднань громадян, профспіло к, політичних партій, які мают ь окремий баланс і самостійн о ведуть розрахунки із застр ахованими особами), фізичні о соби - суб' єкти підприємниц ької діяльності та інші особ и (включаючи юридичних та фіз ичних осіб - суб' єктів підпр иємницької діяльності, які о брали особливий спосіб опода ткування (фіксований податок , єдиний податок, фіксований с ільськогосподарський подат ок, придбали спеціальний тор говий патент), які використов ують працю фізичних осіб на у мовах трудового договору (ко нтракту) або на інших умовах, п ередбачених законодавством , або за договорами цивільно-п равового характеру.
Відповідно до статті 15 Зако ну № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної систем и є страхувальники, зазначен і в статті 14 цього Закону.
Відкрите акціонерне товар иство “Монастирищенський за вод продтоварів” як суб' єкт господарювання - юридична о соба, ідентифікаційний код 0038 0623, зареєстрований Монастирищ енською районною державною а дміністрацією 14.12.1995р.
З огляду на викладені вище н орми Закону № 1058-IV відповідач є страхувальником, в розумінн і цього Закону, та платником с трахових внесків.
Відповідно до пункту 6 части ни 2 статті 17 Закону № 1058-IV страху вальник зобов' язаний нарах овувати, обчислювати і сплач увати в установлені строки т а в повному обсязі страхові в нески. Частиною 2 статті 20 зазн аченого Закону встановлено, що обчислення страхових внес ків застрахованих осіб здійс нюється страхувальником на п ідставі бухгалтерських та ін ших документів, відповідно д о яких проводиться нарахуван ня (обчислення) або які підтве рджують нарахування заробіт ної плати, на які відповідно д о цього Закону нараховуються страхові внески.
Пунктом 6 статті 20 Закону № 1058- IV передбачено, що страхувальн ики зобов' язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звіт ний період, не пізніше ніж чер ез 20 календарних днів із дня з акінчення цього періоду неза лежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких на раховуються страхові внески . Для страхувальників, що мают ь найманих працівників, базо вим звітним періодом є кален дарний місяць. Згідно частин и 12 статті 20 вищезазначеного З акону страхові внески підляг ають сплаті незалежно від фі нансового стану платника стр ахових внесків.
За змістом статті 23 зазначе ного Закону спори, що виникаю ть із правовідносин за цим За коном, вирішуються органами Пенсійного фонду в судовому порядку.
Відповідно до частини 2 стат ті 106 Закону № 1058-IV суми страхови х внесків своєчасно не нарах овані та/або не сплачені стра хувальниками у строки, визна чені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені терито ріальними органами Пенсійно го фонду у випадках, передбач ених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються пр остроченою заборгованістю і з сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням п ені та застосуванням фінансо вих санкцій.
Згідно частини 8 статті 106 Зак ону № 1058-IV на недоїмку нарахову ється пеня з розрахунку 0,1 від сотка суми недоплати за кожн ий день прострочення платежу
Частиною 9 статті 106 Закону № 1058-IV передбачено право виконав чих органів Пенсійного фонду застосовувати до страхуваль ників фінансові санкції. Зок рема, відповідно до пункту др угого цієї частини за неспла ту (неперерахування) або несв оєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальни ками страхових внесків, у том у числі донарахованих страху вальниками або територіальн ими органами Пенсійного фонд у, накладається штраф у розмі рі 10 відсотків своєчасно не сп лачених сум.
З наданої суду копії рішенн я про застосування фінансови х санкцій та пені № 705 від 28 груд ня 2009 року вбачається, що за нес воєчасну сплату страхових вн есків до відповідача було за стосовано штраф в розмірі 102 г рн. 20 коп. та пеня в сумі 1 912 грн. 99 к оп.
Зазначене рішення було отр имане відповідачем 06.01.2010р., що п ідтверджується поштовим пов ідомленням про його вручення .
Частиною 13 статті 106 Закону № 1058-IV визначено, що суми пені та ш трафів, передбачених частина ми дев' ятою і десятою цієї с татті, підлягають сплаті стр ахувальником, банком чи орга нізацією, яка здійснює випла ту і доставку пенсій, протяго м десяти робочих днів з дня од ержання відповідного рішенн я. При цьому в цей же строк стр ахувальник, банк чи організа ція, яка здійснює виплату і до ставку пенсій, має право оска ржити зазначене рішення до в ищого органу Пенсійного фонд у або в судовому порядку з одн очасним обов' язковим письм овим повідомленням про це ві дповідного виконавчого орга ну Пенсійного фонду, яким при йнято це рішення.
Відповідач рішення про зас тосування фінансових санкці й не оскаржив, визначені ними суми штрафу та пені не сплати в.
За цих обставин, суд знаходи ть вимоги позивача обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню.
Відповідно до частини четв ертої статті 94 КАС України суд ові витрати, здійснені позив ачем - суб' єктом владних пов новажень, з відповідача не ст ягуються.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
постановив:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акц іонерного товариства “Монас тирищенський завод продтова рів” (19100, Черкаська область, м. М онастирище, вул. Леніна, 40, іден тифікаційний код 00380623) на корис ть управління Пенсійного фон ду України в Монастирищенськ ому районі Черкаської област і (19100, Черкаська область, м. Мона стирище, вул. Леніна, 125, ідентиф ікаційний код 21366685) фінансові с анкції в розмірі 102 (сто дві) грн . 20 коп. та пеню в розмірі 1 912 (одна тисяча дев' ятсот дванадцят ь) грн. 99 коп.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляц ійної скарги, якщо вони не бул и подані у встановлені строк и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Заява про апеляційне оскар ження постанови подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в по вному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутно сті особи, яка бере участь у сп раві, то строк подання заяви п ро апеляційне оскарження обч ислюється з дня отримання не ю копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження. Апеляційна ск арга може бути подана без поп ереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена в повн ому обсязі 17.03.2010р.
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10562643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні