Рішення
від 07.08.2022 по справі 760/21160/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/21160/21

2/760/3554/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2022 року м. Київ

Солом`янський районний суд м. Києва у складі:

головуючого судді Українця В.В.

при секретарі Степановій Н.І.

розглянувши за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Громадської організації «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» про визнання протиправною бездіяльності, відшкодування моральної шкоди,

в с т а н о в и в:

06 серпня 2021 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до ГО «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» про визнання протиправною бездіяльності, відшкодування моральної шкоди.

Свої вимоги мотивує тим, що він є членом Національної спілки письменників України, лауреатом державних та міжнародних премій. У 2016 році після наукової експертизи написаний ним трактат «Ідея Гармонії. Українська національна Ідея» було видано на замовлення Міністерства культури України видавництвом «Дніпро» (м. Київ).

Він звернувся до ГО «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» з письмовою заявою про залучення його для доповіді на форумі як автора зазначеного трактату. Вказану заяву відповідач отримав 19 січня 2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Разом з тим, відповіді на зазначену заяву він не отримав.

Вважає бездіяльність відповідача протиправною та такою, що порушує вимоги Закону України «Про звернення громадян».

Просить суд ухвалити рішення, яким:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання відповіді на звернення від 11 листопада 2020 року;

- стягнути з відповідача на відшкодування моральної шкоди в розмірі 50000 гривень.

Ухвалою Солом`янського районного суду м. Києва від 23 серпня 2021 року відкрито спрощене провадження з повідомленням сторін.

Ухвалою Солом`янського районного суду м. Києва від 18 січня 2022 року відмовлено у задоволенні заяви позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Позивач у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся. Причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 1 ст. 223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Пунктом 1 ч. 3 цієї статті визначено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідач у судове засідання не з`явився без повідомлення причин, про час та місце розгляду справи повідомлявся.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши надані докази, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 11 листопада 2020 року звернувся до ГО «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» з письмовою заявою про залучення його для доповіді на форумі як автора трактату «Ідея Гармонії. Українська національна Ідея» (а.с. 8-10).

Зазначену заяву відповідач отримав 19 листопада 2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 12).

З позову вбачається, що відповіді на письмову заяву ОСОБА_1 не отримав.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Статтею 3 цього закону передбачено, що під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про звернення громадян» до рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких: порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян); створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод; незаконно покладено на громадянина які-небудь обов`язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю та розгляду.

Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Частиною 1 ст. 14 цього закону визначено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, посадові особи зобов`язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.

Відповідно до частин 1, 3 ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Порядок розгляду заяв (клопотань) визначений статтею 15 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до якої органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про звернення громадян» органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані, серед іншого: об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань.

Статтею 20 цього закону визначено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.

Відзив на позовну заяву відповідач до суду не подавав, а тому доводи позивача щодо не надання йому відповіді на звернення не спростовані.

Вбачається, що відповідачем було порушено вимоги Закону України «Про звернення громадян».

З огляду на наведене, оскільки законом передбачено надання відповіді на звернення в обов`язковому порядку, тому дії відповідача щодо ненадання такої відповіді є незаконними.

Позивач також просить суд стягнути з відповідача на відшкодування моральної шкоди в розмірі 50000 гривень.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України «Про звернення громадян» громадянину на його вимогу і в порядку, встановленому чинним законодавством, можуть бути відшкодовані моральні збитки, завдані неправомірними діями або рішеннями органу чи посадової особи при розгляді скарги. Розмір відшкодування моральних (немайнових) збитків у грошовому виразі визначається судом.

Разом з тим, суд вважає, що не знайшли своє підтвердження доводи позивача про необхідність відшкодування йому моральної шкоди з відповідача.

Сам факт ненадання відповіді відповідачем не є безумовною підставою для відшкодування моральної шкоди.

З огляну наведене, вимоги позивача підлягають задоволенню частково.

З урахуванням часткового задоволення позову та відповідно до ст. 141 ЦПК України, стягненню з відповідача на користь держави також підлягає судовий збір в розмірі 908 гривень.

Керуючись статтями 1, 3, 4, 7, 14, 15, 19, 20, 25 Закону України «Про звернення громадян», статтями 3, 4, 10, 13, 76-82, 89, 223, 259, 263-265, 268, 272, 273 ЦПК України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Громадської організації «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» (м. Київ, просп. Повітрофлотський, 36, кв. 67, код ЄДРПОУ 34495019) про визнання протиправною бездіяльності, відшкодування моральної шкоди задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Громадської організації «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» (м. Київ, просп. Повітрофлотський, 36, кв. 67, код ЄДРПОУ 34495019) щодо ненадання письмової відповіді на звернення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) від 11 листопада 2020 року.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Стягнути з Громадської організації «Мистецьке об`єднання «Остання Барикада» (м. Київ, просп. Повітрофлотський, 36, кв. 67, код ЄДРПОУ 34495019) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) 908 гривень судового збору.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне судове рішення складено 18 серпня 2022 року.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.08.2022
Оприлюднено25.08.2022
Номер документу105832642
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них

Судовий реєстр по справі —760/21160/21

Рішення від 07.08.2022

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Рішення від 07.08.2022

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Ухвала від 18.01.2022

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Ухвала від 23.08.2021

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні