ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
02 червня 2022 року м. Київ № 826/1582/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. при секретарі судового засідання Погребняку Д.О., розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі
за позовом державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві
до товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Води"
про стягнення заборгованості
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Оболонському районі Головного управління звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Води" про стягнення заборгованості.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 позов задоволено частково.
Через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярія) представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області подано заяву про заміну сторони боржника в якій останній просить замінити ДПІ у Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.
В судове засідання заявник та заінтересовані сторони не прибули, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, що в силу положень статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, не перешкоджає судовому розгляду.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши додані до неї матеріали, суд виходить з наступного.
Частинами першою та другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
При цьому, згідно частини четвертої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Дослідивши наявні матеріали справи суд встановив, що за наслідком набрання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 Державна податкова інспекція у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві із заявою про видачу виконавчого листа з метою примусового виконання рішення до суду не зверталась. Відповідно виконавчий лист у справі №826/1582/17 не видавався.
Наведене у свою чергу виключає можливість застосування до спірних правовідносин механізм заміни сторони виконавчого провадження, встановлений статтею 379 Кодексу адміністративного судочинства України.
Разом з тим, виконавче провадження є однією зі стадій судового провадження, яка завершує його. Ця стадія розпочинається з набранням судовим рішення законної сили або за інших умов, встановлених законом. Сторони судового провадження на стадії виконавчого провадження набувають відповідної процесуальної якості, користуються правами та несуть певні обов`язки, зумовлені статусом сторони. За законом на стадії виконавчого провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження. Така заміна є прийнятною, зокрема, у правовідносинах, що допускають правонаступництво. При цьому законодавством встановлено головну умову, за якої тягар боржника може бути перекладено на іншу особу - це вибуття сторони виконавчого провадження.
За приписами статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, виходячи зі змісту наведеної вище норми, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.
Отже, ухвала про здійснення процесуального правонаступництва на стадії виконання судового рішення є документом, що забезпечує виконання рішення та фактично є його невід`ємною частиною, а тому заміна сторони в зобов`язанні (правонаступництво) на стадії виконавчого провадження є зміною судового рішення, передбаченою чинним законодавством, що оформлюється ухвалою, постановленою в порядку статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 10 вересня 2020 року у справі №420/5772/18 (адміністративне провадження №К/9901/12453/20).
Враховуючи дану позицію суд вважає за доцільне здійснювати розгляд заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за правилами статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України та зазначити про таке.
Згідно з пунктом 41.4 статті 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Пунктами 66.3 статті 66 Податкового кодексу України передбачено, що у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюються адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків, а також у разі зміни податкової адреси платника податків контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.
Процедури переведення платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) визначено розділ Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 листопада 2012 №1588.
Зокрема, пунктами 10.13, 10.14 розділу Х зазначеного Порядку передбачено, що у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:
1) у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу;
2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.
При цьому, якщо після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням продовжуються процедури адміністрування податків і зборів, визначені Податковим кодексом України, платник податків продовжує перебувати на обліку в такому контролюючому органі за неосновним місцем обліку до завершення процедур такого адміністрування.
Згідно з пунктом 12.1 розділу ХІІ Порядку відповідно до пункту 63.13 статті 63 розділу ІІ Податкового кодексу України з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та фізичних осіб інформацією Центральний контролюючий орган оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та власному офіційному веб-сайті дані про взяття на облік як платників податків юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб не пізніше наступного робочого дня після взяття на облік.
Як свідчать подані заявником матеріали (дані з інформаційних систем органу ДПС) та актуальні відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАРДЕЛІ-ЛТД", ідентифікаційний код 34537870 перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області області, як платник за основним місцем обліку (у зв`язку зі зміною адреси місцезнаходження).
Отже, на даний час повноваження та функції контролюючого органу відносно платника - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАРДЕЛІ-ЛТД", ідентифікаційний код 34537870, від Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві передано до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Крім того, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державну податкову інспекцію у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві припинено.
Таким чином, в даному випадку Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А; ідентифікаційний код 44118658) є правонаступником Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві (04213, м. Київ, проспект Героїв Сталінграду, 58; ідентифікаційний код 39468697).
З урахуванням викладеного, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для заміни сторони виконавчого провадження та про необхідність заміни на стадії виконання рішення первісного відповідача в адміністративній справі №826/1582/17 - Державну податкову інспекцію у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві (04213, м. Київ, проспект Героїв Сталінграду, 58; ідентифікаційний код 39468697), його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А; ідентифікаційний код 44118658).
Керуючись статтею 241, 256, 293-297, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Замінити на стадії виконання рішення первісного позивача в адміністративній справі №826/1582/17 - Державну податкову інспекцію у Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві (04213, м. Київ, проспект Героїв Сталінграду, 58; ідентифікаційний код 39468697), його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А; ідентифікаційний код 44118658).
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2022 |
Оприлюднено | 24.08.2022 |
Номер документу | 105848791 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні