Рішення
від 20.02.2022 по справі 280/8741/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 лютого 2022 року о/об 13 год. 22 хв.Справа № 280/8741/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Гончарової В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерджи-Газ» (71708, Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91; код ЄДРПОУ 44270133)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Україна, 69107, Запорізька обл., місто Запоріжжя, пр. Соборний, будинок 166, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44118663), як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (Україна, 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

від позивача Гришко І.І.

від відповідача Школова Ю.В.

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Енерджи - Газ (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення форми С від 19 серпня 2021 року № 00116000901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального в розмірі 500 000,00 грн., прийняте Головним управлінням ДПС у Запорізькій області на підставі акту про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів від 12 липня 2021 року № 6143/08/01/09/44270133;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення форми ПС від 19 серпня 2021 року № 00116010901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п. 1281.2 ст. 1281 Податкового кодексу України в розмірі 1 000 000,00 грн., прийняте Головним управлінням ДПС у Запорізькій області на підставі акту про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів від 12 липня 2021 року № 6143/08/01/09/44270133.

Ухвалою судді від 23 вересня 2021 року провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а підготовче засідання призначено на 18 жовтня 2021 року.

18 жовтня 2021 року провадження у справі зупинено до 09 листопада 2021 року.

Ухвалою суду від 09 листопада 2021 року провадження у справі поновлено.

09 листопада 2021 року провадження у справі зупинено до 30 листопада 2021 року.

Ухвалою суду від 30 листопада 2021 року провадження у справі поновлено.

30 листопада 2021 року провадження у справі зупинено до 11 січня 2022 року.

Ухвалою суду від 11 січня 2022 року провадження у справі поновлено.

11 січня 2022 року провадження у справі зупинено до 24 січня 2022 року.

Ухвалою суду від 24 січня 2022 року провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 24 січня 2022 року підготовче провадження у справі закрито, а справу призначено до розгляду по суті на 21 лютого 2022 року.

Відповідно до статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 21 лютого 2022 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що приміщення за адресою: 71708, Запорізька обл., м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91 використовується позивачем лише з метою здійснення управлінської діяльності та ведення бухгалтерського обліку відповідно до умов укладеного договору оренди і не має ніякого відношення до зберігання та реалізації Товариством пального. За наведених обставин, вважає, що висновки викладені відповідачем в акті перевірки, стосовно наявності у даного приміщення статусу акцизного складу є необґрунтованими та свідчать про неправильне застосування контролюючим органом норм ПК України. Зазначає, що 01 липня 2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Західекотоп», у пункті навантаження за адресою: м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 13, на транспортний засіб (реєстраційний номер НОМЕР_1 ), наданий ФОП ОСОБА_1 , було відвантажено газ скраплений, Ш 1965, клас 2.1, у кількості 19 880,00 кг, що підтверджується товаро - транспортною накладною № 3024 від 01 липня 2021 року. Пункт навантаження пального за вказаною адресою є газонаповнювальною станцією, яка використовується ТОВ «Західекотоп» на підставі договору зберігання скрапленого газу № 01/0103, укладеного 01 березня 2021 року між ТОВ «Західекотоп» та ТОВ «Юнонагруп» (код за ЄДРПОУ: 42918425, місцезнаходження - 69084, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 13). Зі змісту товаро - транспортних накладних, складених позивачем за період з 01 липня 2021 року по 06 липня 2021 року, вбачається, що поставка скрапленого газу здійснювалась перевізником від пункту навантаження пального за адресою: м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 13 і до місцезнаходження контрагентів товариства. Відтак, обставина щодо навантаження скрапленого газу саме за адресою: м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 13 підтверджується документально - оформленими належним чином первинними документами Товариства, які були надані до перевірки. Зазначає, що транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України). Відтак, транспортний засіб (номер держаної реєстрації - НОМЕР_1 ), за допомогою якого виконавцем у відповідності до умов договору № 0107 в період з 01 липня 2021 року по 06 липня 2021 року здійснювалось перевезення пального, у відповідності до підпункту 14.1.61 пункту 14.1 статті 14 ПК України, мав статус акцизного складу пересувного, що підтверджується відомостями, що містяться у відповідних акцизних накладних. Вказує, що 23 червня 2021 року Головним управлінням ДПС у Запорізькій області видано ТОВ «Енерджи - Газ» ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за № 990614202100302 (терміном дії до 23.06.2026) за адресою: 71708, Запорізька обл., м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91. На сторінці 4 Акту перевірки посадовими особами контролюючого органу зазначено, що відповідно до Єдиного ліцензійного реєстру ТОВ «Енерджи - Газ» має ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним № 990614202100302 від 23 червня 2021 року за адресою: Запорізька обл., м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91. Зазначає, що факт наявності у позивача станом на дати здійснення господарських операцій ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним було встановлено контролюючим органом під час проведення фактичної перевірки, що, в свою чергу, додатково підтверджує обставину щодо відсутності з боку Товариства порушень законодавства в частині реалізації пального. Також зауважує, що чинним законодавством не передбачено обов`язок суб`єктів господарювання отримувати ліцензію на право оптової торгівлі пальним на пересувний транспортний засіб.

У судовому засіданні представник позивача просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник Головного управління ДПС у Запорізькій області проти позову заперечив з підстав викладених у письмовому відзиві (вх.№59520 від 19 жовтня 2021 року), відповідно до якого зазначає, що позивачем порушено вимоги пункту 63.3 статті 63 Податкового Кодексу України, частини 1 частини 8 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, лію використовуються в електронних сигаретах, та пального», в частині здійснення оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі в період з 01 липня 2021 року до 06 липня 2021 року (включно) без отримання відповідної ліцензії, підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового Кодексу України, в частині не реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України. Вказує, що товарно-транспортні накладні №01072021/1 від 01 липня 2021 року, №02072021/1 від 02 липня 2021 року, №06072021/1 від 06 липня 2021 року, №06072021/2 від 06 липня 2021 року, № 06072021/3 від 06 липня 2021 року, №06072021/4 від 06 липня 2021 року, №06072021/5 від 06 липня 2021 року містять фактичні дані про вантаж, перевізника, вантажовідправника та одержувача, а також інформацію для повної ідентифікації транспортного засобу, яким здійснюється перевезення, зазначена в ТТН адреса пункту навантаження підтверджує зберігання пального та його налив для подальшого перевезення і покупцю саме з цієї адреси: Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91, яка не зазначена в ліцензії, як місце здійснення оптової торгівлі пальним.

У судовому засіданні представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Розглядаючи матеріали справи по суті, судом встановлено наступне.

На підставі направлень, виданих Головним управлінням ДПС у Запорізькій області від 29 червня 2021 року №3014 - головним державним ревізором-інспектором відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Запорізькій області - Іващенко Сергієм Вікторовичем; від 29 червня 2021 року №3015 - головним державним ревізором-інспектором відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами ОСОБА_2 , відповідно до підпункту 19.1.14, підпункту 19-1. 1.16 п.19-1 статті 19-1 підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового Кодексу України та на підставі наказу Головного управління ДПС у Запорізькій області від „29" червня 2021 року №1906-П проведено фактичну перевірку ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" (код ЄДРПОУ 44270133), за адресою: Запорізька область, м. Токмак вул. Нагорна, буд. 91, з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу І підакцизних товарів.

Перевірку проведено з 30 червня 2021 року по 09 липня 2021 року.

За наслідками проведеної перевірки складено акт від 30 червня 2021 року.

У висновках акту перевірки зазначено, що позивачем порушено:

підпункт 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України (відсутність в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового зареєстрованого акцизного складу за адресою: 71708, Запорізька обл., м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91);

частини 1, 8 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зберігання та реалізація пального у період з 01 липня 2021 року по 06 липня 2021 року (включно) без отримання ліцензії оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним);

пункту 63.3 статті 63 ПК України (несвоєчасна постановка на облік у контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку та несвоєчасне повідомлення контролюючого органу про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням за основним місцем обліку);

пункту 85.2 статті 85 ПК України (Товариством не надано посадовим особам Контролюючого органу в повному обсязі всіх документів, пов`язаних з проведенням фактичної перевірки).

Не погоджуючись із висновками, викладеними в акті перевірки, позивачем до контролюючого органу були подані заперечення до акту перевірки від 29 липня 2021 року за № 3.

За наслідками розгляду вказаних заперечень, відповідач листом від 16 серпня 2021 року № 50088/6/08-01-09-01-15 повідомив про те, що в поданих Товариством запереченнях не спростовано висновки Акту перевірки, а відтак, висновки цього акту є правомірними, обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам діючого законодавства.

19 серпня 2021 року, на підставі акту перевірки, контролюючим органом прийняті податкові повідомлення - рішення, а саме:

податкове повідомлення - рішення форми «С» № 00116000901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені в розмірі 500 000,00 грн.

податкове повідомлення - рішення форми «ПС» № 00116010901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в розмірі 1 000 000,00 грн.

Не погоджую з таким рішеннями податкового органу позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на таке.

Відповідно до підпункту14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК Україниакцизний склад - це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів; приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Згідно з підпунктом14.1.224 пункту 14.1 статті 14 ПК Українирозпорядником акцизного складу є, зокрема, суб`єкт господарювання платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження - розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Водночас, підпункт14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК Українивизначено, що не є акцизним складом, зокрема: приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Статтею 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі Закон № 481/95-ВР), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку. Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик. Місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Приписами статті 15 Закону № 481/95-ВР установлено, що оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Частинами 1-3 статті 17 Закону № 481/95-ВР передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.

За змістом підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Положеннями підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України також передбачено, що платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б)усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Згідно із абзацу 9 підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

За правилами підпункту 128-1.2 статті 128- 1 ПК України визначено, що відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.

Розглядаючи матеріали справи судом встановлено, що відповідно Єдиного ліцензійного реєстру ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" (код ЄДРПОУ 44270133) має ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним №990614202100302 від 23 червня 2021 року за адресою: Запорізька область, м. Токмак вул. Нагорна, буд. 91.

Відповідно Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" (код ЄДРПОУ 44270133) зареєстрований платником за № 5445, дата внесення запису до реєстру 01 липня 2021 року.

ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" (код ЄДРПОУ 44270133) згідно договору від 27 травня 2021 орендує у ПП «Інтер» приміщення площею 37,8 кв.м за адресою: м. Токмак, вул. Нагорна. б. 91.

Як зазначалося сторонами в судовому засіданні ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" за адресою: Запорізька область, м. Токмак вул. Нагорна, буд. 91, зареєстровано об`єкт оподаткування «приміщення під офіс».

Так, судом встановлено, що 15 червня 2021 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДЕКОТОП», як продавцем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як покупцем укладено договір поставки №27-21/3Х.

Згідно з пунктом 1.1 пункту 1 Договору продавець зобов`язується передати, а покупець прийняти і оплатити газ вуглеводневий або нафтовий скраплений, що відповідає нормам діючого законодавства на території України у кількості за номенклатурою, цінами і термінами постачання згідно з умовами договору.

Відповідно до підпункту 4.1.1 пункту 4 вищезазначеного договору поставка «Товару» здійснюється в порядку і в строки, встановлені договором. Базис поставки: FCA-АГЗС м.Токмак, вул. Воровського, 91.

Відповідно рішення Токмацької міської ради від 21 січня 2016 року № 313 вул. Воровського перейменовано на вулицю Нагорна.

Розглядаючи матеріали справи та вирішуючи спір по суті, суд звертає увагу на товарно-транспортні накладні надані Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ» до проведеної перевірки.

Так, відповідно до товарно-транспортної накладної №3024 від 01 липня 2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДЕКОТОП» направлено з пункту навантаження м. Запоріжжя вул. Миколи Краснова 13 до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ» газ скраплений у кількості 19880 кг.

Досліджуючи матеріали справи, судом встановлено, що відповідно до:

-товарно-транспортної накладної №02072021/1 від 02 липня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу ТОВ «ГАЗСЕРВІС» газ скраплений у кількості 3,000 т. на загальну суму 69600,00 грн.

-товарно-транспортної накладної №01072021/1 від 01 липня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу ТОВ «Агрофірма «БАТЬКІВЩИНА» газ скраплений у кількості 4,160 т. на загальну суму 99840,00 грн.

-товарно-транспортної накладної №06072021/3 від 06 липня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу ПП «Азовкомсервіс» газ скраплений у кількості 4,000 т. на загальну суму 100800,00 грн.

-товарно-транспортної накладної №06072021/1 від 06 липня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу ФОП ОСОБА_3 газ скраплений у кількості 0,720 т. на загальну суму 18288,00 грн.

-товарно-транспортної накладної №06072021/4 від 06 липня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу ТОВ «БушельПак» газ скраплений у кількості 2,000 т. на загальну суму 50800,00 грн.

-товарно-транспортної накладної №06072021/2 від 06 липня 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу ТОВ «РегіонТОПСЕРВІС» газ скраплений у кількості 3,000 т. на загальну суму 75600,00 грн.

-товарно-транспортної накладної №06072021/5 Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖИ-ГАЗ», як замовник та вантажовідправник з пункту навантаження м.Токмак, вул. Нагорна 91 направлено вантажоодержувачу СФГ Панченко газ скраплений у кількості 3,000 т. на загальну суму 72000,00 грн.

Відповідно до глави 11 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року №363, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за №128/2568, (далі Правила перевезень) основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про: назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Так, судом встановлено, що ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" 01 липня 2021 року укладено договір на виконання транспортних послуг № 0107 з фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 .

Отже, суд приходить до висновку про те, що ТОВ "ЕНЕРДЖИ-ГАЗ" реалізовувало скраплений газ (код УКТЗЕД 2711129700, масою 19880 кг об`ємом 37097,84 л) з пункту навантаження за адресою: Запорізька область, м.Токмак, вул. Нагорна, б, 91, що підтверджують товарно-транспортні та видаткові накладні, надані під час проведення фактичної перевірки.

Водночас ліцензія №990614202100302 від 23 червня 2021 року видана на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місця оптової торгівлі.

Необхідно зверну увагу на те, що товарно-транспортні накладні надані позивачем до перевірки та ті що надані до суду суттєво відрізняються одні від одних, а саме в наданих до суду ТТН зазначено місце навантаження газу складеного м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова 13, а на перевірку надано ТТН із зазначенням місця навантаження газу складеного м.Токмак, вул. Нагорна, б, 91.

Тому суд не приймає як докази надані позивачем товарно-транспортні накладні, оскільки такі накладні не надавались товариством під час проведення перевірки.

Отже, розглядаючи справу по суті, суд приходить до висновку, що зазначена в товарно-транспортних накладних №02072021/1 від 02 липня 2021 року, №01072021/1 від 01 липня 2021 року, №06072021/3 від 06 липня 2021 року, №06072021/1 від 06 липня 2021 року, №06072021/4 від 06 липня 2021 року, №06072021/2 від 06 липня 2021 року, №06072021/5 від 06 липня 2021 року адреса пункту навантаження підтверджує зберігання пального та його налив для подальшого перевезення покупцю саме з адреси: АДРЕСА_1 , яка не зазначена в ліцензії; як місце здійснення оптової торгівлі пальним.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач діяв правомірно, в межах наданих повноважень.

Суд звертає увагу на те, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень має бути законним та обґрунтованим, прийнятим чи вчиненим в межах наданих повноважень, містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

При вказаних обставинах, суд дійшов висновку, що відповідачем оскаржувана постанова прийнята правомірно та обґрунтовано з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи із системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов не підлягає задоволенню.

В силу статті 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється. Доказів понесених судових витрат які підлягають стягнення відповідачем до суду не надано.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 77, 139, 241-245 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерджи-Газ» (71708, Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 91; код ЄДРПОУ 44270133) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Україна, 69107, Запорізька обл., місто Запоріжжя, пр.Соборний, будинок 166, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44118663), як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (Україна, 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 19 серпня 2021 року № 00116000901, від 19 серпня 2021 року № 00116010901, відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення складено та підписано 10 серпня 2022 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2022
Оприлюднено12.08.2022
Номер документу105661993
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —280/8741/21

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 11.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 12.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні