Рішення
від 07.06.2022 по справі 640/25933/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/133

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2022 року м. Київ № 640/25933/19

за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м.Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна" прозастосування заходів реагуванняСуддя О.В.Головань

Обставини справи:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи приміщень слюсарно-збирального цеху ТОВ "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна ", яке здійснює господарську діяльність за адресою: вул. Каунаська, 3 у Дніпровському районі м. Києва до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, шляхом накладення печаток на головні розподільчі електрощити слюсарно-збирального цеху.

В судовому засіданні 13.07.2020 р. в порядку ч. 9 ст. 205 КАС України оголошено про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення учасників по справі, суд, -

ВСТАНОВИВ:

На підставі наказу Державної регуляторної служби України від 15.11.2018 р. №152 "Про затвердження Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік", наказу ДСНС України від 30.11.2018 р. №692 "Про затвердження плану перевірок", наказу від 11.10.2019 р. №856 Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві "Про проведення планових перевірок" вирішено організувати та забезпечити проведення у листопаді 2019 року планових перевірок щодо додержання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, згідно з додатком.

П. 94 додатку до наказу від 11.10.2019 р. №856 зазначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна " (02160, м. Київ, вул. Каунаська, 3; початок здійснення заходу 01.11.2019 р. (10 днів).

Перевірка вказаного об`єкта проведена у період з 04.11.2019 р. по 14.11.2019 р. згідно посвідчення на проведення перевірки від 01.11.2019 р. №6836, про що складено акт №868 від 14.11.2019 р.

Під час перевірки був присутній відповідальний за протипожежний стан товариства старший інженер з охорони праці та техніки безпеки ОСОБА_1 .

Згідно акта встановлено наступні порушення норм пожежної і техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил електричних проводів і кабелів в приміщеннях слюсарно-збирального цеху та адміністративної будівлі не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів на порушення п. 1.6 р. IV ППБУ;

2. В приміщеннях слюсарно-збирального цеху допускається улаштування та експлуатація тимчасових дільниць електромережі на порушення п. 1.8 р. IV ППБУ;

3. В приміщеннях слюсарно-збирального цеху допускається експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією, на порушення п. 1.18 р. IV ППБУ;

4. На електродвигуни, світильники, інші електричні машини, апарати та обладнання, яке встановлено у пожежонебезпечних зонах, не нанесені знаки, що вказують на їх ступінь захисту згідно з чинними стандартами, на порушення п. 1.5 р. IV ППБУ;

5. Допускається застосування тимчасового пічного опалення у приміщеннях категорій за пожежною небезпекою "В" (слюсарно-збиральний цех) на порушення п. 2.14 р. IV ППБУ;

6. Коридори, проходи та інші шляхи евакуації слюсарно-збирального цеху та адміністративної будівлі не забезпечені евакуаційним освітленням, а саме, світовими покажчиками "ВИХІД" на порушення п. 2.31 р. ІІІ ППБУ;

7. Облицювання стін на шляхах евакуації сходової клітини та коридору 2-го поверху адміністративної будівлі виконано з горючих матеріалів на порушення п. 2.17, 2.23 р. ІІІ ППБУ;

8. Сходова клітка з другого поверху адміністративної будівлі захаращена різними предметами та матеріалами на порушення п. 2.37 р. ІІІ ППБУ;

9. Двері евакуаційного виходу з окремо розташованого ангару зачинені на навісний замок із зовнішньої сторони на порушення п. 2.37 п. 2.37 р. ІІІ ППБУ;

10. Дерев`яні елементи горищних покриттів адміністративної будівлі не оброблені засобами вогнезахисту на порушення п. 2.5 р. ІІІ ППБУ;

11. Не здійснюється нагляд за технічним станом вогнезахисного покриву (просочення) у порядку, визначеному регламентом робіт з вогнезахисту на порушення п. 2.7 р. ІІІ ППБУ;

12. Приміщення будівлі та споруди підприємства не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації на порушення п. 1.2 р. V ППБУ;

13. Приміщення, будівлі та споруди підприємства не обладнані системою сповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей типу СО 1 у відповідності до вимог Таблиці Б.1 Додатку Б (обов`язковий) ДБН В.2.5-56-2014 на порушення п. 1.2 р. V ППБУ;

14. Фарбувальна та сушильна камера, яка розміщена в приміщенні СТО (які надаються в орендне користування суб`єкту підприємницької діяльності) не обладнані системами автоматичного пожежогасіння на порушення п. 2.10 р. VII ППБУ;

15. Приміщення малярного цеху не обладнані автоматичною системою пожежогасіння відповідно до вимог Таблиці А.2 Додатку А (обов`язковий) ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" на порушення п. 1.2 р. V ППБУ;

16. Пожежні кран-комплекти підприємства не укомплектовані стволами та рукавами в повному обсязі на порушення п. 2.2 р. V ППБУ;

17. Пожежні рукава не приєднані до пожежних кранів та стволів на порушення р. 2.2 р. V ППБУ;

18. Не проведено перекантування усіх пожежних рукавів на порушення п. 2.2 р. V ППБУ;

19. Частина пожежних кран-комплексів слюсарно-збирального цеху не утримується справними на порушення п. 2.2 р. V ППБУ;

20. Пожежні кран-комплекти підприємства не пройшли технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів у спеціальному журналі технічного обслуговування на порушення п. 2.2 р. V ППБУ;

21. Не проведено випробування зовнішнього протипожежного водопостачання (пожежних гідрантів), розташованих на території, та тиск та втрату води на порушення п. 2.1 р. V ППБУ;

22. Територія підприємства, будівлі, споруди, приміщення, технологічні установки не забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежним інструментом в достатній кількості на порушення п. 3.6 р. V ППБУ;

23. Пожежні щити (стенди), які розміщені в приміщеннях та на території підприємства, не укомплектовані протипожежним інвентарем згідно норм належності на порушення п. 3.11 р. V ППБУ;

24. Не забезпечений вільний проїзд та під`їзд до пожежного вододжерела, розташованого на території, на порушення п. 1.3 р. ІІІ ППБУ;

25. Не всі наявні вогнегасники пройшли технічне обслуговування (перезарядку) на порушення п. 3.17 р. V ППБУ;

26. Не забезпечений вільний підступ до засобів пожежогасіння (вогнегасників) в приміщенні складу лісопиломатеріалів, який розміщений в металевому ангарі, на порушення п. 1.5 р. ІІІ ППБУ;

27. Ширину проходів в складських приміщеннях не позначено обмежувальними лініями, нанесеними на підлозі, які добре видно, на порушення п. 9.1 р. VI ППБУ;

28. На території об`єкту не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин на порушення п. 1.10 р. ІІІ ППБУ;

29. Не пофарбовані згідно вимог зовнішні сходи і огорожа на даху будівлі слюсарно-збирального цеху на порушення п. 3.9 р. ІІІ ППБУ;

30. На склад лісопиломатеріалів, який розміщений в металевому ангарі, не розроблений план організації гасіння пожежі, з урахуванням залучення працівників підприємства та техніки на порушення п. 9.3 р. VI ППБУ;

31. На другому виїзді з території підприємства допускається розташування ьетонного паркану, естакади та тимчасових споруд СТО на порушення п. 1.3 р. ІІІ ППБУ;

32. Допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, в саме - двері приміщень електрощитових не виконані протипожежними з відповідним класом вогнестійкості на порушення п. 2.3 р. ІІІ ППБУ;

33. Не забезпечені протипожежні відстані згідно вимог будівельних нори між модульною АЗС, розташовнаною на території (яка надається в орендне користування суб`єкту підприємницької діяльності) та поруч розташованими будівлями і спорудами підприємства на порушення п. 1.1, 1.4 р. ІІІ ППБУ;

34. Територія об`єкту систематично не очищається від сміття, відходів виробництва, опалого листя на порушенн6я п. 2.10 р. ІІІ ППБУ;

35. Приміщення та будівлі підприємства не забезпечені відповідними планами (схемами) евакуації людей на випадок пожежі на порушення п. 5 р. ІІ ППБУ;

36. Особи (зварювальники), які здійснюють роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою, не проходять спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум) на порушення п. 15 р. ІІ ППБУ;

37. На підприємстві відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим, який включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; очищення елементів вентиляційних систем від горючих відкладень; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок огляду й зачинення приміщень після закінчення роботи; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; послідовність евакуації людей та матеріальних цінностей з урахуванням дотримання техніки безпеки на порушення п. 3 р. ІІ ППБУ;

38. Не підтверджено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі, правилам техногенної безпеки на порушення ст. 20 КЦЗУ;

39. Не підтверджено забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників підприємства засобами колективного та індивідуального захисту на порушення р. 3 ПТР;

40. Не підтверджено навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях на порушення р. 3 ПТБ;

41. Захисна споруда не утримується у стані, що дозволяє привести її у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

42. Місце розташування захисної споруди не позначено табличками (написами) та покажчиками напрямків руху до неї відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

43. Підходи до зовнішніх дверей захисної споруди не очищені від сміття та палого листя відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

44. Біля вхідних дверей до захисної споруди не вивішена табличка розміром 60х50 см із зазначенням номера споруди, її балансоутримувача, місць зберігання ключів, особи, відповідальної за її утримання та експлуатацію в мирний час, її місцезнаходження і номера телефону. У нічний час таблички позначення захисної споруди і входи були освітлені або дубльовані світловими покажчиками відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

45. Не підтверджено навчання працівників порядку укриття в захисній споруді цивільного захисту та навчання персоналу з обслуговування захисної споруди цивільного захисту їх утриманню відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

46. Не проведено обслуговування фільтрів поглиначів (ФП-300) відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

47. В захисній споруді не перевірено стан систем водопостачання і каналізації із складанням відповідного акту відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

48. В захисній споруді не перевірено стан оголовків аварійних виходів і повітрозабірних каналів, справність роботи проти вибухових пристроїв, надійність їх кріплення, провести змащування металевих частин інгібірованим мастилом відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

49. В захисній споруді не проведено очищення протипилових фільтрів (ФП) від пилу шляхом їх промивання гарячим десятивідсотковим содовим розчином, а потім гарячою водою. Після висихання фільтр змастити мастилом відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

50. Не проведено обслуговування герметичних клапатів (ГК) відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

51. Не проведено знезараження води в ємностях за допомогою спеціальних знезаражувальних речовин (розчинів) з розрахунку 1 куб м води 8-10 г хлорного вапна або 4-5 г порошку ДТС-ГК відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

52. Не створено об`єктове формування цивільного захисту з обслуговування захисної споруди та не призначено відповідальну особу відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

53. Не розроблений поточний план ремонту в захисній споруді відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

54. Не розроблені функціональні обов`язки для персоналу з обслуговування захисної споруди відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

55. Не розроблена відповідна документація, книги, журнали, формуляри, які повинні знаходитись в захисній споруді відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

56. Не поновлено паспорт та облікова картка на захисну споруду цивільного захисту та не надана на погодження відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ.

Акт підписано представником відповідача без пояснень і зауважень.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеженебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Оскільки виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна " (02160, м. Київ, вул. Каунаська, 3) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи приміщень слюсарно-збирального цеху ТОВ "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна", яке здійснює господарську діяльність за адресою: вул. Каунаська, 3 у Дніпровському районі м. Києва до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, шляхом накладення печаток на головні розподільчі електрощити слюсарно-збирального цеху.

За зверненням товариства на підставі наказу від 12.02.2020 р. №195 з 16.03.2020 р. по 17.03.2020 р. проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна " (02160, м. Київ, вул. Каунаська, 3) щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 17.03.2020 р. №319.

Згідно акта встановлено наступні порушення норм пожежної і техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил електричних проводів і кабелів в приміщеннях слюсарно-збирального цеху та адміністративної будівлі не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів на порушення п. 1.6 р. IV ППБУ;

2. На електродвигуни, світильники, інші електричні машини, апарати та обладнання, яке встановлено у пожежонебезпечних зонах, не нанесені знаки, що вказують на їх ступінь захисту згідно з чинними стандартами, на порушення п. 1.5 р. IV ППБУ;

3. Допускається застосування тимчасового пічного опалення у приміщеннях категорій за пожежною небезпекою "В" (слюсарно-збиральний цех) на порушення п. 2.14 р. IV ППБУ;

4. Коридори, проходи та інші шляхи евакуації слюсарно-збирального цеху та адміністративної будівлі не забезпечені евакуаційним освітленням, а саме, світовими покажчиками "ВИХІД" на порушення п. 2.31 р. ІІІ ППБУ;

5. Облицювання стін на шляхах евакуації сходової клітини та коридору 2-го поверху адміністративної будівлі виконано з горючих матеріалів на порушення п. 2.17, 2.23 р. ІІІ ППБУ;

6. Дерев`яні елементи горищних покриттів адміністративної будівлі не оброблені засобами вогнезахисту на порушення п. 2.5 р. ІІІ ППБУ;

7. Не здійснюється нагляд за технічним станом вогнезахисного покриву (просочення) у порядку, визначеному регламентом робіт з вогнезахисту на порушення п. 2.7 р. ІІІ ППБУ;

8. Приміщення будівлі та споруди підприємства не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації на порушення п. 1.2 р. V ППБУ;

9. Приміщення, будівлі та споруди підприємства не обладнані системою сповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей типу СО 1 у відповідності до вимог Таблиці Б.1 Додатку Б (обов`язковий) ДБН В.2.5-56-2014 на порушення п. 1.2 р. V ППБУ;

10. Фарбувальна та сушильна камера, яка розміщена в приміщенні СТО (які надаються в орендне користування суб`єкту підприємницької діяльності) не обладнані системами автоматичного пожежогасіння на порушення п. 2.10 р. VII ППБУ;

11. Приміщення малярного цеху не обладнані автоматичною системою пожежогасіння відповідно до вимог Таблиці А.2 Додатку А (обов`язковий) ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" на порушення п. 1.2 р. V ППБУ;

12. Пожежні рукава не приєднані до пожежних кранів та стволів на порушення р. 2.2 р. V ППБУ;

13. Частина пожежних кран-комплексів слюсарно-збирального цеху не утримується справними на порушення п. 2.2 р. V ППБУ;

14. Пожежні кран-комплекти підприємства не пройшли технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів у спеціальному журналі технічного обслуговування на порушення п. 2.2 р. V ППБУ;

15. Територія підприємства, будівлі, споруди, приміщення, технологічні установки не забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежним інструментом в достатній кількості на порушення п. 3.6 р. V ППБУ;

16. Пожежні щити (стенди), які розміщені в приміщеннях та на території підприємства, не укомплектовані протипожежним інвентарем згідно норм належності на порушення п. 3.11 р. V ППБУ;

17. Не забезпечений вільний проїзд та під`їзд до пожежного вододжерела, розташованого на території, на порушення п. 1.3 р. ІІІ ППБУ;

18. На території об`єкту не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин на порушення п. 1.10 р. ІІІ ППБУ;

19. Не пофарбовані згідно вимог зовнішні сходи і огорожа на даху будівлі слюсарно-збирального цеху на порушення п. 3.9 р. ІІІ ППБУ;

20. На другому виїзді з території підприємства допускається розташування бетонного паркану, естакади та тимчасових споруд СТИО на порушення п. 1.3 р. ІІІ ППБУ;

21. Допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, в саме - двері приміщень електрощитових не виконані протипожежними з відповідним класом вогнестійкості на порушення п. 2.3 р. ІІІ ППБУ;

22. Не забезпечені протипожежні відстані згідно вимог будівельних нори між модульною АЗС, розташованою на території (яка надається в орендне користування суб`єкту підприємницької діяльності) та поруч розташованими будівлями і спорудами підприємства на порушення п. 1.1, 1.4 р. ІІІ ППБУ;

23. Територія об`єкту систематично не очищається від сміття, відходів виробництва, опалого листя на порушення п. 2.10 р. ІІІ ППБУ;

24. Особи (зварювальники), які здійснюють роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою, не проходять спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум) на порушення п. 15 р. ІІ ППБУ;

25. Не підтверджено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі, правилам техногенної безпеки на порушення ст. 20 КЦЗУ;

26. Не підтверджено забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників підприємства засобами колективного та індивідуального захисту на порушення р. 3 ПТР;

27. Захисна споруда не утримується у стані, що дозволяє привести її у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

28. Місце розташування захисної споруди не позначено табличками (написами) та покажчиками напрямків руху до неї відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

29. Підходи до зовнішніх дверей захисної споруди не очищені від сміття та палого листя відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

30. Біля вхідних дверей до захисної споруди не вивішена табличка розміром 60х50 см із зазначенням номера споруди, її балансоутримувача, місць зберігання ключів, особи, відповідальної за її утримання та експлуатацію в мирний час, її місцезнаходження і номера телефону. У нічний час таблички позначення захисної споруди і входи були освітлені або дубльовані світловими покажчиками відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

31. Не підтверджено навчання працівників порядку укриття в захисній споруді цивільного захисту та навчання персоналу з обслуговування захисної споруди цивільного захисту їх утриманню відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

32. Не проведено обслуговування фільтрів поглиначів (ФП-300) відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

33. В захисній споруді не перевірено стан систем водопостачання і каналізації із складанням відповідного акту відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

34. В захисній споруді не перевірено стан оголовків аварійних виходів і повітрозабірних каналів, справність роботи проти вибухових пристроїв, надійність їх кріплення, провести змащування металевих частин інгібірованим мастилом відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

35. В захисній споруді не проведено очищення протипилових фільтрів (ФП) від пилу шляхом їх промивання гарячим десятивідсотковим содовим розчином, а потім гарячою водою. Після висихання фільтр змастити мастилом відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

36. Не проведено обслуговування герметичних клапанів (ГК) відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

37. Не проведено знезараження води в ємностях за допомогою спеціальних знезаражувальних речовин (розчинів) з розрахунку 1 куб м води 8-10 г хлорного вапна або 4-5 г порошку ДТС-ГК відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

38. Не створено об`єктове формування цивільного захисту з обслуговування захисної споруди та не призначено відповідальну особу відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

39. Не розроблений поточний план ремонту в захисній споруді відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

40. Не розроблені функціональні обов`язки для персоналу з обслуговування захисної споруди відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

41. Не розроблена відповідна документація, книги, журнали, формуляри, які повинні знаходитись в захисній споруді відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ;

42. Не поновлено паспорт та облікова картка на захисну споруду цивільного захисту та не надана на погодження відповідно до Вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 р. №579, на порушення р. 3 ПТБ.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві - вважає, що порушення вимог законодавства є такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, тому підтримує позовні вимоги.

Також позивач повідомив, що станом на серпень 2021 р. відповідач не звертався з заявами щодо проведення позапланової перевірки щодо усунення виявлених порушень.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна" - проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що товариством вживаються заходи для усунення виявлених порушень.

Зокрема, відповідач зазначає, що захисна споруда на території підприємства йому не належить і не входить до складу майнового комплексу, належного підприємству.

Також відповідач повідомив про те, що 27.03.2020 р. на підприємстві затверджено План усунення недоліків згідно Припису Дніпровського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві за №545 від 20.11.2019 р., і частина з виявлених недоліків вже усунена.

Проаналізувавши матеріали, справи суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно ст. 64 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.12 р. № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно ст. 65 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 66 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно ч. 1 ст. 67 Кодексу № 5403-VI до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:

1) здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; 11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; 12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу № 5403-VI у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В даному випадку планова перевірка щодо додержання Товариством з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна" (02160, м. Київ, вул. Каунаська, 3) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки проведена на підставі наказу Державної регуляторної служби України від 15.11.2018 р. №152 "Про затвердження Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік", наказу ДСНС України від 30.11.2018 р. №692 "Про затвердження плану перевірок", наказу від 11.10.2019 р. №856 Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві "Про проведення планових перевірок", тобто, з передбачених законодавством підстав.

Згідно з наявними у справі матеріалами відповідачем після складення акта №868 від 14.11.2019 р. вживалися заходи щодо усунення виявлених порушень, про що свідчить їх зменшення з 56 до 42 за актом від 17.03.2020 р. №319.

Проте, станом на час постановлення рішення по справі доказів усунення виявлених порушень не надано, зокрема, і щодо виконання Плану усунення недоліків згідно Припису Дніпровського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві за №545 від 20.11.2019 р.

Суд зазначає, що згідно з актом від 17.03.2020 р. №319 16 порушень стосуються утримання захисної споруди, яка знаходиться на території підприємства, і щодо якої не з`ясовано питання відповідальної особи.

Проте, заходи реагування, про вжиття яких просить позивач, стосуються лише роботи приміщень слюсарно-збирального цеху, тому для вирішення спору по суті суд не вважає за необхідне з`ясовувати питання встановлення особи, відповідальної за належне утримання захисної споруди.

З огляду на велику кількість неусунених порушень, частина яких створюють загрозу життю та здоров`ю людей (зокрема, ті, які стосуються забезпечення приміщення системами пожежогасіння), суд вважає обґрунтованими заявлені вимоги.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи приміщень слюсарно-збирального цеху Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський механічний завод "Магістраль "ім. М.П. Шульгіна" (02160, м. Київ, вул. Каунаська, 3, код 05416857), яке здійснює господарську діяльність за адресою: вул. Каунаська, 3 у Дніпровському районі м. Києва до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки, шляхом накладення печаток на головні розподільчі електрощити слюсарно-збирального цеху.

3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 08.06.2022 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.06.2022
Оприлюднено25.08.2022
Номер документу105850003
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —640/25933/19

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 25.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 25.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 07.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 10.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні