Ухвала
від 08.08.2022 по справі 760/9889/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/9889/22

4-с/760/141/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 серпня 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Митрофанова А.О., дослідивши матеріали скарги ОСОБА_1 , заінтересована особа: державний виконавець Дарницького районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) на бездіяльність державного виконавця та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

03 серпня 2022 року ОСОБА_1 звернулась до Солом`янського районного суду м. Києва засобами поштового зв`язку зі скаргою на бездіяльність державного виконавця Дарницького районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 05.08.2022 року зазначену цивільну справу передано в провадження судді Солом`янського районного суду м. Києва Митрофанової А.О. (фактично справу отримано суддею 09.08.2022 року).

Вивчивши матеріали скарги, вважаю, що вона подана з порушенням вимог цивільного-процесуального кодексу України, виходячи з наступного.

Право на суд не є абсолютним і воно може бути піддане обмеженням, тому що право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання з боку держави.

При зверненні до суду особа повинна дотримуватися норм процесуального законодавства. Зокрема, подання скарги на дії державного виконавця під час примусового виконання рішень суду має відбуватись з дотриманням певних умов.

Відповідно до ч. 1 ст. 447 ЦПК України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього винесено постанову державного виконавця Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Відповідно до ч. 4 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження», скарга у виконавчому провадженні подається виключно у письмовій формі та має містити: 1) найменування органу державної виконавчої служби, до якого вона подається; 2) повне найменування (прізвище, ім`я та по батькові) стягувача та боржника, їхні місця проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (прізвище, ім`я та по батькові) представника сторони виконавчого провадження, якщо скарга подається представником; 3) реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина); 4) зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності та посилання на порушену норму закону; 5) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги; 6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дня подання скарги.

Разом з тим, стаття 183 ЦПК України встановлює загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.

Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 183 ЦПК України, до заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).

За змістом ч.ч. 1, 2 ст. 158 ЗУ «Про виконавче провадження» сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Згідно роз`яснень, які містяться в п. 17 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» від 07 лютого 2014 року № 6, сторона виконавчого провадження, яка звернулася до суду зі скаргою, бере участь в її розгляді як заявник, а інші учасники цього провадження, прав і обов`язків яких безпосередньо стосується розгляд і вирішення цієї скарги, - як заінтересовані особи.

ОСОБА_1 невірно визначено сторони за скаргою, не залучено інших учасників виконавчого провадження, прав і обов`язків яких безпосередньо стосується зазначена скарга (заінтересовані особи) зокрема, боржника у виконавчому провадженні - ОСОБА_2 .

В порушення вимог ч. 2 ст. 183 ЦПК України доказів направлення боржнику ОСОБА_2 копії відповідної скарги на бездіяльність держвиконавця заявником при зверненні до суду надано не було, що також підтверджується переліком додатків, зазначеним в самій скарзі.

Відповідно до ч. 9 ст. 10 ЦПК України, якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Частиною 1 ст. 450 ЦПК України передбачено, що скарга розглядається у десятиденний строк у судовому засіданні за участю стягувача, боржника і державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржуються.

Оскільки за обставин необізнаності інших учасників провадження зі змістом скарги, поданої ОСОБА_1 , вони позбавлені надати суду свої заперечення та пояснення, що порушуватиме вимоги ст. 12 ЦПК щодо здійснення судочинства на засадах змагальності сторін.

При цьому, зі змісту документу консультативного характеру постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ № 6 від 07.02.2014 «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» п. 13 якої зазначено, що скарга має відповідати загальним вимогам щодо форми та змісту позовної заяви, передбаченим положеннями ЦПК.

У п. 17 зазначеної постанови Пленуму вказано, сторона виконавчого провадження, яка звернулася до суду зі скаргою, бере участь в її розгляді як заявник, а інші учасники цього провадження, прав і обов`язків яких безпосередньо стосується розгляд і вирішення цієї скарги, - як заінтересовані особи.

Якщо скарга за формою і змістом не відповідає таким вимогам, то застосовуються положення ст. 121 ЦПК (наразі відповідні правові положення містить ст. 185 чинного ЦПК України).

Враховуючи положення ч. 9 ст. 10 ЦПК України, до скарги на дії державного виконавця застосовуються загальні правила позовного провадження із врахуванням особливостей, передбачених Розділом VII ЦПК України.

Отже справи за скаргами на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи посадової особи державної виконавчої служби розглядаються судом за загальними правилами ЦПК України з особливостями, встановленими ст. 450 ЦПК України, за участю державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби, рішення, дії або бездіяльність якої оскаржуються.

Таким чином, заявнику необхідно вірно визначити коло учасників у справі (заявник, заінтересовані особи: боржник, державний виконавець), надати докази направлення всім учасникам у справі копій скарги з усіма додатками до неї.

Згідно ч. 1 ст. 185 ЦПК України, суддя, встановивши, що заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження заяви постановляє ухвалу про залишення заяви без руху.

Керуючись ст.ст. 175, 177, 183, 185, 259-261, 450 ЦПК України, суддя

У Х В А Л И В:

Скаргу ОСОБА_1 , заінтересована особа: державний виконавець Дарницького районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) на бездіяльність державного виконавця та зобов`язати вчинити дії - залишити без руху.

Встановити заявнику строк для усунення недоліків протягом п`яти днів з дня вручення ухвали про залишення скарги без руху.

У разі неусунення недоліків скарги у строк, встановлений судом, скарга вважається неподаною і повертається заявнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя А.О. Митрофанова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.08.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу105801029
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —760/9889/22

Ухвала від 06.07.2023

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

Ухвала від 05.09.2022

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

Ухвала від 08.08.2022

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні