Рішення
від 01.05.2022 по справі 640/10507/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 травня 2022 року м. Київ № 640/10507/21

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомГоловного управління ДПС у м. Києвідо Державного підприємства "Державний науково-технологічний центр "Новітні матеріали і технології порошкової металургії" Інституту проблем матеріалознавства ім. І.Ф. Францевича Національної академії наук Українипростягнення коштів,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державного підприємства "Державний науково-технологічний центр "Новітні матеріали і технології порошкової металургії" Інституту проблем матеріалознавства ім. І.Ф. Францевича Національної академії наук України про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках, що обслуговують такого платника на суму боргу 511358,34 гривень.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств та з податку на додану вартість, який виник

на підставі самостійно поданої податкової звітності та за результатами контрольно - перевірочної роботи податкового органу на підставі податкових повідомлень - рішень від 12.03.2019 №03212615140106, №03222615140106, від 13.08.2018 № 0011301401, від 28.11.2019 № 0327830409, від 19.01.2019 №01012615140105 та № 01002615140105.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву в якому зазначено про те, що податкова вимога від 20.11.2019 № 32981-10 на суму 2528,00 грн. не є належним доказом наявності у відповідача податкового боргу у розмірі 511358,34 грн. Також відповідач зазначив про те, що вказана податкова вимога оформлена з порушенням вимог чинного законодавства та не було належним чином вручена. Крім того позивач зазначив про те, що ним не було отримано податкових повідомлень - рішень, з огляду на що визначена в них сума грошового зобов`язання не є узгодженою.

Позивачем надано суду відповідь на відзив в якій зазначено про те, що оскільки відповідачем після винесення податкової вимоги від 20.11.2019 № 32981-10 не було здійснено повного погашення податкового боргу, то відповідно до положень статті 59 Податкового кодексу України, нова податкова вимога не виносилась. При цьому позивач зазначив про те, що ним вказану вимогу було направлено відповідачу відповідно до положень чинного законодавства, у той час як обов`язок щодо контролю порядку вручення поштової кореспонденції поштою на контролюючий орган не покладено.

Відповідачем надано суду заперечення на відповідь на відзив в яких зазначено про те, що позивачем не надано суду документального підтвердження обставин та правових підстав виникнення станом на 19.11.2019 у відповідача податкового боргу у розмірі 2528,00 грн. та належного вручення вимоги від 20.11.2019 № 32981-10.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

25.07.2018 Головним управлінням ДФС у м. Києві складено акт № 500/26-15-14-01-05/31904368 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Державного підприємства «Державний науково-технологічний центр «Новітні матеріали і технології порошкової металургії» Інституту проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича Національної академії наук України» (код 31904368) з питань дотримання вимог додаткового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин із ТОВ «ІВАМАР ТРЕЙД» (код 41380072) та ТОВ «СОЮЗ КЕПІТАЛ СТРОЙ» (код 40703298) за серпень 2017 року».

13.08.2018 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення №0011301401, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 62 948,00 грн. у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 12 589,00 грн.

17.12.2018 Головним управлінням ДФС у м. Києві складено акт № 769/26-15-14-01-05/31904368 «Про результати документальної позапланової (виїзної перевірки Державного підприємства («Державний науково-технологічний центр («Новітні матеріали і технології порошкової металургії» Інституту проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича Національної академії наук України» (код 31904368) з питань дотримання вимог додаткового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «ФАН-ТРЕЙД» (код 33337263) за липень, серпень 2016 року, що містяться у податкових деклараціях з (податку на додану вартість та декларації з (податку на прибуток підприємств за 2016 рік.».

29.01.2019 на підставі зазначеного акту перевірки прийняті податкові повідомлення - рішення №01012615140105, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 153735,00грн. у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 51245,00 грн. та № 01002615140105, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - податок на прибуток підприємств та організацій, що перебувають у державній власності на загальну суму 138361,00 грн., у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 27762,00 грн.

В період з 29.01.2019 по 04.02.2019 Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Державного підприємства «Державний науково-технологічний центр «Новітні матеріали і технології порошкової металургії» Інституту проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича Національної академії наук України» з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «ІВАМАР ТРЕЙД» (код 41380072) та ТОВ «СОЮЗ КЕПІТАЛ СТРОЙ» (код 40703298) за 2017 рік - показників фінансової звітності з їх відображенням у декларації з податку на прибуток підприємств.

За результатами перевірки складено акт від 11.02.2019 № 83/26-15-14-01-05/31904368, яким встановлено порушення підпунктів 44.1, 44.2 статті 44, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України в результаті чого занижено суму податку на прибуток в періоді, що перевірявся на загальну суму 34162,00 грн. та завищено від`ємне значення об`єкту оподаткування податком на прибуток на суму 112 360,00 грн.

12.03.2019 на підставі зазначеного акту перевірки прийняті податкові повідомлення - рішення №03212615140106, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - податок на прибуток підприємств та організацій, що перебувають у державній власності на загальну суму 42702,00 грн., у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 8540,00 грн. та №03222615140106, яким зменшено суму від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток за 2017 рік на 112360,00грн.

20.11.2019 Головним управлінням ДПС у м. Києві винесено податкову вимогу № 32984-10 в якій визначено Державному підприємству "Державний науково-технологічний центр "Новітні матеріали і технології порошкової металургії" Інституту проблем матеріалознавства ім. І.Ф. Францевича Національної академії наук України суму податкового боргу платника податків станом на 19.11.2019 у розмірі 2528,00 грн.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Державним підприємством «Державний науково-технологічний центр «Новітні матеріали і технології порошкової металургії» Інституту проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича Національної академії наук України» за результатами якої складено акт від 27.11.2019 №9738/26-15-04-09-20/31904368, яким встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних а Єдиному реєстрі податкових накладних.

28.11.2019 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення № 0327830409, яким за платежем - податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) накладено штраф на загальну суму 191,54 грн.

Державним підприємством "Державний науково-технологічний центр "Новітні матеріали і технології порошкової металургії" Інституту проблем матеріалознавства ім. І.Ф. Францевича Національної академії наук України до Головного управління ДПС у м. Києві, ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві подано податкові декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року від 09.01.2020, січень 2020 року від 19.02.2020, за лютий 2020 року від 13.03.2020, за березень 2020 року від 05.04.2020, за квітень2020 року від 28.05.2020, за травень 2020 року від 19.06.2020, за червень 2020 року від 17.07.2020, за листопад 2020 року від 16.12.2020 в яких самостійно визначено суми грошових зобов`язань.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 29.05.2020) встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020) у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент винесення податкових повідомлень - рішень) контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно із пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент винесення податкових повідомлень - рішень), податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020), податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020) встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на 28.11.2019) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Згідно з пунктом 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Пунктом 129.3 статті 129 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020) встановлено, що нарахування пені закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини). У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Згідно з пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020) пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження. Пеня, визначена підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.

Підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України встановлено, що нарахування пені розпочинається: при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом; при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. На суми заниження податкового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.2 та 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті, нараховується пеня за кожний календарний день заниження податкового зобов`язання, включаючи день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Статтею 131 Податкового кодексу України встановлено, що нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків. При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені. Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом. Суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання набуває статусу податкового боргу.

Пунктами 59.1 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Факт нарахування контролюючим органом податкового зобов`язання та застосування штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств та організацій, що перебувають у державній власності підтверджується наявними в матеріалах справи копіями податкових повідомлень - рішень від 12.03.2019 №03212615140106, №03222615140106, від 13.08.2018 № 0011301401, від 28.11.2019 № 0327830409, від 19.01.2019 №01012615140105 та №01002615140105, а самостійного визначення податкового зобов`язання з податку на додану вартість - наявними в матеріалах справи копіями декларацій з податку на додану вартість за грудень 2019 року від 09.01.2020, січень 2020 року від 19.02.2020, за лютий 2020 року від 13.03.2020, за березень 2020 року від 05.04.2020, за квітень2020 року від 28.05.2020, за травень 2020 року від 19.06.2020, за червень 2020 року від 17.07.2020, за листопад 2020 року від 16.12.2020.

Позивачем, у зв`язку з наявністю у відповідача станом на 19.11.2019 заборгованості, винесено податкову вимогу від 20.11.2019 № 32981-10. З аналізу копії вказаної вимоги, яка наявна в матеріалах справи, вбачається, що вона відповідає вимогам статті 59 Податкового кодексу України.

Посилання відповідача на факт того, що йому не направлялись та ним не отримувались ні вимога від 20.11.2019 № 32981-10, ні податкові повідомлення - рішення у зв`язку з несплатою податкових зобов`язань визначених якими утворився податковий борг спростовуються наявними в матеріалах справи копіями фіскальних чеків та рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення, виплату переказу.

В частині тверджень відповідача на про те, що його директор не отримував зазначених документів та заперечує факт того, що розпис про їх отримання був здійсненим ним, суд звертає увагу на те, що відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження відповідного факту. Крім того, суд звертає увагу на те, положення Податкового кодексу України на контролюючий орган не покладено обов`язку щодо здійснення контролю за дотримання поштою порядку вручення поштових відправлень.

Відсутність факту видання відповідачем іншої податкової вимоги крім від 20.11.2019 № 32981-10 відповідає положенням пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, якою визначено, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). Відповідачем доказів на підтвердження повного погашення заборгованості після 20.11.2019 суду надано не було.

Щодо посилань відповідача на те, що позивачем не надано належних доказів на підтвердження обґрунтованості прийняття податкових повідомлень - рішень, суд вертає увагу на те, що встановлення правомірності прийняття позивачем податкових повідомлень - рішень виходить за межі розгляду даної справи та підлягає встановленню в рамках розгляду справи щодо їх оскарження.

На підтвердження того, що у відповідача наявна заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 286703,40 грн. та з податку на прибуток у розмірі 224654,94 грн. позивачем надано суду інформацію про податковий борг від 30.06.2021№ 23950/5/26-15-13-02-09 та копії витягів з інтегрованої картки платника податків.

Також вказаними інтегрованими картками платника податків підтверджується порядок та підстави формування податкової заборгованості відповідача.

Керуючись статтями 241, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011) до Державного підприємства "Державний науково-технологічний центр "Новітні матеріали і технології порошкової металургії" Інституту проблем матеріалознавства ім. І.Ф. Францевича Національної академії наук України (03142, м. Київ, вул. Академіка Кржижанівського, 3, код ЄДРПОУ 31904368) про стягнення коштів - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Державного підприємства "Державний науково-технологічний центр "Новітні матеріали і технології порошкової металургії" Інституту проблем матеріалознавства ім. І.Ф. Францевича Національної академії наук України (03142, м. Київ, вул. Академіка Крижанівського, 3, код ЄДРПОУ 31904368) з усіх рахунків відкритих у банках, що обслуговують такого платника податків на суму податкового боргу у розмірі 511358,34 грн. (п`ятсот одинадцяти тисяч трьохсот п`ятдесяти восьми грн. 34 коп.).

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.05.2022
Оприлюднено23.08.2022
Номер документу105803263
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —640/10507/21

Рішення від 01.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 01.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні