ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ
15 серпня 2022 рокуСправа № 808/6366/14 м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Сіпаки А. В., розглянувши заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі
за позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Артемівську та Артемівському районі Донецької області
до Командитного товариства "Горлівськхімбуд"
про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 24.03.2015 адміністративний позов задоволено в повному обсязі. Стягнуто з Командитного товариства "Горлівськхімбуд" (код ЄДРПОУ 01236880) на користь Управління Пенсійного фонду України в м.Артемівську та Артемівському районі Донецької області заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах по Списку №2 за період травня по серпень 2014 року в розмірі 13373,26 грн. (тринадцять тисяч триста сімдесят три гривні 26 коп.).
Постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 24.03.2015 у справі №808/6366/14 набрала законної сили 14.04.2015.
23.11.2015 у справі виданий виконавчий лист.
17.12.2019 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 60894900.
12.07.2022 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, в якій останній просить суд замінити сторону (стягувача) у виконавчому провадженні № 60894900 з примусового виконання виконавчого листа № 808/6366/14, виданого 23.11.2015 року Запорізьким окружним адміністративним судом, з Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, м. Слов`янськ, пл. Соборна, З, ЄДРПОУ 13486010).
На підставі розпорядження керівника апарату суду №№ 69 від 12.07.2022 Щодо призначення повторного автоматизованого розподілу справ заява від 12.07.2022 (вх. №26130) про заміну сторони виконавчого провадження по справі 808/6366/14 провадження (ДО/808/242/14) перерозподілена для розгляду суддею Сіпакою А.В.
Ухвалою суду від 29.06.2022 призначено заяву про заміну сторони виконавчого провадження в порядку письмового провадження.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Вирішуючи заяву про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 808/6366/14/14, суд дійшов таких висновків.
За приписами ст. 1 Закону України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016 виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 5 ст. 15 Закону № 1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від право попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.
З наведеного вбачається, що замінити сторону у виконавчому провадженні можливо лише у разі вибуття стягувача з одночасною заміною вибувшої сторони на її правонаступника.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.
У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Вказана правова позиція висловлена ВС у постанові від 11.10.2019 по справі № 812/1408/16.
Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 №821 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України було реорганізовано Управління пенсійного фонду України в м. Селидове Донецької області шляхом злиття у Бахмудсько-Лиманське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області, яке є правонаступником ліквідованих управлінь.
Надалі, на виконання постанови КМУ від 09.10.2020 року № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України, наказу Пенсійного фонду України від 02.11.2020 року № 115 Про заходи у зв`язку із реорганізацією деяких територіальних органів Пенсійного фонду України, проведено реорганізацію деяких територіальних органів Пенсійного фонду України в Донецькій області шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного Фонду України в Донецькій області.
Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області є правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованих управлінь, в тому числі Бахмудсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області.
10 серпня 2021 року затверджено відповідні передавальні акти.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Враховуючи викладене, суд знаходить підстави для задоволення заяви Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 808/6366/14 (ДО/808/242/14), а саме: Управління пенсійного фонду України в м. Селидове Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (пл. Соборна, 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122, ЄДРПОУ 13486010).
Враховуючи наведене, керуючись ст. 241, 248, 379 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №808/6366/14 (ДО/808/242/14), - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження з виконання виконавчого листа, виданого 23.11.2015 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №808/6366/14 (ДО/808/242/14), а саме, стягувача Управління пенсійного фонду України в м. Селидове Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (пл. Соборна, 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122, ЄДРПОУ 13486010).
Копію даної ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2022 |
Оприлюднено | 18.08.2022 |
Номер документу | 105753074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні