ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
11 серпня 2022 року м. Ужгород№ 807/763/16 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Луцович М.М. розглянувши заяву Головного управління ДПС у Закарпатській області про заміну сторони виконавчого провадження по справі №807/763/16, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 20.09.2016 р. адміністративний позов Державної податкової інспекції в м.Ужгород Головного управління ДФС у Закарпатській області до Приватного підприємства «Вакула - комерційна група» про стягнення податкового боргу у розмірі 94594,00грн. задоволено повністю. Стягнуто з Приватного підприємства «Вакула - комерційна група» заборгованість в сумі 94594,00грн.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 20.12.2016 року було замінено сторону виконавчого провадження за виконавчим листом виданим у справі № 807/763/16, а саме Державну податкову інспекцію в м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатської області (код ЄДРПОУ 39561358) її правонаступником Ужгородською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 39595916).
До Закарпатського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДПС у Закарпатській області про заміну сторону виконавчого провадження у справі №807/763/16, а саме: Ужгородську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Закарпатській області на Головне управління ДПС в Одеській області.
Представники сторін в судове засідання не з`явилися, хоча судом вживалися заходи для належного повідомлення про дату, час та місце судового розгляду.
У відповідності до ч. 2 ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно з п. 18.2 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України): оформлення і видача судових рішень, якими вносяться зміни до виконавчих документів (у тому числі про виправлення помилки у виконавчому документі; визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню; стягнення на користь боржника безпідставно одержаного стягувачем за виконавчим документом; поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання; відстрочку чи розстрочку виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання; зупинення виконання судового рішення; заміну сторони виконавчого провадження), здійснюються в паперовій формі судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до ст. 4 КАС України письмове провадження розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи вище викладене, суд вважає за можливе розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження в порядку письмового провадження.
Розглянувши подану заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд приходить наступних висновків.
На виконання рішення суду від 20.09.2016 р. Закарпатським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист.
Постановою державного виконавця від 13.06.2022 року ВП №6319508 було повернуто виконавчий документ стягувачу.
Згідно з ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь- якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Така правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30 грудня 2020 року у справі № 805/4361/17-а.
Відповідно до ст. 63 Податкового кодексу України обліку облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великого платника податків, у тому числі визначити, що облік такого платника податків здійснює територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, та його структурні підрозділи в разі створення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018р. №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» реорганізовано Ужгородську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Закарпатській області шляхом приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Закарпатській області.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» №537 від 19.06.2019 реорганізовано Головне управління ДФС у Закарпатській області шляхом приєднання до відповідного територіального органу Головного управління ДПС у Закарпатській області.
21 серпня 2019 року Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням №682-р передав Державній податковій службі функції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.
Таким чином, здійснення заходів з утворення ДПС та забезпечення здійснення ДПС повноважень і виконання функцій, визначених Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою КМУ від 06.03.2019 р. №227, завершене.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020р. №893 «Про деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 43143065).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 р. №529, відповідно до статті 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та Положення про Державну податкову службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р. №227, утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ ВП 44106694).
Наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 з 01.01.2021р. розпочато здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п.1 постанови №893.
Таким чином, позивач по даній справі Ужгородська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 39595916) перестав виконувати функції та повноваження передавши їх Головному управлінню ДФС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 39393632) та згодом Головному управлінню ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 43143065), Головному управлінню ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ ВП 44106694).
В свою чергу Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ ВП 44106694) почало із 01.01.2021 року забезпечувати здійснення повноважень та функцій попереднього суб`єкта владних повноважень.
Разом з тим, засновники приватного підприємства «Вакула - комерційна група», код ЄДРПОУ 37493412, м. Ужгород, вул. Достаєвського, буд. 2, кв. 47 прийняли рішення змінити найменування підприємства на Приватне підприємство «Агентство повного циклу розвитку європейська медіагрупа» та змінили місцезнаходження на 65082, Одеська область, місто Одеса, вул. Гоголя, буд. 24.
Так, матеріалами справи підтверджується, що Приватне підприємство «Агентство повного циклу розвитку європейська медіагрупа», код ЄДРПОУ 37493412 адреса місцезнаходження: 65082, Одеська область, місто Одеса, вул. Гоголя, буд. 24 знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області (Приморська ДПІ) код ЄДРПОУ ВП 44069166.
Зокрема, відповідно до ідентифікаційних даних інформаційно-телекомунікаційних систем органів ДПС Приватне підприємство «Агентство повного циклу розвитку європейська медіагрупа», код ЄДРПОУ 37493412 змінив місце обліку з Головне управління ДПС у Закарпатській області (ДПІ у м. Ужгороді) на Головне управління ДПС в Одеській області (Приморська ДПІ) 03.01.2021 року.
З урахуванням наведеного, суд приходить висновку, щодо наявності підстав для заміни сторони виконавчого провадження у справі №807/763/16 з Ужгородської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 39595916) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166).
На підставі наведеного та керуючись статтями 243, 248, 379 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Заяву Головного управління ДПС у Закарпатській області про заміну сторони виконавчого провадження по справі №807/763/16 задовольнити.
2. Замінити сторону виконавчого провадження у справі №807/763/16 з Ужгородської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 39595916) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166)
3. Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду в строки визначені ст. 295 КАС України. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяМ.М. Луцович
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2022 |
Оприлюднено | 15.08.2022 |
Номер документу | 105711464 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні