ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 квітня 2022 року м. Київ № 640/10089/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомГоловного управління Держпродспоживслужби в м. Києвідо Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЗАНТ» простягнення заборгованості у розмірі 51000,00грн., О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві (далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЗАНТ» (далі по тексту - відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 51000,00грн. згідно з постановою про накладення штрафу від 23.07.2020 №139.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції на відповідача накладено штраф у сумі 51000,00грн. відповідно до постанови №139 від 23.07.2020, який у добровільному порядку відповідачем не сплачено.
Ухвалою суду від 21.05.2021 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.
Відповідач 27.07.2021 подав відзив до суду, відповідно до якого проти задоволення позовних вимог заперечує повністю з тих підстав, що постанова про накладення штрафу від 23.07.2020 №139 прийнята неправомірно.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
На підставі доручення Держпродспоживслужби України від 28.05.2020 року вих-15.1-6/2/7974, наказу Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 10.07.2020 року № 3618 та направлення на проведення перевірки від 10.07.2020 року №2534, в період з 15.07.2020 року по 20.07.2020 року Головним управлінням проведено позапланову невиїзну перевірку характеристик продукції: надувна іграшка «Коло для плавання», d45 см, арт. SWM18007, ш/к: 3 203566 018893, на відповідність вимогам Технічних регламентів, дія яких розповсюджується на зазначену продукцію, Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», з одержанням для перевірки документів (їх копій) відповідно до ч. 7 ст. 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» документи необхідно надати на мові діловодства та документації органів державної влади України. Відповідно до вимог п. 7 ст. 8 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб`єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб`єкту господарювання цю продукцію, що знаходиться в розповсюджувача/виробника ТОВ «БЕЗАНТ».
10 липня 2020 року за вих. № 06.2/10765 Головним управлінням на адресу ТОВ «БЕЗАНТ» надіслано лист щодо проведення перевірки з вимогою відповідно до статей 15, 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» в межах здійснення державного ринкового нагляду з вимогою надати Головному управлінню в термін до 14.07.2020 року копії документів і матеріалів на продукцію: надувна іграшка «Коло для плавання», d45 см, арт. SWM18007, ш/к: 3 203566 018893 передбачених Технічним регламентом за наявності, а саме:
- декларацію про відповідність, детальний опис проекту та виробництва, включаючи перелік компонентів і матеріалів, які використані в іграшці, результати оцінки безпечності, копію сертифіката експертизи типу.
Крім того, у вказаний термін (тобто до 14.07.2020 року) надати документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори) на продукцію.
Також, ТОВ «БЕЗАНТ» було повідомлено, що перевірка характеристик продукції буде відбуватися за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, буд. 25, каб.6. з 15.07.2020 року о 09 год. 00 хвилин по 17 год. 00 хв. 20.07.2020 року.
Результати перевірки оформлені актом перевірки характеристик продукції від 17 липня 2020 року №3618/177.
Відповідно до пункту 1 таблиці акту перевірки зафіксований детальний опис порушення, а саме: Під час проведення позапланової перевірки характеристик продукції, зазначеної в Додатку 1 до акту перевірки «Інформація щодо ідентифікації продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам», надувна іграшка «Коло для плавання», d45см. арк. SWM18007, ш/к:3203566018893, що реалізується ТОВ «БЕЗАНТ» з`ясувалось питання не відповідності продукції встановленим вимогам Технічних регламентів, що розповсюджуються на неї, а саме: іграшка не містить попередження «Використовувати лише у воді, в якій дитина відчуває дно під ногами, та під наглядом дорослої особи» (дане порушення зафіксоване в акті перевірки характеристик продукції від 25.02.2020 року №587/46 складеного ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві та зафіксовано в національній інформаційній системі державного ринкового нагляду під номером №№Р-1980-2020, Р-1982-2020 віл 18.03.2020).
Суб`єкту господарювання ТОВ «БЕЗАНТ» надано засобами поштового зв`язку вимогу від 10.07.2020 року №06.2/10765 та копію Направлення від 10.07.2020 року №06.2/10765, які були вручені 14.07.2020.
Суб`єкт господарювання не з`явився в назначений час, але надіслав наступні документи: вх №21418/06.06.2 від 17.07.2020 року):
-«Лист відповідь на вимогу» від 15.07.2020 року №6/2020;
-декларація про відповідність;
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
-Сертифікати відповідності.
Розглянувши надані документи позивачем встановлено, що ТОВ «БЕЗАНТ» є імпортером зазначеної продукції тобто особою, що ввела в обіг. Також не надана технічна документації (детальний опис проекту та виробництва, включаючи перелік компонентів і матеріалів, які використані в іграшці, результати оцінки безпечності (протоколи випробувань).
На підставі акту перевірки характеристик продукції від 17 липня 2020 року №3618/177 було складено протокол про виявлене правопорушення від 20 липня 2020 року № 3618/177 про виявленні порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та статті 15 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції».
За результатами розгляду справи, акту перевірки характеристик продукції від 17 липня 2020 року №3618/177, протоколу від 20.07.2020 року №3618/177, Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві прийнято постанову про накладення штрафних санкцій від 23 липня 2020 року № 139 відповідно до якої до ТОВ «БЕЗАНТ» застосований штраф у розмірі 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 51000 грн. 00 коп. (п`ятдесят одна тисяча гривень нуль копійок).
Постанова про накладення штрафних санкцій від 23 липня 2020 року № 139 отримана Відповідачем 30.07.2020 року, що підтверджується листом - скаргою ТОВ «БЕЗАНТ» від 06.08.2020 року до Головного управління.
Розглядаючи справу по суті, суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлені Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».
Частиною 2 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» визначено, що до особи, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, застосовуються штрафні санкції у разі:
1) введення в обіг продукції, що становить серйозний ризик, - у розмірі від тисячі п`ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі від двох тисяч п`ятисот до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону), у тому числі нанесення знака відповідності технічним регламентам на продукцію, що не відповідає вимогам технічних регламентів, - у розмірі від п`ятисот до тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі від тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вже зазначено вище, під час проведення позапланового заходу виявлено, що відповідачем введено в обіг продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам, що згідно з нормами Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», є підставою для притягнення відповідача до відповідальності.
Відповідно до частини 5 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, перераховуються до Державного бюджету України.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадовими особами органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складається протокол, який разом із поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, передається посадовим особам, уповноваженим розглядати такі справи.
Керівник чи заступник керівника органу ринкового нагляду розглядає справу протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів.
Рішення керівника чи заступника керівника органу ринкового нагляду про накладення штрафу оформляється постановою.
Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Рішення про накладення штрафу в справах про порушення, передбачені цією статтею, може бути оскаржено відповідно до цього Закону.
У ході судового розгляду справи встановлено, що на відповідача, за порушення вимог законодавства, накладено штраф у розмірі 51000,00 грн.
З аналізу викладених вище норм Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» чітко вбачається, що він містить імперативну норму, згідно з якою, суб`єкт господарювання зобов`язаний сплатити накладений на нього штраф у 15 (п`ятнадцятиденний) строк з дня отримання постанови, якою такий штраф накладено.
Несплата штрафу у встановлений строк є підставою для стягнення суми штрафу у судовому порядку.
Також нормою Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» передбачено, що постанова про накладення штрафу може бути оскаржена.
Зважаючи на викладене суд зауважує, що примірник постанови №139 про накладення штрафних санкцій отримано представником відповідача 30.07.2020.
Однак, у встановлений Законом строк накладений штраф відповідачем не сплачений. Постанова відповідачем не оскаржена, принаймні, доказів зворотного відповідачем суду не надано.
Таким чином, підсумовуючи викладене та зважаючи на те, що нормами Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» чітко визначено обов`язок суб`єкта господарювання сплатити накладений на нього штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання відповідного рішення, що відповідачем зроблено не було, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Суд відхиляє доводи відповідача про протиправність постанови про накладення штрафних санкцій №139 від 23.07.2020, оскільки її правомірність не є предметом розгляду даної справи.
Таким чином, адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві підлягає задоволенню.
Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати до стягнення не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві (м. Київ, 04053, вул. Некрасовська, 10/8, код ЄДРПОУ 40414833) задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЗАНТ» (код ЄДРПОУ 41235489, м. Київ, вул. Літинська, 1-Б, кв. 22/6, 02092) штраф у розмірі 51000,00грн. (п`ятдесят одна тисяча гривень) на підставі постанови від 23.07.2020 про накладення штрафу №139 до державного бюджету (одержувач: УК у Дніпр.р-ні/Дніпров.р-н/21081100, Код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.); номер рахунку (IBAN) UА368999980313050106000026005; Код класифікації доходів бюджету 21081100; Найменування коду класифікації доходів бюджету Адміністративній штрафи та інші санкції.
Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105790706 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні