Справа № 308/9963/22
1-кс/308/3093/22
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 серпня 2022 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого1-говiддiленняслідчого вiддiлуУправління СБУкраїни вЗакарпатській областістаршого лейтенантаюстиції ОСОБА_3 ,яке погодженепрокурором відділуЗакарпатської обласноїпрокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32021070000000004, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.02.2021 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,-
ВСТАНОВИВ:
З матеріалів поданого слідчим клопотання вбачається, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ; засновник та керівник - ОСОБА_5 (р.н.о.к.п.п. - НОМЕР_2 ) в період березня 2019 - червня 2020 рр. на загальну суму 37 763 390,7 грн., в т.ч. ПДВ - 6 293 898,45 грн., оформило придбання послуг (контроль обігу документів між підприємством та залізницею; участь при завантаженні вантажу (перевірка показників якості товару); контроль зважування тари і брутто вагонів на залізничних вагах при завантаженні та розвантаженні вагонів; виконування робіт по пломбуванню і контролю номерів запірно-пломбувальних пристроїв; очищення вагонів перед завантаженням зерна; задування люків вагонів монтажною піною тощо) від суб`єктів господарської діяльності, з ознаками транзитно-конвертаційної спрямованості по ланцюгу постачання у яких відбувається заміна номенклатури товарів (послуг).
Крім цього встановлено, що в період березня 2019 - червня 2020 рр. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » отримує залізничні послуги від АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », Філія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).
Згідно ст. 31 Статуту залізниць України затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 р. N 457 Залізниця зобов`язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери. Таким чином, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відсутня потреба у замовленні послуг по очищенню вагонів перед завантаженням зерна. А вищезазначене зобов`язання Залізниці, щодо якості вагонів, які подаються під завантаження спростовує факт виконання зазначеними ризиковими СГД робіт по очищенню вагонів перед завантаженням зерна.
Згідно ст. 110 Статуту залізниць України затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 р. N 457 Залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству. Згідно ст. 924 Цивільного кодексу України перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Таким чином, відсутня потреба у замовленні послуг по контролю пересування вагонів по маршруту на залізниці від станції завантаження до станції вивантаження.
24.07.2020 року, з метою дослідження вказаних операцій проведених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та вищезазначеними ризиковими суб`єктами господарювання, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_4 скеровано відповідні матеріали супровідним листом за №511/7/07-16-21-06.
20.08.2020 року з ІНФОРМАЦІЯ_4 отримано Висновок аналітичного дослідження №25/07-16-16-00-13/38946320 «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (податковий номер НОМЕР_1 ) в частині придбання послуг/робіт за період з 01.07.2019 по 30.06.2020 щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та/або інших правопорушень».
Висновком проведеного аналітичного дослідження №25/07-16-16-00- 13/38946320 від 20.08.2020 року встановлено, що посадовими/службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » порушено вимоги пп.1.2 п.1, пп.2.1 п.2, п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за №168/704. п.1 ст.93акону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями, п.44.1 ст.44, п.198.1 ст.198, п.198.2 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI., із змінами та доповненнями, в результаті чого сфальсифіковано офіційні документи, які б підтверджували реальність надання послуг (контроль обігу документів між підприємством та залізницею; участь при завантаженні вантажу (перевірка показників якості товару); контроль зважування тари і брутто вагонів на залізничних вагах при завантаженні та розвантаженні вагонів; виконування робіт по пломбуванню і контролю номерів ЗПП; очищення вагонів перед завантаженням зерна; задування люків вагонів монтажною піною; транспортно-експедиційне обслуговування) на загальну суму 25 343 207,64 гри., в т.ч. ПДВ - 4 223 867,98 грн. від постачальників ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_4 ) на суму 1 174 493,1 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ) на суму 3 540 956,88 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ) на суму 2 823 780 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ) на суму 1 394 171,7 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ) на суму 2 068 368 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ) на суму 2 968 802,3 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ) на суму 5 755 233 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_11 ) на суму 2 781 513 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_12 ) на суму 2 835 889,66 грн., у яких відсутнє придбання послуг по ланцюгу.
Таким чином, проведення службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зазначених фінансово-господарських операцій щодо документального придбання вищезазначених послуг від ПП « ОСОБА_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » дало їм змогу штучно сформувати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » податковий кредит в сумі 4 223 867,98 грн., за наслідком чого нанесено збитки державному бюджету України шляхом несплати податку на додану вартість у значних розмірах.
Слідчий вказує, що з метою перевірки факту надання послуг АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у рамках даного кримінального провадження було скеровано запит до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » в порядку статті 93 КПК України для отримання ряду документів, які б підтверджували чи спростовували такі факти. Зокрема, орган досудового розслідування просив надати належним чином завірені копії документів та відомості щодо вказаних операцій між АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зокрема: договори купівлі-продажу, договори щодо надання послуг та додатки до них; первинні документи, що підтверджують надання послуг, зокрема: документи, що підтверджують факт (оплату) отриманих послуг (платіжні доручення), рахунки, накладні, податкові накладні, довіреності інші документи, що стосуються фінансово-господарської діяльності, тощо; розрахункові документи: платіжні доручення, або інші документи, що свідчать про виконання грошових зобов`язань, стан таких розрахунків на кінець періодів та на дату надання відповіді; інформацію, чи входило у вартість наданих транспортно-експедиційних послуг, наступні послуги: контроль обігу документів між підприємством та залізницею; участь при завантаженні вантажу (перевірка показників якості товару); контроль зважування тари і брутто вагонів на залізничних вагах при завантаженні та розвантаженні вагонів; виконування робіт по пломбуванню і контролю номерів ЗПП; очищення вагонів перед завантаженням зерна; задування люків вагонів монтажною піною; інформацію щодо руху залізничних вагонів по наданих транспортно- експедиційних послуг для ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; інші документи, які не ввійшли до зазначеного переліку, але безпосередньо пов`язані із здійсненням фінансово-господарських операцій із вищевказаними СГД.
Згідно відповіді на запит, що надійшла з АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », останнє відмовилося надавати органу досудового розслідування запитувані документи, однак може надати всі необхідні документи лише на виконання ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу до речей і документів.
Вказує, що отримання договорів та інших первинних документів, що стосуються надання послуг АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » мають суттєве значення для даного кримінального провадження, оскільки самостійно та в сукупності з іншими відомостями можуть підтвердити чи спростувати факти ненадання відповідних послуг іншими контрагентами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », стосовно яких здійснювалось аналітичне дослідження.
Вищезазначені документи перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_2 )
У зв`язку із необхідністю подальшого проведення судово-економічної експертизи для встановлення розміру несплачених податків, є необхідність вилучення оригіналів таких документів.
Враховуючи викладене,орган досудовогорозслідування проситьнадати слідчимгрупи слідчиху кримінальномупровадженні №32021070000000004,відомості прояке внесенідо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань 09.02.2021за ознакамискладу злочину,передбаченого ч.1ст.212КК України, тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ) та стосуються надання послуг Акціонерним товариством « ІНФОРМАЦІЯ_13 » Товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.03.2019 по 30.06.2020 з можливістю вилучення їх оригіналів: договори купівлі-продажу, договори щодо надання послуг та додатки до них;
первинні документи, що підтверджують факт надання послуг, зокрема: документи, що підтверджують факт (оплату) отриманих послуг (платіжні доручення), рахунки, накладні, податкові накладні, довіреності інші документи, що стосуються фінансово-господарської діяльності, тощо; розрахункові документи: платіжні доручення, або інші документи, що свідчать про виконання грошових зобов`язань, стан таких розрахунків на кінець періодів та на дату надання відповіді; документи, що містять відомості про те, чи входило у вартість наданих транспортно-експедиційних послуг, наступні послуги: контроль обігу документів між підприємством та залізницею; участь при завантаженні вантажу (перевірка показників якості товару); контроль зважування тари і брутто вагонів на залізничних вагах при завантаженні та розвантаженні вагонів; виконування робіт по пломбуванню і контролю номерів запірно-пломбувальних пристроїв; очищення вагонів перед завантаженням зерна; задування люків вагонів монтажною піною.
Слідчий у судове засідання не з`явився, проте подав до суду заяву про можливість розгляду клопотання без його участі, клопотання підтримує та просить задовольнити.
Особа, у володінні якої знаходяться зазначені у клопотанні документи у судове засідання не з`явилася, хоча про час і місце розгляду справи була повідомлена належним чином.
Дослідивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя встановив наступне.
Відповідно дост. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідност. 162 КПК Українидо охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать, зокрема: особисте листування особи та інші записи особистого характеру.
Як зазначено уст. 163 КПК Українислідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом. Доступ до речей і документів, що містять відомості, які становлять державну таємницю, не може надаватися особі, що не має до неї допуску відповідно до вимог закону.
Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Як вбачається з матеріалів, доданих до клопотання, а саме з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань №32021070000000004,від 09.02.2021 в провадженні сдічого відділу УСБУ в Закарпатській області перебуває зазначене кримінальне провадження із попередньою правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 212 КК України, із наступним коротким викладом обставин: службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період з липня 2019 року по червень 2020 років, шляхом документального відображення отримання послуг від підприємств з ознаками ризиковості ПП « ОСОБА_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », умисно ухилились від сплати ПДВ в сумі 4223867,98, що призвело до фактичного ненадходження до бюджетних коштів в значних розмірах.
08.04.2022 року та 23.05.2022 начальником 1-го відділення слідчого відділу управління ОСОБА_7 було скеровано запити №58/6/1035 та №25/6/1559 до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », в порядку ст. 93 КПК України, про надання належним чином завірених копій документів та відомостей щодо вищевказаних операцій. Однак, згідно відповіді від 31.05.2022 року директора з економічної та інформаційної безпеки АТ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » у надані таких відомостей та документів було відмовлено.
З урахуванням викладеного, оскільки відповідно до ч. 5, 6 ст. 163КПКУкраїни слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, до яких слідчий просить отримати тимчасовий доступ, перебувають у володінні у володінніАТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 »(ЄДРПОУ НОМЕР_3 ,юридична адреса: АДРЕСА_2 , мають суттєве значення для всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин даного кримінального правопорушення, а відтак клопотання є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню частково, з огляду на те, що слідчим не доведено доказами необхідність вилучення саме оригіналів документів за для проведення експертизи.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 159,160,162, ч. 2 ст. 163, ст.164 - 166, 245,369-372, 309 КПК України, слідчий суддя,-
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання - задовольнити частково.
Надати слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №32021070000000004, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.02.2021 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ) та стосуються надання послуг Акціонерним товариством « ІНФОРМАЦІЯ_13 » Товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.03.2019 по 30.06.2020 з можливістю вилучення їх копій:
-договори купівлі-продажу, договори щодо надання послуг та додатки до них;
-первинні документи, що підтверджують факт надання послуг, зокрема: документи, що підтверджують факт (оплату) отриманих послуг (платіжні доручення), рахунки, накладні, податкові накладні, довіреності інші документи, що стосуються фінансово-господарської діяльності.
-розрахункові документи: платіжні доручення, або інші документи, що свідчать про виконання грошових зобов`язань, стан таких розрахунків на кінець періодів та на дату надання відповіді;
-документи, що містять відомості про те, чи входило у вартість наданих транспортно-експедиційних послуг, наступні послуги: контроль обігу документів між підприємством та залізницею; участь при завантаженні вантажу (перевірка показників якості товару); контроль зважування тари і брутто вагонів на залізничних вагах при завантаженні та розвантаженні вагонів; виконування робіт по пломбуванню і контролю номерів запірно - пломбувальних пристроїв; очищення вагонів перед завантаженням зерна; задування люків вагонів монтажною піною.
Ухвала діє протягом двох місяців з дня її ухвалення та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2022 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 105652804 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дергачова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні