ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 квітня 2022 року м. Київ № 640/25629/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДПС у м. Києвідо Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Каратнафтохім»простягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у м. Києві (відокремлений підрозділ ДПС, код ЄДР ВП 44116011, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; правонаступник первинного позивача) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Каратнафтохім» (04053, м. Київ, вул. Петра Курінного, 2-а, офіс 9-а, код ЄДР: 41885876), в якому просить суд стягнути податковий борг у розмірі 2 411 316,63 грн.
Позиція позивача.
В обґрунтування позову зазначається, що ТОВ «ТД КАРАТНАФТОХІМ перебуває на обліку в органах ДПС та є платником податків за основним місцем обліку.
Додає, що відповідно до інтегрованої картки платника податків, ТОВ «ТД КАРАТНАФТОХІМ» на момент звернення до суду має заборгованість перед бюджетом з ПДВ у розмірі 2 411 146,63 грн. та акцизного податку на пальне у розмірі 170 грн. Вказана заборгованість з акцизного податку виникла на підставі податкового повідомлення-рішення № 0011303205 від 18.12.2019 р., з податку на додану вартість виникла на підставі податкового повідомлення-рішення № 015910405 від 23.10.2019 р.
Як можна зрозуміти з позову, оскільки податкові зобов`язання були узгоджені та несплачені, вони набули статусу податкового боргу.
Відповідно, як зазначено у позові, контролюючим органом направлено ТОВ «ТД КАРАТНАФТОХІМ» податкову вимогу № 633-10 від 13.01.2020 року.
Відтак, оскільки податковий борг не сплачений, позивач просить суд стягнути суму податкового боргу з відповідача.
Процесуальні дії, вчинені у справі.
Ухвалою судді від 16.11.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Копія ухвали про відкриття провадження у справі направлена на адресу відповідача та повернута 20.11.2020 поштою без вручення з незалежних від суду причин, а відтак, в силу п. 5 ч. 6 ст. 251 КАС України вказана ухвала вважається врученою відповідачу в силу Закону, а відповідач - належним чином повідомленим про розгляд справи.
При цьому, ухвала також оприлюднена в ЄДРСР.
Відповідач не скористався своїм правом надати заперечення проти позову.
Ухвалою від 27.04.2022 здійснено заміну позивача на його правонаступника, а саме на ГУ ДПС у м. Києві - відокремлений підрозділ ДПС (код ЄДР ВП 44116011).
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 66 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, що стосується і юридичних осіб.
Згідно з положеннями ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно з п.38.1 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
У свою чергу, відповідно до п/п. 14.1.39 ПК України «грошове зобов`язання платника податків» - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п/п. 14.1.156. ПК України «податкове зобов`язання» - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
У зв`язку з чим, слід зазначити, що відповідно до п/п. 14.1.175. ПК України «податковий борг» - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
У даному випадку вбачається, що податковий борг виник внаслідок несплати податкових зобов`язань за вищезгаданими ППР, складеним 18.12.2019 та 23.10.2019 за результатами камеральних перевірок, оформлених актами від 22.10.2019 № 387/26-15-32-05/41885876 та від 03.10.2019 № 1735/26-15-04-05-15/41885876.
Сутність донарахувань по ПДВ - штрафні санкції за затримку реєстрацію податкових накладних, з акцизного податку - порушення граничного строку подання звітності.
Вказані ППР була надіслана за адресом відповідача, однак, повернуті поштою, не вручені з незалежних від ГУ ДПС причин - за закінченням встановленого строку зберігання а відтак, в силу приписів п. 42.2., п. 42.5. ПК України ППР вважаються врученими в силу закону.
Доказів оскарження чи скасування зазначеної вимоги суду не надано.
Враховуючи положення та строки, визначені п. 57.3. ПК України, нараховані у ППР податкові зобов`язання не були сплачені, а ППР не були оскаржені, а відтак, податкові зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Пунктом п. 59.1. ПК України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.3. ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
У даному випадку, 13.01.2020 ГУ ДПС сформована податкова вимога № 633-10, яка 15.01.2020 направлена на адресу відповідача, але не вручена товариству з незалежних від ГУ ДПС причин («за закінченням встановленого строку зберігання»), а відтак, в силу п. 42.2., п. 42.5. ПК України податкова вимога в силу закону вважається врученою відповідачу.
Доказів оскарження чи скасування зазначеної вимоги суду не надано.
Відповідно до п. 95.1 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
В контексті наведеного слід додати, що згідно із п. 41.2 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
У свою чергу, згідно з п. 95.2 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (в редакції Закону від 16.01.2020 № 466-IX, який набрав чинності з 23.05.2020). До внесення змін цей строк становив 60 днів.
У даному випадку цей строк дотримано.
Відповідно до п.95.3 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідачем не надано суду доказів, які б надали суду можливість пересвідчитись у сплаті відповідачем нарахованих сум.
Наявність боргу підтверджується наданими позивачем до справи обліковими та довідковими матеріалами.
Враховуючи викладене, а також відсутність даних щодо сплати станом на день прийняття рішення у справі боргу, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись положеннями статей 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДР ВП 44116011) задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Каратнафтохім» (04053, м. Київ, вул. Петра Курінного, 2-а, офіс 9-а, код ЄДР: 41885876) податковий борг у розмірі 2 411 316,63 грн., який складається з: 2411146,63 грн. ПДВ (код платежу 14060100) та 170,00 грн. акцизного податку на пальне (код платежу 14021900).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Днем вручення процесуальних документів в електронній формі є день отримання судом повідомлення про доставлення документів на офіційну електронну адресу особи (п. 2 ч. 6 ст. 251 КАСУ), якою є (п. 5.8. Положення про ЄСІТС від 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21): сервіс Електронного кабінету ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана користувачем в Електронному кабінеті ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів або адреса електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом (п. 59 «Перехідні положення»).
Зважаючи на Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затверджене рішенням Вищої ради правосуддя 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21, в електронній формі апеляційні скарги подаються безпосередньо до апеляційного суду.
Суддя О.А. Кармазін
Дата ухвалення рішення | 26.04.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105791800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні