ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 липня 2010 року 12 год. 07 х в. № 2а-6974/10/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого судді Марул іної Л.О. при секретарі суд ового засідання Ємельяно вій А.С. вирішив адміністра тивну справу
за позовом Управління Пенсійного фо нду України у Кагарлицькому районі
до Акціонерного товариства ф ірми «Укргазбуд»
про стягнення заборгованості у розмірі 7 240,89 грн.
Представники:
від позивача: Кагаловська В.О.,
від відповідача: не з' явились.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 26.07.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. П овний текст складено і підпи сано 28.07.2010 р.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністрат ивного суду м. Києва звернуло ся Управління Пенсійного фон ду України у Кагарлицькому р айоні (далі - Позивач) з позов ом до Акціонерного товариств а фірми «Укргазбуд»(далі - В ідповідач) (ідентифікаційний код 14277604) про стягнення заборго ваності у розмірі 7 240,89 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 11 .05.2010 відкрито провадження в ад міністративній справі № 2а-6974/10 /2670 та призначено попереднє су дове засідання, ухвалою від 16. 06.2010 - закінчено підготовче пр овадження та призначено спра ву до судового розгляду.
В судове засідання 26.07.2010 Пози вач прибув, представник Відп овідача не з' явився, належн им чином повідомлений про да ту, час і місце проведення суд ового засідання.
Позивач позов підтримує та просить суд задовольнити по зов у повному обсязі.
Позовні вимоги, мотивовані тим, що у Акціонерного товари ства фірми «Укргазбуд»існує заборгованість по внесках н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування в розмірі 5769,01 грн. та по виплаті п ільгових пенсій у розмірі 1471,88 грн.
Відповідач проти позову за перечує з підстав, викладени х у письмових запереченнях в ід 01.06.2010 №328.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстр у підприємств та організацій України, який наявний в матер іалах справи, Відповідач є юр идичною особою, зареєстрован ою Солом' янською районною у місті Києві державною адмін істрацією. Акціонерне товари ство фірма «Укргазбуд»(ідент ифікаційний код 14277604) має спеці алізоване управління підвод но-технічних робіт «Укрпідво дтрубопровідбуд»(ідентифік аційний код 20576104), яке є платнико м страхових внесків на загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування до Управлін ня Пенсійного фонду України у Кагарлицькому районі.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи, суд вважає, що позовні вимо ги слід задовольнити у повно му обсязі.
Щодо заборгованості по в несках на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання в розмірі 5769,01 грн. суд вих одив з наступного.
Абзацом 1 ст. 14 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування »від 09.07.2003р. № 1058-IV (надалі - Закон № 1058-ІV) встановлено, що страхув альниками відповідно до цьог о Закону є роботодавці: підпр иємства, установи і організа ції, створені відповідно до з аконодавства України, незале жно від форми власності, виду діяльності та господарюванн я, об'єднання громадян, профсп ілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва , відділення та інші відокрем лені підрозділи зазначених п ідприємств, установ, організ ацій, об'єднань громадян, проф спілок, політичних партій, як і мають окремий баланс і само стійно ведуть розрахунки і з застрахованими особами), фі зичні особи - суб'єкти підприє мницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних т а фізичних осіб - суб'єктів під приємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опо даткування (фіксований пода ток, єдиний податок, фіксова ний сільськогосподарський податок, придбали спеціальн ий торговий патент), які викор истовують працю фізичних осі б на умовах трудового догово ру (контракту) або на інших умо вах, передбачених законодавс твом, або за договорами цивіл ьно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Статтею 1 Закону № 1058-ІV передб ачено, що страхувальники - це р оботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону с плачують страхові внески на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування. Відп овідно до вказаної статті ст рахові внески - це кошти від рахувань на соціальне страху вання та збір на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, сплачені згідно із законод авством, що діяло раніше; кошт и, сплачені на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування відповідно до цього Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону № 1058-ІV п латниками страхових внесків до солідарної системи є стра хувальники, зазначені в стат ті 14 цього Закону, і застрахов ані особи, зазначені в частин і першій статті 12 цього Закону .
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону № 1058-ІV страхові внески до солі дарної системи нараховуютьс я: для роботодавця - на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці (грошового забезпечення) п рацівників, що включають вит рати на виплату основної і до даткової заробітної плати та інших заохочувальних та ком пенсаційних виплат, у тому чи слі в натуральній формі, які в изначаються згідно з нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до Закону Ук раїни «Про оплату праці», вип лату винагород фізичним особ ам за виконання робіт (послуг ) за угодами цивільно-правово го характеру, що підлягають о бкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимч асової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кош тів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатно сті.
Як вбачається з наведених н орм та підтверджується матер іалами справи, Відповідач є п латником страхових внесків д о солідарної системи Пенсійн ого фонду України.
Факт заборгованості боргу по страховому збору підтвер джується розрахунками за лют ий 2010 року на суму 5769,01 грн. Цей зв іт зданий в електронній форм і, а тому відповідно до п. 2.3. Пор ядку подання звітів до Пенсі йного фонду України в електр онній формі №7-7 від 19.04.2007 звіти є оригіналами та мають юридичн у силу, а також копією з особов ого рахунку платника.
Згідно картки особового ра хунку Відповідача на момент розгляду позовної заяви зали шаються не сплаченими страхо ві внески в розмірі 5769,01 грн.
Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону № 1058-ІV страхувальники зобов'яз ані сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий звітний період, не п ізніше ніж через 20 календарни х днів із дня закінчення цьог о періоду.
Згідно ч. 2, 3 ст. 106 Закону № 1058-ІV с уми страхових внесків своєча сно не нараховані та/або не сп лачені страхувальниками у ст роки, визначені статтею 20 цьог о Закону, в тому числі обчисле ні територіальними органами Пенсійного фонду у випадках , передбачених частиною трет ьою статті 20 цього Закону, вва жаються простроченою заборг ованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стя гуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.
Відповідно до ч. 3 ст.106 Закону № 1058-ІV протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхув альник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінанс ових санкцій. Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у в имозі про сплату недоїмки, уз годжує її з органами Пенсійн ого фонду в порядку, встановл еному правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження в имоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарженн я вимоги в судовому порядку.
Відповідачу було направле но вимогу від 01.04.2010 №Ю 22, яку Відп овідач оскаржив до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області (скарга від 12.04.2010 №205).
Твердження Відповідача, що станом на 31.05.2010 відповіді про р езультати розгляду скарги ві д 12.04.2010 №205 до скаржника не надход ило, спростовується матеріал ами справи.
Так, Позивачем у відповіді н а заперечення зазначено, що Г оловне управління Пенсійног о фонду України в Київській о бласті 19.04.2010 направило скаргу з а належністю до Управління П енсійного фонду України у Ка гарлицькому районі відповід но до п. 2.2 Порядку розгляду орг анами Пенсійного фонду Украї ни скарг на рішення про накла дення штрафу, нарахування пе ні та заяв страхувальників п ри узгодженні ними вимоги пр о сплату недоїмки із сплати с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування, затверджено го постановою правління Пенс ійного фонду України від 19.12.2003 № 21-2, а 07.05.2010 на адресу АТФ «Укргазб уд»відправлено рішення щодо повернення скарги без розгл яду (копії листа від 19.04.2010 та реє стру відправлених листів 07.05.201 0 долучено до матеріалів спра ви). Крім того, листом від 07.06.2010 Ві дповідачу повторно направле но рішення про результати ро згляду скарги.
Що стосується тверджень Ві дповідача про незаконне заст осування до нього фінансових санкцій відповідно до вимог и від 01.04.2010 №Ю 22 під час дії морат орію, суд виходить з наступно го.
Ухвалою господарського с уду міста Києва від 31.12.2008 поруше но провадження у справі №49/18-б п ро визнання банкрутом АТФ «У кргазбуд»та введено моратор ій на задоволення вимог кред иторів боржника відповідно д о ст. 12 Закону України від 14.05.1992 № 2343-XII "Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом" (далі - Зак он № 2343-XII).
Відповідно до ст.. 1 Закону № 2 343-XII мораторій на задоволення в имог кредиторів - це зупинен ня виконання боржником грошо вих зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборі в (обов'язкових платежів), т ермін виконання яких настав до дня введення мораторію , і припинення заходів, спрямо ваних на забезпечення викона ння цих зобов'язань та зобов'я зань щодо сплати податків і з борів (обов'язкових платежів ), застосованих до прийняття р ішення про введення мораторі ю.
Згідно ст.. 12 Закону № 2343-XII прот ягом дії мораторію на задово лення вимог кредиторів не на раховуються неустойка (штраф , пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи не належне виконання грошових з обов'язань і зобов'язань щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування та ін ші види загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування, податків і зборів (о бов'язкових платежів).
Отже, мораторій не зупиняє в иконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щод о сплати податків і зборів (об ов'язкових платежів), які вини кли після дня введення морат орію, та не припиняє заходів, с прямованих на їх забезпеченн я. Оскільки борг по сплаті стр ахових внесків виник після 31.1 2.2008 - у лютому 2010 року, то він під лягає сплаті Відповідачем.
Щодо заборгованості по вип латі пільгових пенсій у розм ірі 1471,88 грн. суд виходив з насту пного.
Відповідач відповідно до П останови Правління Пенсійно го фонду України від 19 гр удня 2003 р. N 21-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 16.01.2004 р. № 64/8663, щомісячно зобов' язано вносити до Пенсійного фонду України суми фактичних витрат на виплату та доставк у пенсій, призначених відпов ідно до п. п. «б»- «з»ст. 13 Закону України «Про пенсійне забез печення»від 05.11.1991 р. № 1788-ХІІ (із зм інами та доповненнями), що при значені в минулих та поточно му роках.
Позивачем було проведено п еревірку нарахування збору н а покриття фактичних витрат на виплату і доставку пенсій , призначених відповідно до п унктів «б»- «з»статті 13 Закону України «Про пенсійне забез печення».
Після проведеної перевірк и Позивачем встановлено, що у Відповідача утворилась забо ргованість по відшкодуванню пільгових пенсій в розмірі 147 1,88 грн. Ця пенсія виплачена пен сіонерам, які мають необхідн ий стаж роботи для призначен ня пенсій на пільгових умова х.
Заборгованість утворилась у зв' язку з несплатою факти чних витрат на виплату та дос тавку пенсії за квітень 2010 рок у.
Відповідач повинен був зді йснювати нарахування коштів на покриття фактичних витра т на виплату і доставку пенсі й, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положе нь Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування», в части ні пенсій, призначених відпо відно до п. «б»- «з»ст..13 Закону України «Про пенсійне страху вання».
Заборгованість підтверджу ється розрахунками фактични х витрат на виплату та достав ку пенсій, призначених відпо відно до ч. 2 Прикінцевих полож ень Закону України «Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування»в частині пенсій, призначених відпові дно до п. п. «б»- «з»ст.13 Закону У країни «Про пенсійне забезпе чення»за квітень 2010 року, який був отримані спеціалізовани м управлінням підводно-техні чних робіт «Укрпідводтрубоп ровідбуд»17.04.2010., що підтверджує ться поштовим повідомленням .
Суми фактичних витрат на ви плату та доставку пенсій Від повідач не відшкодовував, що призвело до порушення встан овлених державою норм чинног о законодавства, а саме Закон у України «Про пенсійне забе зпечення», яким встановлені державні гарантії соціально ї захищеності пенсіонерів шл яхом встановлення пенсій на рівні, орієнтовному на прожи тковий мінімум та відповідно до Конституції України гара нтує всім непрацездатним гро мадянам права на матеріальне забезпечення за рахунок сус пільних фондів споживання, ш ляхом надання трудових соціа льних пенсій. Пенсійний фонд України є центральним орган ом центральної виконавчої вл ади, що здійснює управління ф інансами пенсійного забезпе чення і несвоєчасного відрах ування до пенсійного фонду У країни призводить до відсутн ості коштів та заборгованост і по соціальних виплатах пер ед пенсіонерами.
Відносини, що склалися між Позивачем та Відповідачем є публічно-правовими відносин ами, виходячи із змісту ст. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністрат ивного судочинства України. Так, компетенція адміністрат ивних судів поширюється на с пори за зверненням суб' єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
Відповідно до Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 24.10.20 07, № 1261, Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади, діяльність якого с прямовується і координуєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и через Міністра праці та соц іальної політики.
Згідно Положення про управ ління Пенсійного фонду Украї ни в районах, містах і районах у містах, затвердженого Пост ановою правління Пенсійного фонду України 30.04.2002 N 8-2 (у редакці ї постанови правління Пенсій ного фонду України 25.02.2008 N 5-5), заре єстровано в Міністерстві юст иції України 21 травня 2002 р. за N 442/ 6730, серед інших завданням Упра вління є збирання та акумулю вання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування та інших коштів, призначених дл я пенсійного забезпечення, в едення їх обліку. Управління відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує до держання підприємствами, уст ановами, організаціями та гр омадянами актів законодавст ва про пенсійне забезпечення ; контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян. Управління має право ви магати від керівників та інш их посадових осіб підприємст в установ, організацій та фіз ичних осіб - суб'єктів підприє мницької діяльності усуненн я виявлених фактів порушення законодавства про порядок н арахування, обчислення та сп лати страхових внесків, здій снення фінансових операцій з коштами Фонду та порядку їх в икористання; стягувати з пла тників страхових внесків їх несплачені суми.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається обґ рунтовуючи позовні вимоги.
Відповідно до ст. 67 Констит уції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України, при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті необхідно позов задово льнити повністю, оскільки у п озивача наявні докази існува ння боргу у Відповідача.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат Позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з Відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити .
2. Стягнути з Акціонерн ого товариства фірми «Укргаз буд»(ідентифікаційний код 14277 604) на користь Управління Пенс ійного фонду України в Кагар лицькому районі заборговані сть в розмірі 7240,89 грн. (сім тисяч двісті сорок гривень 89 коп.), з них заборгованість по внесках на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування в розмірі 5769,01 грн. та заб оргованість по відшкодуванн ю фактичних витрат на виплат у і доставку пенсій, призначе них на пільгових умовах, в роз мірі 1471,88 грн.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.
Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.
Суддя Л. О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10562729 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні