Рішення
від 17.08.2022 по справі 924/381/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"18" серпня 2022 р. Справа № 924/381/22

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Танасюк О.Є., секретар судового засідання Ключка Н.М., розглянувши матеріали справи

за позовом Хмельницької міської ради, м. Хмельницький

до Товариства з обмеженою відповідальністю „Баланс-МТК, м. Хмельницький

про стягнення 18864,53 грн. безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати за земельну ділянку по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому

Без повідомлення (виклику) сторін

Процесуальні дії по справі.

21.06.2022 до господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Хмельницької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю „Баланс-МТК про стягнення 18864,53 грн. безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати за земельну ділянку по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 24.06.2022 відкрито провадження у справі №924/381/22, постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву, позивачу строк для надання відповіді на відзив, відповідачу строк для подання заперечень.

Позиція позивача.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач, який є власником нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Хмельницький, вул. Чорновола, 25/1 А, площею 195,2 кв.м., з моменту оформлення права власності на вищезазначене нерухоме майно, права на землю не оформляє, користується земельною ділянкою по вул. Чорновола, 25/1А без правовстановлюючих документів, плату за користування даною земельною ділянкою не здійснює.

Вказує, що згідно листа Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 16.11.2021 за №10533/5/22-01-12-03-19 інформація щодо сплати ТОВ „Баланс-МТК коштів орендної плати чи земельного податку відсутня.

Зазначає, що земельна ділянка по вул. Чорновола, 25/1 А, площею 146 кв.м. є сформованою як об`єкт цивільних прав з 2021 року, розмір безпідставно збережених коштів за період з 05.04.2021 по 01.06.2022 в сумі 18864,53 грн. відповідає орендній платі за користування земельною ділянкою та розрахована шляхом застосування орендної ставки 6% до нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку з урахуванням рішення 19 сесії міської ради № 64 від 29.08.2012 „Про впорядкування орендної плати за землю та втрату чинності рішень сесії міської ради.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався. Ухвала про відкриття провадження у справі направлялася на юридичну адресу відповідача, однак повернута до суду із довідкою відділення поштового зв`язку про причину повернення: „адресат відсутній за вказаною адресою.

Згідно з пунктом 4 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому відділенні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Відповідно до частин 3, 7 статті 120 ГПК виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Отже, у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.

Сам лише факт не отримання адресатом кореспонденції, якою суд, з додержанням вимог процесуального закону, надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася в суд у зв`язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною не виконання ухвали суду, оскільки зумовлено не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу. (Аналогічний висновок викладений Верховним Судом у постанові від 25.06.2018р. у справі №904/9904/17).

У постанові Верховного Суду від 18.03.2021 у справі №911/3142/19 зазначено, що направлення листа рекомендованою кореспонденцією на дійсну адресу є достатнім для того, щоб вважати, повідомлення належним, оскільки отримання зазначеного листа адресатом перебуває поза межами контролю відправника, а у даному випадку, суду (близька за змістом правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №800/547/17, постановах Верховного Суду від 27.11.2019 у справі №913/879/17, від 21.05.2020 у справі №10/249-10/19, від 15.06.2020у справі №24/260-23/52-б).

Таким чином, суд розглядає справу за наявними у ній документами.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №302280641 від 08.06.20221 ТОВ „Баланс-МТК є власноком нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Хмельницький, вул. Чорновола, 25/1 А, площею 195,2 кв.м. Право власності на об`єкт нерухомого майна за відповідачем зареєстровано 10.12.2018.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.10.2021 №НВ-0007902972021, земельна ділянка з кадастровим номером 6810100000:05:002:0045, по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому, площею 0,0146 га була зареєстрована 05.04.2021р. та перебуває у комунальній власності Хмельницької міської ради. Цільове призначення земельної ділянки: 03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури.

У витязі міститься інформація про технічну документацію із землекутрою щодо інвентаризації земель, 11.02.2021; ДП ЦДЗК ХМФ, Кушнірук С.І.

Додатком до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку є кадастровий план земельної ділянки та її схематичне зображення (масштаб 1:250), експлікація земельних угідь.

Згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.10.2021 №18-22-0.381-590/33-21, сформованого 25.10.2021 головним спеціалістом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Березовською Н.П., нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:05:002:0045, площею 146 кв.м., по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому становила 262594 грн.

Як слідує з витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 27.01.2022 №2467, сформованого головним спеціалістом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Березовською Н.П., нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:05:002:0045 становить 288910 грн.

Управлінням земельних ресурсів Хмельницької міської ради було направлено запит від 28.10.2021 №465/01-13 до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про надання інформації щодо сплачених сум орендної плати/земельного податку ТОВ „Баланс-МТК за земельну ділянку по вул. Чорновола, 25/1А за період 2021 рік.

Головного управління ДПС у Хмельницькій області листом від 16.11.2021 №10533/5/22-01-12-03-19 надано інформацію, що ТОВ „Баланс-МТК орендну плату/земельний податок за земельну ділянку по вул. Чорновола, 25/1А за 2018 - 2020 роки коштів не сплачував.

Рішенням 19-ї сесії Хмельницької міської ради №64 від 29.08.2012 „Про впорядкування орендної плати за землю та втрату чинності рішень сесії міської ради затверджено розміри відсотків від нормативної грошової оцінки, що враховуються для розрахунку розміру річної орендної плати за землю у м. Хмельницькому. Даним рішенням затверджено орендну ставку для розміщення, будівництва та обслуговування об`єктів іншого призначення в розмірі 6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради здійснило розрахунок розміру орендної плати (від 06.06.2022 №557/01-16) за період з 05.04.2021 по 01.06.2022 в сумі 18864,53 грн. (11641,78 грн. за період з 05.04.2021 по 31.12.2021; 7222,75 грн. за період з 01.01.2022 по 01.06.2022).

Посилаючись на те, що відповідач користується земельною ділянкою по вул. Чорновола, 25/1А без правовстановлюючих документів, плату за користування даною земельною ділянкою не здійснює, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до статті 13 Конституції України земля є об`єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Статтею 80 Земельного кодексу України передбачено, що суб`єктами права власності на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.

Згідно зі статями 122, 123, 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Податковим кодексом України встановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

За змістом статті 93 Земельного кодексу України та статті 1 Закону України „Про оренду землі оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані, зокрема, своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Предметом позову у справі, яка розглядається, є вимога позивача про стягнення з відповідача, як власника об`єкту нерухомого майна, безпідставно збережених коштів орендної плати на підставі статей 1212-1214 Цивільного кодексу України за фактичне користування без належних правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розміщений, за період з 05.04.2021 по 01.06.2022.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Як вбачається з інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №302280641 від 08.06.20221 ТОВ „Баланс-МТК є власноком нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Хмельницький, вул. Чорновола, 25/1 А, площею 195,2 кв.м. Право власності на об`єкт нерухомого майна за відповідачем зареєстровано 10.12.2018.

У силу приписів статті 125 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права.

Проте з огляду на приписи частини другої статті 120 ЗК України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК України. Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду 09.11.2021 року у справі № 905/1680/20, від 23.05.2018 року у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 року у справі № 922/3412/17.

Як слідує з матеріалів справи, після реєстрації за ТОВ „Баланс-МТК права власності на нежитлове приміщення, яке знаходиться по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому, відповідач не оформив право користування вказаною земельною ділянкою.

Для вирішення спору щодо стягнення з власника об`єкта нерухомого майна, безпідставно збережених коштів орендної плати згідно із статтями 1212-1214 Цивільного кодексу України за фактичне користування без належних на те правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розташований необхідно, насамперед, з`ясувати: а) чи наявні правові підстави для використання земельної ділянки; б) яка площа земельної ділянки та чи є вона сформованою відповідно до вимог земельного законодавства; в) в якому розмірі підлягають відшкодуванню доходи, пов`язані із безпідставним збереженням майна, розраховані відповідно до вимог земельного законодавства, а саме на підставі нормативної грошової оцінки землі. Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 10.02.2020 у справі № 922/981/18, від 09.02.2021р. у спарві №922/3617/19.

Щодо правових підстав для використання земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 статті 377 Цивільного кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Аналогічні положення містять у статті 120 ЗК України.

Тобто існує принцип єдності та цілісності об`єкта нерухомості із земельною ділянкою, на якій він розташований.

Таким чином, право на земельну ділянку в набувача будинку, будівлі або споруди виникає з моменту набуття права на будинок, будівлю або споруду незалежно від будь-яких подальших дій набувача щодо оформлення права на земельну ділянку.

Враховуючи, що ТОВ „Баланс-МТК є власником нежитлового приміщення, яке знаходиться на земельній ділянці по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому, відповідач має право на використання вказаної земельної ділянки.

Щодо формування земельної ділянки як об`єкта цивільних прав.

Згідно з частинами 1-2 статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.

Відповідно до частин 4-9 сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах 6-7 цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Таким чином, земельна ділянка є сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера та реєстрації її у Державному земельному кадастрі. Аналогічний висновок містяться у постанові Верховного Суду від 29.05.2020р. у справі № 922/2843/19.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Частиною 1 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Згідно з ч. 8 ст. 24 даного Закону на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

Як вбачається з витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.10.2021 №НВ-0007902972021, земельній ділянці по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому, площею 0,0146 га присвоєно кадастровий номер 6810100000:05:002:0045, державна реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі проведена 05.04.2021, дана земельна ділянка перебуває у комунальній власності Хмельницької міської ради.

Таким чином, земельна ділянка по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому, площею 0,0146 га є сформована як об`єкт цивільних прав.

У випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 ЦК України. Зазначений правовий висновок міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 року у справі № 905/1680/20.

З огляду на викладене, ТОВ „Баланс-МТК як фактичний користувач земельної ділянки, яка перебуває у комунальній власності без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, а тому зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України. Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 09.02.2021р. у справі №922/3617/19.

Щодо розміру доходів, пов`язаних з безпідставним збереженням майна, які підлягають відшкодуванню.

Відповідно до частини 1 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Зі змісту положень частини 4 статті 5, абзацу 3 частини 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель", пункту 289.1 статті 289 ПК України слідує, що для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 1 січня поточного року, за певною формулою (пункт 289.2 статті 289 ПК України).

Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України. Аналогічний висновок міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі №905/1680/20, постанові Верховного Суду від 09.02.2022 у справі №910/8770/19.

Статтею 12 Закону України „Про оцінку земель регламентовано, що нормативно-правові акти з проведення оцінки земель затверджуються Кабінетом Міністрів України. Для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нормативна грошова оцінка земель проводиться обов`язково (стаття 13 цього Закону); нормативно-грошова оцінка земельних ділянок у межах населених пунктів проводиться не рідше ніж на 5 - 7 років (стаття 18 Закону України „Про оцінку земель).

Згідно з частинами 1, 2 статті 20, частини 1 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Згідно з положеннями частини третьої статті 23 Закону України „Про оцінку земель (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Велика Палата Верховного Суду аналізуючи положення ПК України та законодавства про оцінку земель (Закон України „Про оцінку земель, Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 №489, Методику нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року №213, Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051) у постанові від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20 зробила висновок, що належними доказами на обґрунтування оцінки землі є довідка, витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю, та технічна документація на земельну ділянку, виготовлена компетентним органом.

Позивачем на підтвердження розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка використовується відповідачем надано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (від 27.10.2021 №18-22-0.381-590/33-21, від 27.01.2022 №2467), згідно яких нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:05:002:0045, площею 146 кв.м., по вул. Чорновола, 25/1А у м. Хмельницькому становила: у 2021 році 262594 грн., у 2022 році 288910 грн.

Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сформовані та підписані головним спеціалістом Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Березовською Н.П.

Відповідно до ст. 288.5 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Рішенням 19-ї сесії Хмельницької міської ради №64 від 29.08.2012 „Про впорядкування орендної плати за землю та втрату чинності рішень сесії міської ради затверджено розміри відсотків від нормативної грошової оцінки, що враховуються для розрахунку розміру річної орендної плати за землю у м. Хмельницькому. Даним рішенням затверджено орендну ставку для розміщення, будівництва та обслуговування об`єктів іншого призначення в розмірі 6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради здійснило розрахунок розміру орендної плати (від 06.06.2022 №557/01-16) за період з 05.04.2021 по 01.06.2022 в сумі 18864,53 грн. (11641,78 грн. за період з 05.04.2021 по 31.12.2021; 7222,75 грн. за період з 01.01.2022 по 01.06.2022) із застосування орендної ставки 6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки

Позивачем правомірно, відповідно до вимог чинного законодавства здійснено розрахунок заявленої до стягнення суми безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати, що становить 18864,53 грн. за період з моменту формування земельної ділянки 6810100000:05:002:0045, як об`єкта цивільних прав до моменту звернення з позовом до суду.

З огляду на вищезазначене, позовні вимоги про стягнення безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати в сумі 18864,53 грн. за період з 05.04.2021 по 01.06.2022 підлягають задоволенню в повному обсязі.

Розподіл судових витрат між сторонами.

З урахуванням положень ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати (судовий збір) покладаються на відповідача у зв`язку із задоволенням позову.

Керуючись ст. ст. 2, 20, 24, 73, 74, 129, 232, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Баланс-МТК (29000, м. Хмельницький, вул. Соборна, 69, ідентифікаційний код 40527907) на користь Хмельницької міської ради (29000, м.Хмельницький, вул. Гагаріна, 3, код ЄДРПОУ 33332218) 18864,53 (вісімнадцять тисяч вісімсот шістдесят чотири гривні 53 коп.) безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати, 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривню 00 коп.) витрт по оплаті судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ст. 241 ГПК України)

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів після його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України.

Повне рішення складено 18.08.2022.

СуддяО.Є. Танасюк

Віддрук. 3 прим.: 1 до справи; 2 Хмельницька міська рада (вул. Гагаріна, 3, м. Хмельницький, 29000); електронна пошта: rada@khm.gov.ua ; 3 ТОВ „Баланс-МТК (вул. Соборна, 69, м. Хмельницький, 29000).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення17.08.2022
Оприлюднено22.08.2022
Номер документу105793017
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків

Судовий реєстр по справі —924/381/22

Рішення від 17.08.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 23.06.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні