ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ БОРЖНИКА У ВИКОНАВЧОМУ ЛИСТІ
11 серпня 2022 рокуСправа № 280/3507/19 м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Батрак І.В.
за участю секретаря судового засідання Прус Я.І,.
розглянувши в порядку письмового провадження заяву стягувача про заміну сторони виконавчого провадження у справі
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
02 серпня 2022 року на адресу Запорізького окружного адміністративного суду надійшла заява представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Арго» (вх. №29341) про заміну сторони виконавчого провадження, в якій із посиланням на ст.52, 167, 379 КАС України, заявник просить замінити сторону виконавчого провадження з Головного управління ДФС у Запорізькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).
Для розгляду питання щодо заміни сторони виконавчого провадження, судом було призначене судове засідання на 11 серпня 2022 року о 14 год. 15 хв., про що повідомлено заявника (позивача), боржника та заінтересовану особу.
В судове засідання представники учасників справи і заінтересованої особи не з`явились, про дату, час та місце слухання справи повідомлялись належним чином, про причини неявки суд не повідомили. Заперечення проти задоволення заяви на адресу суду не надходили.
Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
За таких обставин, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.
У зв`язку із неявкою у судове засідання всіх учасників справи, на підставі приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши наявні матеріали справи судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Арго» (далі ТОВ «Арго», позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі ГУ ДФС у Запорізькій області, відповідач) про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень від 20.12.2018 №0020361401 та №0020371401.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 31.10.2019 в задоволенні позову відмовлено.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 19.02.2020 скасовано рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31.10.2019 та прийнято нову постанову, якою позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 20.12.2018 №0020361401 та №0020371401, прийняті ГУ ДФС у Запорізькій області на підставі висновків Акту «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Арго» від 26.11.2018 №734/08-01-14-01/20480491.
Додатковою постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 19.05.2021 заяву ТОВ «Арго» про ухвалення додаткового судового рішення у справі задоволено. Прийнято додаткову постанову у справі до постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 19.02.2020. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Запорізькій області на користь ТОВ «Арго» судовий збір за подачу позову та апеляційної скарги у загальному розмірі 26942,93 грн., відповідно до платіжного доручення №349 від 02.08.2019 на суму 3411,33 грн., платіжного доручення №347 від 17.07.2019 на суму 7365,86 грн, платіжного доручення №6 від 28.11.2019 на суму 11049 грн., платіжного доручення №3 від 13.01.2020 на суму 5116,7 грн.
10.09.2021 судом за заявою стягувача видано виконавчий лист по даній справі щодо стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області на користь ТОВ «Арго» судового збору за подачу позову та апеляційної скарги.
У зв`язку із проведеною реорганізацією органів Державної фіскальної служби, позивач (стягувач) звернувся до суду із даною заявою про заміну сторони виконавчого провадження.
Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 7 ст. 5 Закону «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 № 3166-УІ міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» утворено Державну податкову служби України та Державну митну службу України реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Пунктом 2 цієї Постанови визначено, що Державна податкова служба України та Державна митна служба України є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, та затверджено Перелік територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (надалі - Перелік). Так, згідно до затвердженого Переліку утворено Головне управління ДПС у Запорізькій області.
В подальшому відповідно до п. 4 Постанови № 537 визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом Постанови № 537, у відповідних сферах діяльності.
Так, Верховний Суд у постанові від 11.10.2019 у справі №812/1408/16 здійснив системне тлумачення норм Закону України «Про виконавче провадження» у взаємозв`язку зі ст. 52 і 379 КАС України і сформулював висновок, відповідно до якого публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Таким чином, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно з визначеного Кабінетом Міністрів переліку, до якого входить і ГУ ДПС у Запорізькій області. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
На підставі наказу Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 на базі ліквідованого ГУ ДПС у Запорізькій області утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби новий територіальний орган Державної податкової служби Головне управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663).
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Державної податкової служби України здійснено державну реєстрацію створення відокремленого підрозділу юридичної особи Головного управління ДПС у Запорізькій області (Код ЄДРПОУ ВП:44118663, місцезнаходження: Україна, 69107, Запорізька обл., м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166).
Натомість, відповідно до інформації в Єдиному державному реєстрі ГУ ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 43143945) з 23 жовтня 2020 року перебуває в стані припинення, про що свідчить запис №1001031100015047257.
При цьому, відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 з 01.01.2021 розпочато здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 постанови №893.
Таким чином, з 01 січня 2021 року розпочато виконання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області функцій і повноважень територіального органу Державної податкової служби, з реалізації державної податкової політики.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
За приписами ч. 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи викладене, оскільки повноваженнями фіскального органу, що реорганізований, забезпечено новоутвореним органом у системі податкової служби, який є правонаступником усіх його прав та обов`язків, суд вважає за необхідне замінити боржника у виконавчому листі по справі на його правонаступника.
Керуючись ст. ст. 241, 248, 379 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Арго» (вх. №29341 від 02.08.2022) задовольнити.
Замінити у виконавчому листі по справі №280/3507/19, виданому 10.09.2021 Запорізьким окружним адміністративним судом, вибулу сторону боржника Головного управління ДФС у Запорізькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ ВП:44118663), утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Запорізький окружний адміністративний суд.
Суддя І.В.Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2022 |
Оприлюднено | 24.08.2022 |
Номер документу | 105843916 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні