Справа №760/10347/22 1-кс/760/3266/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16серпня 2022 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 за погодженням із прокурором Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в межах досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021110000000173 від 02.07.2021 за ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчим управлінням Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №42021110000000173, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.07.2021, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України.
В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що на даний час на території Київського регіону функціонує протиправна схема, спрямована на ухилення від оподаткування в особливо великих розмірах та легалізації доходів отриманих злочинним шляхом.
Так, встановлено, що певні громадянин України з 2013 року по теперішній час здійснюють систематичний продаж об`єктів нерухомості. Зокрема, відповідно до «Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта» громадяни України протягом зазначеного проміжку часу здійснювали операції з продажу (міни) об`єктів нерухомого майна, які знаходяться за адресами розташування ряду житлових комплексів.
Згідно з порядком оподаткування операцій з продажу об`єктів нерухомого майна, визначеного ст. 172 Податкового кодексу України (далі ПКУ), дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як з одного об`єкту нерухомості, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.
Згідно з п.п.172.8 ПКУ, під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об`єкти нерухомості, крім їх успадкування та дарування.
Крім того, п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням ВРУ про завершення реформи ЗСУ, встановлюється військовий збір. Об`єктом оподаткування військового збору є доходи, визначені в ст. 163 ПКУ. Ставка збору складає 1,5 % від вартості об`єкта оподаткування.
Відповідно до вимог ПКУ, фізична особа при укладанні договору купівлі-продажу об`єкту нерухомого майна (квартира, приміщення тощо), повинна сплатити 5% податку з доходів фізичних осіб та 1,5% військового збору від суми отриманого доходу.
Згідно з п.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПКУ «господарська діяльність» - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, дорученнями та агентськими договорами.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Господарського кодексу України: «Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва підприємцями…».
Статтею 43 Господарського кодексу України передбачено, що «Підприємництво це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутків.
Враховуючи зазначене, системний продаж фізичними особами нерухомого майна, у тому числі власного, з метою одержання прибутку, є підприємницькою діяльністю та підлягає оподаткування ПДФО відповідно до вимог ПКУ за ставкою 18%.
В результаті здійснення операцій з продажу (міни) об`єктів нерухомого майна за адресами розташування зазначених житлових комплексів вищеперерахованими громадянами України отримано дохід у розмірі понад 1 млрд. грн., однак у зв`язку із не реєстрацією у якості суб`єктів підприємницької діяльності вказані особи ухилились від сплати до бюджету податків у розмірі понад 200 млн. грн.
Зокрема, в ході здійснення досудового розслідування встановлено, що громадянин України ОСОБА_5 (ІПН: НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ), являються замовниками будівництв, наступних житлових комплексів та будинків: ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_2 (земельні ділянки з кадастровими номерами: 3222486201:01:011:5016, 3222486201:01:011:5017) та ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що за адресою: АДРЕСА_2 (земельні ділянки з кадастровими номерами: 3222486201:01:004:5063, 3222486201:01:004:5064, 3222486201:01:004:5065), а також іншими адресами, та в подальшому переслідуючи мету отримання доходу та ухилення від сплати з нього податків, зборів (обов`язкових платежів), уклали договори купівлі-продажу, зокрема на квартири та приміщення, які розташовані на території Київської області, з особами, які виявили бажання набути їх у власність.
Таким чином, ОСОБА_5 , фактично займаються підприємницькою діяльністю у вигляді систематичного продажу нерухомого майна (квартир та приміщень) об`єктів нерухомості, які розташовані на території Київської області, а також достеменно знаючи про необхідність здійснення сплати за вказаний період податку на доходи фізичних осіб, військового збору, сплати повної суми зобов`язань з податку на додану вартість, ухилявся від таких сплат.
Також, стало відомо, що правочини з відчуження зазначених об`єктів нерухомого майна громадянин України ОСОБА_5 посвідчувались приватним нотаріусом Києво-Святошинського районного нотаріального округу ОСОБА_6 . Однак, згідно наказу № 3253/5 від 22.12.2010 ОСОБА_6 передала документи, які посвідчувалися нею до ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Таким чином, у органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що відомості, які містяться в нотаріальних документах, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 та якими посвідчувались правочини з відчуження вказаних об`єктів нерухомого майна, мають значення для встановлення обставин здійснення операцій з продажу об`єктів нерухомого майна громадянином України ОСОБА_5 , у тому числі для проведення судово економічної експертизи.
Враховуючи вищевикладене,а такожможливість використанняяк доказіввідомостей,що містятьсяв зазначенихдокументах,та неможливістьіншими способамидовести вищезазначеніобставини,враховуючи фактіснування реальноїзагрози зміниабо знищеннявказаних документів,з метоюускладнення досудовогослідства таухилення відвідповідальності виннихосіб,а такожу зв`язкуз необхідністювилучення копійданих документівз метоюпроведення судовоекономічної експертизидля досягненнямети отриманнядоступу доних,враховуючи положенняп.2.4.,3.3.Правил веденнянотаріального діловодства,затверджених наказом ІНФОРМАЦІЯ_4 №3253/5від 22.12.2010року,відповідно дояких нотаріальнеділоводство,за організаціюведення якоговідповідає нотаріус,включає зберігання,облік,видачу івикористання нотаріальнихдокументів і документів, на підставі яких вчинені нотаріальні дії, тобто той факт, що зазначенні документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , враховуючи положення п. 16 Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2009 року №812, відповідно до якого облік бланків ведеться приватними нотаріусами в особистих книгах обліку надходження бланків та обліку зіпсованих і анульованих бланків, а також те, що зазначені документи містять відомості, які можуть становити таємницю вчинення нотаріальних дій, які відповідно до п.3 ч.1 ст. 162 КПК України, являються охоронюваною законом таємницею, просить клопотання задовольнити.
На даний час, у межах здійснення досудового розслідування по кримінальному провадженню, з метою повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які містять відомості про обставини вчиненого кримінального правопорушення та мають значення для досудового розслідування як докази, з можливістю вилучення їх копій.
Відомості, які містяться у вказаних документах мають суттєве значення для встановлення важливих обставин (часу, місця, способу, винуватість особи, мотиву і мети, інших) у кримінальному провадженні та можуть бути використані як докази, оскільки підтверджують або спростовують обставини вчинення кримінального правопорушення.
Іншим способом, ніж отримати тимчасовий доступ до вказаних документів, отримати документи, що можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні, неможливо.
Вилучення вказаних документів необхідне для досягнення мети отримання доступу до них, оскільки під час тимчасового доступу можливо отримати відомості про спосіб та інші обставини вчинення злочинів.
Також, слідчий просив проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки наявні достатні підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення документів.
Суд визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки слідчим було доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів.
Від слідчого до суду надійшла заява про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Згідност.107 КПК Українифіксування за допомогою технічних засобів не здійснювалось.
Перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5 частини 2 ст.131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.
У відповідності до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч.2 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Судом встановлено, що дійсно ІНФОРМАЦІЯ_5 здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №42021110000000173, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.07.2021, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України.
Закон України "Про нотаріат"встановлює порядок правового регулювання діяльності нотаріату в Україні. Положення статей5,8,8-1цьогозакону, зокрема, визначають: які саме відомості є нотаріальною таємницею, обов`язок нотаріуса щодо зберігання в таємниці відомостей, одержаних ним у зв`язку з вчиненням нотаріальних дій, та гарантії нотаріальної діяльності, у тому числі і при проведенні у нотаріуса вилучення (виїмки) документів, що містять нотаріальну таємницю.
Відповідно дост. 34 Закону України «Про нотаріат»посвідчені нотаріусом правочини (договори, заповіти, довіреності тощо) відносяться до нотаріальних дій.
Пунктом 3 ч.1ст. 162 КПК Українипередбачено, що до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах та документах належать відомості, які можуть становити таємницю вчинення нотаріальних дій.
Частиною 5ст. 132 КПК Українипередбачено, що при розгляді питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження повинні надати слідчому судді докази обставин, на які вони посилаються.
Згідно з ч. 5, ч. 6ст. 163 КПК Українислідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, що містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії, та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно положень п. п. 1, 2, 3 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Частиною 6 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Згідно ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, оскільки вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказана інформація, має суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні. Крім того, слідчим було доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.
Керуючись ст.ст. 27, 131, 132, 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати старшому слідчому в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 , слідчому слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_7 , слідчому в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_8 , слідчому слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_9 , слідчому слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_10 тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю таємницю вчинення нотаріальних дій, та перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме до копій наступних документів щодо відчуження наступних об`єктів нерухомого майна посвідчених приватним нотаріусом Києво-Святошинського районного нотаріального округу ОСОБА_6 :
- АДРЕСА_3 , 1, 7;
- АДРЕСА_2 , квартира 22, 21, 20, 17, 16, 14, 11, 10, 9, 8, 1;
- АДРЕСА_2 , квартира 24, 23, 20, 17, 15, 14, 13, 12, 9, 7, 6, 3, 2;
- АДРЕСА_2 ;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5337;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488202:02:002:5088;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486603:02:003:5456;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486603:02:003:5455;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5239;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5238;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222482000:05:004:5015;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5425;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5424;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5423;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5421;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5314;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5318;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5321;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5326;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5327;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486200:03:007:0251;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486200:03:009:5074;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486201:01:011:5016;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486201:01:011:5012;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486201:01:011:5011;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222488200:06:002:5077;
-Земельна ділянка з кадастровим номером: 3222486200:03:006:0022;
- АДРЕСА_4 , 13;
- АДРЕСА_5 ;
- АДРЕСА_6 , 78, 84, 75, 80, 69,
а саме до договорів купівлі-продажу квартир (приміщень) та земельних ділянок, попередні договори, договори купівлі-продажу майнових прав, інші договори, додатки до них, документи, які підтверджують право власності на об`єкти нерухомого майна (житлового будинку), які в подальшому були реалізовані фізичним особам, довіреності, квитанції, платіжні доручення та інші документи щодо сплати податків, зборів, інших обов`язкових платежів за вказаними правочинами, розписки чи акти про отримання готівкових коштів, інші документи, які підтверджують повний розрахунок за договорами та інформацію про сплачені податки з доходу фізичних осіб, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, військовий збір по вище вказаних об`єктах нерухомості, які залишилися у справі нотаріуса, а також до всіх інших документальних матеріалів, що послугували підставою для нотаріального посвідчення та укладання вище вказаних договорів, з можливістю їх вилучення (здійснення виїмки).
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2022 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 105775677 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Ріхтер В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні