Постанова
від 15.07.2010 по справі 2-а-1939/10/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-1939/10/1970

"15" липня 2010 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружни й адміністративний суд в скл аді

головуючого - судді Загор ського О.О., при секретарі - Ме льничук С.М.,

за участю представника поз ивача - Тернопільського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів - Гафтко Н.Л.;

представника третьої особ и, що не заявляє самостійних в имог на предмет спору на стор оні позивача - не з' явився,

представників відповідача - Камінського М.В. Мань овської О.С.;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Терноп олі позовну заяву Тернопільс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів, третя особа, що не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору, на стороні позива ча - Чортківський районний центр зайнятості до державно го підприємства «Чортківськ ий комбінат шкільних та студ ентських їдалень»про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені - 23376,08 г рн.,

В С Т А Н О В И В:

Тернопільське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звернулось д о суду з позовом до державног о підприємства «Чортківськи й комбінат шкільних та студе нтських їдалень», третя особ а, що не заявляє самостійних в имог на предмет спору, на стор оні позивача - Чортківський районний центр зайнятості п ро стягнення 23044,24 грн. адмініст ративно-господарських санкц ій та 331,84 грн. пені.

Позов мотивовано тим, що за 2 робочих місця, призначених д ля працевлаштування інвалід ів і не зайнятих інвалідами, в ідповідач до 15.04.10р. повинен був самостійно сплатити - 23044,24 грн. адміністративно-господарсь ких санкцій і за порушення те рмінів сплати на 48 днів - 331,84 грн . пені.

Представник позивача позо в підтримала та надала поясн ення аналогічні позовній за яві .

Представники відповідача надали пояснення, аналогічні запереченню на позов та вказ али, що ДП «Чортківський КШСЇ »визнає позовні вимоги частк ово, оскільки ними було подан о звіти за формою №3-ПН до Чорт ківського РЦЗ за березень та травень 2009р., що 8 чоловік безро бітних, які мають групу інвал ідності, до них навіть не прих одили, а відмовились від запр опонованої роботи ще в Чортк івському РЦЗ.

Повідомили, що на підприємс тві працює 2 особи, яким встано влено інвалідність. Наказом по комбінату №4 від 02.01.2009 р. було д одатково створено 2 робочих м ісця для інвалідів про що бул о проінформовано Чортківськ ий РЦЗ, але інвалідів їм не нап равляли.

Вказали на особливий харак тер роботи їх державного під приємства, яке обслуговує уч нів району, що мають статус по терпілих за рахунок коштів д ержавного бюджету - фонд Чор нобиля і учнів 1-4 класу за раху нок коштів державного бюджет у, і іншою діяльністю підприє мство не займається і працює тільки в той період коли йде у чбовий процес в навчальних з акладах.

Третя особа, що не заявляє с амостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Чортківський РЦЗ явку повно важного представника до суду не забезпечив, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час і місце розгляду спра ви ухвалою суду від 03.06.2010р.

Заслухавши думку сторін, вр аховуючи, що інформація, яку с уд просив надати Чортківськи й РЦЗ, долучена до матеріалів справи і судовий розгляд без участі представника третьої особи не призведе до порушен ня прав та інтересів сторін а бо інших учасників процесу, с уд ухвалив продовжувати розг ляд справи без участі Чорткі вського РЦЗ.

Суд заслухавши пояснення с торін, дослідивши матеріали справи, та оцінивши подані до кази, вважає, що позов підляга є до часткового задоволення, виходячи з наступного:

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі і в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України.

Згідно з ч.1ст.67 Конституції У країни кожен зобов' язаний с плачувати податки та збори в порядку і розмірах, установл ених законом.

ДП «Чортківський КШСЇ»є де ржавним підприємством, що об слуговує учнів району, що маю ть статус потерпілих від нас лідків Чорнобильської катас трофи за рахунок коштів Держ авного бюджету України - фонд Чорнобиля та учнів 1 - 4 класів за рахунок коштів міс цевого бюджету. Іншою діяльн істю комбінат не займається.

Наказом №4 від 02.01.2009р. на підпр иємстві створено 2 додаткови х робочих місця для працевла штування інвалідів.

Враховуючи специфіку робо ти комбінату відповідно до з анять в навчальних закладах в 2009 р. було встановлено неробо чі дні в періоди 01.01.2009р. - 18.01.2009р.; 23. 03.2009р. - 29.03.2009р.; 01.06.2009р. - 26.08.2009р.; 26.10.2009р. - 31.10.2009р., що підтверджується долу ченою до матеріалів справи с вітлокопією наказу №38 від 26.12.2008 р.

Відповідач протягом 2009 рок у подавав звіти за формою №3-ПН до Чортківського РЦЗ про ная вність вакантних посад для п рацевлаштування інвалідів з а виключенням березня, червн я та липня 2009р. - 22.01; 26.05; 27.08.; 15.09.; 16.10.; 23.11.; т а 14.12.

Чортківським РЦЗ направля лись до відповідача для прац евлаштування інваліди в січн і 2009р. - ОСОБА_4, ОСОБА_5 т а ОСОБА_6, в лютому 2009р. - О СОБА_7, в березні 2009р. - ОСОБ А_8, в квітні 2009р. - ОСОБА_9, в липні 2009р. - ОСОБА_10, в сер пні 2009р. - ОСОБА_11 Всі зазна чені безробітні особи, які ма ють групу інвалідності, відм овились від запропонованої р оботи, ще в Чортківському РЦЗ , а 2 особи при відвідуванні КШСЇ, що підтверджується л истом Чортківського РЦЗ №03/1387 в ід 08.07.2010р.

31.08.2009р. відповідачем було пра цевлаштовано на посаду куха ря інваліда ОСОБА_12

Викладене свідчить, що від повідачем приймались заходи щодо працевлаштування інвал ідів.

Статтею 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»від 21.03.1991 року №875- ХІІ (надалі- Зак он) встановлено, що для підпри ємств, установ, організацій, г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю, ус тановлюється норматив робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у розмірі 4% від се редньооблікової чисельност і штатних працівників особов ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб - у кількості 1 робочого місця.

Згідно ст.20 Закону підприєм ства, де середньооблікова чи сельність працюючих інвалід ів менша, ніж установлено нор мативом, передбаченим ст. 19 За кону, щороку сплачують відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів а дміністративно-господарськ і санкції, сума яких визначає ться в розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві, в уст анові, організації, у тому чис лі на підприємстві, організа ції громадських організацій інвалідів, фізичної особи, як а використовує найману працю , за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.

Згідно п.3 Положення про роб оче місце інваліда та про пор ядок працевлаштування інвал ідів, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 03.05.1995 р. № 314, робоче місце інв алідів вважається створеним , якщо воно відповідає встано вленим вимогам робочого місц я для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціа льною комісією підприємства за участю представників МСЕ К, органів Держнаглядохорони праці, громадських організа цій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Пунктом 14 зазначеного Полож ення передбачено, що підприє мства інформують державну сл ужбу зайнятості та місцеві о ргани соціального захисту на селення про вільні робочі мі сця та вакантні посади, на яки х може використовуватись пра ця інвалідів.

Наказом Державного коміте ту статистики №244 від 06.07.1998 року з атверджена норма статистичн ої звітності № 3-ПН «Звіт про н аявність вільних робочих мі сць (вакантних посад)», яка под ається підприємствами щоміс ячно на адресу державної слу жби зайнятості.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з ч.1ст. 19 Закону, вв ажається працевлаштування і нвалідів, для яких це місце ро боти є основним.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені, яка згідно Поря дку нарахування пені та її сп лати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України від 15.05.20 07 р., обчислюється виходячи із 120 % річних облікової ставки НБ У за кожен календарний день п рострочення, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки на весь її ст рок.

Ст. 218 ГК України встановлено , що підставою господарсько-п равової відповідальності уч асника господарських віднос ин є вчинене ним правопоруше ння у сфері господарювання. У часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, я кщо не доведе, що ним вжито усі х залежних від нього заходів для недопущення господарськ ого правопорушення.

Статтею 238 ГК України передб ачено, що за порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування адміністративно-гос подарські санкції.

Аналіз зазначених норм, на д умку суду, дає підстави для ви сновку, що адміністративно-г осподарські санкції можуть б ути застосовані за порушення правил, встановлених законо давчими актами, а також у разі неприйняття заходів спрямов аних на недопущення порушенн я.

У відповідності до розраху нку ТОВ Фонду соціального за хисту інвалідів вбачається, що розмір адміністративно-го сподарських санкцій за 2009 рік становить 23044,24 грн., а сума пені - 331,84 грн.

Враховуючи вказане, матері али справи, що вимоги Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” відповідачем частков о виконано, що підтверджуєть ся матеріалами справи, то поз овні вимоги слід задовольнит и частково - в частині стягн ення 3896,00 грн. адміністративно- господарських санкцій та 55,30 г рн. пені, в розмірі адміністра тивно-господарських санкцій за 2 місяці 2009р. і відповідно зм еншивши розмір пені.

Згідно вимог ст.ст. 69, 70 КАС Укр аїни доказами у справі є будь -які фактичні дані, на підстав і яких суд у визначеному поря дку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги і запер ечення сторін, а також інші об ставини, які мають значення д ля правильного вирішення спо ру. Кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як підставу сво їх вимог та заперечень.

Приходячи до висновку про ч асткове задоволення позову, судом враховано і позицію Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду, викладен у, зокрема і в Ухвалі Львівськ ого апеляційного адміністра тивного суду у справі №7444/09/9104 ві д 25.03.2010.

Керуючись ч.2 ст.19, ч.1 ст.67 Кон ституції України, ст.ст. 7, 11, 69-72, 79, 86, 153, 158-163, 167 КАС України, ст. 19, 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні», суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити ча стково.

Стягнути з Державного під приємства «Чортківський ком бінат шкільних та студентськ их їдалень»вул. Сонячна, 1, м. Чо ртків Тернопільської област і, код 14053425 на користь Тернопіль ського обласного відділення фонду соціального захисту і нвалідів - р/р31219230700554, ГУДКУ в Терн опільській обл., МФО 838012, код оде ржувача 23588160 - 3896,00 грн. адмініст ративно-господарських санкц ій та 55,30 грн. пені.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Тернопільський окружний адміністративний с уд шляхом подачі в 10 денний ст рок з дня постановлення пост анови заяви про апеляційне о скарження і подання після ць ого протягом 20 днів апеляційн ої скарги у порядок і строк, пе редбачені статтями 186 і 254 Кодек су адміністративного судочи нства.

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строків подання заяви про ап еляційне оскарження апеляці йної скарги. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо воно не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

/в повному обсязі постанов а складена 19.07.10 року/

Головуючий суддя Загорський О.О.

копія вірна

Суддя Загорський О.О.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2010
Оприлюднено04.08.2010
Номер документу10566736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1939/10/1970

Постанова від 15.07.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Загорський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні