Ухвала
від 08.08.2022 по справі 420/7988/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7988/22

УХВАЛА

09 серпня 2022 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОНК-ЕНЕРДЖИ» про стягнення штрафних санкцій та пені, -

встановив:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОНК-ЕНЕРДЖИ», в якому позивач просить стягнути з відповідача 3400000 (три мільйони чотириста тисяч) грн. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

Ухвалою суду від 13.06.2022 року: відкрито провадження в адміністративній справі; вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

9 серпня 2022 року (дата призначеного судом підготовчого судового засідання), керуючись положеннями ч. 3 ст. 194, ч.ч. 1, 3, 9 ст. 205 КАС України, суд з`ясував, що від представника відповідача до суду надійшла заява, вхід. № ЕП/21432/22 від 01.08.2022 року, у якій останній, керуючись ст.ст. 44, 166, 236, 242 КАС України, просить постановити ухвалу, якою провадження у справі № 420/7988/22 зупинити до ухвалення та набрання законної сили остаточним судовим рішенням в адміністративній справі № 420/1367/22, з таких підстав:

- ухвалою від 13.06.2022 р. Одеським окружним адміністративним судом було відкрите провадження в адміністративній справі № 420/7988/22 за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) до товариства з обмеженою відповідальністю «ОНК-ЕНЕРДЖИ» (далі ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ») про стягнення 1700000 грн. штрафу, застосованого до відповідача постановою НКРЕКП від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (трейдерської діяльності)», а також 1700000 грн. пені, нарахованої позивачем відповідно до абз. 3 ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. №1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями);

- як вбачається із змісту адміністративного позову, в обґрунтування своїх позовних вимог по даній справі НКРЕКП, посилаючись на норму абз. 2 ч. З ст. 5 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями), наголошує на тому, що рішення Регулятора можуть бути оскаржені в судовому порядку, але оскарження рішень Регулятора не зупиняє їх виконання, що є підставою для стягнення з ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» до Державного бюджету України нарахованих позивачем відповідно до постанови НКРЕКП від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ»» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (трейдерської діяльності)» штрафу та пені у загальному розмірі 3400000 грн.;

- враховуючи викладене, правомірним вбачається висновок про те, що підставою адміністративного позову НКРЕКП у справі № 420/7988/22 є обставини прийняття позивачем постанови НКРЕКП від 10.12.2021 р. № 2547 Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (трейдерської діяльності)» та застосування до відповідача її правових наслідків, передбачених нормами ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями);

- такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду за змістом п. 29 мотивувальної частини постанови від 22.01.2020 р. по справі № 826/19197/16 (адміністративне провадження № К/9901/51830/18) відповідно до якої «... предметом позову є матеріально-правові вимоги позивача до відповідача, відповідно до яких суд має ухвалити рішення, а підставою позову обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, які складаються із фактів, що тягнуть за собою певні правові наслідки: зміну чи припинення правовідносин»;

- ухвалою від 25.01.2022 р. Одеським окружним адміністративним судом було відкрите провадження в адміністративній справі № 420/1367/22 за позовом ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» до НКРЕКП про визнання протиправними та скасування постанов НКРЕКП від 10.11.2021 р. № 2139 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ ОНК-ЕНЕРДЖИ» та від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (трейдерської діяльності)»;

- як вбачається із змісту позовної заяви в адміністративній справі № 420/1367/22, ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» в обґрунтування своїх позовних вимог по даній справі посилається на зміст норм ч. 8 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями), який, на думку позивача, дозволяє дійти висновку про те, що абз. 3-8 ч. 8 ст. 19 цього Закону містять імперативно-визначений, виключний перелік підстав для проведення позапланової невиїзної перевірки суб`єкта господарювання, який не підлягає довільному, розширеному тлумаченню та застосуванню;

- натомість, із змісту акту перевірки від 17.11.2021 р. № 616 вбачається, що підставою для проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ», згідно оскаржуваної постанови НКРЕКП від 10.11.2021 р. № 2139 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» у даній справі, були виключно відомості за змістом листів ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» від 02.11.2021 р. за вих. № 01-13/2777, від 01.10.2021 р. № 03-13/2522 та від 02.11.2021 р. № 01-13/2774 на адресу НКРЕКП про обсяги проданої ТОВ «ОНК-ГРУП» електричної енергії за правилами ринку «на добу наперед» у вересні 2021 року;

- але, приведені вище звернення ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» на адресу НКРЕКП про обсяги проданої ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» електричної енергії не є в розумінні норм абз. 3 - 8 ч. 8 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями) підставою для проведення позапланової невиїзної перевірки суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, оскільки не можуть тлумачитись контролюючим органом, як «обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері енергетики чи комунальних послуг, (саме) її законних прав та надання документів (копій документів), що підтверджують таке порушення», оскільки ані акт перевірки від 17.11.2021р. № 616, ані видана на його підставі оскаржувана постанова НКРЕКП від 10.12.2021р. № 25547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» не містять посилань на обставини порушення ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» будь-яких прав та охоронюваних законом інтересів ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» та документи, що підтверджують таке порушення;

- більш того, суть (зміст) допущеного з боку ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» порушення тлумачиться відповідачем за змістом акту перевірки від 17.11.2021 р. № 616 виключно як порушення вимог абз. 3 п. 9 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII (з наступними змінами та доповненнями) щодо тимчасового - до 1 листопада 2021 року обмеження загального (максимального) обсягу продажу електричної енергії електропостачальниками та/або трейдерами на ринку «на добу наперед» у розрахунковому періоді (місяці), та жодним чином не пов`язується з порушенням прав та охоронюваних законом інтересів саме ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» щодо забезпечення функціонування ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку і організації купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках, організації та проведення електронних аукціонів з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на підставі відповідних ліцензій (п. 54 ч. 1 ст. 1 Закону України № 2019-VIII), як того вимагає підстава, визначена нормою п. 4 ч. 8 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями);

- з огляду на викладене, ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» в межах провадження у справі № 420/1367/22 наголошує на тому, що отримані Комісією з перевірки за змістом акту перевірки НКРЕКП від 17.11.2021р. № 616 відомості від ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ», покладені відповідачем в обґрунтування підстав притягнення ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» до відповідальності за постановою від 10.12.2021 р. № 2547 про накладення штрафу, ґрунтуються на протиправній та дискримінаційній постанові НКРЕКП від 10.11.2021 р. № 2139 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ», прийнятій з підстав, не передбачених законом, тобто при помилковому тлумаченні і застосуванні норми п. 4 ч. 8 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями) щодо наведеної в ній підстави проведення позапланової невиїзної перевірки суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сфері енергетики чи комунальних послуг;

- висновки Одеського окружного адміністративного суду в межах провадження в адміністративній справі № 420/1367/22 за позовом ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» до НКРЕКП про визнання протиправними та скасування постанов НКРЕКП від 10.11.2021 р. № 2139 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» та від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ»», покладених НКРЕКП в якості підстав адміністративного позову у даній справі, матимуть преюдиціальне значення під час вирішення спірних правовідносин в адміністративній справі № 420/7988/22, які виникли між тими ж сторонами з тих самих підстав, оскільки предмет судового дослідження у справі № 420/1367/22 щодо правових підстав для нарахування ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» 1700000 грн. штрафу співвідноситься з предметом судового дослідження у даній справі щодо підстав стягнення штрафу та пені, нарахованої за його несплату, як «причина» та «наслідок», що підтверджується змістом приведених вище норм ч. 5 ст. 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. № 1540-VIII (з наступними змінами та доповненнями).

09.08.2022 року від представника позивача електронною поштою до суду надійшли пояснення, вхід. № ЕП/22364/22, в яких останній просить у задоволенні заяви про зупинення провадження у справі № 440/7988/22 відмовити, з таких підстав:

- дійсно, не погоджуючись з постановою № 2547, відповідач оскаржив її до Одеського окружного адміністративного суду, яким було відкрито провадження у справі 420/1367/22;

- пункт 3 частини першої статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) встановлює, що суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (Факти), які є предметом судового розгляду;

- зупинення провадження з підстав, передбачених цією нормою Кодексу адміністративного судочинства України, допускається лише тоді, коли розглядати справу далі неможливо, тобто коли в іншій справі можуть бути вирішенні питання, що стосуються підстав, заявлених у цій справі вимог чи умов, від яких залежить можливість її розгляду. Ця неможливість полягає у тому, що обставини, які є підставою позову є предметом досліджень в іншій справі і рішення суду у цій справі безпосередньо впливатиме та вирішення спору;

- проте, відповідно до положень частини 3 статті 5 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі Закон про НКРЕКП), рішення Регулятора можуть бути оскаржені в судовому порядку, оскарження рішень Регулятора не зупиняє їх виконання;

- разом з тим, положеннями постанови № 2547 встановлено, що зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»);

- тобто наразі, постанова № 2547 є діючою та не скасованою у судовому порядку, із урахуванням положення статті 5 Закону про НКРЕКП підлягає виконанню відповідачем;

- з огляду на зазначене, у суду відсутні законні процесуальні підстави, передбачені КАС України, для задоволення необґрунтованої заяви позивача про зупинення провадження у справі № 440/7988/22.

Судом з`ясовано, що ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 січня 2022 року по справі № 420/1367/22: прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю ОНК-ЕНЕРДЖИ (65026, м. Одеса, вул. Рішельєвська, 11, корп. А) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19) про визнання протиправною та скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 10.11.2021 р. № 2139 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОЕК-ЕНЕРДЖИ»; визнання протиправною та скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОЕК-ЕНЕРДЖИ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (рейдерської діяльності)».

Вивчивши доводи представника відповідача та позицію представника позивача, дослідивши матеріали справи в межах розгляду заяви про зупинення провадження у справі, суд вважає, що подана заява підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Виходячи зі змісту адміністративного позову, предметом судового розгляду у справі № 420/7988/22 є наявність підстав для стягнення з відповідача 3400000 (три мільйони чотириста тисяч) грн. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

При цьому, згідно зі змістом позовної заяви та доданих до неї документів у справі № 420/7988/22, підставою для звернення до суду з вимогою про стягнення з відповідача 3400000 (три мільйони чотириста тисяч) грн. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції») є постанова НКРЕКП від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (трейдерської діяльності)», правомірність якої є предметом оскарження, відповідно спору (дослідження / встановлення), у справі № 420/1367/22.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Тобто, межами позовних вимог (предметом судового розгляду) у справі № 420/7988/22 є лише наявність підстав для стягнення з відповідача певної суми за певним кодом бюджетної класифікації.

Згідно зі змістом ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 25 січня 2022 року, предметом судового розгляду у справі № 420/1367/22 є правомірність постанови НКРЕКП від 10.11.2021 р. № 2139 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОЕК-ЕНЕРДЖИ» та від 10.12.2021 р. № 2547 «Про накладення штрафу на ТОВ «ОЕК-ЕНЕРДЖИ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та Ліцензійних умов з перепродажу електричної енергії (трейдерської діяльності)».

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Тобто, межами позовних вимог (предметом судового розгляду) у справі № 420/1367/22 є прийняття відповідачем у цій справі постанови про проведення певної перевірки відповідача та постанови, прийнятої за результатами проведення цієї перевірки, згідно з вимогами, передбаченими ч. 2 ст. 2 КАС України.

Відповідно, правомірність встановлених НКРЕКП результатів перевірки ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ», які послужили підставою для звернення до адміністративного суду позивача у справі № 420/7988/22, є предметом дослідження, предметом доказування та, відповідно, предметом судового розгляду саме у справі № 420/1367/22, та виходить за межі позовних вимог (предмет судового розгляду) у справі № 420/7988/22.

Тому, заперечення позивача на заяву про зупинення провадження у справі, по суті, про відсутність підстав для зупинення провадження у справі на підставі п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України, є помилковими, такими, що, з урахуванням положень ч. 2 ст. 2 КАС України, не відповідають предмету позову, відповідно спору (дослідження / встановлення), у справах № 420/7988/22 та № 420/1367/22.

Також, щодо посилання представника позивача на положення частини 3 статті 5 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», як на підставу для відмови у задоволенні заяви позивача, слід зазначити таке.

Так, згідно з абз. 2 ч. 3 ст. 5 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», рішення Регулятора можуть бути оскаржені в судовому порядку. Оскарження рішень Регулятора не зупиняє їх виконання.

Отже, з наведених законодавчих вимог вбачається, зокрема, що само по собі оскарження рішень Регулятора не зупиняє їх виконання.

Проте, наведене не виключає / не перешкоджає зупиненню провадження у справі з підстав, передбачених статтею 236 КАС України.

Відповідно, наведена позиція представника позивача щодо заяви відповідача про зупинення провадження у справі також є помилковою, такою, що не відповідає вимогам законодавства, яке регулює питання зупинення провадження в адміністративній справі.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень станом на 09.08.2022 року рішення в адміністративній справі № 420/1367/22 не прийнято та, відповідно, не набрало законної сили.

Виходячи та на підставі наведеного, суд дійшов висновку про об`єктивну неможливість розгляду цієї справи до вирішення справи № 420/1367/22, що розглядається в порядку адміністративного судочинства, тому суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі № 420/7988/22 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 420/1367/22.

Керуючись ст.ст. 194, 205, 236, 256, 294, 295, Перехідними положеннями КАС України, суд -

ухвалив:

Зупинити провадження у справі № 420/7988/22 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 420/1367/22.

Ухвала може бути оскаржена в порядку, передбаченому п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ Перехідних положень КАС України, та у строк, встановлений ст. 295 КАС України.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 256 КАС України.

Суддя М.Г. Цховребова

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2022
Оприлюднено12.08.2022
Номер документу105663511
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/7988/22

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні