ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
11.02.10 Справа №2а-14026/09/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:
головуючого судді Кудряшо вої А.М.,
при секретарі Дєрюшко вій І.А.
за участю представників ст орін:
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - Санніко ва Н.Г., довіреність № 19/1 від 12.0 1.2009 року,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Управління Пенс ійного фонду України в Заліз ничному районі м. Сімферопол я
до Сімферопольської випра вної колонії Автономної Респ убліки Крим № 102
про стягнення заборговано сті,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного Автономної Республіки Крим звернулося з позовом Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Залізничному районі м. Сімферополя до Сімферопол ьської виправної колонії Авт ономної Республіки Крим № 102 п ро стягнення заборгованості з відшкодування витрат на ви плату пільгових пенсій за пе ріод з липня по жовтень 2009 року в сумі 116,32 гривень.
У судове засідання позивач не з' явився, повідомлений н алежним чином про час, дату та місце розгляду справи, надіс лав клопотання розглядати сп рави за його відсутністю.
Відповідач у судовому засі данні заборгованість з відшк одування фактичних витрат на виплату пільгових пенсії за період з липня по жовтень 2009 ро ку у сумі 116,32 гривень визнав у п овному обсязі, зазначив, що ві дсутні кошти для сплати дано ї заборгованості, тому дана з аборгованість на час розгляд у справи не сплачена.
Суд, враховуючі клопотання позивача щодо розгляду спра ви за його відсутністю, прийм аючи до уваги думку відповід ача, якій не заперечував прот и розгляду справи за відсутн істю позивача, з урахуванням , що в матеріалах справи доста тньо доказів для з' ясування обставин по справі, керуючис ь ч.3 ст. 122, ст.128 КАС України, вважа є можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутністю представника позивача.
Заслухавши пояснення пред ставника відповідача, дослід ивши подані документи та мат еріали справи, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об' єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене на ступне.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадов а чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, в тому числі на виконання де легованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду Україн и у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.
Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки
Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в Залі зничному районі м. Сімферопо ля, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносина х з фізичними та юридичними о собами виступає як суб' єкт владних повноважень, який зд ійснює владну компетенцію.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно відшкодува ння витрат на виплату пільго вих пенсій являється публічн о правовим та має розглядати ся в порядку адміністративно го судочинства.
Судом встановлено, що Сімфе ропольська виправна колонія Автономної Республіки Крим № 102 (код ЄДРПОУ 08563843, юридична адр еса: 95040, АР Крим, м. Сімферополь, провул. Елеваторний, буд. 4) явл яється юридичною особою, зар еєстрованою 29.11.1999 року виконав чим комітетом Сімферопольсь кої міської ради АРК, що підтв ерджується довідкою Головно го управління статистики в А РК № 05/3-6-25/178 від 29.08.2006 року.
Судом встановлено, що Сімфе ропольська виправна колонія Автономної Республіки Крим № 102 зареєстрована в Управлінн і Пенсійного фонду в Залізни чному районі м. Сімферополя А РК, у зв'язку з чим відповідач є платником страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування .
Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення» виплата пенсій здійсню ється за рахунок коштів ПФУ. В ідшкодуванню підлягають вит рати ПФУ на виплату і доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах відповідно до ч .2 Прикінцевих положень Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування», в частині пенсій, п ризначених згідно п.«б» ст.13 З акону України «Про пенсійне забезпечення».
Відповідно до розділу 2 Прик інцевих положень Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» пенсійне забезпечення за страхованих осіб, які працюв али або працюють на підземни х роботах, на роботах з особли во шкідливими і особливо важ кими умовами праці за списко м № 1 та на інших роботах із шкі дливими і важкими умовами пр аці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показ ників, затверджених Кабінето м Міністрів України, та за рез ультатами атестації робочих місць, на посадах, що дають пр аво на призначення пенсії за віком на пільгових умовах аб о за вислугу років, які відпов ідно до законодавства, що дія ло раніше, мали право на пенсі ю на пільгових умовах або за в ислугу років, здійснюється з гідно з окремим законодавчим актом через професійні та ко рпоративні фонди.
До запровадження пенсійно го забезпечення через профес ійні та корпоративні фонди о собам, зазначеним в абзаці пе ршому цього пункту, пенсії пр изначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пен сійного віку та наявності тр удового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсій не забезпечення». У цьому вип адку розміри пенсій визначаю ться відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 ц ього Закону. При цьому зберіг ається порядок покриття витр ат на виплату і доставку цих п енсій, що діяв до набрання чин ності цим Законом.
Згідно пункту 6.1. Інструкції про порядок обчислення і спл ати страхувальниками та заст рахованими особами внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України, зат вердженої Постановою правлі ння Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 ві дшкодуванню підлягають витр ати Пенсійного фонду на випл ату та доставку пенсій, призн ачених на пільгових умовах в ідповідно до частини 2 Прикін цевих положень Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» в таких розмірах:
а) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Ін струкції (крім тих, які є платн иками фіксованого сільськог осподарського податку), - тако ж 100 відсотків фактичних витра т на виплату і доставку пенсі й, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прик інцевих положень Закону заст рахованим особам, які працюв али або працюють на роботах і з шкідливими і важкими умова ми праці за списком № 2 виробни цтв, робіт, професій, посад і п оказників, затверджених Кабі нетом Міністрів України та з а результатами атестації роб очих місць, на посадах, що дают ь право на призначення пенсі ї за віком на пільгових умова х.
б) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Ін струкції, - фактичні витрати н а виплату і доставку пенсій п рацівникам, зайнятим повний робочий день на підземних ро ботах, на роботах з особливо ш кідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 ви робництв, робіт, професій, пос ад і показників, затверджени м Кабінетом Міністрів Україн и, крім працівників, що були бе зпосередньо зайняті повний р обочий день на підземних роб отах (включаючи особовий скл ад гірничорятувальних части н) з видобутку вугілля, сланцю , руди та інших корисних копал ин, на будівництві шахт та руд ників за списком робіт і проф есій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких ро змірах:
20 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році;
30 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році;
40 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році;
50 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році;
60 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році;
70 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році;
80 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році;
90 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році;
100 відсотків від фактичних в итрат на виплату і доставку ц их пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.
Відповідно до пункту 6.4. Інст рукції про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Украї ни, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду У країни від 19 грудня 2003 року № 21-1, з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 16 січня 2004 р. з а № 64/8663 розмір сум до відшкодув ання на поточний рік визнача ється відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розр ахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгови х пенсій, призначених відпов ідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з дод атками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня п оточного року та протягом 10 дн ів з новопризначених (перера хованих) пенсій.
Судом встановлено, що УПФУ в Залізничному районі м. Сімф ерополя АРК надіслало відпо відачу розрахунок фактичних витрат на виплату та доставк у пенсій, які підлягають відш кодуванню з липня 2009 року за с писком № 1 щомісячно.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунку фактични х витрат на виплату та достав ку пенсій, призначених відпо відно до частини 2 Прикінцеви х положень Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначени х відповідно до пунктів «а» с татті 13 Закону України «Про пе нсійне забезпечення» (крім п рацівників, що були безпосер едньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (вк лючаючи особовий склад гірни чорятувальних частин) з видо бутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на бу дівництві шахт та рудників) з липня 2009 року Сімферопольськ а виправна колонія Автономно ї Республіки Крим № 102 зобов' язане відшкодувати Управлін ню Пенсійного фонду в Залізн ичному районі м. Сімферополя фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсі ї ОСОБА_2 в розмірі 29,08 гриве нь щомісяця (а.с.5-20).
Судом встановлено, що дані р озрахунки були отримані відп овідачем 20.07.2009 року, що підтверд жується поштовим повідомлен ням № 561691 (а.с.6,10,14,18).
Згідно з пунктом 6.8. Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування д о Пенсійного фонду України, з атвердженої Постановою прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареє строваної в Міністерстві юст иції України 16 січня 2004 р. за № 64/86 63, підприємства щомісяця до 25 ч исла вносять до Пенсійного ф онду зазначену в повідомлені місячну суму фактичних витр ат на виплату та доставку пен сій, призначених на пільгови х умовах.
Таким чином, відповідач пов инен відшкодувати понесені п озивачем витрати на виплату та доставку пенсій за період з липня 2009 року по жовтень 2009 ро ку за списком № 1 у розмірі 29,08 гр ивень щомісяця - до 25.07.2009 року, 25.08. 2009 року, 25.09.2009 року та 25.10.2009 року від повідно, а в загалі 116,32 гривень .
Як встановлено під час розг ляду справи та підтверджено представником відповідача з аборгованість відповідачем на день розгляду справи не по гашена.
Крім того, відповідно до ст. 71 КАС України відповідач не н адав доказів сплати ним спір ної заборгованості з фактичн их витрат Управління на випл ату та доставку пільгових пе нсій за списком № 1 за період з липня 2009 року по жовтень 2009 року , яка підлягає стягненню на ко ристь позивача.
Суд враховує, що відповідно до частини 12 статті 20 Закону ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.
Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону, п. 5.1.6. Інстру кції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я до Пенсійного фонду Україн и, затвердженої Постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 19 грудня 2003 року № 21-1, за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 перерахування страхових внесків здійснюється страху вальником одночасно з одержа нням (перерахуванням) коштів на оплату праці, у тому числі в безготівковій або натураль ній формі або з виручки від ре алізації товарів (послуг).
Відповідно до частини 15 ста тті 106 Закону строк давності щ одо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовуєтьс я.
Приймаючи до уваги, що відпо відач не погасив суму боргу, в она підлягає стягненню з від повідача, та позовні вимоги є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню у повному обся зі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Сімферопо льської виправної колонії Ав тономної Республіки Крим № 102 (код ЄДРПОУ 08563843, юридична адрес а: 95040, АР Крим, м. Сімферополь, пр овул. Елеваторний, буд. 4) на кор исть Управління Пенсійного ф онду України в Залізничному районі м. Сімферополя АРК заб оргованість фактичних витра т на виплату і доставку пільг ових пенсій за період з липня по жовтень 2009 року за списком № 1 у розмірі 116 (сто шістнадцять) гривень 32 копійки.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10582822 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні