Справа № 357/3042/22
2/357/1900/22
Категорія 64
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(ЗАОЧНЕ)
18 серпня 2022 року Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого судді - Бебешко М. М. ,
при секретарі - Кравченко О. Г.,
За участю сторін:
представника позивача Радецької Т.П. ;
відповідач не з`явився;
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Біла Церква цивільну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Битовик» до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В :
Об`єдання співвласників багатоквартирного будинку «Битовик» звернулося до білоцерківського міськрайонного суду Київської області з позовом до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості, в якому просить суд стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість в розмірі 11698,20 грн; покласти на відповідача витрати по оплаті судового збору; покласти на відповідача витрати на правничу допомогу.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач є власником квартири АДРЕСА_1 , який обслуговується ОСББ «Битовик». Вказана квартира має загальну площу 60,3 кв.м. Рішенням установчих зборів ОСББ «Битовик», оформленого протоколом № 9 від 21.12.2018 року затверджено на 2019-2020 рік кошторис об`єднання та внесення обов`язкових внесків з управління багатоквартирним будинком у розмірі 5,00 грн. за один квадратний метр загальної площі для житлових приміщень. Рішенням загальних зборів ОСББ «Битовик», оформленого протоколом № 10 від 14.11.2020 року затверджено на 2020-2021 рік кошторис об`єднання та внесення обов`язкових внесків з управління багатоквартирним будинком у розмірі 6,00 грн. за один квадратний метр загальної площі для житлових приміщень. Однак, боржник ОСОБА_2 ухиляється від сплати внесків ну утримання будинку та прибудинкової території і за період з березня 2019 року по 28 лютого 2022 року за відповідачем утворилася заборгованість з оплати внесків з управління багатоквартирним будинком, у зв`язку з чим представник позивача звернулася до суду.
26 квітня 2022 року вказану справу передано на розгляд судді Бебешко М.М.
Ухвалою суду від 18 травня 2022 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судовий розгляд на 24 червня 2022 року.
Через відповідача в судове засідання, призначене на 24 червня 2022 року, судовий розгляд у справі відкладено на 18 серпня 2022 року.
В судовому засіданні 18 серпня 2022 року сторони представник позивача - адвокат Радецька Т.П. просила позовні вимоги задоволити в повному обсязі та не заперечувала проти заочного розгляду справи та ухвалення заочного рішення. З приводу стягнення з відповідача коштів на правничу допомогу перед початком розгляду справи зробила заяву про подання заяви про ухвалення додаткового рішення на протязі 5 днів з моменту ухвалення рішення у справі.
Відповідач в судові засідання, призначені на 24 червня 2022 року та 18 серпня 2022 року не з`явився. Про день, час та місце розгляду справи повідомлявся судом своєчасно. Рекомендована повідомлення про вручення відповідачу поштового відправлення зухвалою про відкриття провадження у справі та призначенням судового розгляду справи на 24 червня 2022 року, повернулося на адресу суду з відміткою про його вручення відповідачу 23.05.2022 року.
Крім цього, у зв`язку з відсутністю реєстрації відповідача на території міста Києва та Київської області. останній повідомлявся про виклик в судові засідання шляхом оголошення, розміщеного на веб-сайті Білоцерківського міськрайонного суду Київської області.
Відповідно до ч.1 ст. 280 ЦПК України - суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів за одночасного існування таких умов: 1) відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання; 2) відповідач не з`явився в судове засідання без поважних причин або без повідомлення причин; 3) відповідач не подав відзив; 4) позивач не заперечує проти такого вирішення справи.
За таких умов суд, відповідно до вимог статті 281 ЦПК України постановляє ухвалу про заочний розгляд справи.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено наступне:
Установчими зборами об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Битовик» (надалі ОСББ «Битовик» від 21 липня 2016 року затверджено статут вказаного об`єднання, згідно з яким ОСББ «Битовик» є правонаступником житлово-будівельного кооперативу «Битовик», що розташоване за адресою: місто Біла Церква, вулиця Олеся Гончара, 11 Метою створення даного ОСББ «Битовик» є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством і Статутом.
21 грудня 2018 року загальними зборами ОСББ «Битовик», оформленими протоколом № 9 затверджено кошторис ОСББ «Битовик» на 2019-2020 роки та розмір внеску з управління багатоквартирним будинком в розмірі 5,00 грн/м2 загальної площі для житлових приміщень з 01.01.2019 року.
14 листопада 2020 року загальними зборами ОСББ «Битовик», оформленими протоколом № 10 затверджено кошторис ОСББ «Битовик» на 2019-2020 роки та розмір внеску з управління багатоквартирним будинком в розмірі 6,00 грн/м2 загальної площі для житлових приміщень з 01.01.2021 року.
Відповідачу на праві власності належить квартира АДРЕСА_1 . Загальна площа даної квартири, згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно складає 60,3 квадратний метр.
Позивачем здійснено розрахунок заборгованості ОСОБА_2 , згідно з яким борг останнього з оплати внесків на утримання будинку та прибудинкової території за період з березня 2019 року по 28.02.2022 року складає 11698,20 грн.
Згідно п.11 розділу ІІІ статуту ОСББ «Битовик», рішення загальних зборів, прийняте відповідно до Статуту, є обов`язковим для всіх співвласників. Відповідно до п.2 розділу SV даного статуту, сплата встановлених загальними зборами об`єднання внесків і платежів, у тому числі відрахувань до ремонтного, резервного фонду, у розмірах і в строки, що встановлені загальними зборами об`єднання є обов`язковою для всіх співвласників.
При вирішенні справи суд виходить з наступного:
Власник, згідно з положеннями статті 322 Цивільного кодексу України, зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
До житлово-комунальних послуг, відповдіно до статті 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», належать:
1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.
Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками багатоквартирного будинку;
2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Порядок оплати житлово-комунальних послуг передбачено статтею 9 Закону України «Про житлово-екомунальні послуги.
Так, споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.
Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
За бажанням споживача оплата житлово-комунальних послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів згідно з умовами договору про надання відповідних житлово-комунальних послуг.
Дієздатні особи, які проживають та/або зареєстровані у житлі споживача, користуються нарівні зі споживачем усіма житлово-комунальними послугами та несуть солідарну відповідальність за зобов`язаннями з оплати житлово-комунальних послуг.
Структура плати виконавцю комунальної послуги визначається згідно з договором про надання відповідної комунальної послуги, укладеним за вимогами цього Закону.
Споживач щомісяця (або з іншою періодичністю, визначеною договором) вносить однією сумою плату виконавцю комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу та електричної енергії), у тому числі якщо вона складається з окремих складових, передбачених відповідним договором, укладеним відповідно до цього Закону. При цьому виконавці комунальних послуг забезпечують деталізацію інформації щодо складових плати у рахунках споживачів.
Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги передбачені статтею 10 Закону України Про житлово-комунальні послуги»
Так, ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування.
Якщо управитель визначений органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається на рівні ціни, запропонованої в конкурсній пропозиції переможцем конкурсу.
Така ціна протягом строку дії договору управління може змінюватися виключно за погодженням сторін з підстав та в порядку, визначених таким договором.
Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає:
1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем;
2) винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін.
Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території є невід`ємною частиною договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.
Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території враховує обов`язковий перелік робіт (послуг), який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, а також періодичність виконання (надання) робіт (послуг) з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території.
Управитель у порядку та з періодичністю, визначеними договором, та/або на вимогу споживача зобов`язаний інформувати споживача про фактичні витрати та виконані (надані) роботи (послуги) з утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території.
На вимогу органу місцевого самоврядування надається інформація про кількісні та якісні показники наданих послуг з управління, їхню вартість, а також галузева звітність.
У разі якщо прибудинкова територія багатоквартирного будинку не оформлена у власність або користування співвласників багатоквартирного будинку, прибирання та інші послуги з обслуговування території навколо такого багатоквартирного будинку можуть бути включені до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території (у тому числі при визначенні управителя на конкурсних засадах) виключно за згодою споживачів із визначенням на договірних засадах та погодженням з органом місцевого самоврядування меж та площі території, яку співвласники згодні утримувати.
Інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності здійснюється виконавцями відповідних послуг в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.
На вимогу органу місцевого самоврядування надається інформація про кількісні та якісні показники наданих комунальних послуг, їхню вартість, а також галузева звітність.
У разі прийняття уповноваженим органом рішення про зміну цін/тарифів на комунальні послуги виконавець у строк, що не перевищує 15 днів з дати введення їх у дію, повідомляє про це споживачам з посиланням на рішення відповідних органів.
Відповідно до частини третьої статті 1 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» - об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Згідно з частинами 1-5 статі 10 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», органами управління об`єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання.
Вищим органом управління об`єднання є загальні збори.
Загальні збори скликаються і проводяться в порядку, передбаченому цим Законом для установчих зборів, правлінням об`єднання або ініціативною групою з не менш як трьох співвласників.
Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік.
Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників.
Рішення загальних зборів оприлюднюється. У передбачених статутом або рішенням загальних зборів випадках воно може бути надане співвласникам під розписку або направлене поштою (рекомендованим листом).
Співвласники мають право знайомитися з рішеннями (протоколами) загальних зборів, затвердженими такими рішеннями документами та робити з них копії.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», співвласник зобов`язаний:
виконувати обов`язки, передбачені статутом об`єднання;
виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень;
використовувати приміщення за призначенням, дотримуватися правил користування приміщеннями;
забезпечувати збереження приміщень, брати участь у проведенні їх реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення;
забезпечувати дотримання вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення приміщень або їх частин;
не допускати порушення законних прав та інтересів інших співвласників;
дотримуватися вимог правил утримання житлового будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм;
своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі;
відшкодовувати збитки, заподіяні майну інших співвласників;
виконувати передбачені статутними документами обов`язки перед об`єднанням;
запобігати псуванню спільного майна, інформувати органи управління об`єднання про пошкодження та вихід з ладу технічного обладнання;
дотримуватися чистоти у місцях загального користування та тиші згідно з вимогами, встановленими законодавством.
Статутом об`єднання можуть бути встановлені інші обов`язки співвласників.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами законодавства споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.
Відсутність договору про надання житлово-комунальних послуг сама по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.
Аналогічний висновок викладений у постановах Верховного Суду України від 30 жовтня 2013 року в справі № 6-59цс13 і від 20 квітня 2016 року в справі № 6-2951цс15, та у постановах Верховного Суду від 26 вересня 2018 року в справі № 750/12850/16-ц і від 06 листопада 2019 року в справі № 642/2858/16.
Згідно з вимогами частини шостої статті 22 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», для фінансування самозабезпечення об`єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об`єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи.
Частиною першою статі 81 Цивільного процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Суд, відповідно до статті 89 Цивільного процесуального кодексу України, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З урахуванням викладеного суд вважає, що позивачем надано достатньо доказів, які свідчать про законність його вимог щодо нарахування плати за послуги з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, в той час відповідачем вказані вимоги, зокрема щодо ненадання вказаних послуг, не спростовано, тому суд приходить до висновку про доцільність ухвалення рішення про задоволення позову в повному обсязі.
У зв`язку з ухваленням рішення про задоволення позовних вимог, з урахуванням ст. 141 ЦПК України, суд вважає за можливе стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати у справі, пов`язані зі сплатою позивачем судового збору у розмірі 2481,00 грн.
Керуючись ст.4, 12, 81, 89, 141-142, 265, 273, 280-282,354 ЦПК України, суд,-
У Х В А Л И В :
Позов Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків «Битовик» до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості - задоволити повністю.
Стягнути із ОСОБА_2 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків «Битовик» заборгованість за оплату послуг по утриманню будинку в розмірі 11 698,20 грн.
Стягнути із ОСОБА_2 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків «Проект» судові витрати у справі, пов`язані зі сплатою судового збору в розмірі 2 481,00 грн.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду.
Учасник справи, якому рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків «Битовик», місце знаходження: 09100, Київська область, місто Біла Церква, вулиця Олеся Гончара, будинок 11. Код ЄДРПОУ: 23568341.
Відповідач: ОСОБА_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 . РНОКПП: матеріали справи не містять.
Повний текст рішення суду складено 18 серпня 2022 року.
СуддяМ. М. Бебешко
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105779129 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них про стягнення плати за користування житлом |
Цивільне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Бебешко М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні