ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
08 червня 2022 року справа №640/9640/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Про Едюкейшн Груп» (далі по тексту - позивач, ТОВ «Про Едюкейшн Груп»)доАкредитаційної комісії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) (далі по тексту - відповідач, Акредитаційна комісія)про1) визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо нерозгляду заяви TOB «Про Едюкейшн Груп» про внесення змін до матеріально-технічної бази від 17 лютого 2021 року; 2) зобов`язання відповідача розглянути заяву TOB «Про Едюкейшн Груп» про внесення змін до матеріально-технічної бази від 17 лютого 2021 рокуВ С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, зазначаючи про протиправність бездіяльності відповідача, яка полягає у нерозгляді заяви від 17 лютого 2021 року про внесення змін до матеріально-технічної бази закладу підготовки водіїв, оскільки рішення про внесення змін або про відмову може бути прийнято виключно акредитаційною комісією, однак заява позивача розглянута начальником РСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС), що суперечить вимогам Закону України «Про дорожній рух», Інструкції про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, завтердженої наказом Міністерства внутрішніх справ від 23 грудня 2019 року №1084, Положення про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ від 18 лютого 2016 року №115, Положення про регіональний сервісний центр МВС в м. Києві, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ від 19 травня 2017 року №427.
Ухвалою від 12 квітня 2021 року Окружний адміністративний суд міста Києва відкрив провадження в адміністративній справі №640/14596/21 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Відповідач у відзиві на позовну заяву вказав, що вимоги позивача є необґрунтованими, оскільки доказів звернення останнього до ТСЦ №8047 відсутні. У той же час, заява про внесення змін до матеріально-технічної бази закладу підготовки водіїв подана 16 лютого 2021 року через скриньку до РСЦ ГСЦ МВС в м. Києві, а тому вона подана із порушенням вимог законодавства. Будь-яких доказів чи посилань з приводу того, що до Акредитаційної комісії РСЦ ГСЦ МВС в м. Києві надходила заява з матеріалами ТОВ «Про Едюкейшн Груп», позивач у позові не наводить, що підтверджує відсутність порушення прав позивача Акредитаційною комісією РСЦ ГСЦ МВС в м. Києві.
Позивач у відповіді на відзив вказав, що подання ним заяви до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС), а не до Територіального сервічного центру №8047 РСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) не є порушенням порядку її подання, оскільки Територіальний сервічний центр №8047 РСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) є структурним підрозділом Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС).
Дослідивши наявні у справі докази, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив такі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «Про Едюкейшн Груп» здійснює діяльність із підготовки водіїв транспортних засобів.
ТОВ «Про Едюкейшн Груп» подало до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (РСЦ ГСЦ МВС в м. Києві) заяву від 16 лютого 2021 року адресовану Територіальному сервісному центру №8047 РСЦ ГСЦ МВС у м. Києві про внесення змін до матеріально-технічної бази ТОВ «Про Едюкейшн Груп», у якій просило додати до матеріально-технічної бази транспортні засоби марки Skoda Octavia, 2019 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1 та Skoda Octavia, 2020 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_2 . Вказана обставина не заперечуються сторонами, а тому не підлягає додатковому доведенню.
Листом начальника Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (РСЦ ГСЦ МВС в м. Києві) від 17 березня 2021 року за вих. №31/26-1732вх. позивача повідомлено, що внаслідок проведеного переобладнання внесено зміни в систему гальмового керування, а також змінено призначення та параметри конструкції транспортних засобів, що в свою чергу призвело до зміни облікових даних, а тому позивачу запропоновано забезпечити перереєстрацію транспортних засобів у встановленому порядку та отримати нові свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів із зазначенням особливостей конструкції, що виникли в результаті змін в ній.
Окружний адміністративний суд міста Києва, вирішуючи спір по суті позовних вимог, керується такими мотивами.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема чи вчинені вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про дорожній рух» підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів здійснюються в акредитованих закладах незалежно від форми власності та підпорядкування, які за результатами атестації отримали відповідний атестат. Підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв здійснюються спеціалістами, які відповідають визначеним кваліфікаційним вимогам центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я. Перелік вимог до закладів, кваліфікаційні вимоги до спеціалістів, які здійснюють таку підготовку, визначаються спільним актом Міністерства внутрішніх справ України, центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сферах освіти і науки, транспорту та охорони праці.
Міністерство внутрішніх справ України створює та веде реєстр закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та здійснює державний контроль за додержанням ними вимог законодавства у цій сфері. Основною формою державного контролю у сфері безпеки дорожнього руху за діяльністю закладів незалежно від форми власності і підпорядкування є державна акредитація закладу та атестація його викладачів, яка проводиться не рідше одного разу на п`ять років у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Наказом Міністерства внутрішніх справ від 23 грудня 2019 року №1084 затверджено Інструкцію про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів (далі по тексту - Інструкція №1084).
У відповідності до пункту 6 розділу Х Інструкції №1084 про зміни складу спеціалістів, матеріально-технічної бази закладу, що не впливає на виконання програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, заклад протягом десяти діб повідомляє ТСЦ МВС, у якому він зареєстрований, листом з наданням підтвердних документів, а ТСЦ МВС протягом трьох робочих днів своєю чергою інформує листом РСЦ МВС для прийняття акредитаційною комісією рішення про внесення змін.
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 лютого 2016 року №115 затверджено Положення про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі по тексту - Положення №115).
Згідно з пунктами 2-4 розділу I Положення №115 акредитаційна комісія є постійно діючим колегіальним органом, що створений регіональним сервісним центром МВС.
Така комісія створюється з метою проведення державної акредитації закладів (юридичних осіб (їх філій та інших відокремлених підрозділів) або фізичних осіб - підприємців), що проводитимуть підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.
У своїй діяльності акредитаційна комісія керується Конституцією, законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами МВС, а також цим Положенням.
До основних завдань акредитаційної комісії належить визначення: стану матеріально-технічної бази закладу; рівня організації та проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та професійного рівня спеціалістів; дотримання закладом вимог законодавства у сфері підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (пункт 1 розділу II Положення №115).
Відповідно до розділу ІІІ Положення №115, до повноважень акредитаційної комісії належить, зокрема, розгляд заяв і матеріалів про зміну матеріально-технічної бази закладу або складу його спеціалістів.
Згідно із розділом ІV Положення, основною формою роботи акредитаційної комісії є засідання, що проводяться за рішенням голови комісії не рідше ніж один раз на місяць. Розгляд заяв та матеріалів з питань державної акредитації закладів, зміни їх матеріально-технічної бази, а також тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію або його анулювання акредитаційна комісія здійснює протягом одного місяця з дня їх реєстрації.
Рішення акредитаційної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням та відображаються у протоколах відповідних засідань. Засідання акредитаційної комісії є повноважним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів. Результати голосування визначаються простою більшістю голосів присутніх членів.
Пунктом 8 розділу ІV Положення №115 передбачено, що результати засідання акредитаційної комісії оформляються протоколом, який підписують голова та секретар акредитаційної комісії. Рішення акредитаційної комісії затверджується наказом РСЦ МВС.
З аналізу зазначеного вбачається, що акредитаційна комісія за результатами розгляду заяви і матеріалів про зміну матеріально-технічної бази закладу, що не впливає на виконання програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, приймає одне з передбачених розділом ІІІ Положення №115 рішень, зокрема, про внесення змін до матеріально-технічної бази закладу або про відмову у внесенні таких змін. Таке рішення приймається відкритим поіменним голосуванням на відповідному засіданні акредитаційної комісії результати якого оформлюються протоколом, що підписується головою та секретарем акредитаційної комісії і затверджується наказом РСЦ МВС.
У той же час, пунктом 6 розділу Х Інструкції №1084 встановлений порядок звернення закладу підготовки водіїв із заявою про зміни матеріально-технічної бази закладу, що не впливає на виконання програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв, зокрема, така заява повинна бути подана до ТСЦ МВС, у якому він зареєстрований.
Як встановлено вище, ТОВ «Про Едюкейшн Груп» звернулось з відповідною заявою не до Територіального сервісного центру №8047 РСЦ ГСЦ МВС у м. Києві, у якому воно зареєстровано, а до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (РСЦ ГСЦ МВС в м. Києві), у зв`язку із чим, суд погоджується з доводами, викладеними у відзиві на позовну заяву, стосовно порушення позивачем порядку подання заяви про зміни матеріально-технічної бази закладу.
При цьому, суд відхиляє доводи позивача про те, що подання ним заяви до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) не є порушенням порядку її подання, оскільки Територіальний сервічний центр №8047 РСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) є структурним підрозділом Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС), у зв`язку із тим, що пунктом 6 розділу Х Інструкції №1084 встановлений чіткий порядок звернення із заявою про зміни матеріально-технічної бази закладу, який не передбачає можливості подання такої заяви до сервісного центру за вибором заявника.
Водночас, суд звертає увагу на те, що позовні вимоги ТОВ «Про Едюкейшн Груп» звернуті до Акредитаційної комісії, а не Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС).
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що до Акредитаційної комісії заява позивача про зміни матеріально-технічної бази закладу не передавалась, у зв`язку з порушенням порядку звернення, встановленого пунктом 6 розділу Х Інструкції №1084, а тому, як наслідок, Акредитаційною комісією не здійснювався розгляд заяви прозивача про зміни матеріально-технічної бази закладу та жодного рішення з цього приводу також не приймалось.
З огляду на викладене, суд не встановив підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «Про Едюкейшн Груп» про визнання протиправною бездіяльності Акредитаційної комісії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) щодо нерозгляду заяви TOB «Про Едюкейшн Груп» про внесення змін до матеріально-технічної бази від 17 лютого 2021 року.
У зв`язку із наведеним, суд також відмовляє у задоволенні вимоги позивача про зобов`язання Акредитаційної комісії розглянути заяву TOB «Про Едюкейшн Груп» про внесення змін до матеріально-технічної бази від 17 лютого 2021 року, оскільки вона є похідною вимогою від попередньої.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідач довів правомірність своїх дій з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ «Про Едюкейшн Груп» не підлягає задоволенню.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено розподіл судових витрат не здійснюється.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Про Едюкейшн Груп» повністю.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Про Едюкейшн Груп» (03127, м. Київ, вул. Васильківська, 53 А; ідентифікаційний код 40000472);
Акредитаційна комісія Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) (01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11; ідентифікаційний код 43611844).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2022 |
Оприлюднено | 25.08.2022 |
Номер документу | 105850073 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні