ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2022 року м. Київ №640/21712/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОХОРОННА ПРИВАТНА КОМПАНІЯ ФАВОРИТ" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві і Державної податкової служби України, в якому просить:
- визнати протиправними і скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у м. Києві відмову в реєстрації податкових накладних від 16.07.2019 №1224008/42307449 та від 23.07.2019 №1233468/42307449;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) податкову накладні від 30.06.2019 №2 днем її фактичного подання 12.07.2019 і податкову накладну від 31.05.2019 №2 днем її фактичного подання 11.07.2019.
Підстави позову: - відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки попередження про розміщення особистого ключа на незахищеному носії інформації, не впливає на прийняття та обробку електронної звітності; - невмотивованість оспорюваних рішень, оскільки відповідач не підкреслив документів, яких не надано, а також не надав оцінку тим документам, які були позивач подав; - надання документів щодо зберігання і транспорту-вання, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у т.ч. рахунків-фактур/інвойсів, накладних є неможливим, оскільки позивач надає послуги, а саме охоронні послуги, що підтверджується наданими документами; - умовами договору про надання охоронних послуг не передбачено виставлення рахунку-фактури, а прямо вказано, що оплата послуг здійснюється на підставі акту приймання-передачі наданих послуг.
Відповідачами подано відзиви, в яких вони просять відмовити в позові з підстав ненадання позивачем усіх документів для реєстрації податкових накладних.
Ухвалою суду від 28.01.2022 допущено процесуальне правонаступництво й замінено Головне управління ДФС у м. Києві на Головне управління ДПС у м. Києві.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Згідно з копією квитанції від 11.06.2019 позивач надіслав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну від 31.05.2019 №2 на суму 551615,88 грн., виписану на користь ПП "Органік Сістемс" у зв`язку з наданням послуг охорони за травень 2019р. (а.с. 46).
Згідно з копією квитанції від 12.07.2019 позивач надіслав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну від 30.06.2019 №2 на суму 617452,58 грн., виписану на користь ПП "Органік Сістемс" у зв`язку з наданням послуг охорони за червень 2019р. (а.с. 29).
Реєстрація цих податкових накладних зупинено, у зв`язку з відповідністю їх вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, а позивачу запропоновано подати пояснення та/або копії документів, достатніх для реєстрації податкових накладних.
Позивач подав контролюючому органу повідомлення про надання пояснень і копій документів від 12.07.2019 №8 і від 19.07.2019 №10 (а.с. 30, 47), які прийняті контролюючим органом згідно з копіями квитанцій №2 (а.с. 31, 48).
Комісією Головного управління ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:
- від 16.07.2019 №1224008/42307449 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.05.2019 №2) (а.с. 49, 50);
- від 23.07.2019 №1233468/42307449 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.06.2019 №2) (а.с. 32, 33).
Підставою прийняття цих рішень зазначено ненадання позивачем копій документів:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транс-портування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (рішення від 16.07.2019 і від 23.07.2019);
- розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (рішення від 16.07.2019).
Рішеннями Комісії з питань розгляду скарг від 02.08.2019 №34682/42307449/2 та від 02.08.2019 №34753/42307449/2 скарги позивача залишено без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.
Спірні правовідносини виникли у сфері справляння податків і зборів та стосуються правомірності рішень про відмову у реєстрації податкових накладних у Реєстрі.
Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117) податкова накладна/розрахунок коригу-вання, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з п. 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Оцінюючи правомірність зупинення реєстрації податкових накладних, суд враховує, що реєстрацію зупинено, у зв`язку з відповідністю їх вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, а не тому, що особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, чим обґрунтовує свої доводи позивач.
Встановлення моніторингом податкових накладних їх відповідності критеріям ризико-вості платника податків, що у позовній заяві не заперечувалось, відповідає визначеним у п. 201.16 ст. 201 ПК України, п.п. 5, 6 Порядку №117 підставам.
Повідомлення у квитанціях про розміщення особистого ключа електронного підпису на незахищеному носії інформації не впливає на правомірність зупинення реєстрації податкових накладних.
Отже, доводи позивача про відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних є помилковими, тому відхиляються судом.
Оцінюючи правомірність оспорюваних рішень, суд зважає на таке.
Підпунктом 4 п. 13 Порядку №117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п. 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повнова-ження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспорту-вання, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.
Згідно з п. 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до пп. 4 п. 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Позивач надав контролюючому органу копії актів наданих послуг від 31.05.2019 №21 на суму 551615,88 грн. (у т.ч. ПДВ - 91935,98 грн.) та від 30.06.2019 №23 на суму 617452,58 грн. (у т.ч. ПДВ - 102908,76 грн.) (а.с. 77, 78), складених між позивачем і ПП "Органік Сістем" про надання послуг охорони за травень, червень 2019р. відповідно до договору №ОС-4002 про надання охоронних послуг від 01.04.2019, що спростовує зазначені в оспорюваних рішеннях від 16.07.2019 і від 23.07.2019 підстави їх прийняття.
Також, позивач надав контролюючому органу копію платіжного доручення ПП "Органік Сістемс" від 04.06.2019 №771494 про оплату послуг охорони згідно з рахунком від 31.05.2019 №20 на суму 551615,88 грн. (а.с. 79), що спростовує зазначену в оспорюваному рішенні від 16.07.2019 підставу його прийняття.
У справі наявна копія наданого контролюючому органу платіжного доручення ПП "Органік Сістемс" від 04.07.2019 №772583 про оплату послуг охорони Бехтери згідно з рахунком від 30.06.2019 №22 на суму 424197,83 грн. (а.с. 80), однак відсутність розрахункових документів (банківських виписок) в оспорюваному рішенні від 23.07.2019 не зазначено, тому цей доказ не впливає на вирішення справи.
Крім того, позивач надав контролюючому органу копії договорів від 04.03.2019 №04/03 про надання охоронних послуг за субпідрядом, укладеного з ТОВ "Технобезпека-Преміум", і від 03.03.2019 №03/06-2019 про надання охоронних послуг за субпідрядом, укладеного з ТОВ "Охоронна компанія Соб" (а.с. 85-88, 96-99), складені на їх виконання копії актів від 28.05.2019 №ОУ-0000761 і від 27.06.2019 №27 (а.с. 100), якими позивач обґрунтовує придбання охоронних послуг, наданих ПП "Органік Сістемс".
Відповідач у відзиві не навів заперечень проти доводів позивача аргументів і наданих ним доказів, а також не зазначив підстав неврахування поданих контролюючому органу документів або їх недостатності для цілей реєстрації податкових накладних.
Водночас, надані первинні документи (акти) підтверджують факти поставки охоронних послуг і є підставою (перша подія) виникнення у позивача податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до п. 187.1 ст. 187 і п. 201.1 ст. 201 ПК України, тому він зобов`язаний був скласти і зареєструвати податкові накладні в Реєстрі.
Вірними є доводи позивача про те, що всупереч затвердженій формі оспорюваних рішень відповідач не підкреслив у них документів, які не були подані позивачем.
Заперечуючи проти позову з підстав неподання позивачем усіх документів, відповідач у відзиві таких документів не зазначив, також. Позиція ж відповідача щодо необхідності подання платником податків усіх документів, визначених у переліку, є помилковою, яка суперечить вимогам пп. 4 п. 13, п. 21 Порядку №117 щодо подання платником податків копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а не усіх.
Суд зазначає, що у переліку поданих позивачем контролюючому органу документів відсутні документи щодо зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), відсутність яких не є підставою для відмови у реєстрації податкових накладних, оскільки специфіка наданих послуг не передбачає складення таких документів. Також, не є підставою для відмови у реєстрації податкових накладних ненадання позивачем рахунків-фактур, оскільки розрахунки за послуги здійснювались по факту їх надання (прийняття), що підтверджується відповідними актами.
Враховуючи докази позивача і відсутність заперечень проти них відповідачів, суд дійшов висновку, що подані контролюючому органу документи підтверджують наявність у позивача законних підстав для складення податкових накладних і реєстрації в Реєстрі.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість оспорюваних рішень, які не відповідають фактичним обставинам справи, тому вимоги про визнання їх протиправними і скасування належить задовольнити.
Згідно з п. 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (в чинній редакції), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з п. 20 цього Порядку внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
З урахуванням вказаних положень, а також беручи до уваги встановлену судом протиправність оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, вимоги про зобов`язання зареєструвати в Реєстрі податкові накладні належить задовольнити.
Отже, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
З огляду на задоволення позову і згідно із ст. 139 КАС України судовий збір у сумі 3842 грн., сплачений позивачем згідно з квитанцією від 14.08.2019 №83 на суму 1921 грн. і платіж-ним дорученням від 11.12.2019 №110 на суму 1921 грн., належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Клопотання позивача про встановлення судового контролю залишено судом без задо-волення, оскільки судом не встановлено обставин, які б свідчили про ускладнення виконання рішення суду.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 139, 241-246, 262 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОХОРОННА ПРИВАТНА КОМПАНІЯ ФАВОРИТ" повністю.
2. Визнати протиправними і скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.07.2019 №1224008/42307449 та від 23.07.2019 №1233468/42307449.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна приватна компанія Фаворит":
- від 30.06.2019 №2 днем її фактичного подання - 12.07.2019;
- від 31.05.2019 №2 днем її фактичного подання - 11.06.2019.
4. Стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОХОРОННА ПРИВАТНА КОМПАНІЯ ФАВОРИТ".
5. Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві судовий збір у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОХОРОННА ПРИВАТНА КОМПАНІЯ ФАВОРИТ".
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю
"ОХОРОННА ПРИВАТНА КОМПАНІЯ ФАВОРИТ";
02094, м. Київ, вул. Хоткевича Гната, 12, оф. 177; код ЄДРПОУ42307449.
Відповідачі:
1) Головне управління ДПС у м. Києві;
04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП 44116011.
2) Державна податкова служба України;
04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення рішення.
Дата рішення є днем складення його у повному обсязі.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105821295 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні