ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 липня 2010 р. № 2а-5232/10/1370
Львівський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючої cудді - Потабен ко В.А.
при секретарі - Подібка М.З .
за участю представників ст орін:
від позивача: Сагаль Н.С. , згідно довіреності,
від відповідача: не з'яви лися,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції (далі - ДПІ) у Миколаївському р айоні Львівської області до Акціонерного товариства (дал і - АТ) "Автобудсервіс" про стя гнення податкової заборгова ності, -
в с т а н о в и в :
позов заявлено Держав ною податковою інспекцією у Миколаївському районі Львів ської до АТ "Автобудсервіс" пр о стягнення на користь держа вного бюджету податкового бо ргу в сумі 53916,72 грн.
Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що АТ «Автобудсерв іс»має заборгованість перед бюджетом в розмірі 53916,72 грн., в т ому числі: по податку на додан у вартість, податку з власник ів транспортних засобів та п о оренді землі. Заборгованіс ть виникла в зв'язку з несплач еними податковими зобов'язан нями по самостійно поданих д еклараціях та розрахунках, з астосованими штрафними санк ціями та пені. Позивач зазнач ає, що в порядку ст. 6 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ДП І у Миколаївському районі Ль вівської області направляла відповідачу першу та другу п одаткові вимоги, які не оскар жені. Активи АТ «Автобудсерв іс», згідно ст. 8 Закону № 2181 пере бувають в податковій заставі . Оскільки відповідачем не вж иваються заходи щодо погашен ня заборгованості, позивач з мушений звернутись до суду.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, посилаючись н а обставини викладені в позо вній заяві, просила позов зад овольнити.
Відповідач не забезпечив участі в судовому засіданні уповноваженого представник а, хоча належним чином був пов ідомлений про час та місце ро згляду справи, заяви про розг ляд справи у відсутності пре дставника суду не надходила. Відтак суд вважає, справу мо жливо розглядати у його відс утності на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС Україн и.
Розглянувши матері али справи, заслухавши поясн ення представників сторін, д ослідивши та оцінивши докази , які мають значення для справ и, суд виходив з наступного.
В ході розгляду справи суд ом було досліджено докази, на явні в матеріалах справи.
Акціонерне товариства "Авт обудсервіс" перереєстровано розпорядженням Миколаївськ ої районної державної адміні страції 11.06.1996 року року, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну перереєстрацію суб' єкта підприємницької діяльн ості - юридичної особи. Підпри ємству присвоєно ідентифіка ційний код - 13808436. Статут підпри ємства затверджено розпоряд женням Миколаївської районн ої адміністрації 02.12.2002 року.
Активи АТ «Автобудсервіс» перебувають в податковій зас таві, що стверджується витяг ами про реєстрацію в Державн ому реєстрі обтяжень рухомог о майна від 14.01.2008 року, 13.12.2008 року т а 03.12.2009 року.
На підставі акта про резул ьтати перевірки дотримання в имог ст. 5 Закону України "Про п одаток з власників транспорт них засобів та інших машин та механізмів" № 45/1701/13808436 від 09.02.2010 рок у, ДПІ в Миколаївському район і Львівської області винесла податкове повідомлення-ріше ння № 0004601701/0 від 09.02.2010 року, яким зас тосувала до АТ «Автобудсерві с»штрафні (фінансові) санкці ї за платежем податок з власн иків наземних транспортних з асобів та інших машин в розмі рі 50% від суми узгодженого под аткового зобов'язання, сплач еного із затримкою, в розмірі 5239,76 грн.,
Крім того, на підставі акта про результати перевірки дот римання вимог п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" № 262/150/13808436 від 31.03.2010 року, ДПІ в Мик олаївському районі Львівськ ої області винесла податкові повідомлення-рішення № 0000881650/0 в ід 07.04.2010 року, яким застосувало до АТ «Автобудсервіс»штрафн і (фінансові) санкції за плате жем податок на додану вартіс ть в розмірі 10% від суми узгодж еного податкового зобов'язан ня, сплаченого із затримкою, в розмірі 173,00 грн., № 0000901650/0 від 07.04.2010 р оку, яким застосувало до АТ «А втобудсервіс»штрафні (фінан сові) санкції за платежем под аток на додану вартість в роз мірі 50% від суми узгодженого п одаткового зобов'язання, спл аченого із затримкою, в розмі рі 1396,19 грн. та № 0000891650/0 від 07.04.2010 року, яким застосувало до АТ «Авто будсервіс»штрафні (фінансов і) санкції за платежем подато к на додану вартість в розмір і 20% від суми узгодженого пода ткового зобов'язання, сплаче ного із затримкою, в розмірі 46 4,57 грн.
Винесені ДПІ у Миколаївсь кому районі Львівської облас ті податкові повідомлення-рі шення до суду оскаржені не бу ли. З корінців вказаних подат кових повідом лень-рішень вб ачається, що останні були отр иманні головним бухгалтером відповідача.
Також, АТ "Автобудсервіс" де клараціями за травень - груд ень 2009 року самостійно визнач ило податкове зобов' язання з податку на додану вартість в сумі 16063,00 грн.; розрахунком су ми податку з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів з а 2010 р. - в сумі 2295,00 грн.; податковим розрахунком по оренді землі за 2009-2010 рр. - в сумі 29665,87грн.
На несплачені суми узгодж еного податкового зобов'язан ня з податку на додану вартіс ть та податку з власників тра нспортних засобів нахована п еня в розмірі 115,04 грн.
Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми", ДПІ у Миколаївському райо ні Львівської області вистав ило відповідачу податкові ви моги:
- І податкова вимога № 1 /276 від 02.08.2007 року на суму 9231,38 грн.;
- ІІ податкова вимога № 24.09.2007 року на суму 25,38 грн.
Зі слів представник а позивача ні вказані податк ові повідомлення-рішення, ні податкові вимоги оскаржені не були.
Згідно довідки ДПІ в Микол аївському районі Львівської області від 11.06.2010 року № 5669/10/19-017, за боргованість АТ "Автобудсерв іс" станом на 11.06.2010 року станови ть 53916,72 грн.
Згідно норм Закону Україн и «Про систему оподаткування »від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з на ступними змінами та доповнен нями, платники податків зобо в' язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, з н аступними змінами та доповне ннями (надалі - Закон № 2182), под атковий борг - податкове зоб ов' язання (з урахуванням шт рафних санкцій за їх наявнос ті), самостійно узгоджене пла тником податків або узгоджен е в адміністративному чи суд овому порядку, але не сплачен е у встановлений строк, а тако ж пеня, нарахована на суму так ого податкового зобов' язан ня.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закон у № 2181, податкове зобов'язання, самостійно визначене платни ком податків у податковій де кларації, вважається узгодже ним з дня подання такої подат кової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не мо же бути оскаржене платником податків в адміністративном у або судовому порядку.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5, податкове зобов' язання пла тника податків, нараховане к онтролюючим органом відпові дно до цього закону, вважаєть ся узгодженим у день отриман ня платником податків податк ового повідомлення, за винят ком випадків, у разі коли плат ник податків вважає, що контр олюючий орган невірно визнач ив суму податкового зобов' я зання або прийняв будь-яке ін ше рішення, що не суперечить з аконодавству з питань оподат кування або виходить за межі його компетенції встановлен ої законом, такий платник под атків має право звернутися д о контролюючого органу із ск аргою про перегляд цього ріш ення. Остаточне рішення вищо го (центрального) контролююч ого органу за заявою платник а податків не підлягає подал ьшому адміністративному оск арженню, але може бути оскарж ене в судовому порядку.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181, узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами».
Відповідно до преамбули За кону № 2181, цей Закон є спеціальн им законом з питань оподатку вання, який встановлює поряд ок погашення зобов' язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 вищевк азаного Закону, контролюючий орган - державний орган, яки й у межах своєї компетенції, в изначеної законодавством, зд ійснює контроль за своєчасні стю, достовірністю і повното ю нарахування податків і збо рів (обов' язкових платежів) та погашенням податкових зо бов' язань чи податкового бо ргу. Податкові органи є контр олюючим органом стосовно под атків і зборів (обов' язкови х платежів), які справляються до бюджетів та державних ціл ьових фондів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Пунктом 3.1.1 ст. 3 Закону Украї ни № 2181 передбачено, що активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.
Судом було встановлено, що в сі податкові зобов'язання є у згодженим, не сплачені у вста новлені строки та визнані су мою податкового боргу.
Отже, обов' язковими чинни ками для набуття податковим зобов' язанням статусу пода ткового боргу є його узгодже ння у визначеному законом по рядку та несплата у встановл ений законом строк. У разі вин икнення податкового боргу за конодавець передбачив, що бо рг може бути примусово стягн ений шляхом звернення стягне ння на активи платника подат ків за рішенням суду.
Суд вважає за необхідне заз начити, що застосування пода тковим органом заходів, пере дбачених ст.ст. 8, 11 Закону № 2181, то бто застосування податкової застави та продажу активів, щ о перебувають у податковій з аставі, не позбавляє позивач а права на звернення до суду в порядку, визначеному п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону № 2181.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
Позивачем в повній мірі обґ рунтовані заявлені вимоги, в ідтак, суд вважає, що позов слі д задовольнити.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють, відповідно до ст. 94 КАС Укр аїни.
На підставі ст.ст. 1, 3, 5, 6, 8, 11 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" № 2181-III від 21 грудня 2000 рок у, із змінами і доповненнями, т а керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
позов задовольни ти повністю.
Стягнути з Акціо нерного товариства "Автобудс ервіс" до бюджету суму податк ової заборгованості в розмір і 53916 (п' ятдесят три тисячі дев ' ятсот шістнадцять) гривень 72 коп.
Постанова набирає за конної сили в строк та в поряд ку, передбаченому ст.254 Кодекс у адміністративного судочин ства України. Постанова наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи. Якщо строк апеля ційного оскарження буде поно влено, то вважається, що поста нова суду не набрала законно ї сили.
Постанова може б ути оскаржена в строк та в пор ядку, визначеному ст.186 Кодекс у адміністративного судочин ства України. Заява про апеля ційне оскарження та апеляцій на скарга подаються до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляці йне оскарження постанови суд у першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до ст.160 цього Ко дексу - з дня складення в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Повний текст постанови в иготовлений 27.07.2010 року.
Суддя Потабе нко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10566498 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні