Постанова
від 30.06.2022 по справі 638/669/22
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/669/22

Провадження № 3/638/776/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2022 року м. Харків

Дзержинський районнийсуд м.Харкова ускладі суддіЦвіри Д.М.,розглянувши справупро притягненнядо адміністративноївідповідальності: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянки України,РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , завідуючої Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №445 Харківської міської ради»,

за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно із протоколом про адміністративне правопорушення №ХК30247/661/АВ/П/ПТ від 19 січня 2022 року, складеним державним інспектором відділу з питань експертизи умов праці управління з питань праці Нетребченко Юлією Віталіївною, про те, що ОСОБА_1 , завідувач Комунальногозакладу «Дошкільнийнавчальний заклад(ясла-садок)№445Харківської міськоїради» (кодЄДРПОУ:23918640),яке знаходитьсяза юридичноюадресою:61174,Харківська облсть,м.Харків,проспект Перемоги,б.61-А,яка займаєвищезазначену посадуз 20.02.2019року згідноз наказомвід 19.02.2019№38к,та єпосадовою особою, вчинила адміністративне правопоршуення, а саме: за період 2021 року, займаючи посаду завідувача Комунальногозакладу «Дошкільнийнавчальний заклад(ясла-садок)№445Харківської міськоїради» адміністрацієюКЗ «ДНЗ№445»не організованоза своїкошти проведенняперіодичних медичнихоглядів працівників,зокрема,оплата медичногоогляду ОСОБА_2 не проводилась,оплата медичногоогляду відбуласяза власнийрахунок ОСОБА_2 ,згідно зпоясненнями №01-41/06від 14.01.2022року завідувачаКЗ «ДНЗ№445» ОСОБА_1 , ОСОБА_2 пройшла медичнийогляд 20.12.2021року,оплата медичногоогляду ОСОБА_2 не проводилась,у зв`язкуз відсутністюбюджетного фінансуванняна данустаттю витрат,чим допустилапорушення вимогст.169КЗпП України,за щовідповідальність передбачена ч. 1 ст. 41 КУпАП.

У вищевказаному протоколі про адміністративне правопорушення №ХК30247/661/АВ/П/ПТ від 19 січня 2022 року, ОСОБА_1 під підпис роз`яснені права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП і повідомлено про те, що розгляд адміністративної справи відбудеться в Дзержинському районному суді м. Харкова. Заяв чи клопотань від ОСОБА_1 не надходило, від надання пояснень вона відмовилась.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилась, про місце, дату та час розгляду справи повідомлена належним чином. Судом були спрямовані судові повістки про виклик у судові засідання за адресою місця проживання (перебування) ОСОБА_1 , зазначеною державним інспектором в протоколі про адміністративне правопорушення, однак судова кореспонденція була повернута до суду без вручення, з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

За правилами статті 268 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення справи. Частиною 2 цієї статті обов`язкова присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності при розгляді справи за ст.

ст. 41 КУпАП, - не передбачена.

Як неодноразово зазначає у своїх рішеннях Європейський суд з прав людини, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Суд наголошує на тому, що за своїм змістом ст. 268 КУпАП націлена саме на добросовісне користування своїми правами та можливість на умовах змагальності їх захищати.

З матеріалів справи вбачається, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 була обізнана про складання відносно неї протоколу про адміністративне правопорушення, в якому також під підпис була ознайомлена про те, що розгляд адміністративної справи відбудеться в Дзержинському районному суді м. Харкова, однак нею не вжито будь-яких заходів для явки до суду, не подано клопотань про відкладення розгляду справи чи письмових заперечень проти протоколу про адміністративне правопорушення, тощо. Відомостей про об`єктивну неможливість явки ОСОБА_1 в судове засідання до суду не надходило та матеріали справи не містять.

При цьому, суд також наголошує, що особі повинно бути відомо про час і місце розгляду справи, оскільки є можливість стежити за ходом справи за допомогою офіційних джерел, таких як веб-сторінка суду. З таким висновком погодився ЄСПЛ у рішенні у справі «В`ячеслав Корчагін проти Росії» № 12307/16.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно із положеннями ст. 251 КУпАП,доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Як зазначено в ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст.38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Згідно роз`яснень положень Кодексу України про адміністративні правопорушення, наданих Міністерством юстиції України у Листі № 6802-0-4-13/11 від 02.08.2013 року, зазначено, що КпАП не містить визначення поняття "триваюче" правопорушення. Проте в теорії адміністративного права триваючими визначаються правопорушення, які, почавшись з якоїсь протиправної дії або бездіяльності, здійснюються потім безперервно шляхом невиконання обов`язку. Початковим моментом такого діяння може бути активна дія або бездіяльність, коли винний або не виконує конкретний покладений на нього обов`язок, або виконує його неповністю чи неналежним чином.

Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення №ХК30247/661/АВ/П/ПТ від 19 січня 2022 року, ОСОБА_1 , як завідувачу Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №445 Харківської міської ради адміністрацією КЗ «ДНЗ №445», ставиться відсутність організації проведення за кошти закладу періодичних медичних оглядів працівників, зокрема, не проведення оплати медичного огляду ОСОБА_2 , коли оплата медичного огляду відбулася за власний рахунок ОСОБА_2 за період 2021 року.

Вищезазначене порушення було зафіксовано (виявлено) в Акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державногго нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштувння осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду від 19.01.2022 №ХК30247/661/АВ.

Отже, на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки, передбачені ст. 38 КУпАП.

Відповідно до п. 7 ч.1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Кодекс України про адміністративні правопорушення чітко передбачає, що закінчення строків накладення адміністративних стягнень є підставою, що виключає провадження у справі на будь-якій стадії. Отже, після виключення провадження у справі, унеможливлюється здійснення заходів, спрямованих на притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку про закриття провадження у справі у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбаченихстаттею 38 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 38, 247, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 41 КУпАП - закрити, у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Харківського апеляційного суду через Дзержинський районний суд м. Харкова протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Д.М. Цвіра

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення30.06.2022
Оприлюднено15.08.2022
Номер документу105710046
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці

Судовий реєстр по справі —638/669/22

Постанова від 30.06.2022

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Цвіра Д. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні