Справа № 548/1083/22
Провадження № 2/548/487/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10.08.2022 року м. Хорол
Хорольський районний суд Полтавської області в складі :
головуючого судді - Коновод О. В.
за участю : секретаря судового засідання - Скрипніченко М.І.
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду м. Хорол цивільну справу за уточненим позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області про зобов`язання вчинити певні дії ,-
ВСТАНОВИВ:
Позиція позивача та відповідача, процесуальні дії, вчинені по справі.
Позивач звернувся до Хорольського районного суду з вищевказаним позовом.
На обґрунтування позову зазначає, що він ОСОБА_1 є головою правління Приватного акціонерного товариства "Хорольський механічний завод" (копія наказу № 63к від 03.05.2022 року ).
Приватному акціонерному товариству "Хорольський механічний завод" на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 08.07.2008 року належить об`єкт - комплекс, виробничі будівлі і споруди, за адресою АДРЕСА_1 (копія свідоцтва про право власності, копія витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно, копія інформаційної довідки з реєстру прав власності на нерухоме майно додаються).
Даний об`єкт складається з :
- цех для лиття, А-2, 1488,9 кв.м.;
- прохідна, вісова, В-1, 46,9 кв.м. ;
- модельний цех, Б-1, 98,6 кв.м.;
- блок цехів, Г-2, О-1, 2146,6 кв.м. ;
- компресорна і плотня, Д-1, 346,0 кв.м. ;
- котельня, І-2, 390,7 кв.м. ;
- корпус РММ, З-2, 944,4 кв.м. ;
- склад, Е-1, 824,9 кв. м ;
- склад - термічка, К-1, 826,4 кв.м. ;
- склад арочний, Ж-1, 461,7 кв.м. ;
- склад металу, Л, 461,6 кв.м. ;
- виробничій корпус № 2, Л-1, 8867,0 кв.м. ;
-адміністративно-побутовий корпус, Н-3, 3074,4 кв.м.
ПрАТ "ХМЗ" на підставі державного акту серія ПЛ № 191936 від 11 лютого 2005 року, виданого на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 1150 від 1 липня 2004 року, належить земельна ділянка площею 6,0633 га, яка знаходиться за адресою : АДРЕСА_1 , цільове призначення (використання) земельної ділянки для промисловості, кадастровий номер 5324810100:50:004:0228.
Отже, єдиним власником об`єкту - комплекс, виробничі будівлі і споруди та земельної ділянки на якій розташований такий об`єкт є ПрАТ "ХМЗ".
У зв`язку із збільшенням виробничої потужності ПрАТ "ХМЗ" виникла потреба в реконструкції заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2, площею 8867,0 кв.м., за вище вказаною адресою, для чого ФОП " ОСОБА_2 ", який діє на підставі кваліфікаційних сертифікатів на будівельну діяльність, був розроблений робочий проект реконструкції вище зазначено об`єкту.
01.08.2022 року по справі було відкрито провадження та призначено до розгляду у порядку загального позовного провадження.
В судове засідання позивач не з"явився, але в позовній заяві прохав суд провести розгляд справи за його відсутності.
В судове засідання представник відповідача виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області не з"явився, але подали заяву про розгляд справи за відсутності представника міської ради.
У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, від яких надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності, що відповідає положенням ч. 3ст. 211 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється,що відповідає положенням ч. 2ст. 247 ЦПК України.
Врахувавши позицію позивача, дослідивши матеріали справи, врахувавши думку відповідача, викладену у письмовій заяві, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Фактичні обставини, встановлені судом.
Позивач, ОСОБА_1 є головою правління Приватного акціонерного товариства "Хорольський механічний завод" (копія наказу № 63к від 03.05.2022 року ).
Приватному акціонерному товариству "Хорольський механічний завод" на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 08.07.2008 року належить об`єкт - комплекс, виробничі будівлі і споруди, за адресою АДРЕСА_1 (копія свідоцтва про право власності, копія витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно, копія інформаційної довідки з реєстру прав власності на нерухоме майно додаються).
Даний об`єкт складається з :
- цех для лиття, А-2, 1488,9 кв.м.;
- прохідна, вісова, В-1, 46,9 кв.м. ;
- модельний цех, Б-1, 98,6 кв.м.;
- блок цехів, Г-2, О-1, 2146,6 кв.м. ;
- компресорна і плотня, Д-1, 346,0 кв.м. ;
- котельня, І-2, 390,7 кв.м. ;
- корпус РММ, З-2, 944,4 кв.м. ;
- склад, Е-1, 824,9 кв. м ;
- склад - термічка, К-1, 826,4 кв.м. ;
- склад арочний, Ж-1, 461,7 кв.м. ;
- склад металу, Л, 461,6 кв.м. ;
- виробничій корпус № 2, Л-1, 8867,0 кв.м. ;
-адміністративно-побутовий корпус, Н-3, 3074,4 кв.м.
ПрАТ "ХМЗ" на підставі державного акту серія ПЛ № 191936 від 11 лютого 2005 року, виданого на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 1150 від 1 липня 2004 року, належить земельна ділянка площею 6,0633 га, яка знаходиться за адресою : АДРЕСА_1 , цільове призначення (використання) земельної ділянки для промисловості, кадастровий номер 5324810100:50:004:0228.
Отже, єдиним власником об`єкту - комплекс, виробничі будівлі і споруди та земельної ділянки на якій розташований такий об`єкт є ПрАТ "ХМЗ".
У зв`язку із збільшенням виробничої потужності ПрАТ "ХМЗ" виникла потреба в реконструкції заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2, площею 8867,0 кв.м., за вище вказаною адресою, для чого ФОП " ОСОБА_2 ", який діє на підставі кваліфікаційних сертифікатів на будівельну діяльність, був розроблений робочий проект реконструкції вище зазначено об`єкту.
Реалізуючи свої наміри по реконструкції даного об`єкту, ПрАТ "ХМЗ" на порталі "Дія" 14 червня 2022 року була подана онлайн заява на видачу містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва : " Реконструкція заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2". До вказаної заяви були додані всі документи у відповідності до ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності".
За результатами розгляду вказаної заяви та доданих до неї документів відділ з питань містобудування, архітектури та цивільного захисту населення виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області листом від 17 червня 2022 року повідомило, що у зв`язку з відсутністю затвердженого в установленому порядку історико-архітектурного опорного плану м. Хорол, відмовити ПрАТ "ХМЗ" у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва : " Реконструкції заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2" .
5 липня 2022 року ПрАТ "ХМЗ" звернулось до Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області з проханням надати пояснення та обгрунтування відмови у видачі містобудівних умов та обмежень .
Хорольська міська рада Лубенського району Полтавської області листом від 6 липня 2022 року № 06-22/2288 повідомило ПрАТ "ХМЗ", що за умови відсутності затвердженого в установленому порядку історико-архітектурного опорного плану, будь-яке нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт в історичних населених місцях заборонено. А оскільки, місто Хорол входить до списку історичних населених місць України, затвердженого постановою КМУ від 26 липня 2001 року № 878 "Про затвердження списку історичних населених місць України", надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на проведення реконструкції заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2 ПрАТ "ХМЗ" не є можливим.
Враховуючи, що підготовка і подання на затвердження відповідної ради містобудівної документації (генерального плану населеного пункту в тому числі, детального плану території, плану зонування території) відноситься до компетенції виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, а тому замовник будівництва - ПрАТ "ХМЗ", що на законних підставах володіє земельною ділянкою на якій розташований об`єкт, який ПрАТ "ХМЗ" має намір реконструювати, не повинен зазнавати негативних наслідків у вигляді неможливості реалізувати свої права на земельну ділянку, включаючи її забудову, від неналежного виконання суб`єктом владних повноважень своїх обов`язків щодо розроблення та затвердження генерального плану населеного пункту чи детального плану території.Враховуючи викладене, на беручи до уваги те, що в установленому порядку історико-архітектурний опорний план в м. Хорол не затверджений, то відсутні правові підстави для відмови Відповідачем у наданні ПрАТ "ХМЗ" містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва : "Реконструкції заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2" за адресою АДРЕСА_1 .
Норми права, застосовані судом.
Згідно з ч. 3 ст. 13 ЦПК України учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.
За вимогами ч. 3 ст. 12 Цивільно-процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ч. 1 ст. 13 Цивільно-процесуального кодексу України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 Цивільно-процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 81 Цивільно-процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відносини, пов`язані з набуттям громадянами прав на землю та розробленням технічної документації для цього, врегульовані Земельним Кодексом України (далі ЗК України) та Законом України «Про землеустрій».
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та іншими законами України.
Згідно ч.1 ст.90 ЗК України власники земельних ділянок, зокрема, мають право самостійно господарювати на землі та споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди.
У відповідності до статті 1 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;..
Згідно ст.375 ЦК України власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, здійснювати перебудову. Право власника на забудову здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням.
Згідно статті 26 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт;…
Статтею 29 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки). Також, даною статтею передбачено, що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.
Згідно з ч. 1 ст. 140 Конституції України та ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та іншими законами України.
Згідно ч.2 ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що спори про оновлення порушених прав юридичних та фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 9 п. а ч.1 ст.31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок;…
Згідно ч. 1 п. ґ ст. 95 Земельного кодексу України вказано, що землекористувачі мають право споруджувати жилі будинки, та інші будівлі і споруди.
Відповідно до статті 1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
Статтею 16 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Згідно статті 17 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами протягом трьох місяців з дня їх подання.
У відповідності до статті 18 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» план зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон. До затвердження генерального плану населеного пункту в межах території територіальної громади, щодо якої затверджено комплексний план (якщо обов`язковість розроблення генерального плану населеного пункту визначена рішенням про затвердження комплексного плану), межі функціональних зон та функціональне призначення територій у такому населеному пункті визначаються комплексним планом.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Статтею 19 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід`ємними складовими генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану.
Згідно статті 25 «Про регулювання містобудівної діяльності» режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у комплексних планах, генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
Відповідно до підпункту 6 пункту "а" частини першої статті 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації;…
Таким чином, суд доходить до висновку, що відділ з питань містобудування, архітектури та цивільного захисту населення виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області протиправно відмовило позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об"єкта будівництва :" Реконструкція заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2 " за адресою АДРЕСА_1 ".
Відповідно до ч.6 ст.81 ЦПК України, доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно з ч.1 ст.76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до п.6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 №14 «Про судове рішення у цивільній справі», враховуючи принцип безпосередності судового розгляду, рішення може бути обґрунтоване лише доказами, одержаними у визначеному законом порядку та дослідженими в судовому засіданні.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини в справі «Ващенко проти України» (Заява № 26864/03) від 26 червня 2008 року зазначено, що принцип змагальності полягає в тому, що суд уважно досліджує зауваження заявника, виходячи з сукупності наявних матеріалів в тій мірі, в якій він є повноважним вивчати заявлені скарги. Отже, у суду відсутні повноваження на вихід за межі принципу диспозитивності і змагальності та збирання доказів на користь однієї із зацікавлених сторін.
Згідно зі ст.263 ЦПК України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Європейський суд справ людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (Серявін та інші проти України, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).
З врахуванням вищенаведеного, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, суд доходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити.
З цих підстав, керуючись ст.ст.2, 5, 10-13, 18, 258-259, 263 Цивільного процесуального кодексу України суд,-
УХВАЛИВ:
Уточнений позов ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , мешканця : АДРЕСА_2 ) до виконавчого комітету Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області ( адреса знаходження : вул. 1 Травня,4 м. Хорол Лубенського району Полтавської області, код ЄДРПОУ 22528612) про зобов`язання вчинити певні дії ,-задовольнити.
Зобов`язати виконавчий комітет Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області видати Приватному акціонерному товариству "Хорольський механічний завод" містобудівні умови та обмежень для проектування об`єкта будівництва : " Реконструкція заготівельної дільниці виробничого корпусу № 2" за адресою Полтавська область, Лубенський район, вул. Небесної Сотні ( колишня -Леніна), буд. 106.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Полтавського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст судового рішення складено 10.08.2022 року.
Суддя : О.В. Коновод
Суд | Хорольський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2022 |
Оприлюднено | 17.08.2022 |
Номер документу | 105730717 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: |
Цивільне
Хорольський районний суд Полтавської області
Коновод О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні