Рішення
від 07.06.2022 по справі 640/22965/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/573

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2022 року м. Київ № 640/22965/21

за позовомОСОБА_1 до 3-і особиДержавної архітектурно-будівельної інспекції України Державної інспекції архітектури та містобудування України Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС", Товариство з обмеженою відповідальністю "САНТ", Приватне акціонерне товариство "РУСАНІВКА", Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ"провизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити діїСуддя О.В.Головань

Обставини справи:

ОСОБА_1 звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про

визнання протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо внесення зміни даних №ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. у Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ113191861241 від 05.07.2019р. та

зобов`язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України скасувати (анулювати) зміну даних №ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. у Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ113191861241 від 05.07.2019р.

Ухвалою суду від 31.08.2021 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами без виклику сторін.

Ухвалою суду від 12.10.2021 р. до участі у справі в якості співвідповідача залучено Державну інспекцію архітектури та містобудування України.

14.12.2021 р. до суду надано відзив на позов.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Київської міської ради від 06.06.2018 №883/4947 "Про передачу земельної ділянки ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" на вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва для будівництва житлового комплексу з прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження" вирішено:

затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" для будівництва житлового комплексу з прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження на вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва (категорія земель - землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.07, заява ДЦ від 2 квітня 2018 року №50010-002794947-031-03, справа Д-8570);

передати ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" за умови виконання пункту 3 цього рішення в оренду на 15 років земельну ділянку площею 0,6953 га (кадастровий номер 8000000000:63:018:0012), витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-8000136432014) для будівництва житлового комплексу з прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження на вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва у зв`язку із набуттям права власності на майно (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.03.2018 №118574892;

розірвати договір оренди земельної ділянки від 03.08.2004 №66-6-00175 (з урахуванням договору від 13.11.2015 №910) площею 0,6953 га (кадастровий номер 8000000000:63:018:0012), укладений між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДОЗОР ЛТД", з моменту державної реєстрації права оренди земельної ділянки ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ".

Згідно з Договором оренди земельної ділянки від 11.07.2018р. об`єктом оренди відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, Рішення Київської міської ради від 06.06.2018р. №883/4947 та цього Договору є земельна ділянка кадастровий номер - 8000000000:63:018:0012, місце розташування - вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м.Києва, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, площею 0,6953 га.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 01.02.2021р. у справі №910/10785/19 за позовом Заступника керівника Київської місцевої прокуратури № 4 до Київської міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" про визнання незаконними та скасування п. 1, п. 2, п. 3, п.п. 3.1., 3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9. рішення Київської міської ради від 06.06.2018 № 883/4947 "Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" на вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі міста Києва для будівництва житлового комплексу з прибудинковим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 11.07.2018 площею 0,6953 га (кадастровий номер 8000000000:63:018:0012), укладеному між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ", який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дем`яненко Т.М. та зареєстрований в реєстрі за № 782 в позові відмовлено.

Зазначене рішення суду залишено без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 13.04.2021р.

Товариством з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" отримано Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження" по вул.Євгена Сверстюка,54 у Дніпровському районі міста Києва", затверджені Наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.2018р. №923.

На замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" розроблено проектну документацію, на яку отримано експертний звіт щодо розгляду проектної документації "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" №4/19 від 22.03.2019р. ТОВ "БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА".

05.07.2019р. Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ113191861241 на будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва (замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ", генеральний підрядник - Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпідряд"; нове будівництво; код об`єкта 1122.1; клас наслідків СС3).

Законність Дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ113191861241 від 05.07.2019р. було предметом розгляду адміністративних судів у справі №640/16442/19 за позовом Громадської організації "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" про визнання протиправним та скасування Дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ113191861241 від 05.07.2019р., виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України Товариству з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" на будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул.Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2019 р. у справі № 640/16442/19, залишеним без змін постановами Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2020р. та Верховного Суду від 22.07.2020 р., у задоволенні позову Громадської організації "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" відмовлено у повному обсязі.

Товариством з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ", Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС", Товариством з обмеженою відповідальністю "САНТ", Приватним акціонерним товариством "РУСАНІВКА" отримано Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г) цілісного майнового комплексу фабрики - пральні білизни, нежитлової будівлі літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони", затверджені Наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 24.12.2020р. №1334.

Згідно з п. 1 Містобудівних умов та обмежень від 24.12.2020р. №1334 встановлено, що гранично допустима висота об`єктів - 6 поверхів, відповідно до затверджених проектних рішень ДПТ. Остаточну висоту будівель визначити проектною документацією, розробленою згідно із затвердженими проектними рішеннями ДПТ, вимогами ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій", ДБН В.2.2-9:2018 "Будинки і споруди. Громадські будинки і споруди. Основні положення", ДБН В.1.1.7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва", за результатами інсоляційного розрахунку, нормативних побутових і протипожежних розривів.

Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України №06/2021-АН від 15.02.2021р. внесено зміну даних №ІУ113191861241-1 у зв`язку зі зміною відповідальних за проведення авторського нагляду - ( ОСОБА_2 ) на підставі договору №АН1502ЄС від 15.02.2021 р. про здійснення авторського нагляду на період будівництва, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРХІТЕКТУРНЕ БЮРО ВАСКО".

24.06.2021 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" як замовником скеровано повідомлення про коригування проектної документації №ІУ113191861241-2 до органу державного архітектурно-будівельного контролю через Портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

За змістом Зміни даних ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. у Дозвіл на виконання будівельних робіт від ІУ113191861241 від 05.07.2019р. назва об`єкта будівництва "Комплексна забудова території у складі об`єктів: "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" (коригування ) та ІІ черга "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г), цілісного майнового комплексу фабрики-пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони за адресою: вул. Плеханова, 19-А, проспект Соборності, 21 в м. Києві".

Згідно зміни даних ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. будівництво здійснюється на чотирьох земельних ділянках: 8000000000:63:018:0012, 8000000000:63:018:0006, 8000000000:63:018:0051, 8000000000:63:018:0002.

Замовниками будівництва виступають чотири юридичні особи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС", Товариство з обмеженою відповідальністю "САНТ", Приватне акціонерне товариство "РУСАНІВКА", Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ".

14.05.2021 р. ТОВ "УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ" затверджено експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом "Комплексна забудова території у складі об`єктів: "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" (коригування) та ІІ черга "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г), цілісного майнового комплексу фабрики-пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони за адресою: вул. Плеханова, 19-А, проспект Соборності, 21 в м. Києві", про що замовників - ТОВ "СЕЙФ-СПЕЙС", ТОВ "САНТ", ПрАТ "РУСАНІВКА", ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" повідомлено листом від 18.05.2021 р. за №18/05-2021.

Позивач - ОСОБА_1 - вважає дії щодо затвердження зміни даних №ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. протиправними з таких підстав.

Позивач зазначає, що в порушення ч.7 ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п.33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт зміна даних у Дозвіл на виконання будівельних робіт передбачає зміну усіх аспектів будівництва, а саме: змінено об`єкт будівництва, земельну ділянку будівництва, збільшено кількість замовників будівництва, змінено техніко-економічні показники об`єкту будівництва, і визначена у зміні даних висотність об`єкту будівництва суперечить містобудівними умовами та обмеженнями та детальному плану території.

Зокрема, Містобудівними умовами та обмеженнями від 24.12.2020 р. №1334 встановлено, що гранично допустима висота об`єктів - 6 поверхів, відповідно до затверджених проектних рішень ДТП, тоді як згідно оскражуваних змін поверховість визначено у 35 поверхів.

В обґрунтування порушення оскаржуваними змінами у дозвіл свої прав, позивач зазначає, що мешкає у районі забудови, у будинку, що знаходиться у безпосередній близькості до ділянки забудови. Оскаржувані зміни даних у Дозвіл на виконання будівельних робіт мають безпосередній вплив на права позивача, як мешканця кварталу у якому здійснюється будівництва, посилається на ст.5 Закону України "Про основи містобудування", ст.ст. 27, 50 Конституції України.

Відповідач - Державна архітектурно-будівельна інспекція України - відзиву на позов не надав.

Відповідач - Державна інспекція архітектури та містобудування України - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

Відповідач зазначає, що згідно з ч. 7 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п.33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт внесення змін до дозволу на виконання будівельних робіт до Реєстру будівельної діяльності електронної системи носить декларативний характер, що і зроблено в даному випадку.

Також відповідач посилається на ту обставину, що повноваження щодо внесення змін до дозволу на виконання будівельних робіт є дискреційними повноваженнями органу архітектурно-будівельного контролю.

Щодо права позивача на звернення до суду відповідач посилається на відсутність порушеного права.

Відповідач посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 р. №218 "Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", згідно з якою не визначено правонаступництво Державної інспекції архітектури та містобудування України та Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

3-і особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС", Товариство з обмеженою відповідальністю "САНТ", Приватне акціонерне товариство "РУСАНІВКА", Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" - проти задоволення позовних вимог заперечили з таких підстав.

У відповідності до ч.7 ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п.33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт", 3-і особи звернулись до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із Заявою про внесення змін у дозвільний документ де було повідомлено про такі зміни з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни.

Детальний план території встановлює загальні принципи планувально-просторової організації забудови та орієнтовні параметри певних показників.

Ділянки забудови належать до категорії земель житлової та громадської забудови, і земельне законодавство передбачає можливість використання земель житлової та громадської забудови відповідно до намірів їх власників як за житловим так і за громадським призначенням, проектні рішення в частині граничної висотності та поверховості відповідають Державним будівельним нормам та вихідним даним.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Щодо права звернення до суду

Згідно з ч. 1, 3 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень і використання практики Європейського суду з прав людини" визначено, що Європейська Конвенція та рішення Європейського суду є джерелом права в Україні, національні суди мають використовувати практику Європейського суду.

Відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Згідно зі статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Екологічні інтереси населення також можуть захищатися у судовому порядку на підставі частини сьомої статті 41 Конституції України, відповідно до якої використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі, а також приписів статті 66 Конституції України, відповідно до яких ніхто не повинен заподіювати шкоду довкіллю.

Орхуська конвенція ратифікована Законом України № 832-ХІV від 06.07.1999, тому її положення відповідно до статті 9 Конституції України є нормами прямої дії, а положення національного законодавства про процедури і механізми судового захисту порушених екологічних прав та інтересів можуть їх конкретизувати.

Пунктом 3 статті 9 Орхуської конвенції на її Договірні Сторони покладається зобов`язання, зокрема, забезпечувати доступ громадськості до процедур оскарження дій та бездіяльності державних органів і приватних осіб, що порушують вимоги національного екологічного законодавства.

Водночас відповідно до Орхуської конвенції представники громадськості мають право оспорювати порушення національного законодавства у сфері довкілля незалежно від того, належать такі порушення до прав на інформацію і на участь громадськості у процесі ухвалення рішень, гарантованих Орхуською конвенцією, чи ні [(згідно із Настановами щодо впровадження Орхуської конвенції (ООН, 2000 рік)]. Орхуська конвенція забезпечує доступ до правосуддя як на підставі власних положень, так і в порядку забезпечення дотримання національного природоохоронного законодавства.

Приписи нормативно-правових актів усіх рівнів щодо принципів, правил, вимог, обов`язків різноманітних суб`єктів, що стосуються утримання диких тварин, на усіх правових титулах (в усіх формах власності чи користування), в неволі чи в напіввільних умовах, є "національним законодавством, що стосується навколишнього середовища" у значенні пункту 3 статті 9 Орхуської конвенції. Порушення приписів цих нормативно-правових актів може бути предметом судового оскарження відповідно до статті 9 Орхуської конвенції.

З огляду на важливість реального захисту довкілля, неприпустимим є обмежене тлумачення чинного законодавства України, частиною якого є Орхуська конвенція, стосовно права на звернення до суду за захистом охоронюваного законом інтересу у сфері гарантування екологічної безпеки.

Відтак право на захист порушеного конституційного права на безпечне довкілля належить кожному та може реалізовуватися громадянами особисто або спільно - через об`єднання громадян (громадськість)

ОСОБА_1 зареєстрована у АДРЕСА_1 (згідно відомостей довіреності від 23.07.2021 р. на представництво її інтересів), мешкає у районі об`єкта забудови, у будинку, що знаходиться у безпосередній близькості до ділянки забудови.

Здійснення будівництва на підставі Дозволу на виконання будівельних робіт від ІУ113191861241 від 05.07.2019р. мають безпосередній вплив на права позивача.

З урахуванням викладеного позивач є належним суб`єктом звернення до суду в даному випадку, і спір підлягає розгляду по суті.

Щодо належного відповідача у справі

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду" від 23.12.2020 р. № 1340 утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, затверджено Положення про інспекцію, а також ліквідовано: Державну інспекцію містобудування; Державну сервісну службу містобудування.

Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції архітектури та містобудування та заходи, пов`язані з ліквідацією Державної архітектурно-будівельної інспекції, у 2021 році здійснюються в межах видатків, передбачених Державній інспекції містобудування та Державній сервісній службі містобудування.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис 20.05.2021 Номер запису: 1000701020000092252, про новоутворену особу.

Постановою №1350 також затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, згідно з п. 1 якого Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно з п. 3 Положення №1350 до завдань ДІАМ віднесено здійснення в межах повноважень, визначених законом, державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, підприємствами, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва, архітекторами та іншими проектувальниками, підрядниками, експертами, експертними організаціями та відповідальними виконавцями робіт, інженерами-консультантами, власниками будівель та лінійних споруд вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, тощо.

В той же час, станом на час розгляду справи Державна архітектурно-будівельна інспекція України перебуває в стані припинення.

Відповідачами по справі не надано доказів та пояснень щодо продовження здійснення Державною архітектурно-будівельною інспекцією України повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю.

За таких обставин, враховуючи створення ДІАМ на наділення її контрольними функціями у сфері містобудівної діяльності, саме вказаний новостворений орган є належним відповідачем у справі.

При чому, оскільки мова йде про правонаступництво суб`єкта владних повноважень як юридичної особи публічного права, правонаступництво між суб`єктом, що ліквідується, і новоутвореним суб`єктом, здійснюється по факту переходу владних управлінських функцій автоматично, і пряме посилання на правонаступництво у актах законодавства не є потрібним.

Щодо позовних вимог по суті

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 р. № 3038-VI, що спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 37 Закону № 3038-VI право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Як зазначено вище, 05.07.2019р. Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ113191861241 на будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва (замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ", генеральний підрядник - Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпідряд"; нове будівництво; код об`єкта 1122.1; клас наслідків СС3).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2019 р. у справі № 640/16442/19, залишеним без змін постановами Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2020р. та Верховного Суду від 22.07.2020 р., у задоволенні позову Громадської організації "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" відмовлено у повному обсязі.

Суд враховує висновки вказаного судового рішення в порядку ч. 4 ст. 78 КАС України, і під час розгляду справи не надає оцінки правомірності видачі вказаного дозволу.

В даному випадку спір виник щодо реєстрації Змін даних ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. у Дозвіл на виконання будівельних робіт від ІУ113191861241 від 05.07.2019р., якими змінено назву об`єкта будівництва "Комплексна забудова території у складі об`єктів: "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" (коригування) та ІІ черга "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г), цілісного майнового комплексу фабрики-пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони за адресою: вул. Плеханова, 19-А, проспект Соборності, 21 в м. Києві", склад замовників та внесено зміни до проектної документації.

Згідно з ч. 7 ст. 37 Закону № 3038-VI (що продубльовано у п. 33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466), у разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а також у разі коригування проектної документації замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни. У разі якщо коригування проектної документації може вплинути на визначення адреси об`єкта нового будівництва (зміна місця розташування об`єкта, головного входу, зміна кількості об`єктів тощо), у повідомленні зазначається про необхідність коригування (зміни, присвоєння, анулювання) адреси. Продовження виконання будівельних робіт без такого повідомлення забороняється.

Одночасно з направленням до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю повідомлення, що передбачає необхідність коригування (зміни, присвоєння, анулювання) адреси, програмні засоби електронної системи забезпечують автоматичне направлення до органу з присвоєння адреси повідомлення про необхідність коригування адреси об`єкта нового будівництва.

У разі зміни осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або відповідальних виконавців робіт замовник повідомляє відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю про такі зміни з поданням засвідчених в установленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни, протягом трьох днів з дня їх настання.

В даному випадку згідно з матеріалами справи позивачем 24.06.2021р., після укладення правочинів щодо змін в організації будівництва отримано затверджений 14.05.2021 р. ТОВ "УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ" експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом "Комплексна забудова території у складі об`єктів: "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" (коригування) та ІІ черга "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г), цілісного майнового комплексу фабрики-пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони за адресою: вул. Плеханова, 19-А, проспект Соборності, 21 в м. Києві", про що замовників - ТОВ "СЕЙФ-СПЕЙС", ТОВ "САНТ", ПрАТ "РУСАНІВКА", ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" повідомлено листом від 18.05.2021 р. за №18/05-2021, та подано відповідне повідомлення органу державного архітектурно-будівельного контролю, що підтверджується відомостями з Порталу Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2509767786448815336.

Згідно з п. 1, 8 Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 24.06.2011 р. № 92 (чинний до 05.02.2021 р. згідно з наказом від 16.12.2020 р. № 312) він визначає механізм ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, як єдиної комп`ютерної бази даних.

Підставами для внесення Держархбудінспекцією поданих органом державного архітектурно-будівельного контролю даних до реєстру є отримання цим органом: повідомлення; повідомлення про зміну даних у цьому повідомленні; декларації про готовність об`єкта до експлуатації (далі - декларація); повідомлення про зміну даних у зареєстрованих деклараціях, внесення змін до них у зв`язку з виявленими технічними помилками; скасування реєстрації повідомлення або декларації; прийняття рішення про видачу або анулювання дозволу, видачу сертифіката, повернення декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків; прийняття рішення про відмову у видачі дозволів чи сертифікатів.

У випадках, визначених актами законодавства, зазначені документи вносяться автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру.

Посадові особи здійснюють перевірку повноти даних у поданих замовником деклараціях з дотриманням вимог законодавства та за її наявності вносять дані до реєстру, а за її відсутності повертають їх замовнику на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, про що вносять дані до реєстру. За фактом реєстрації посадові особи здійснюють оформлення та підписання відповідних повідомлень та декларацій.

Перевірка повноти даних у поданих замовником повідомленнях та деклараціях через електронний кабінет здійснюється автоматично під час їх заповнення замовником.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.06.2021 р. № 681 "Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" затверджено Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (набув чинності 02.07.2021 р.).

В даному випадку відповідачем розглянуто повідомлення про коригування проектної документації №ІУ113191861241-2, поданого через Портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, та внесено до Порталу відповідні зміни, згідно з передбаченою процедурою.

Щодо змісту відкоригованої проектної інформації суд зазначає наступне.

Як зазначено вище, згідно зміни даних ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. будівництво здійснюється на чотирьох земельних ділянках: 8000000000:63:018:0012, 8000000000:63:018:0006, 8000000000:63:018:0051, 8000000000:63:018:0002.

Замовниками будівництва виступають чотири юридичні особи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС", Товариство з обмеженою відповідальністю "САНТ", Приватне акціонерне товариство "РУСАНІВКА", Товариство з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" (додатково три замовники, крім первісного замовника ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ").

Судом встановлено, що 09.10.2020р. між Київською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС" (Орендар) на підставі Рішення Київської міської ради від 30.07.2020р. №281/9360 укладено Договір оренди земельної ділянки, посвідчений приватним нотаріусом Київського нотаріального округу Литвин А.С., зареєстровано в реєстрі за №3983.

Об`єктом оренди за договором є земельна ділянка кадастровий номер 8000000000:63:018:0051 площею 0,0577 га, місце розташування - вул.Плеханова, 19-а у Дніпроському районі м.Києва, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, строк договору - 10 років.

Наведене підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний номер 227618488 від 09.10.2020р., Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-8001164572020 від 11.09.2020р.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС" є власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці кадастровий номер 8000000000:63:018:0051 на підставі Договору купівлі-продажу від 20.05.2019р., посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Малаховською І.В., зареєстровано в реєстрі за №499, а саме: нежитлової будівлі загальною площею 314,3 кв.м, літ. "А" за адресою: м.Київ, вул.Плеханова, б.19-А, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 167260960 від 20.05.2019р.

02.08.2000р. між Київською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "САНТ" (Орендар) на підставі Рішення Київради від 24.06.1999р. №306/407 укладено Договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:63:018:0006, місце розташування просп. Возз`єднання, 21 у Дарницькому районі м.Києва, площею 0,0614 га, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, строком на 49 років.

Наведене підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру НВ-8001165482020 від 14.09.2020р.

Товариство з обмеженою відповідальністю "САНТ" є власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці кадастровий номер 8000000000:63:018:0006 на підставі Свідоцтва Фонду державного майна України у Дарницькому районі міста Києва 8-ЦМК від 27.12.1996р., а саме: цілісного майнового комплексу фабрики-пральні білизни загальною площею 330,6 кв.м за адресою: м.Київ, пр-т Соборності, б.21, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер 224937612 від 22.09.2020р.

Рішенням Київської міської ради від 06.10.2016р. №172/1176 "Про перейменування вулиці, проспекту та площі у місті Києві" вирішено проспект Возз`єднання перейменувати у проспект Соборності.

Приватному акціонерному товариству "РУСАНІВКА" на праві постійного користування на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-КВ №007339, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №63-4-00012 від 30.03.2000р. виданого відповідно до Рішення ІІІ сесії ХХІІІ скликання Київської міської ради від 03.06.1999р. №267-1/368 належить земельна ділянка кадастровий номер 8000000000:63:018:0002 площею 2,2620 га за адресою: м.Київ, просп. Воз`єднання, 21, категорія земель - землі житлової та громадської забудови.

Наведене підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру НВ-8001337572021 від 25.06.2021р.

Приватне акціонерне товариство "РУСАНІВКА" є власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці кадастровий номер 8000000000:63:018:0002 на підставі Свідоцтва Головного управління майном Київської міської державної адміністрації МК №010002296 від 22.04.1999р., Договору про розірвання Договору купівлі-продажу майнового комплексу з відстрочкою платежу а саме: майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г ) загальною площею 11162,6 кв.м за адресою: м.Київ, пр-т Соборності, б.21, що підтверджується Витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 256309678 від 13.05.2021р.

Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видано Містобудівні умови та обмеження №1334 (реєстраційний номер MU01:8325-2288-7980-8131) від 24.12.2020р., інформація про що міститься на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва https://e-construction.gov.ua/mist_bud_cr_detail/2428319010731852984 (Містобудівні умови та обмеження №1334 від 24.12.2020р).

Згідно Містобудівних умов та обмежень №1334 від 24.12.2020р. замовниками будівництва є - Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС", Товариство з обмеженою відповідальністю "САНТ", Приватне акціонерне товариство "РУСАНІВКА".

Назва об`єкта будівництва: "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г ), цілісного майнового комплексу фабрики - пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони".

Адреса будівництва: м. Київ, вул. Плеханова, б. 19-А , м. Київ, пр-т Соборності, б.21.

Ділянки будівництва 8000000000:63:018:0006, 8000000000:63:018:0051, 8000000000:63:018:0002.

Також зазначено існуючі об`єкти нерухомого майна, а саме: №2166799680000, цілісний майновий комплекс фабрики - пральні білизни, загальна площа: 330.6 кв.м, адреса: просп. Соборності, 21; № 1830250080000, нежитлова будівля літ. "А", загальна площа: 314.3 кв.м, адреса: вул. Плеханова, 19-А; № 10617805800000, майновий комплекс в частині (літери А, В, Б, Г ), загальна площа 11162.6 кв.м, адреса: просп. Соборності, 21.

14.05.2021р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" (Забудовник, Замовник 1), Приватним акціонерним товариством "РУСАНІВКА" (Замовник 2), Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС" (Замовник 3), Товариством з обмеженою відповідальністю "САНТ" (Замовник 4) укладено Договір №75/3 -Р2 про організацію будівництва.

За змістом Договору про організацію будівництва Об`єкт - Комплексна забудова території у складі об`єктів "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" (коригування) та її черга "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г), цілісного майнового комплексу фабрики - пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони за адресою: вул. Плеханова, 19-А, проспект Соборності, 21 в м. Києві".

Земельна ділянка складається із земельних ділянок: 8000000000:63:018:0012 - земельна ділянка 1, 8000000000:63:018:0002 - земельна ділянка 2, 8000000000:63:018:0051 - земельна ділянка 3, 8000000000:63:018:0006 - земельна ділянка 4.

Комплексна забудова Об`єкта/черги Об`єкта - комплекс робіт з отримання вихідних даних, вишукувань та досліджень (геологічних, геодезичних, маркшейдерських та ін.), перенесення інженерних мереж, видалення зелених насаджень, передпроектних, проектних, підготовчих, будівельно-монтажних, опоряджувальних, оздоблювальних та інших робіт з безпосередньої Комплексної забудови Об`єкта/його черги та благоустрою прилеглої території відповідно до Проекту, підключення Об`єкта/його черги до всіх необхідних комунальних мереж і інженерних комунікацій, прийняття Об`єкта/його черги в експлуатацію, забезпечення необхідними матеріалами, обладнанням, послугами, роботами.

Предметом Договору про організацію будівництва є діяльність Сторін по здійсненню ними комплексу дій організаційного, оперативно-господарського, технічного та фінансового характеру спрямованих на реалізацію проекту (п.1.1 Договору).

Комплексна забудова здійснюється чергами із прийняттям в експлуатацію пусковими комплексами (п.1.2. Договору).

Замовник 1/Забудовник виконує функцію Замовника та Забудовника Земельної ділянки Об`єкту в частині Земельної ділянки №1 на підставі Договору оренди земельної ділянки, укладеного 11.07.2018, між Київською міською радою та Замовником 1/Забудовником, посвідченого Дем`яненко Т.М., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, зареєстровано в реєстрі за №782, Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва виданих 11.09.2018р. Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу КМР (КМДА) за № 923, Експертного звіту, щодо розгляду проектної документації за проектом "Будівництво житлового комплексу з прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м.Києва", виданого ТОВ "Будпроектекспертиза" 22.03.2019 за вих. №4/19, затвердженої проектної документації (наказ від 22.03.2019, № 22/03/19), дозволу на виконання будівельних робіт, виданого ДАБІ України 05.07.2019 за № IУ 113191861241.

Замовник 2, 3, 4 делегують Замовнику 1/Забудовнику зазначену в п.2.4. Договору частину функцій замовника будівництва, в частині земельних ділянок №2,3,4, а Замовник 1/Забудовник зобов`язується на свій ризик за рахунок власних або матеріалів, засобів, техніки та устаткування організувати та в повному обсязі профінансувати Комплексну забудову Об`єкта в цілому на Земельній ділянці Об`єкту, яка включає в себе земельну ділянку № 1, 2, 3, 4 відповідно до Проектної документації (п.1.3. Договору).

Генеральним проектувальником Товариством з обмеженою відповідальністю "АРХІТЕКТУРНЕ БЮРО ВАСКО" розроблено проектну документацію об`єкту "Комплексна забудова території у складі об`єктів "Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованим дошкільним закладом та пунктом централізованої системи пожежного спостереження по вул. Євгена Сверстюка, 54 у Дніпровському районі м. Києва" (коригування) та ІІ черга "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г), цілісного майнового комплексу фабрики - пральні білизни, нежитлової будівлі Літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони за адресою: вул. Плеханова, 19-А, проспект Соборності, 21 в м. Києві".

Як зазначено вище, на вказану проектну документацію Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ" надано Експертний звіт (позитивний) №14/21 від 14.05.2021р.

Також замовниками попередньо отримано Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція майнового комплексу в частині (літери А, В, Б, Г) цілісного майнового комплексу фабрики - пральні білизни, нежитлової будівлі літ. "А" під багатофункціональний комплекс із влаштуванням зеленої та прибережної зони", затверджені Наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 24.12.2020р. №1334.

Згідно з наявними у справі матеріалами на виконання вимог ч. 7 ст. 37 Закону №3038-VI (що продубльовано у п. 33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466) ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ", ТОВ "СЕЙФ-СПЕЙС", ТОВ "САНТ", ПрАТ "РУСАНІВКА" звернулись до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із Заявою про внесення змін у дозвільний документ де було повідомлено про такі зміни з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни.

Наведене підтверджується: Заявою про внесення змін у дозвільний документ від 24.06.2021р.; Договором про організацію будівництва №75/3-Р2 від 14.05.2021р. та Додатковою угодою №1 від 14.05.2021р.; Договором оренди земельної ділянки від 09.10.2020р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕЙФ-СПЕЙС"; Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний номер 227618488 від 09.10.2020р.; Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-8001164572020 від 11.09.2020р.; Договором купівлі-продажу від 20.05.2019р.; Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності , індексний номер 167260960 від 20.05.2019р.; Технічним паспортом щодо будівлі за адресою м.Київ, вул.Плеханова 19-А; Договором оренди земельної ділянки від 02.08.2000р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "САНТ"; Витягом з Державного земельного кадастру НВ-8001165482020 від 14.09.2020р.; Свідоцтвом Фонду державного майна України у Дарницькому районі міста Києва 8-ЦМК від 27.12.1996р.; Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер 224937612 від 22.09.2020р.; Оціночним актом, поповерховим планом щодо майна ТОВ "САНТ"; Державним актом на право постійного користування землею ІІ-КВ №007339 від 30.03.2000р.; Свідоцтвом Головного управління майном Київської міської державної адміністрації МК №010002296 від 22.04.1999р.; Договором про розірвання Договору купівлі-продажу майнового комплексу з відстрочкою платежу від 13.05.2021р.; Інвентаризаційною справою №54339/1748; Витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 256309678 від 13.05.2021р.; Договором оренди земельної ділянки від 11.07.2018р.; Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 22.06.2018р. НВ-8000768972018 від 22.06.2018р.; Договором генерального підряду №ГП0219Р від 20.02.2019р. з Товариством з обмеженою відповідальністю "БУДПІДРЯД" та Додатковою угодою №1 від 14.05.2021р.; Договором №АН1502ЄС від 15.02.2021р. про здійснення авторського нагляду на період будівництва з Товариством з обмеженою відповідальністю "АРХІТЕКТУРНЕ БЮРО ВАСКО" з додатками та Додаткової угодою від 14.05.2021р.; Наказом "Про призначення відповідальної особи за виконання робіт на об`єкті будівництва" №17-ВРК від 05.04.2021р.; Наказом "Про призначення посадової особи, яка відповідає за виконання технічного нагляду" №13 від 17.06.2021р.; Наказами №18/2021-АН та №19/2021-АН від 14.05.2021р. "Про призначення посадових осіб які відповідають за проведення робіт"; Наказом №20/2021-АН від 14.05.2021р. "Про організацію авторського нагляду на період будівництва"; Наказами ПрАТ "РУСАНІВКА" №05/04/21-ПД від 05.04.2021р., ТОВ "САНТ" №05/04-ПД від 05.04.2021р., ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" №1-К від 05.04.2021р., ТОВ "СЕЙФ-СПЕЙС" №05/04-ПД від 05.04.2021р. "Про затвердження проектної документації"; Експертним звітом ТОВ "БУДЕКСПЕРТИЗА" №4/19 від 22.03.2019р. з додатком; Експертним звітом ТОВ "УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ" №14/21 від 14.05.2021р. з додатком; Містобудівними умовами та обмеженнями для проектування об`єкта будівництва №1334 від 24.12.2020р.; Містобудівними умовами та обмеженнями для проектування об`єкта будівництва №923 від 11.09.2018р.; Заявою-згодою ПрАТ "РУСАНІВКА" від 18.06.2021р., посвідченою приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Нечитайло І.В., зареєстрованою в реєстрі за №331; Заявою-згодою ТОВ "САНТ" від 18.06.2021р., посвідченою приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Нечитайло І.В., зареєстрованою в реєстрі за №334; Заявою-згодою ТОВ "СЕЙФ-СПЕЙС" від 17.06.2021р., посвідченою приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Зінич А.І., зареєстрованою в реєстрі за №608; Заявою-згодою ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ" від 17.06.2021р., посвідченою приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Зінич А.І., зареєстровано в реєстрі за №609; Проектною документацією; Статутними документами ТОВ "РУСАНІВКА ІНВЕСТ", ТОВ "СЕЙФ-СПЕЙС", ТОВ "САНТ", ПрАТ "РУСАНІВКА".

Позивач посилається на ту обставину, що склад поданих змін не відповідає ч. 7 ст. 37 Закону № 3038-VI та п. 33 Порядку № 466, оскільки передбачає зміну усіх аспектів будівництва.

З вказаного приводу суд зазначає, що вказаними положеннями законодавства не передбачено конкретного та виключного переліку змін, що можуть вноситися до дозволу на виконання будівельних робіт, а також переліку змін, що не можуть вноситися, або не можуть одночасно вноситися.

Зокрема, згідно з вказаними положеннями законодавства повідомлення про зміни подається у разі, якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а також у разі коригування проектної документації. Жодних інших обмежень вказані положення не містять.

За таких обставин подання про зміни могло містити зміни щодо об`єкта будівництва, земельної ділянки будівництва, збільшення кількості замовників будівництва, техніко-економічних показників об`єкта будівництва, що охоплюється загальним поняттям "коригування проектної документації", і відповідні посилання позивача не можуть бути визнані обґрунтованими.

Також суд зазначає, що земельне законодавство передбачає можливість використання земель житлової та громадської забудови відповідно до намірів їх власників або користувачів як за житловим так і за громадським призначенням.

Державними будівельними нормами (ДБН) В.2.2-9-2018 "Громадські будинки та споруди. Основні положення" визначено, що багатофункціональні будинки і комплекси - це будинки і комплекси, які формуються з приміщень, їх груп, будинків та споруд різного громадського і житлового призначення (п.3.3.).

Також, ДБН Б.2.2.-12:2019 "Планування та забудова територій" передбачено доцільність формування багатофункціональних архітектурно-планувальних структур та зазначено, що окремі земельні ділянки мають бути планувально об`єднані, серед іншого, у функціональну зону житлової та громадської забудови (п.п.4.16, 5.1). Визначено, що багатофункціональні споруди - будинки і комплекси, які формуються з приміщень, їх груп, різного громадського, житлового та іншого призначення, поєднання яких обумовлено економічною доцільністю і містобудівними вимогами (п.3.7.).

ДБН В.2.2-15:2019 "Житлові будинки. Основні положення" передбачено можливість об`єднання в одному об`єкті функцій громадського та житлового призначення без обмеження їх часток (площі, поверховості тощо) (п.5.37).

Таким чином, включення житлової функції до складу багатофункціонального не впливає на функціональні параметри використання земельних ділянок.

Отже, будівництво у складі об`єкту житла із зазначенням коду об`єкта будівництва 1122.1- Будинки житлові багатоквартирної масової забудови згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженим та введеним в дію Наказом Держстандарту України від 17.08.2000р. №507 не суперечить вихідним даним на забудову земельних ділянок.

Також позивач посилається на те, що згідно даними техніко-економічних показників Зміни даних ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. у Дозвіл на виконання будівельних робіт від ІУ113191861241 від 05.07.2019р. об`єкту будівництва найвищий показник кількості поверхів становить 35 поверхів, і зміна даних про висотність об`єкту будівництва суперечить містобудівними умовами та обмеженнями та детальному плану території.

З вказаного приводу суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону № 3038-VI містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону № 3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно з ч. 2, 5 ст. 29 Закону № 3038-VI фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження містять, в тому числі, 3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; 4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах (з урахуванням обмежень використання приаеродромних територій, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України).

Як зазначено вище, Містобудівними умовами та обмеженнями №1334 від 24.12.2020р. встановлено, що гранично допустима висота об`єктів - 6 поверхів, відповідно до затверджених проектних рішень ДПТ.

Остаточну висоту будівель визначити проектною документацією, розробленою згідно із затвердженими проектними рішеннями ДПТ, вимогами ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій", ДБН В.2.2-9:2018 "Будинки і споруди. Громадські будинки і споруди. Основні положення", ДБН В.1.1.7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва", за результатами інсоляційного розрахунку, нормативних побутових і протипожежних розривів.

Щодо обмеження висотності забудови суд відзначає, що ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" (чинний з 01.12.2019 р.) поширюються на планування і забудову територій населених пунктів та міжселенних територій на державному, регіональному та місцевому рівні. Ці норми обов`язкові для органів державного управління, місцевого самоврядування, підприємств і установ незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування, громадських об`єднань і громадян, які здійснюють проектування, будівництво і благоустрій на території міських і сільських населених пунктів та інших територіях (п. 1.1, 1.2).

ДБН Б.2.2-12:2019 передбачено, що максимально допустима висота (поверховість) житлової забудови визначається від чисельності населення та класифікації населеного пункту, з врахуванням встановлених обмежень щодо охорони культурної спадщини, а саме:

сільські населені пункти чисельністю до 1 тис. осіб - виключно садибна забудова;

сільські населені пункти чисельністю понад 1 тис. осіб - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно);

селища (селища міського типу) - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 15 м (до 5 поверхів включно);

міста чисельністю до 50 тис. осіб включно - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 27 м (до 9 поверхів включно);

міста чисельністю понад 50 до 100 тис. осіб включно - садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 48 м (до 16 поверхів включно);

міста чисельністю понад 100 тис. осіб - висотність багатоквартирної житлової забудови встановлюється містобудівною документацією (п. 6.1.3).

Тобто, вказаний ДБН не містить загального обмеження висотності багатоквартирної житлової забудови для м. Києва, чисельність якого перевищує 100 000 тис. осіб, тоді як таке обмеження встановлюється містобудівною документацією.

Як зазначено вище, Містобудівними умовами та обмеженнями №1334 від 24.12.2020р. визначення висотності віднесено до проектної документації, розробленої згідно із затвердженими проектними рішеннями ДПТ та ДБН.

ДБН В.1.1.7.-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги" встановлюють загальні вимоги пожежної безпеки до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення (далі - будинків), що спрямовані на обмеження поширення пожежі між будинками, обмеження поширення пожежі в будинках: забезпечення безпечної евакуації людей: забезпечення гасіння пожежі та проведення рятування людей під час пожежі; застосування систем протипожежного захисту та не містять обмеження висотності.

ДБН В.2.2-9-2018 "Громадські будинки та споруди. Основні положення" поширюються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків, споруд та комплексів громадського призначення (далі - громадських будинків) з умовною висотою до 73,5 м (включно) з підземними поверхами завглибшки не більше 25 м від рівня землі. При проектуванні громадських будинків та споруд з умовною висотою вище 73,5 м слід керуватися ДБН В.2.2-24.

Зазначені норми застосовуються для проектування зазначених об`єктів будівництва умовною висотою до 73,5 м та не містять обмежень висотності.

Аналогічно, ДБН В.2.2-15:2019 "Житлові будинки" поширюються на проектування нових і реконструкцію, капітальний ремонт та технічне переоснащення житлових будинків з умовною висотою до 73,5 м включно: одно квартирні та багатоквартирні, у тому числі спеціалізовані квартирні житлові будинки для осіб літнього віку і осіб з інвалідністю та гуртожитки. При проектуванні житлових будинків з умовною висотою більше 73,5 м слід керуватися вимогами розділів 4 і 5 цих норм та ДБН В.2.2-24.

Зазначені норми застосовуються для проектування зазначених об`єктів будівництва умовною висотою до 73,5 м та не містять обмежень висотності.

Отже, ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", ДБН В.1.1.7.-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги", ДБН В.2.2-9-2018 "Громадські будинки та споруди. Основні положення", ДБН В.2.2-15:2019 "Житлові будинки" не містять обмежень висотності.

Судом враховано, що ДБН В.2.2-24:2009 "Будинки і споруди. Проектування висотних житлових і громадських будинків" втратили чинність 01.01.2020р. та на заміну них впроваджено ДБН В.2.2-41:2019 "Висотні будівлі. Основні положення", які застосовують для проектування та будівництва висотних житлових будинків і громадських будівель (далі - висотних будівель) з умовною висотою понад 73,5 м відповідно до ДБН В.1.1-7, в тому числі житлових будинків висотою до 100 м включно та громадських будівель висотою до 150 м включно.

Отже, відповідно до ДБН В 2.2-41:2019 "Висотні будівлі" висота будівлі обмежена: - для житлової забудови - 100 метрів; - для громадської - 150 метрів.

Крім того, затверджені проектні рішення ДПТ щодо земельних ділянок 8000000000:63:018:0006, 8000000000:63:018:0051, 8000000000:63:018:0002 не містять жодних обмежень поверховості для житлової забудови.

П.3.10 ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва" встановлено, що умовна висота будинку - висота, яка визначається різницею позначок найнижчого рівня проїзду (встановлення) пожежних автодрабин (автопідйомників) і підлоги верхнього поверху без урахування верхніх технічних поверхів, якщо на технічних поверхах розміщено лише інженерні обладнання та комунікації будинку (крім випадків, обумовлених у НД).

Відповідно до техніко-економічних показників об`єкту будівництва, поверховість І черги будівництва встановлено на рівні 6, 24 поверхів, ІІ черги - на рівні 26, 35 поверхів.

Судом встановлено, що за змістом Проектної документації (Том 1 Загальні положення) умовна висота першої черги будівництва не перевищує 73,3 м, другої черги - 99,5 м, що не суперечить вказаним вимогам законодавства щодо висотності забудови.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про те, що Зміни даних ІУ113191861241-2 від 24.06.2021р. у Дозвіл на виконання будівельних робіт від ІУ113191861241 від 05.07.2019р. порушують вимоги Містобудівних умовам та обмежень №1334 від 24.12.2020р. щодо обмеження поверховості, або іншій містобудівній документації.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про порушення відповідачем вказаних вимог при розгляді поданого на реєстрацію пакету документів.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 08.06.2022 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.06.2022
Оприлюднено26.08.2022
Номер документу105848079
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/22965/21

Рішення від 07.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні