ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 квітня 2022 року м. Київ № 640/6733/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІ ГАЗОВІ ТЕХНОЛОГІЇ" (Володимирська 69-а,Київ 33,01033, код ЄДРПОУ38376841) до Антимонопольного комітету України (вул. Митрополита Василя Липківського, 45,Київ 35,03035, код ЄДРПОУ00032767) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, за участі третіх осіб без самостійних вимог - Державної казначейської служби України, ТОВ "Оператор газотранспортної системи України"-
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІ ГАЗОВІ ТЕХНОЛОГІЇ", в якому позивач просить суд скасувати Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2079-р/пк-пз від 05.02.2021 року.
Позовні вимоги мотивовано тим, що позивачем було подано скаргу з зазначенням про порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі, з огляду на допущені, на думку позивача, замовником порушення. При цьому, позивач стверджував про відсутність підстав для повернення його пропозиції, з огляду на те, що ним було надано всі необхідні документи, зокрема, довідки №25 від 05.01.2021 року, №20202532540220571334 від 31.07.2020р., та від 12.01.2021р. про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів.
Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що позивачем було допущено порушення вимоги пункту 1.4.1 частини 1 Додатку 3 тендерної документації та пункту 6 частини 1 статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема, довідку про відсутність судимості було надано з порушенням строку.
Третьою особою - ТОВ "Оператор газотранспортної системи України" надано пояснення, за змістом яких позовні вимоги також заперечуються з підстав правомірності дій замовника під час проведення процедури закупівлі.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з розміщеної за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-10-19-008578-c інформації та матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України" (далі - замовник, третя особа) опублікувало оголошення про закупівлю покрівельних робіт та інших спеціалізованих будівельних робіт (Ремонт димових труб ГПА ст. № 6, № 7, № 8 КС Лубни Лубенського ЛВУМГ).
Відповідно до інформації, розміщеної за вищезазначеною адресою, свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали декілька підприємств, зокрема, позивач. Розкриття пропозицій відбулось 22.12.2020. При цьому, позивача було визнано переможцем за результатами проведеного аукціону, в якому пропозиція позивача була найнижчою та складала 6 900 000грн.
Як стверджує в наданих суду поясненнях замовник, 28.12.20р, згідно з протоколом №20_1052_п-д від 28.12.20р. було прийнято рішення про намір укласти договір з позивачем.
15 січня 2021 року пропозицію позивача відхилено замовником, переможцем процедури закупівлі визначено ТОВ "ТРІАДА-ЕНЕРДЖІ". Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ТРІАДА-ЕНЕРДЖІ" на суму 8 099 000грн. оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 15.01.2021 о 16 годині 23 хвилини.
Зазначене рішення було мотивовано тим, позивачем порушено вимоги пункту 1.4.1 частини 1 Додатку 3 тендерної документації та пункту 6 частини 1 статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі", з огляду ра те, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону ч. 1 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі".»
Не погоджуючись з даним рішенням, позивач звернувся до відповідача зі скаргою, в якій стверджував про порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі та просив, зокрема, зобов`язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника та рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Рішенням колегії відповідача скарга була прийнята до розгляду, на веб-порталі (prozorro.gov.ua) був розміщений лист від 27.01.2021 № 20-29/06-901-пз, згідно з яким колегією було зобов`язано замовника надати пояснення по суті скарги.
05.02.2021 Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 2079-р/пк-пз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІ ГАЗОВІ ТЕХНОЛОГІЇ" від 25 січня 2021 № UA-2020-10-19-008578-c.c2, Колегія постановила відмовити товариству з обмеженою відповідальністю "НОВІ ГАЗОВІ ТЕХНОЛОГІЇ" у задоволенні його скарги від 25 січня 2021 № UA-2020-10-19-008578-c.c2.
Зазначене рішення мотивовано тим, що позивачем не було надано замовнику довідку про те, що особа, яка є керівником учасника та службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов`язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
При цьому, відповідач послався на те, що скарги щодо положень Документації могли подаватись не пізніше, ніж за чотири дні до дня подання пропозицій (19.11.2020), скарга подана до органу оскарження 25.01.2021р, тому, після закінчення строку для оскарження положень Документації, виходячи з положень частини восьмої статті 18 Закону, положення Документації не підлягають оскарженню у відповідності до вимог статті 18 Закону.
Також відповідач стверджував про те, що, відповідно до пункту 1 додатку 3 Документації інформація та/або документи, які надає Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, через електронну систему закупівель, зокрема, для юридичних осіб - оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія одного з документів, виданого не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі надану/-і відповідним органом виконавчої влади (ГУМВС або УМВС України або Національною поліцією тощо) про те що особа, яка є керівником учасника та службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов`язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, переможцем Процедури закупівлі визначено Позивача відповідно до протоколу №20 1052_п-д від 28.12.2020, тому кінцевий строк для надання позивачем довідки було 07.01.2021.
Розглядаючи питання обґрунтованості даного рішення, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Згідно з частиною першою статті 31 вищезазначеного Закону, на підставі якої замовником було відхилено пропозицію позивача, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі - Закон №922-VIII; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Частиною першою статті 3 Закону №922-VІІІ визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною третьою статті 7 Закону №922-VIII, Антимонопольний комітет України здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 8 Закону №922-VIII передбачено, що Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.
Статтею 14 Закону №922-VIII передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Уся інформація, що подається під час проведення процедур закупівлі, може оброблятися в системі хмарних обчислень за умови підтвердження належного рівня захисту інформації в такій системі згідно з вимогами абзацу одинадцятого частини третьої статті 12 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону №922-VIII, замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: 1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення; 3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення; 4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів); 5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника; 8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»; 10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) (частина друга статті 17 Закону №922-VIII).
Згідно з частиною третьою статті 17 Закону №922-VIII, замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п`яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до частини першої статті 22 Закону №922-VІІІ, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.
У контексті приписів частини другої статті 22 Закону №922-VІІІ, тендерна документація повинна містити: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов`язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ); 10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; 11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 16) прізвище, ім`я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник уважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону №922-VІІІ).
Порядок розгляду та оцінки замовником тендерних пропозицій визначений в статті 28 Закону №922-VIII. Так, відповідно до частини четвертої цієї статті, після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом (частина шоста статті 28 Закону №922-VIII).
Частиною першою статті 30 Закону №922-VІІІ передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно з частиною третьою статті 32 Закону №922-VІІІ, у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Положеннями частини третьої статті 17 Закону №922-VІІІ для переможця процедури закупівлі замовником визначається та вказується в тендерній документації спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених відповідними пунктами частин першої та другої статті 17 Закону №922-VІІІ за визначеною законодавством формою документів, які містять відповідну інформацію, передбачену статтею 17 Закону №922-VІІІ, видані уповноваженими на це органами.
Частиною шостою статті 17 Закону передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 Документації, вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання, зазначено в додатку 3 Документації.
Додаток 3 Документації містить вимоги до документів, що надаються переможцем торгів, порядку і строків їх надання.
Відповідно до пункту 1 додатку 3 Документації, інформація та/або документи, які надає Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-поргалі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, через електронну систему закупівель, зокрема, для юридичних осіб - оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія одного з документів, виданого не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі надану /і відповідним органом виконавчої влади (ГУМВС або УМВС України або Національною поліцією тощо) про те, що:
- особа, яка є керівником учасника та службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов`язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, переможцем Процедури закупівлі визначено Позивача відповідно до протоколу від 28.12.2020.
Враховуючи викладене, кінцевий строк для надання переможцем документів, зазначених у додатку 3 Документації, є 07.01.2021.
Таким чином, Позивач повинен був та мав можливість у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (тобто до 07.01.2021) надати документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Позивачем 12.01.2021 завантажено, зокрема, довідку від 12.01.2021 № 20364376410430774147 (файл Dovidka_20364376410430774147 (l).pdf) видану Департаментом інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, у якій зазначено, що за обліками МВС громадянин(ка) України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець(ка) місто Полтава Полтавська область Україна станом на 12.01.2021 до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновків про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІ ГАЗОВІ ТЕХНОЛОГІЇ" відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2022 |
Оприлюднено | 18.08.2022 |
Номер документу | 105756841 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні