Рішення
від 07.06.2022 по справі 826/7107/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2022 року м. Київ № 826/7544/17

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі:

головуючий суддя Огурцов О.П.,

судді Арсірій Р.О., Кузьменко В.А.,

при секретарі судового засідання Дурман Н. В.,

за участі представників:

позивача - не прибув,

представника відповідача - не прибув,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс»

до Державної архітектурно - будівельної інспекції України

про скасування постанов,

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної архітектурно - будівельної інспекції України про скасування постанов.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що перевірка за результатами якої прийнято оскаржувані постанови була проведена з порушенням порядку її проведення та прав позивача, а саме, державний архітектурно - будівельний контроль було здійснено без присутності позивача або його представника, позивач не обізнаний з підставами призначення та проведення перевірки, йому не було пред`явлено перед початком проведення перевірки направлення та службові посвідчення осіб які її проводили. Також позивач зазначив проте, що він не будував самостійно, не замовляв у третіх осіб будівництво будівлі мийки для автотранспорту та не експлуатував відповідної будівлі.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду письмові заперечення на позовну заяву та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що керівник позивача, як уповноважена особа був присутній під час проведення перевірки та особисто надав документи, які було використано під час проведення перевірки та документи на підтвердження своїх повноважень, зокрема, наказ від 30.07.2011 № 14 про призначення на посаду директора та копію паспорта та ідентифікаційного коду. Також відповідач зазначив про те, що позивачу було надано для ознайомлення, як направлення на проведення перевірки так і службове посвідчення головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Сергійчука Кирила Володимировича.

Водночас відповідач зазначив про те, що саме позивач є користувачем земельної ділянки кадастровий номер № 3221455500:01:027:0005 та ним під час проведення перевірки не було надано жодних належних доказів, що свідчать про те, що ним передано іншій юридичній чи фізичній особі право користування зазначеною земельною ділянкою, з огляду на що саме позивач несе відповідальність за будівництво, що відбувається на земельній ділянці, якою він користується, а також за експлуатацію будівель не введених в експлуатацію, які знаходяться на відповідній земельній ділянці.

Позивачем надано суду відзив на заперечення на адміністративний позов в яких зазначено про те, що він через порушення його прав з боку контролюючого органу не знав про проведення перевірки та не приймав участі у проведеній контролюючим органом перевірці, через обставини, що від нього не залежать, не був ознайомлений з актом перевірки до винесення контролюючим органом оскаржуваних постанов, не був ознайомлений з протоколами про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, не отримав до винесення постанов про правопорушення приписів на усунення порушень, та, як наслідок, не мав можливості усунути виявлені порушення.

У судовому засіданні суд ухвалив перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.

Гребінківською селищною радою Васильківського району Київської області на ім`я директору Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було подано звернення від 02.02.2017 № 79 в якому було викладено прохання здійснити перевірку об`єктів самочинного будівництва на території ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» по вулиці Київська,153 в селищі Гребінки Васильківського району Київської області.

28.03.2017 заступником директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 на підставі звернення Гребінківської селищної ради Васильківського району Київської області (вих. № 79 від 02.02.2017) стосовно перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства підчас виконання будівельних робіт на території ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» за адресою: вул. Київська, 153,смт.Гребінки,Васильківський район, Київська область, вх.№ 10/10-0202/26 від 02.02.2017 видано наказ № 66П «Про проведення позапланової перевірки», яким наказано провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва «Територія ринку» за адресою: 08662 вул. Київська, 153,смт.Гребінки,Васильківський район, Київська область, Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс».

Відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та гідно з Порядком здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, на підставі наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області від 28.03.2017 № 66П, звернення Гребінківської селищної ради Васильківського району Київської області від 02.02.2017 р. вх.. №10/10-0202/26 та направлення для проведення позапланової перевірки від 29.03.2017 року № 253.17/02 у період з 20.04.2017 по 26.04.2017 Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» щодо об`єкта будівництва «Торгівельно - ринковий комплекс» а адресою вул. Київська, 153, смт.Гребінки, Васильківський район, Київська область».

За результатами перевірки складено акт від 26.04.2017, яким встановлено наступне: «Земельна ділянка, кадастровий номер 3221545500:01:027:0005, цільове призначення для розміщення торгівельно-ринкового комплексу, площею 17.65 га, за адресою: вул. Київська. 153, смт. Гребінки, Васильківського району. Київської області, використовується ТОВ «Ресурс-сервіс» на підставі договору оренди земельної ділянки від 27.01.2006 року.

Під час проведення перевірки встановлено, що на земельній ділянці розташовано ринковий комплекс з встановленими тимчасовими спорудами для підприємницької діяльності, навіси для торгівлі над торговими рядами, споруда адміністрації ринку, будівля для мийки автотранспорту, площадка для продажу автотранспорту.

Відповідно до ДСТУ-Н Б В. 1.2-16:2013 табл.А.1 додатка А. категорія складності об`єкта будівництва приймається на підставі класу наслідків (відповідальності). Будівля для мийки автотранспорту відноситься до ІІ категорії складності.

ТОВ «Ресурс-сервіс» за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області виконано будівельно-монтажні роботи з розміщення будівлі для мийки автотранспорту (розміром в плані по зовнішньому контуру 5.7x9.6м), без отримання вихідних даних, розроблення та затвердження проектної документації, без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено вимоги ст. 29, cm. 31, cm. 34, cm. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Також, замовником будівництва - ТОВ «Ресурс-сервіс» на земельній ділянці, кадастровий номер 3221545500:01:027:0005, за адресою: вул. Київська. 153, смт. Гребінки, Васильківського району, Київської області, під час виконання будівельних робіт з будівництва будівлі для мийки автотранспорту не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду, чим порушено вимоги cm. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» та вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 року № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури».

Також під час перевірки на об`єкті встановлено факт експлуатації ТОВ «Ресурс-сервіс» будівлі для мийки автотранспорту без прийняття в експлуатацію, чим порушено вимоги ч. 8 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Замовником будівництва - ТОВ «Ресурс-сервіс», виконані будівельні роботи з будівництва будівлі для мийки автотранспорту (розміром в плані по зовнішньому контуру 5.7x9.6м) на земельній ділянці (кадастровий номер 3221545500:01.027:0005 цільове призначення для розміщення торгівельно-ринкового комплексу), що не відведена для цієї мети, чим порушено вимоги ч. 2 cm. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».»

26.04.2017 посадовими особами Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс»:

- складено протокол № 1-Л-З-2604/1, яким встановлено порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 пункту 4 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;

- складено протокол № 1-Л-З-2604/2 від 26.04.2017, яким встановлено порушення відповідальність за яке передбачена абзацом 3 пункту 6 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;

- складено протокол № 1-Л-3-2604/3, яким встановлено порушення, відповідальність за яке передбачена пункту 7 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність а правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;

- складено протокол № 1-Л-З-2604/4, яким встановлено порушення, відповідальність за яке передбачена пунктом 8 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;

- складено протокол № 1-Л-З-2604/5, яким встановлено порушення, відповідальність за яке передбачена пунктом 8 частини третьої статті 2 Закону України «Про відповідальність а правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;

- винесено припис № С-2604/1, про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, з вимогою припинити експлуатацію неприйнятої в експлуатацію будівлі для мийки автотранспорту за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківський район. Київська область з моменту вручення припису;

- винесено припис № С-2604/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, з вимогою усунути виявлені порушення в термін до 31.10.2017.

В зазначених протоколах також зазначено про те, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться 10.05.2017 о 14:30 год. у приміщенні Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області.

Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, протоколи та приписи від 26.04.2017 було направлено на адресу Товариство з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» поштовою кореспонденцією 28.04.2017 за номером 0113325537476.

10.05.2017 Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області винесено Товариству з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері мостобудівної діяльності:

- № 3-1005/6-10/10-66/1005/08/02, якою визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом 3 пункту 4 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 60 624 грн.;

- № 3-1005/7-10/10-67/1005/08/02, якою визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом 3 пункту 6 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 75 780 грн.;

- № 3-1005/8-10/10-68/1005/08/02 від 10.05.2017, якою визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого пунктом 7 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 60 624 грн.;

- № 3-1005/9-10/10-69/1005/08/02, якою визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого пунктом 8 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 75 780 грн.;

- № 3-1005/10-10/10-70/1005/08/02, якою визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого пунктом 8 частини третьої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 75 780 грн.

Зазначені постанови було направлено на адресу Товариство з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» поштовою кореспонденцією 15.05.2017 за номером 0100150269428.

Позивач не погоджуючись з постановами про накладення штрафу за правопорушення у сфері мостобудівної діяльності від 10.05.2017, вважаючи їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси, за захистом яких позивач звернувся до суду, не були порушені з огляду на наступне.

Спірні правовідносини мали місце в квітні - травні 2017 року, а отже до них мають застосовуватись норми права чинні на момент їх існування.

Відповідно до частини першої-другої статті 41 Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний нагляд - сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", здійснюється такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; Держархбудінспекцією.

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 вказаного Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням, зокрема, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.

Пунктом 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно з пунктом 7 вказаного Порядку позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки, зокрема, є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства. Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Відповідно до пункту 9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

Отже, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється, зокрема, виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва. При цьому підставою для проведення позапланової перевірки, зокрема, є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства. Під час проведення позапланової перевірки на посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю покладається обов`язок пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Наказ від 28.03.2017 № 66П «Про проведення позапланової перевірки» було видано у зв`язку з надходженням звернення Гребінківської селищної ради Васильківського району Київської області (вих. № 79 від 02.02.2017) стосовно перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства підчас виконання будівельних робіт на території ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» за адресою: вул. Київська, 153,смт.Гребінки,Васильківський район, Київська область, вх.№10/10-0202/26 від 02.02.2017

Таким чином у відповідача були наявні правові підстави для призначення наказом від 28.03.2017 № 66П та проведення позапланової перевірки на об`єкті «Торгівельно - ринковий комплекс» за адресою вул. Київська, 153,смт.Гребінки,Васильківський район, Київська область».

В частині посилань позивача на те, що перевірку було проведено за його відсутності, він не був ознайомлений з підставами призначення та проведення перевірки та йому не було пред`явлено перед початком проведення перевірки направлення та службові посвідчення осіб які її проводили суд зазначає наступне.

Відповідно до акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 26.04.2017 перевірку позивача було проведено у присутності його директора Корнієнка Віктора Петровича.

Відповідач в наданих суду запереченнях зазначив про те, що керівник позивача, як уповноважена особа був присутній під час проведення перевірки та особисто надав документи, які було використано під час проведення перевірки та документи на підтвердження своїх повноважень, зокрема, наказ від 30.07.2011 № 14 про призначення на посаду директора та копію паспорта та ідентифікаційного коду. Копії вказаних документів відповідачем надано суду.

Позивачем доказів та обґрунтувань на спростування факту того, що перевірку відповідачем було проведено у присутності його директора Корнієнка Віктора Петровича суду надано не було, як і не було зазначено про причини неможливості їх надання.

Також відповідач в наданих суду запереченнях зазначив про те, що позивачу було надано для ознайомлення, як направлення на проведення перевірки так і службове посвідчення головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Сергійчука Кирила Володимировича.

Доказів та обґрунтувань на спростування вказаного факту позивачем суду надано не було, як і не було зазначено про причини неможливості їх надання.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином у суду відсутні підстави для висновку про те, що перевірка за результатами якої було складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 26.04.2017 була проведена за відсутності представника позивача та йому не було належним чином пред`явлено перед початком проведення перевірки направлення та службові посвідчення осіб які її проводили та повідомлено про причини її проведення.

Відповідно до частини третьої статті 41 Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Пунктом 2 частини четвертої статті 41 вказаного Закону встановлено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону.

Згідно з пунктами 17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис).

Відповідно до пунктів 20 та 21 вказаного Порядку протокол протягом трьох днів після його складення та всі матеріали перевірки подаються керівникові відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю або його заступникові для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України. У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю робить у акті відповідний запис. У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

Пунктом 22 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 встановлено, що постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.

Частиною першою статті 36 вказаного Закону встановлено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Відповідно до частини восьмої статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.

Згідно з частиною другою статті 24 вказаного Закону зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Частиною першою статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.

Відповідно до абзацу 3 пункту 4, абзацу 3 пункту 6, пунктів 7 та 8 частини другої статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення:

- виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також наведення недостовірних даних у зазначеній декларації на об`єктах II категорії складності - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- експлуатація або використання об`єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об`єкта до експлуатації чи акті готовності об`єкта до експлуатації об`єктів II категорії складності - у розмірі сорока п`яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- незабезпечення замовником здійснення технічного нагляду у випадках, коли такий нагляд є обов`язковим згідно із законодавством, - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, коли такий нагляд є обов`язковим згідно із законодавством, - у розмірі сорока п`яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Пунктом 8 частини третьої статті 2 вказаного Закону встановлено, що суб`єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення - виконання будівельних робіт з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил або затверджених проектних рішень - у розмірі сорока п`яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Актом перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 26.04.2017 встановлено, що будівля для мийки автотранспорту, яка знаходиться за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області відноситься до ІІ категорії складності та факт наявності наступних порушень містобудівного законодавства:

- позивачем за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області виконано будівельно-монтажні роботи з розміщення будівлі для мийки автотранспорту (розміром в плані по зовнішньому контуру 5.7x9.6м), без отримання вихідних даних, розроблення та затвердження проектної документації, без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено вимоги статей 29, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- позивачем на земельній ділянці, кадастровий номер 3221545500:01:027:0005, за адресою: вул. Київська. 153, смт. Гребінки, Васильківського району, Київської області , під час виконання будівельних робіт з будівництва будівлі для мийки автотранспорту не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду, чим порушено вимоги статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» та вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури»;

- позивачем експлуатується будівля для мийки автотранспорту без прийняття в експлуатацію, чим порушено вимоги частини восьмої статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- позивачем виконані будівельні роботи з будівництва будівлі для мийки автотранспорту (розміром в плані по зовнішньому контуру 5.7x9.6м) на земельній ділянці (кадастровий номер 3221545500:01.027:0005 цільове призначення для розміщення торгівельно-ринкового комплексу), що не відведена для цієї мети, чим порушено вимоги частини другої статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Позивач не погоджуючись з фактом наявності відповідних порушень зазначає про те, що він не будував самостійно, не замовляв у третіх осіб будівництво будівлі мийки для автотранспорту та не експлуатував відповідної будівлі.

Факт того, що він є користувачем земельної ділянки кадастровий номер №3221455500:01:027:0005 та ним здійснюється на ній господарська діяльність позивачем визнається та підтверджується наявною в матеріалах справи копією договору оренди земельної ділянки від 27.01.2016 за реєстр. № 14.

Наявність будівлі для мийки автотранспорту за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області та її експлуатації підтверджується матеріалами фотофіксації до акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 26.04.2017.

Позивачем інших доказів крім договору на надання ринкових послуг від 04.03.2016, акту приймання - передачі до нього з додатковою угодою та плану розміщення торгових точок на ринку ТОВ «Ресурс - Сервіс» на підтвердження того, що ним не здійснювались будівельні роботи щодо спорудження мийки автотранспорту за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області та не здійснювалась її експлуатації суду надано не було, як і не було зазначено про причини неможливості їх надання.

Таким чином у суду відсутні докази на підтвердження того, що позивачем не здійснювались будівельні роботи щодо спорудження мийки автотранспорту за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області та не здійснюється її експлуатацію.

З огляду на зазначене враховуючи те, що позивачем не заперечується факт експлуатації у власній господарській діяльності земельної ділянки кадастровий номер №3221455500:01:027:0005, яка знаходиться за адресою: вул. Київська, 153, смт. Гребінки. Васильківського району, Київської області та не надано доказів того, що ним не здійснювались будівельні роботи щодо спорудження мийки автотранспорту за вказаною адресою та не здійснювалась її експлуатація, у той час, як факт наявності відповідної споруди та її експлуатації встановлено під час перевірки та підтверджуються матеріалами фотофіксації до акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 26.04.2017, суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері мостобудівної діяльності від 10.05.2017.

Керуючись статтями 241, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

В И Р І Ш И Л А:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс - Сервіс» (08662, Київська обл., Васильківський район, смт. Гребінки, вул. Ворошилова, код ЄДРПОУ 22206593) до Державної архітектурно - будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 26,код ЄДРПОУ 37471912) про скасування постанов - відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.06.2022
Оприлюднено25.08.2022
Номер документу105847658
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —826/7107/17

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Рішення від 07.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 02.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 02.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні