Тячівський районний суд закарпатської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 307/1335/22
Провадження № 2/307/297/22
ТЯЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД
Закарпатської області
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
15 серпня 2022 року м. Тячів
Тячівський районний суд Закарпатської області в складі: головуючого - судді Ніточко В.В., з участю секретаря судового засідання Голубка Н.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Тячів цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення сесії,
В С Т А Н О В И В:
І. Виклад позиції сторін.
позивач ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення сесії.
Позовні вимоги мотивує тим, що наказом головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 11 грудня 2020 року № 5693-сг їй надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. На її замовлення (заява від 15 грудня 2020 року, договір на виконання робіт від 15 грудня 2020 року №15-12) ФОП ОСОБА_2 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за адресою: за межами населеного пункту на території Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області. 29 січня 2021 року зазначений проект землеустрою погоджено сектором містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації. 26 квітня 2021 року земельну ділянку зареєстровано в Державному земельному кадастрі, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017. За правилами частини 9-10 статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. 01 червня 2021 року вона звернулася до Тересвянської селищної ради Тячівського району із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачі їй безоплатно у власність згаданої земельної ділянки. Станом на 27 вересня 2021 року, всупереч ч. 9 ст. 118 ЗК України, рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність не було прийняте. У зв`язку з наведеним нею було прийнято рішення звернутися до суду з позовом про захист свого порушеного права на приватизацію зазначеної вище земельної ділянки. Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2021 року було встановлено зазначені вище обставини та визнано протиправною бездіяльність Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області щодо нерозгляду заяви про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 0,3500 га за адресою: за межами населеного пункту на території Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області та зобов`язано Тересвянську селищну раду Тячівського району Закарпатської області на найближчому пленарному засіданні затвердити погоджений Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 0,3500 га за адресою: за межами населеного пункту на території Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області. В подальшому їй стало відомо, що Тересвянська селищна рада розглянула її заяву про затвердження проекту землеустрою, однак зробила це з порушенням її права на приватизацію спірної ділянки та чинного законодавства. Так, відповідно до рішення Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 19 листопада 2021 року № 662, було вирішено: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства; відмовити ОСОБА_1 у наданні у приватну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, у зв`язку з невідповідністю поданого проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва; надати дозвіл на реєстрацію в комунальну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, яка розташована в смт. Тересва урочище "Зациганка", з цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства. Вважає, що зазначене рішення в частині відмови у наданні їй земельної ділянки в приватну власність та реєстрації даної земельної ділянки в комунальну власність є незаконним, оскільки не ґрунтується на чинному законодавстві, і Тересвянська селищна рада приймаючи оскаржуване рішення діяла всупереч норм що регулюють спірні правовідносини. Згідно обґрунтування оскаржуваного рішення відповідачем було враховано рекомендації постійної комісії селищної ради про невідповідність поданого та затвердження проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва, враховано прийняте рішення сесії селищної ради восьмого скликання №216 від 22 лютого 2021 року, щодо розробки проектів детального планування територій земельних ділянок урочищ "Лени", "Обілий", " Лази ", "Зациганка". Дізнавшись про дане рішення її представником було зроблено відповідний адвокатський запит до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області в якому просилося надати належним чином засвідчене викопіювання з містобудівної документації селища Тересва, з нанесенням місця розташування земельної ділянки з кадастровим номером 2124456200:05:001:0017, а також повідомити чи приймалися Тересвянською селищною радою Тячівського району Закарпатської області рішення про розроблення (виготовлення) містобудівної документації щодо території на якій знаходиться зазначена вище земельна ділянка та на якій стадій виготовлення така документація. 24 січня 2022 року від відповідача надійшла відповідь за № 05-37/83, до якої було долучено рішення від 22 лютого 2021 року № 216 "Про надання дозволу на розробку проекту детального плану територій", а також надано викопіровку з генерального плану АДРЕСА_1 , з нанесенням місця розташування відведеної нею земельної ділянки з кадастровим номером 2124456200:05:001:0017. При дослідженні даної викопіровки, з врахуванням умовних позначень, можна чітко і однозначно встановити ту обставину, що земельна ділянка, яка мала б бути передана їй у власність розташована на землях ОСГ призначення - сіножаті (сінокосіння), пасовища.
Просить визнати протиправним та скасувати рішення Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 19 листопада 2021 року № 662 в частині відмови ОСОБА_1 у наданні у приватну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, у зв`язку з невідповідністю поданого проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва, та наданні дозволу на реєстрацію в комунальну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, яка розташована в смт. Тересва урочище "Зациганка", з цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства та скасувати реєстрацію речового права комунальної власності на дану земельну ділянку; стягнути на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати.
Відповідач правом на подання відзиву не скористався.
ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи.
Представник позивача - адвокат Бойко Б.Б. в судове засідання не з`явився, однак подав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, однак був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.
ІІІ. Інші процесуальні дії у справі.
Ухвалою Тячівського районного суду Закарпатської області від 10 травня 2022 року справу за позовом ОСОБА_1 до Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення сесії прийнято до розгляду та відкрито провадження у ній.
Ухвалою Тячівського районного суду Закарпатської області від 01 серпня 2022 року підготовче провадження по даній справі закрито, і справа призначена для розгляду по суті.
Судом на підставі частини 2 статті 247 Цивільно процесуального кодексу України (далі ЦПК), у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося..
ІV. Фактичні обставини, встановлені судом та зміст спірних правовідносин.
В судовому засіданні встановлено, що наказом головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області від 11 грудня 2020 року № 5693-сг "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" надано громадянці ОСОБА_1 дозвіл на розроблення з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,40 га для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно з класифікацією видів цільового призначення земель - 01.03, що розташовані за межами населених пунктів на території Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області; рекомендовано громадянці ОСОБА_1 подати погоджений в порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, долучивши витяг з Держземкадастру про земельну ділянку, який є підтвердженням внесення до Державного земельного кадастру відповідних відомостей, та позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній землевпорядній експертизі (а.с. 22).
Висновком сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації від 29 січня 2021 року погоджено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області площею 0,3500 га за умови виконання ч.3 ст.24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (а.с. 27).
Висновком головного управління Держгеокадастру від 13 квітня 2021 року погоджено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 , за умови врахування п. 10 висновку (а.с. 28-29).
Згідно заяви ОСОБА_1 від 01 червня 2021 року, остання звернулася до голови Тересвянської селищної ради з проханням затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, та передати їй у власність дану земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за межами населених пунктів на території Тересв`янської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (а.с. 35).
Із рішення Тересвянської селищної ради № 662 від 19 листопада 2021 року "Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 , мешканки АДРЕСА_2 " відомо, що розглянувши заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою та передачі у власність земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017 з цільовим призначенням: "для ведення особистого селянського господарства", та враховуючи рекомендації постійної комісії селищної ради про невідповідність поданого та затвердження проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва, а також враховуючи прийняте рішення сесії селищної ради восьмого скликання №216 від 22 лютого 2021 року, щодо розробки проектів детального планування територій земельних ділянок урочищ "Лени", "Обілий", " Лази ", "Зациганка", керуючись вимогами ст. 186-1 Земельного кодексу України та п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", селищна рада вирішила: 1. Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства; 2. Відмовити гр. ОСОБА_1 у наданні у приватну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, у зв`язку з невідповідністю поданого проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва; 3. Надати дозвіл на реєстрацію в комунальну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, яка розташована в смт. Тересва урочище "Зациганка", з цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства; 4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою (голова комісії Мельник М.М.) (а.с. 40).
V. Оцінка Суду.
Згідно ст.14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Відповідно до ч.1 ст.4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. "б" ч.1 ст.81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Відповідно до ч.1-3 ст.116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеномучастиною першою статті 128 цього Кодексу. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Згідно ч.6-11 ст.118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Відповідно до ч.1 ст.122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно п.6 ч.3, ч.8 ст.186 ЗК України, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу. Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
При цьому необхідно зазначити, що ст.186-1 ЗК України, на яку посилається відповідач у рішенні Тересвянської селищної ради № 662 від 19 листопада 2021 року "Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 , мешканки АДРЕСА_2 ", з 27 травня 2021 року є виключеною.
Суд приходить до висновку, що в разі затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, вона повинна бути передана у власність, оскільки чинним ЗК України не передбачено право органу місцевого самоврядування відмовити у наданні у приватну власність земельної ділянки в разі затвердження проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки.
В судовому засіданні встановлено, що рішенням Тересвянської селищної ради № 662 від 19 листопада 2021 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, а тому, жодних підстав для відмови у передачі даної земельної ділянки у власність позивача, у відповідача не було, як і не було підстав для передачі вищезазначеної земельної ділянки на реєстрацію у комунальну власність.
Беручи до уваги вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги слід задовільнити частково та визнати протиправним та скасувати рішення Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 19 листопада 2021 року № 662 "Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 , мешканки АДРЕСА_2 " в частині відмови у наданні ОСОБА_1 у приватну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, у зв`язку з невідповідністю поданого проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва, та в частині надання дозволу на реєстрацію в комунальну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, яка розташована в смт. Тересва урочище "Зациганка", з цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до ч.3 ст.26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню. У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються. У разі якщо в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, наявні відомості про речові права, обтяження речових прав, припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації, або якщо відповідним судовим рішенням також визнаються речові права, обтяження речових прав, одночасно з державною реєстрацією припинення речових прав чи обтяжень речових прав проводиться державна реєстрація набуття відповідних прав чи обтяжень. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними. У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію зміни, припинення речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження повертаються у стан, що існував до відповідної державної реєстрації, шляхом державної реєстрації змін чи набуття таких речових прав, обтяжень речових прав. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.
А тому, в позовних вимогах про скасування реєстрації речового права комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2124456200:05:001:0017 слід відмовити. Крім цього, позивачем не подано жодних доказів, що дана земельні ділянка зареєстрована у комунальну власність.
VІ. Розподіл судових витрат між сторонами.
Відповідно до ч. 1, та ч.2 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки позов підлягає частковому задоволенню, з відповідача на користь позивача слід стягнути 992 гривні 40 копійок сплаченого судового збору.
Керуючись ст.ст. статтями 2, 4,5, 10-13, 18, 81, 133, 141, 142, 206, 247, 258-259, 263-265 ЦПК України, ст.ст. 81, 116, 118, 122, 186 ЗК України, ст.26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", суд,
У Х В А Л И В:
Позовні вимоги - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 19 листопада 2021 року № 662 "Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 , мешканки АДРЕСА_2 " в частині відмови у наданні ОСОБА_1 у приватну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, у зв`язку з невідповідністю поданого проекту землеустрою містобудівній документації селища Тересва, та в частині надання дозволу на реєстрацію в комунальну власність земельної ділянки площею 0,3500 га, кадастровий номер: 2124456200:05:001:0017, яка розташована в смт. Тересва урочище "Зациганка", з цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства.
Стягнути з Тересвянської селищної ради Тячівського району Закарпатської області на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в розмірі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) гривні 40 копійок.
В інших позовних вимогах - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Закарпатського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин
Позивач: ОСОБА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 .
Відповідач: Тересвянська селищна рада Тячівського району Закарпатської області, юридична адреса: 90564, Закарпатська область, Тячівський район, смт. Тересва, вул. Народна, 83, ідентифікаційний код юридичної особи - 04349610.
Суддя В.В. Ніточко
| Суд | Тячівський районний суд Закарпатської області |
| Дата ухвалення рішення | 14.08.2022 |
| Оприлюднено | 16.08.2022 |
| Номер документу | 105725197 |
| Судочинство | Цивільне |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності |
Цивільне
Тячівський районний суд Закарпатської області
Ніточко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні