Постанова
від 15.08.2022 по справі 640/8261/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/8261/21 Суддя (судді) першої інстанції: Літвінова А.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2022 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Аліменка В.О.,

суддів Бєлової Л.В., Кучми А.Ю.,

за участю секретаря Мельник К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2021 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Київська Фруктова компанія ЛТД" до Головного управління ДПС у місті Києві визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Київська фруктова компанія ЛТД» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління ДПС у м. Києві, в якій просило суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві №00060740704 від 23.11.2020, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1 232 291,00 грн.;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 00060750704 від 23.11.2020, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 657 121,25 грн, з яких 525 697,00 грн - сума основного платежу та 131 424,25 грн - штрафна санкція.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про протиправність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, вказано, що надані позивачем документи не були враховані контролюючим органом під час проведення перевірки, внаслідок чого відповідачем було зроблено хибні висновки про завищення платником податку ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» суми від`ємного значення з податку на додану вартість за попередні звітні періоди.

Крім того, позивач зазначає, що реальність господарських операцій ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» з контрагентом підтверджується відповідними первинними документами, що свідчить про протиправність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2021 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлення Головного управління ДПС у м. Києві від 18.09.2020 №97/26-15-07-04-04, Світельською-Коробовою Тетяною Василівною - головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок ПДВ спеціальних операцій управління спеціального аудиту Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, відповідно до підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 розділу II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями, на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 16.09.2020 № 6284, проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «КФК ЛТД» (код 42997349) з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. за липень 2020 (податкова декларація з податку на додану вартість від 20.08.2020 № 9206363271), за результатами якої складено акт перевірки від 16.10.2020 №247/26-15-07-04-04/42997349 (далі - акт перевірки).

В акті перевірки зазначено, що ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» порушено:

- п. 44.6 ст. 44, п.187.1, п.189.1 ст. 189, п. 198.1, 198.3, п. 198.5, п.198.6 ст.198 п.200.1 пп. «б» п.200.4 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 525 697 грн., у тому числі:

за липень 2020 року на суму - 525 697 грн., та встановлено завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкових зобов`язань та податкового кредиту на загальну суму - 1 232 291 грн., у тому числі: липень 2020 року на суму - 1 232 291 грн.

- п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, зі змінами та доповненнями, встановлено відсутність реєстрації податкових накладних (з урахуванням вимог пункту 522 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України).

На підставі висновків, викладених в акті перевірки Головним управлінням ДПС у м. Києві було прийнято податкові повідомлення - рішення від 23.11.2020

- №00060740704, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1 232 291,00 грн.;

- №00060750704, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 657 121,25 грн, з яких 525 697,00 грн - сума основного платежу та 131 424,25 грн - штрафна санкція.

Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» 09.12.2020 подано до Державної податкової служби України скаргу №47165/6, за результатами розгляду якої рішенням Державної податкової служби України від 01.02.2021 №2373/6/99-00-06-01-02-062 «Про результати розгляду скарги» скаргу позивача залишено без задоволення, а спірні податкові повідомлення-рішення без змін.

Вважаючи вищевказані податкові повідомлення-рішення протиправними, прийнятими з порушенням норм чинного законодавства, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень не доведено правомірність та обґрунтованість прийнятих ним оскаржуваних податкових повідомлень - рішень, натомість позивачем надано достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до вимог п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі - ПК України) для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України передбачено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до вимог пп. «а» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Пунктом 188.1 ст. 188 ПК України передбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Згідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, шо засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 198.1 ст. 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Відповідно до вимог п. 198.2 ст. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Із системного аналізу положень цих норм законодавства України вбачається, що право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість виникає у платника податків за наступних умов: наявності у сторін спеціальної податкової правосуб`єктності (особа, що видає податкову накладну, повинна бути зареєстрованою як платник податку на додану вартість); фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій постачальником на користь покупця; наявності причинно-наслідкового зв`язку між операцією з придбання товарів чи послуг та потребою використання в господарській діяльності; документального підтвердження факту здійснення господарської операції сукупністю належним чином складених (оформлених) первинних та інших документів (у т.ч. платіжних), які супроводжують операції певного виду та підтверджують їх фактичне виконання; наявності у покупця належним чином складеної податкової накладної, яка має усі обов`язкові реквізити.

Відповідно до вимог п. 198.6 ст. 196 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Пунктом 200.1 ст. 200 ПК України передбачено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно п. 200.4 ст. 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже, виникнення права платника податку на податковий кредит є наслідком фактичного проведення господарської операції, яка є об`єктом оподаткування податком на додану вартість, за наявності первинних документів.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначенні Законом України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон №996-XIV).

Згідно ч. 2 ст. 3 Закону України №996-XIV, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Статтею 2 Закону України № 996-XIV передбачено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до вимог ст.1 Закону України № 996-XIV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Статтею 9 Закону України №996-XIV передбачено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону України №996-XIV, первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з ч. 5 ст. 9 Закону України №996-XIV господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, у якому вони були здійснені.

Таким чином, з огляду на викладене, відображення в обліку господарської операції на підставі первинного документа має здійснюватися в тому звітному періоді, у якому така господарська операція фактично відбулася, проте скласти первинний документ, яким підтверджується факт господарської операції, можна під час або після її здійснення.

Отже, відображення доходів та витрат в облікових регістрах має відбуватись у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені, а не виключно на дату оформлення (складання) акту виконаних робіт (наданих послуг).

Згідно з Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (далі - Положення №88), господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Згідно з п.2.1 Положення №88, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Згідно з п. 2.2 Положення №88, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4 Положення №88.

Первинна документація, долучена в якості доказів до матеріалів справи містить всі обов`язкові реквізити.

Відповідно до п.2.14 Положення №88 відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці первинні документи.

Згідно з п.п. 5-6 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за №27/4248 (далі - П(С)БО №16) витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань. Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені. Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Згідно пункту 7 П(С)БО №16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені».

Згідно пункту 19 П(С)БО №16:

«Витрати на збут включають такі витрати, пов`язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг): витрати на ремонт тари; оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг); витрати на передпродажну підготовку товарів; витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, пов`язаних зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг (операційна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов`язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; витрати на страхування призначеної для подальшої реалізації готової продукції (товарів), що зберігається на складі підприємства; витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів (філій, представництв) підприємства; інші витрати, пов`язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг».

Відповідно до вимог п. 44.2 ст. 44 ПК України, для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до вимог пп. 134.1.1. п. 134.1. ст. 134 ПК України об`єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, в акті перевірки зазначено, що за період з 01.07.2020 по 31.07.2020 ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 739 045,00 грн. Перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.07.2020 по 31.07.2020 встановлено їх заниження всього у сумі 285 250,00 грн. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.07.2020 по 31.07.2020 в сумі 739 045,00 грн на підставі таких документів: договорів, контрактів, податкових накладних, видаткових накладних, митних декларацій, інвойсів та CMR тощо встановлено заниження задекларованих ТОВ «КФК ЛТД» показників у рядку 1 Декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» на суму 285 250,00 грн».

В основу висновків про заниження задекларованих ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» показників у рядку 1 Декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» на суму 285 250,00 грн покладено аналіз Договору оренди складу № 7 від 09.06.2020, укладеного між ТОВ «КФК ЛТД» та ТОВ «СУАЛОХІН», а також акту обстеження складського приміщення № б/н від 28.09.2020, відповідно до якого площа приміщення становить 75 кв.м., висота складу - 4,5 м, на складі розміщений товар на палетах висотою 120 мм, ширина - 800 мм, розмежування складу відсутнє, що свідчить, на думку контролюючого органу, про факт неможливості зберігання товарів в обсягах, які відповідно до рах. 28 обліковувались у залишках в кількості 274 272 кг станом на 31.07.2020, так як склад не вміщує такої кількості. Також відповідач зазначає, що до перевірки ТОВ «КФК ЛТД» первинні документи складського обліку не надано, а директором товариства надано пояснення від 30.09.2020 № 7 про те, що на підприємстві не ведеться окремо складський облік, а тільки бухгалтерський, що є порушенням статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». (том 1 а.с.41-42)

Згідно декларації за липень 2020 року у рядку 11 «Ввезені на митну територію України товари, необортні активи за основною ставкою» за період з 01.07.2020 по 31.07.2020 відображено показник у загальній сумі 2 464 896 грн., ПДВ 492 979 грн. На формування вказаного показника мали вплив операції з придбання (імпорту) товарів (овочів та фруктів свіжих в асортименті картопля свіжа, кавуни свіжі) на підставі контрактів: від 17.06.2020 №ВЕ-1-17/06/20 (Dauchy NV) та від 14.06.2020 №GR-2-14/06/20 (TSAGA PANAGIOTA G.T.).

На виконання умов контрактів протягом липня 2020 року Постачальники здійснили поставку Товарів (країна виробництва - Бельгія, Греція), що підтверджується: ВМД ІМ40ДЕ UA100060/2020/015120 (кавуни свіжі) на суму 347 359,95 грн; ВМД ІМ40ДЕ UA100060/2020/014957 (кавуни свіжі) на суму 427 572,30 грн; ВМД ІМ40ДЕ UA100060/2020/604540 (кавуни свіжі) на суму 446 223,78 грн; ВМД ІМ40ДЕ UA100060/2020/604956 (картопля свіжа) на суму 195 354,68 грн; ВМД ІМ40ДЕ UA100060/2020/604715 (кавуни свіжі) на суму 343 132,79 грн; ВМД ІМ40ДЕ UA100060/2020/014899 (кавуни свіжі) на суму 444 883,88 грн. (т.2 а.с.29-34)

Судом першої інстанції встановлено, що на виконання вимог контракту надано інвойси та міжнародні товарно- транспортні накладні: Інвойс № 20160475 від 02.07.2020; Інвойс № 20160477 від 03.07.2020; Міжнародна ТТН № 854261 від 02.07.2020; Міжнародна ТТН № 1168509 від 03.07.2020.

Факт оплати товару, повний перелік, обсяг та найменування якого зазначено у ВМД підтверджується заключною випискою ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» за період з 01.07.2020 по 31.07.2020 по поточному рахунку (валюта євро), відкритому у АТ «КБ «ПРИВАТБАНК». (т. 1 а.с.128-138)

Для доставки товару від Постачальника до ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» було залучено ФОП ОСОБА_1 , з якою укладено договір про надання послуг від 28 квітня 2020 року № 04280. Згідно п. 1.1. якого виконавець зобов`язується власними силами в обумовлений термін надати Замовнику послуги вантажних автомобільних перевезень в порядку та в обсягах, визначених умовами цього Договору, а Замовник зобов`язується прийняти і оплатити за них обумовлену договором грошову суму.

Пунктом 1.2. передбачено, що загальна сума договору складається із суми наданих послуг відповідно до підписаних Сторонами актів приймання-передачі наданих послуг.

Відповідно до пункту 3.2. договору датою надання послуг (окремих етапів) є дата підписання Сторонами акту приймання-передачі наданих послуг. (т.1 а.с.115-116)

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, факт реалізації отриманих від іноземних компаній товарів підтверджується:

1) Договором поставки № КФК-01 від 21.04.2020, укладений між ТОВ «АГРО- СПАРТА» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД»:

Відповідно до п. 1.1. даного договору Постачальник зобов`язується передавати (передати) Покупцеві в узгодженому сторонами кількості та асортименті овочі, фрукти та іншу продукцію, іменовану надалі «товар», а Покупець приймати (прийняти) і оплачувати (оплатити)товар.

Відповідно до п. 1.2. договору визначено, що найменування, кількість та асортимент товару вказується або в заявках, або в накладних, або в інших документах, які є невід`ємною частиною цього договору.

Відповідно до п. 1.3. Договору передбачено, що узгодження кількості, асортименту та ціни товару, що виробляється на підставі заявки Покупця, вираженої в усній або письмовій формі. Сторони дійшли згоди, що накладна, підписана представниками Сторін, уповноваженими відповідно на відправку і прийняття товару, служить письмовим доказом досягнутої угоди про кількість, асортимент і ціну товару. (т. 1 а.с. 139-145)

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «АГРО-СПАРТА» під час перевірки було надано всі видаткові накладні та товаро-транспортні накладні.

2) Договором поставки № 20/05 від 20.05.2020, укладений між ТОВ «РЕНЕТ-17» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД»:

Відповідно до п. 1.1. даного договору Постачальник зобов`язується передавати у власність Покупця товар відповідно до переданої Постачальником комерційної пропозиції або замовлень Покупця окремими партіями за цінами, в асортименті та кількості, що остаточно погоджуються Сторонами в накладних та (або) специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та сплатити за нього грошову суму відповідно до умов, передбачених Договором.

Відповідно до п. 2.1. даного договору Сторони погодили, що поставка Товару здійснюється відповідно до узгоджених з Постачальником замовлень Покупця, зроблених протягом строку дії Договору.

Згідно п. 4.5. ціна товару визначається відповідно до домовленості Сторін під час оформлення замовлення на чергову партію товару і вказується у накладній, яка є невід`ємною частиною даного Договору.

Пунктом 4.7. даного договору передбачено, що оплата товару покупцем здійснюється за договірною ціною за кожну отриману ним партію товару, в строк, встановлений в специфікації, шляхом перерахування повної вартості партії товару на розрахунковий рахунок постачальника.

Пункт 4.8. договору передбачає, що датою поставки вважається дата одержання Покупцем обумовленого даним договором товару, згідно товарних накладних (або інших документів, які підтверджують отримання Покупцем Товару). (т.1 а.с. 146,147)

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «РЕНЕТ 17» під час перевірки було надано всі видаткові накладні та товаро-транспортні накладні. (т.1 а.с.122-271)

3) Договором поставки № 15/05 від 15.05.2020, укладений між ТОВ «МАРККО» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД»: (т. 1 а.с.148,149)

Відповідно до п. 1.1. даного договору Постачальник зобов`язується передавати у власність Покупця товар відповідно до переданої Постачальником комерційної пропозиції або замовлень Покупця окремими партіями за цінами, в асортименті та кількості, що остаточно погоджуються Сторонами в накладних та (або) специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та сплатити за нього грошову суму відповідно до умов, передбачених Договором.

Відповідно до п. 2.1. даного договору Сторони погодили, що поставка Товару здійснюється відповідно до узгоджених з Постачальником замовлень Покупця, зроблених протягом строку дії Договору.

Згідно п. 4.5. ціна товару визначається відповідно до домовленості Сторін під час оформлення замовлення на чергову партію товару і вказується у накладній, яка є невід`ємною частиною даного Договору.

Пунктом 4.7. даного договору передбачено, що оплата товару покупцем здійснюється за договірною ціною за кожну отриману ним партію товару, в строк, встановлений в специфікації, шляхом перерахування повної вартості партії товару на розрахунковий рахунок постачальника.

Пункт 4.8. договору передбачає, що датою поставки вважається дата одержання Покупцем обумовленого даним договором товару, згідно товарних накладних (або інших документів, які підтверджують отримання Покупцем Товару).

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «МАРККО» під час перевірки було надано: видаткову накладну № 10 від 15 травня 2020 року на суму 300 000 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 10 від 15 травня 2020 року, відомості про вантаж - картопля свіжа на загальну суму з ПДВ 300 000 грн 00 коп.

Договір поставки № 20/05 від 20.05.2020, укладений між ТОВ «ФРУТЛЕНД» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т.1 а.с.150-151).

Відповідно до п. 1.1. даного договору Постачальник зобов`язується передавати продовольчі товару, далі «товар» у власність покупця, а Покупець зобов`язується приймати товар у власність і оплачувати його на умовах даного договору.

Відповідно до п. 2.1. даного договору поставка товару здійснюється партіями. Кожна поставка партії Товару оформлюється Специфікацією (накладною).

Відповідно до п. 2.6. договору визначено, що поставка товару здійснюється транспортними засобами Покупця.

Згідно п. 3.3. покупець здійснює оплату в безготівковій формі на розрахунковий рахунок Постачальника з обов`язковим зазначенням в платіжному дорученні номеру і дати Специфікації (накладної) за сплачувану партію товару, на одній з можливих умов: попередня оплата, по факту поставки або по закінченні не більше 7 (семи) днів з моменту поставки.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «ФРУТЛЕНД» під час перевірки було надано: видаткову накладну № 33 від 11 червня 2020 року на суму 41 472 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 13 від 21 травня 2020 року на суму 57 500 грн 00 коп. (товар, що поставляється - цибуля свіжа, продовольча).

Договір поставки № 27/05 від 27.05.2020, укладений між ТОВ «АГРОТОРГСЕРВІС» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т.1 а.с.152-154)

Відповідно до п. 1.1. даного договору Постачальник зобов`язується поставити і передати у власність Покупця продукти харчування, а Покупець зобов`язується прийняти товар та своєчасно оплатити його вартість відповідно до умов цього Договору.

Пункт 1.2. визначено, що асортимент товару, кількість і його ціна зазначаються у видаткових накладних. Загальна сума за договором вираховується як сума вартості товару за усіма накладними до цього договору.

Пунктом 3.2. передбачено, що оплата вартості товару здійснюється Покупцем у безготівковій формі шляхом перерахування коштів у повному обсязі на поточний рахунок

Постачальника протягом 3 (трьох) календарних днів з дати поставки Товару. Термін сплати коштів за рахунком-фактурою 3 (три) банківських дні.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «АГРОТОРГСЕРВІС» піл час перевірки було надано: видаткову накладну № 17 від 27 травня 2020 року на суму 20 000 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 17 від 27 травня 2020 року на суму 20 000 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 48 від 22 червня 2020 року на суму 20 790 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 59 від ЗО червня 2020 року на суму 17 600 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну №62 від 01 липня 2020 року на суму 35 200 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 73 від 10 липня 2020 року на суму 10 208 грн 00 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 70 від 09 липня 2020 року на суму 10 683 грн 20 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа).

Договір поставки № 20/04-20 від 20.04.2020, укладений між ТОВ «ВІТА КОР ПЛЮС» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т. 1 а.с.155-156)

Відповідно до п. 1.1. якого продавець зобов`язується поставляти належний йому товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах Договору. Детальна кількість товару зазначається в накладних, які є невід`ємною частиною цього договору.

Пункт 2.2. передбачав, що кількість товару визначається як сума всіх накладних поставлених на умовах цього договору.

Відповідно до п. 3.1. продавець зобов`язаний передати товар (самовивозом покупця) у повному обсязі протягом 3 днів з моменту надходження заявки на партію товару.

Пункт 4.3. встановлював, що покупець здійснює оплату на умовах безготівкового розрахунку.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «ВІТА КОР ПЛЮС» під час перевірки було надано: видаткову накладну № 6 від 05 травня 2020 року на суму 250 000 грн (товар, що поставляється - капуста свіжа, картопля свіжа); видаткову накладну № 9 від 05 травня 2020 року на суму 83 333 грн 33 коп. (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 7 від 08 травня 2020 року на суму 208 333 грн 33 коп. (товар, що поставляється -картопля свіжа); видаткову накладну № 25 від 28 травня 2020 року на суму 300 000 грн (товар, що поставляється - цибуля свіжа); видаткову накладну № 27 від 19 травня 2020 року на суму 500 000 грн (товар, що поставляється - цибуля свіжа, картопля свіжа).

Договір поставки № 27/05-20 від 27.05.2020, укладений між ТОВ «АГРОСВІТ ІТ» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т. 1 а.с.157,158)

Відповідно до п. 1.1. якого продавець зобов`язується передавати у власність покупця товар відповідно до переданої Постачальником комерційної пропозиції або замовлень Покупця окремими партіями за цінами, в асортименті та кількості, що остаточно погоджуються Сторонами в накладних та (або) специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього грошову суму відповідно до умов, передбачених цим Договором.

Пункт 2.3. передбачав, що про узгодження замовлень і можливість його виконання свідчить оформлення накладних (чи інших документів) про приймання-передачу товару. У накладних вказується найменування (предмет поставки), кількість та вартість Товару.

Відповідно до п. 3.3. право власності на товар переходить до Покупця з моменту підписання представниками Сторін відповідної накладної чи іншого документу, який підтверджує отримання Покупцем Товару. Постачальник передає Покупцеві усі необхідні товаросупровідні документи.

Пункт 4.8. встановлював, що датою поставки вважається дата одержання Покупцем обумовленого даним Договором товару, згідно товарних накладних (або інших документів, які підтверджують отримання Покупцем Товару).

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «АГРОСВІТ ІТ» було надано: видаткова накладна № 20 від 28 травня 2020 року на суму 56 410 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 28/05-1 від 28 травня 2020 року; видаткова накладна № 36 від 10 червня 2020 року на суму 203 772 грн 60 коп. (товар, що поставляється -картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 10/06-1 від 10 червня 2020 року; видаткова накладна № 53 від 24 червня 2020 року на суму 169 636 грн 50 коп. (товар, що поставляється -картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 24/06-1 від 24 червня 2020 року; видаткова накладна № 54 від 25 червня 2020 року на суму 75 900 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 25/06-1 від 25 червня 2020 року; видаткова накладна № 63 від 01 липня 2020 року на суму 73 767 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 01/07-1 від 01 липня 2020 року; видаткова накладна № 67 від 07 липня 2020 року на суму 150 470 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 07/07-1 від 07 липня 2020 року.

Договір поставки № 19/05 від 19.05.2020, укладений між ТОВ «АГРОФРЕШ ГРУП» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т.1 а.с. 159-160)

Відповідно до п. 1.1. якого продавець зобов`язується поставляти належний йому товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах Договору. Детальна кількість товару зазначається в накладних, які є невід`ємною частиною цього договору.

Пункт 2.2. передбачав, що кількість товару визначається як сума всіх накладних поставлених на умовах цього договору.

Відповідно до п. 3.1. продавець зобов`язаний передати товар (самовивозом покупця) у повному обсязі протягом 3 днів з моменту надходження заявки на партію товару.

Пункт 4.3. встановлював, що покупець здійснює оплату на умовах безготівкового розрахунку.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «АГРОФРЕШ ГРУП» надано: видаткову накладну № 11 від 20 травня 2020 року на суму 238 700 грн (товар, що поставляється - цибуля свіжа); видаткову накладну № 22 від 29 травня 2020 року на суму 447 000 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 34 від 11 червня 2020 року на суму 187 440 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа); видаткову накладну № 42 від 15 червня 2020 року на суму 183 180 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 47 від 18 червня 2020 року на суму 152 856 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 51 від 24 червня 2020 року на суму 178 920 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа); видаткову накладну № 61 від 26 червня 2020 року на суму 178 080 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа).

Договір поставки № 16-06/20 від 16.06.2020, укладений між ТОВ «ЕФІ-АГРО» та ТОВ «КФК ЛТД». (т. 1 а.с.161-163)

Відповідно до п. 1.1. якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність товар, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах цього договору.

Пункт 2.6. передбачав, що постачальник зобов`язаний надавати на кожну партію товару наступні документи: рахунок-фактура, сертифікат якості, видаткова накладна, інші документи, якими згідно законодавству має супроводжуватись відповідний вид товару.

Відповідно до п. 2.10. постачальник зобов`язується надавати Покупцю оригінали видаткових накладних на товар. Факт передачі товару від постачальника покупцю підтверджується підписанням сторонами видаткової накладної на товар.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «ЕФІ-АГРО» надано видаткову накладну № 68 від 18 червня 2020 року на суму 48 500 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа).

Договір поставки № 15/07 від 15.07.2020, укладений між ТОВ «ФРУТАЛІЯ» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т. 1 а.с.164-166)

Відповідно до п. 1.1. за цим договором постачальник зобов`язується на умовах цього договору передавати у власність покупцю, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити фрукти та овочі, що зазначені у видатковій накладній.

Пункт 2.1. передбачав, що поставка товару від постачальника покупцю здійснюється за цінами, асортименту та кількістю вищенаведеними у видаткових накладних.

Пункт 2.2. договору вказує, що поставка товару за цим договором здійснюється на умовах ІНКОТЕРМС 2010, місце поставки - склад покупця - м. Дніпро, вул. Байкальська, 6я.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «ДИАД-ЛОГІСТИК» надано: видаткову накладну № 78 від 15 липня 2020 року на суму 43 500 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 78 від 15 липня 2020 року.

Договір поставки № 10/07-20 від 10.07.2020, укладений між ТОВ «ТРІАН ГРУП» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т. 1 а.с.167-169)

Відповідно до п. 1.1. за цим договором постачальник відповідно до умов цього договору зобов`язується поставити, а покупець - прийняти і оплатити овочеву та (або) фруктову продукцію, надалі - товар, у кількості, за найменування та цінами, зазначеними у видаткових накладних, що оформлюються на кожну партію товару.

Пункт 2.2. передбачав, що найменування, асортимент, кількість, ціна за одиницю товару та загальна вартість за конкретну партію товару вказуються у видаткових накладних на товар, які є підтвердженням асортименту, кількості, ціна та загальної вартості зазначеної партії товару.

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «ДИАД-ЛОГІСТИК» надано: видаткову накладну № 77 від 13 липня 2020 року на суму 49 731 грн (товар, що поставляється - картопля свіжа); товарно-транспортна накладна № 77 від 13 липня 2020 року.

Договір поставки № 23/06 від 23.06.2020, укладений між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ФОРТЕЦЯ» та ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» (т. 1 а.с.170-171)

Відповідно до п. 1.1. за цим договором постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, відповідно до переданої постачальником комерційної пропозиції або замовлень Покупця окремими партіями за цінами, в асортименті та кількості, що остаточно погоджуються сторонами в накладних та (або) специфікаціях, які є невід`ємною частиною договору, а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього грошову суму відповідно до умов, передбачених договором.

Пункт 2.3. передбачав, про узгодження замовлення і можливість його виконання свідчить оформлення накладних (чи інших документів) про приймання - передачу товару. У накладних вказується найменування (предмет поставки, кількість та вартість товару).

ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» на підтвердження обсягу задекларованих операцій з ТОВ «ДИАД-ЛОГІСТИК» надано: видаткову накладну № 52 від 24 червня 2020 року на суму 10 422 грн 50 коп. (товар, що поставляється - цибуля ріпчаста свіжа); видаткову накладну № 55 від 25 червня 2020 року на суму 68 460 грн (товар, що поставляється - цибуля ріпчаста свіжа, картопля свіжа); видаткову накладну № 60 від 30 червня 2020 року на суму 44 149 грн (товар, що поставляється - цибуля ріпчаста свіжа, картопля свіжа); видаткову накладну № 75 від 08 липня 2020 року на суму 9 685 грн 20 коп. (товар, що поставляється -картопля свіжа); видаткову накладну № 76 від 13 липня 2020 року на суму 9 450 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа); видаткову накладну № 49 від 23 червня 2020 року на суму 40 500 грн (товар, що поставляється -картопля свіжа).

Судом першої інстанції встановлено, що на підтвердження формування суми від`ємного значення поточного звітного періоду (липень 2020 року) вплинуло відображення від`ємного значення, яке виникло у попередніх звітних періодах, зокрема, за травень 2020 року на суму 352453 грн. та червень 2020 року на суму 879838 грн.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку що в межах спірних правовідносин відповідачем в ході проведення перевірки ТОВ «Київська фруктова компанія ЛТД» не наведені та не встановлені докази, які б вказували на невідповідність господарських операцій позивача з контрагентами, меті та цілям діяльності платників податків, збитковості таких операцій чи інші обставини, які окремо або в сукупності могли б підтвердити фіктивність здійснених операцій, відсутність факту поставки товару, виконання робіт, надання послуг. Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

В свою чергу слід зазначити, що реальність господарських операцій позивача підтверджується відповідними первинними документами та повністю спростовує висновки відповідача і як наслідок вказує на протиправність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним, підстави для його скасування відсутні, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2021 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття. Касаційна скарга на рішення суду апеляційної інстанції подається безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.

Суддя-доповідач В.О. Аліменко

Судді Л.В. Бєлова

А.Ю. Кучма

Повний текст постанови складено «18» серпня 2022 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2022
Оприлюднено23.08.2022
Номер документу105807343
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —640/8261/21

Постанова від 28.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 27.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 15.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 15.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 06.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні