Рішення
від 16.05.2022 по справі 826/9724/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2022 року м. Київ №826/9724/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИШНЯ" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень від 13.02.2018 №0000264001, №000274001, №0000284001, №0000294001.

Підстави позову: - порушення порядку проведення фактичної перевірки, оскільки акт перевірки не був підписаний керівником позивача, його копія і додатки до нього позивачу не надано, чим позбавлено його можливості надати заперечення на акт перевірки; - неправомір-ність застосування штрафних санкцій, оскільки їх розмір визначено на підставі акта опису залишків продукції, а не на підставі вартості отриманої партії товару.

Відповідач подав відзив, в якому просить відмовити в позові з підстав правомірності оспорюваних рішень, винесених за результатами перевірки, якою встановлено порушення пози-вачем вимог законів України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання вироб-ництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон №481/95) і від 06.07.1995 №265/95 "Про застосування реєстраторів розра-хункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон №265/95).

Зазначене у відзиві клопотання відповідача про розгляд справи з повідомленням сторін у судовому засіданні не містить підстав і обґрунтування, тому згідно з ч. 2 ст. 167 КАС України залишено судом без розгляду як очевидно безпідставне і необґрунтоване.

Інших заяв по суті справи чи з процесуальних питань до суду не надійшло.

Ухвалою суду від 17.05.2022 допущено процесуальне правонаступництво відповідача у справі та замінено первісного відповідача на Головне управління ДПС у м. Києві.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи і відповідні їм правовідносини.

05 січня 2018р. Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено фактичну перевірку у належному позивачу магазині, за адресою: м. Київ, б-р Дружби Народів, 8, з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, результати якої оформлені актом від 15.01.2018 №26/12/40/32590691.

Перевірка проведена на підставі наказу в.о. начальника Головного управління ДФС у м. Києві від 05.01.2018 №57 та направлень на перевірку від 05.01.2018 №5/26-15-40-01 і №6/26-15-40-01, копії яких надані відповідачем до суду з відзивом.

Копії направлень містять розписку бухгалтера ТОВ "ВИШНЯ" ОСОБА_1 від 05.01.2018 про вручення їй копії вищевказаного наказу і про пред`явлення їй цих направлень, що відповідає вимогам п. 81.1 ст. 81 ПК України.

У позовній заяві позивач не заперечує правомірність фактичної перевірки. Надані відповідачем копії наказу і направлень, проти яких позивач заперечень не навів, підтверджують правомірність проведення перевірки.

Згідно з актом під час перевірки встановлено:

- факт реалізації алкогольного напою, а саме: пляшки настоянки "The Highland Fox" міцністю 40% та місткістю 0,1 л за ціною 21,50 грн. без наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями; продавцем магазину після реалізації алкогольного напою надано товарний чек від 05.01.2018, фіскальний чек не видавався, чим порушено вимоги п.п. 1, 2 ст. 3 Закону №265/95;

- факт зберігання з метою подальшої реалізації алкогольних напоїв, описаних у додатку №1 да акта перевірки, без наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алко-гольними напоями та у місці, не внесеному до місць зберігання Єдиного державного реєстру, чим порушено вимоги ч.ч. 12, 37 ст. 15 Закону №481/95;

- на запит від 05.01.2018 б/н про надання документів на продукцію, описану у додатку №1, вручений бухгалтеру ТОВ "ВИШНЯ" ОСОБА_1 05.01.2018, документів не надано, у зв`язку з чим виявлено наявність у магазині необлікованого товару, чим порушено вимоги п. 12 ст. 3 Закону №265/95.

На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві винесено податкові повідомлення-рішення від 13.02.2018:

- №0000264001, яким за порушення ч. 37 ст. 15 Закону №481/95 та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України, абз. 12 ч. 2 ст. 17 цього Закону до позивача застосовано штраф у розмірі 26121,50 грн.;

- №000274001, яким за порушення ч. 12 ст. 15 Закону №481/95 та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України, абз. 5 ч. 2 ст. 17 цього Закону до позивача застосовано штраф у розмірі 52243 грн.;

- №0000284001, яким за порушення п. 12 ст. 3 Закону №265/95 та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України, ст. 20 цього Закону до позивача застосовано штраф у розмірі 52243 грн.;

- №0000294001, яким за порушення п. 1, 2 ст. 3 Закону №265/95 та на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України, п. 1 ст. 17 цього Закону до позивача застосовано штраф у розмірі 1 грн.

Спірні правовідносини стосуються правомірності оспорюваних податкових повідомлень-рішень про застосування до позивача фінансових (штрафних) санкцій.

Оцінюючи правомірність податкових повідомлень-рішень від 13.02.2018 №0000264001 і №0000274001, суд зазначає наступне.

Статтею 15 Закону №481/95 (тут і надалі у редакції, чинній на час виявлення порушення) встановлено:

- роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у т.ч. їх виробниками, за наявності у них ліцензій (ч. 12);

- зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб`єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру (ч. 37).

Частиною 2 ст. 17 Закону №481/95 встановлено, що до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів:

- у разі оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій (крім випадків, передбачених цим Законом), - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень (абз. 5);

- у разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень (абз. 12).

Позивач не зазначив у позовній заяві заперечень і не надав доказів, які б спростовували встановлені перевіркою факти порушення ним вимог ч. 12 і ч. 37 ст. 15 Закону №481/95, а саме: зберігання з метою подальшої реалізації алкогольних напоїв, описаних у додатку №1 да акта перевірки, без наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та у місці, не внесеному до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Враховуючи встановлені перевіркою і не спростовані позивачем факти, суд зазначає про правильність висновків відповідача про допущення позивачем порушень вимог ч. 12 і ч. 37 ст. 15 Закону №481/95 і про наявність у відповідача передбачених абз. 12 та абз. 5 ч. 2 ст. 17 Закону №481/95 підстав для застосування до позивача штрафних санкцій.

Згідно з копією акта опису залишків продукції, яка знаходиться у ТОВ "ВИШНЯ" за адресою: м. Київ, б-р Дружби Народів, 8 та не внесених до ЄДР місць зберігання (додаток №1 до акта перевірки) загальна вартість товару склала 26121,50 грн.

Позивач не зазначив у позовній заяві заперечень проти вказаної у додатку №1 вартості виявлених товарів і не надав доказів, які б спростовували її правильність.

Отже, відповідач правильно розрахував штрафні санкції у сумі 26121,50 грн., що становить 100% вартості товару, та у сумі 52243 грн., що становить 200% вартості товару.

Твердження позивача у позовній заяві про те, що відповідно до абзаців 5, 14 ч. 2 ст. 17 Закону №481/95 штрафні санкції застосовуються у розмірі вартості отриманої партії товару є помилковими, оскільки не відповідають змісту вищенаведених абзаців 5 і 12 ч. 2 ст. 17 цього Закону, тому відхиляються судом.

Підсумовуючи викладене, суд зазначає, що оспорювані податкові повідомлення-рішення від 13.02.2018 №0000264001 і №0000274001 винесені відповідачем на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені ПК України і Законом №481/95, та з урахуванням обставин, які мають значення для їх прийняття, й суд не вбачає передбачених ст. 2 КАС України підстав для визнання їх протиправними.

Оцінюючи правомірність податкових повідомлень-рішень від 13.02.2018 №0000284001 і №0000294001, суд зазначає наступне.

Статтею 3 Закону №265/95 (тут і надалі у редакції, чинній на час виявлення порушення) встановлено, що суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

12) вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Пунктом 1 ст. 17 Закону №265/95 встановлено, що за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмі-рах: у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: <...> непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи <...> нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує вико-нання розрахункової операції, <...> вчинене вперше - 1 гривня.

Статтею 20 Закону №265/95 встановлено, що до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Позивач не зазначив у позовній заяві заперечень і не надав доказів, які б спростовували встановлені перевіркою факти порушення ним вимог п.п. 1, 2, 12 ст. 3 Закону №265/95, а саме: реалізації пляшки настоянки "The Highland Fox" за ціною 21,50 грн. без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі фіскального чека, а також відсутність документів, які обліковують алкогольні товари, описані у додатку №1.

Вчинення цих порушень підтверджується копією товарного чека ТОВ "ВИШНЯ" від 05.12.2018 на продаж "The Highland Fox" за ціною 21,50 грн. та копією запиту від 05.01.2018 про надання документів, у т.ч. копій видаткових накладних на алкогольну продукцію, що містить розписку бухгалтера ТОВ "ВИШНЯ" ОСОБА_1 про отримання запиту 05.01.2018, заперечень проти яких позивач до суду не надав.

Враховуючи встановлені перевіркою і не спростовані позивачем факти, суд зазначає про правильність висновків відповідача про допущення позивачем порушень вимог п.п. 1, 2, 12 ст. 3 Закону №265/95 і про наявність у відповідача передбачених п. 1 ст. 17 і ст. 20 Закону №265/95 підстав для застосування до позивача штрафних санкцій.

Відповідач правильно розрахував штрафні санкції у сумі 1 грн. та у сумі 52243 грн., що становить подвійну вартість товарів, зазначених у додатку №1 до акта перевірки, оцінку якому суд зазначив вище.

Підсумовуючи викладене, суд зазначає, що оспорювані податкові повідомлення-рішення від 13.02.2018 №0000284001 і №0000294001 винесені відповідачем на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені ПК України і Законом №265/95, та з урахуванням обставин, які мають значення для їх прийняття, й суд не вбачає передбачених ст. 2 КАС України підстав для визнання їх протиправними.

Твердження позивача про неправомірність оспорюваних податкових повідомлень-рішень з підстав непідписання керівником позивача акта перевірки, ненадання його копії з додатками позивачу, чим унеможливлено подання заперечень на акт, спростовуються наданими відпові-дачем доказами, а саме:

- копією акта відмови від підписання матеріалів фактичної перевірки (додатків) від 05.01.2018 26/26-15-40-01-14, згідно з яким бухгалтер ТОВ "ВИШНЯ" ОСОБА_1 після ознайомлення з додатком №1 відмовилась від його підписання;

- копією запиту від 05.01.2018 про надання документів з розпискою бухгалтера ТОВ "ВИШНЯ" ОСОБА_1 про отримання 05.01.2018, згідно з яким посадовим (службовим) особам позивача запропоновано прибути до Головного управління ДФС у м. Києві 10.01.2018 о 10:00 для ознайомлення з матеріалами перевірки, надання пояснень та документів щодо фактів, викладених в акті, а також попереджено, що у разі їх нявки питання про розгляд матеріалів перевірки буде розглянуто без їх участі та буде надіслано акт (довідку) на податкову адресу суб`єкта господарювання;

- копією акта неможливості вручення акта перевірки у зв`язку з неявкою суб`єкта господа-рювання від 15.01.2018 №27/26-15-40-01-12, згідно з яким керівник позивача або інша уповно-важена особа чи інша особа, уповноважена здійснювати розрахункові операції, не прибули на підписання акта перевірки від 15.01.2018 №26/12-40-32590691;

- копією поштового повідомлення про вручення №0411619738217, згідно з яким акт перевірки надіслано на податкову адресу позивача 16.01.2018 і вручено позивачу 30.01.2018.

Зазначені докази вказують на те, що непідписання додатку №1 до акта перевірки та акта перевірки, а також ненадання документів щодо вказаних в акті фактів, допущено позивачем, відповідні посадові особи якого були присутні під час складення додатку №1 і вручення запиту від 05.01.2018, але відмовились підписувати додаток №1 і надати запитувані документи, а також не прибули до контролюючого органу для ознайомлення з матеріалами перевірки і не надали документи щодо вказаних в акті фактів.

Інших суттєвих доводів і доказів, які б належало суду оцінити, позивачем не надано.

Підсумовуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість позову і відсутність підстав для його задоволення у повному обсязі.

Згідно із ст. 139 КАС України судовий збір покладається на позивача і не стягується з відповідача. Інших витрат сторонами не заявлено, тому їх розподіл судом не проводиться.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 139, 241-246, 257-263 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "ВИШНЯ" у задоволенні позову в повному обсязі.

Позивач: Товариству з обмеженою відповідальністю "ВИШНЯ";

02068, м. Київ, вул. Анни Ахматової, 13-Г; код ЄДРПОУ 32590691.

Відповідач: Головне управління ДПС у м. Києві;

01013, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП 44116011.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Дата рішення є днем складення у повному обсязі.

Суддя Д.А. Костенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.05.2022
Оприлюднено22.08.2022
Номер документу105821292
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —826/9724/18

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 16.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Рішення від 16.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні