Ухвала
від 05.08.2022 по справі 127/16871/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/16871/22

Провадження № 1-кс/127/6833/22

У Х В А Л А

Іменем України

05 серпня 2022 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2

за участю:

слідчого: ОСОБА_3

розглянувши всудовому засіданнів м.Вінниці взалі судуклопотання слідчогоГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті капітанаполіції ОСОБА_3 про наданнядозволу напроведення огляду, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий Головногоуправління Національноїполіції уВінницькій областікапітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером: 0520680500:01:005:0018, яка знаходиться на території Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Клопотання мотивовано тим, що Головним управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021022110000169 від 20.10.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, факт протиправного відчуження (без погодження такої дії з Кабінетом Міністрів України) з лісового фонду земельної ділянки площею 0,5 та (експертно- грошова оцінка ділянки складає 390 962 грн.), яка у відповідності до Плану існуючого використання земель Бохоницької сільської ради Вінницького району Вінницької області (розробленого ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 2008 року) перебувала на праві постійного користування у ДП «Вінницьке лісове господарство» (землі лісогосподарського призначення).

Так, у відповідності до законодавства України, зміна цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням із Кабінетом Міністрів України та відповідно до ст. 27 Лісового кодексу України передання у власність, надання у постійне користування для не лісогосподарських потреб земельних лісових ділянок, що перебувають у державній власності, належить до повноважень Кабінету Міністрів України.

Відповідно до наказу виконуючого обов`язки начальника ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області ОСОБА_5 № 662-УБД від 06.05.2021, у власність громадянина ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , має статус учасника бойових дій) надано земельну ділянку із кадастровим номером 0520680500:01:005:0010 (розробник документації «Юридично-земельний союз «Альянс», код ЄДРПОУ 25949947) нібито із вільних земель державної власності сільськогосподарського призначення (код цільового призначення - 01.03 для ведення особистого селянського господарства).

В той же час, на земельній ділянці із кадастровим номером 0520680500:01:005:0010, яка межує із земельною ділянкою лісогосподарського призначення ДП «Вінницьке лісове господарство» 0520680500:01:005:0006 (загальною площею 186,9312 га), наявні відповідні лісові насадження, а кадастровий номер вказує на те, що вказані земельні ділянки знаходяться в одному кадастровому кварталі відповідно до кадастрової зони.

Після отримання наказу про затвердження документації землеустрою, цього ж дня (06.05.2021 о 10:38 год.) ОСОБА_6 було зареєстроване на неї право власності. Після чого, відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки, вона перейшла у власність ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (06.05.2021 о 14:05 год.). Короткий проміжок часу між затвердженням наказом ОСОБА_8 проекту землеустрою та часом реєстрації права власності вказує на факт сприяння останнього у відчуженні земельної ділянки лісового фонду на користь третіх осіб.

В подальшому, 13.08.2021, відповідно до договору купівлі-продажу № 5712 від 13.08.2021, право власності на вказану земельну ділянку набув громадянин ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , (уродженець та мешканець м. Харків).

Станом на сьогодні, в межах земельної ділянки із кадастровим номером 0520680500:01:005:0010, відповідно до землевпорядної документації, розробленої ДП ТОВ «НВК» Світязь»-«Департамент землеустрою, кадастру та ГІС» (код ЄДРПОУ 35599587), здійснено її поділ на дві земельні ділянки із кадастровими ділянками 0520680500:01:005:0011 площею 0,3 га та 0520680500:01:005:0012 площею 0,2 га.

В подальшому, 17.12.2021 земельну ділянку 0520680500:01:005:0011 площею 0,3 га, поділено на земельну ділянку 0520680500:01:005:0018 площею 0,021 га та 0520680500:01:005:0017 площею 0,279 га, після чого їх реалізував ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .

Відповідно до відомостей Єдиного реєстру нерухомого майна власником земельної ділянки з кадастровим номером 0520680500:01:005:0018, перебуває у власності ОСОБА_10 .

Для досягнення повноти та всебічності розслідування, виникла необхідність у проведенні огляду земельної ділянки розташованої на території Вінницького району Вінницької області із кадастровим номером: 0520680500:01:005:0018, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

На підставі викладеного слідчий звернувся до суду з даним клопотанням та просив його задовольнити.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав зазначених у матеріалах клопотання.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався за фіксації процесу технічними засобами.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Згідно з частиною першою статті 40-1 КПК України дізнавач при здійсненні дізнання наділяється повноваженнями слідчого.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

За приписами частини третьої статті 233 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

Згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до частини другої статті 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК)

Відповідно до частини п`ятої статті 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів. (ч. 3 ст. 237 КПК)

З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що Головним управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021022110000169 від 20.10.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021022110000169 від 20.10.2021 слідує, що службові особи ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області зловживаючи своїм службовим становищем, протиправно передати у приватну власність земельну ділянку лісового фонду на території Вінницького району.

Обґрунтовуючи клопотання слідчим зазначається, що досудовим розслідуванням встановлено факт протиправного відчуження (без погодження такої дії з Кабінетом Міністрів України) з лісового фонду земельної ділянки площею 0,5 та (експертно- грошова оцінка ділянки складає 390 962 грн.), яка у відповідності до Плану існуючого використання земель Бохоницької сільської ради Вінницького району Вінницької області (розробленого ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 2008 року) перебувала на праві постійного користування у ДП «Вінницьке лісове господарство» (землі лісогосподарського призначення).

Так, у відповідності до законодавства України, зміна цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням із Кабінетом Міністрів України та відповідно до ст. 27 Лісового кодексу України передання у власність, надання у постійне користування для не лісогосподарських потреб земельних лісових ділянок, що перебувають у державній власності, належить до повноважень Кабінету Міністрів України.

Відповідно до наказу виконуючого обов`язки начальника ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області ОСОБА_5 № 662-УБД від 06.05.2021, у власність громадянина ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , має статус учасника бойових дій) надано земельну ділянку із кадастровим номером 0520680500:01:005:0010 (розробник документації «Юридично-земельний союз «Альянс», код ЄДРПОУ 25949947) нібито із вільних земель державної власності сільськогосподарського призначення (код цільового призначення - 01.03 для ведення особистого селянського господарства).

В той же час, на земельній ділянці із кадастровим номером 0520680500:01:005:0010, яка межує із земельною ділянкою лісогосподарського призначення ДП «Вінницьке лісове господарство» 0520680500:01:005:0006 (загальною площею 186,9312 га), наявні відповідні лісові насадження, а кадастровий номер вказує на те, що вказані земельні ділянки знаходяться в одному кадастровому кварталі відповідно до кадастрової зони.

Після отримання наказу про затвердження документації землеустрою, цього ж дня (06.05.2021 о 10:38 год.) ОСОБА_6 було зареєстроване на неї право власності. Після чого, відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки, вона перейшла у власність ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (06.05.2021 о 14:05 год.). Короткий проміжок часу між затвердженням наказом ОСОБА_8 проекту землеустрою та часом реєстрації права власності вказує на факт сприяння останнього у відчуженні земельної ділянки лісового фонду на користь третіх осіб.

В подальшому, 13.08.2021, відповідно до договору купівлі-продажу №5712 від 13.08.2021, право власності на вказану земельну ділянку набув громадянин ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , (уродженець та мешканець м. Харків).

На даний час, в межах земельної ділянки із кадастровим номером 0520680500:01:005:0010, відповідно до землевпорядної документації, розробленої ДП ТОВ «НВК» Світязь»-«Департамент землеустрою, кадастру та ГІС» (код ЄДРПОУ 35599587), здійснено її поділ на дві земельні ділянки із кадастровими ділянками 0520680500:01:005:0011 площею 0,3 га та 0520680500:01:005:0012 площею 0,2 га.

В подальшому, 17.12.2021 земельну ділянку 0520680500:01:005:0011 площею 0,3 га, поділено на земельну ділянку 0520680500:01:005:0018 площею 0,021 га та 0520680500:01:005:0017 площею 0,279 га, після чого їх реалізувано ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .

Вищевказані обставини підтверджуються витягом з ЄРДР №42021022110000169 від 20.10.2021, інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, договором купівлі-продажу земельної ділянки від 06.05.2021, наказом ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області від 06.05.2021.

Як зазначив слідчий для досягнення повноти та всебічності розслідування, виникла необхідність у проведенні огляду земельної ділянки розташованої на території Вінницького району Вінницької області із кадастровим номером: 0520680500:01:005:0012 площею 0,2 га, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Як уже зазначалося, згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

З інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №305978792 від 27.07.2022, слідує, що право власності на земельну ділянку з кадастровим номером: 0520680500:01:005:0018, яка розташована на території Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області зареєстровано за ОСОБА_10 .

З огляду на вищевикладене, зважаючи на необхідність всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, надання їм належної правової оцінки та прийняття законних процесуальних рішень в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, з метою здобуття фактичних даних, які дадуть можливість встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером: 0520680500:01:005:0018, яка знаходиться на території Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Таким чином, слідчий суддя вважає клопотання про огляд обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл слідчому Головногоуправління Національноїполіції уВінницькій областікапітану поліції ОСОБА_3 та слідчим, які діють у складі групи слідчих у кримінальному провадженні №42021022110000169 від 20.10.2021, на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером: 0520680500:01:005:0018, яка знаходиться на території Агрономічної сільської ради Вінницького району Вінницької області, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення05.08.2022
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу105639977
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/16871/22

Ухвала від 05.08.2022

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні