Рішення
від 22.08.2022 по справі 909/424/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.08.2022 м. Івано-ФранківськСправа № 909/424/22

Господарський суд Івано-Франківської у складі судді Малєєвої О. В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу

за позовом: Керівника Надвірнянської окружної прокуратури в інтересах держави

в особі Делятинської селищної ради

в особі Відділу освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Кастум"

про стягнення 169 277, 45 грн,

ухвалив таке рішення.

1. Суть спору.

Керівник Надвірнянської окружної прокуратури звернувся з позовом в інтересах держави в особі Делятинської селищної ради, в особі Відділу освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради до ТОВ "Кастум" про стягнення 169 277, 45 грн.

2. Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

2.1. Суд відповідно до приписів ст. 252 ГПК України ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами (ухвала про відкриття провадження від 22.06.2022).

Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило.

2.2. Відповідач отримав ухвалу про відкриття провадження у справі 30.06.2022 (повідомлення про вручення поштового відправлення № 7650102354729). Отже, відповідач належним чином повідомлений про розгляд даної справи.

2.3. Суд в ухвалі про відкриття провадження від 20.06.2022 встановив відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву та всіх документів, що підтверджують заперечення проти позову протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали. Відповідач у встановлений строк відзив не подав.

2.4. Відповідно до ч. 4 ст. 53 ГПК України, ч. 3 ст. 23 ЗУ Про прокуратуру суд встановив наявність підстав для здійснення прокурором представництва інтересів держави в суді.

Надвірнянська окружна прокуратура листом від 18.05.2022 № 09.55-62-799 ВИХ-22 повідомила Делятинську селищну раду про те, що в ході перевірки виявлено порушення під час укладення додаткових угод до договору від 12.01.2021 № 2, оскільки в порушення вимог п. 2 ч. 5, ст. 41 ЗУ ''Про публічні закупівлі'' збільшено ціну за кубічний метр газу на 122, 2% без належного обґрунтування та документального підтвердження.

Делятинська селищна рада листом від 25.05.2022 №329/02-55 повідомила керівника Надвірнянської окружної прокуратури, що в кошторисі видатків Відділу освіти, культури, молоді та спорту відсутні кошти для сплати судового збору. Просила вжити заходи щодо стягнення з ТОВ "Кастум" надмірно сплачених коштів за газ відповідно до договору від 12.01.2021 №2.

3. Зміст позовних вимог, заперечень на позов.

3.1. Позовна заява від16.06.2022 № 09-55-62-101 ВИХ-22 (вх. № 7829/22 від 17.06.2022).

Заявлені позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач неправомірно отримав грошові кошти за природній газ, оплачений Відділом освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради згідно з нікчемними додатковими угодами №2 від 21.01.2021, №3 від 22.01.2021, №4 від 25.01.2021, №5 від 25.01.2021, №6 від 26.01.2021, №7 від 26.01.2021, №8 від 28.01.2021 №9 від 28.01.2021, №10 від 29.01.2021 до договору постачання природного газу №2 від 12.01.2021. Вказані додаткові угоди вважає нікчемними відповідно до ч. 2 ст. 215 ЦК України, ст. 41 ЗУ Про публічні закупівлі, оскільки у період з 21.01.2021 до 29.01.2021 сторони збільшили ціну за одиницю природного газу в загальному на 122, 2% при відсутності доказів коливання цін такого товару на ринку.

3.2. Відповідач відзив на позов не надав, проти позову не заперечив.

А тому згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України, ч. 2 ст. 178 ГПК України суд вирішує спір за наявними матеріалами справи.

4. Обставини справи, оцінка доказів.

Дослідивши зібрані у справі докази, оцінивши їх відповідно до приписів ст. 86 ГПК України, суд встановив таке.

4.1. Замовник Відділ освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради культури на вебсайті "Prozorro" оголосив про проведення відкритих торгів: предмет закупівлі природний газ, кількість 90 000 куб.м, строк поставки до 31.12.2021; розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі 810 000 грн, (оголошення UA-2020-11-30-001119-b, кінцевий строк подання тендерних пропозицій -16.12.2020..

За результатами проведеної процедури закупівлі між ТОВ "Кастум" як постачальником та Відділом освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради як споживачем укладено договір постачання природного газу від 12.01.2021 № 2.

Умови договору такі.

Постачальник зобов`язується поставити (передати у власність) Споживачу у 2021 році природний газ (за кодом ДК 021:2015-09120000-6 - Газове паливо далі газ, товар), належної якості та кількості у порядку, передбаченому Договором, а Споживач зобов`язується прийняти і оплатити газ в розмірах, строки та порядку, визначених Договором (п.1.1.).

Плановий обсяг постачання газу 90 000 куб.м, в тому числі по місяцях: січень 9 000 куб.м, лютий 18 000 куб.м, березень 14 000 куб.м, квітень 5 000 куб.м, жовтень 6 000 куб.м, листопад 19 000 куб.м, грудень 19 000 куб.м. Дані обсяги є плановими та можуть бути змінені відповідно до законодавства. Строк поставки газу з 20.01.2021 до 31.12.2021 (п.1.2.).

Загальна сума договору становить 332 100 грн, у тому числі ПДВ 55 350 грн (п. 3.2.).

Ціна природного газу з 1 000 метрів кубічних становить 3 690 грн у тому числі ПДВ 615 грн (п. 3.3.).

Цей договір набирає чинності з 20.01.2021 до 31.12.2021, але в будь якому випадку до моменту остаточного виконання сторонами взятих за цим договором зобов`язань (п. 10.1.).

Усі зміни та доповнення до договору оформляються письмово додатковими угодами та набирають чинності і мають перевагу над раніше укладеними. У разі не підписання споживачем додаткової угоди постачальник зобов`язується не припиняти постачання природного газу згідно умов цього договору до врегулювання сторонами питань по суті (п.10.6.).

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч. 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі" (п. 10.8.).

Зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (п. 10.9.).

Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (п. 10.9.1.).

Продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (п.10.9.3.).

Замовник розглядатиме питання про першу зміну ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% у разі коливання ціни такого товару на ринку після укладення договору лише у випадках реального коливання цін на ринку, що має бути обґрунтовано постачальником шляхом надання 2 довідок (оригінал або нотаріально завірену копію) від компетентного органу про середньо ринкові ціни, одна з яких має підтверджувати середньо ринкову ціну товару станом на місяць аукціону, інша на дату подання пропозиції щодо зміни ціни. Замовник не розглядатиме питання щодо пропозиції необґрунтованого збільшення ціни за одиницю товару, якщо переможець виграв торги за рахунок необґрунтованого пониження цінової пропозиції за одиницю аукціону. Перерахунок ціни за газ здійснюється відповідно до % коливання +/- ціни на дату аукціону / підписання договору до ціни на дату поставки/розрахунковий період. Перерахунок ціни на природний газ не здійснюється для підняття ціни до середньо ринкової. Фактом коливання цін на ринку є розбіжність в абсолютних даних за цінами, що зафіксовані у відповідних довідках торгово-промислової палати, а також даних за результатами аукціону, торгів, першої редакції договору та ініціативи встановити нову ціну за листом однієї із сторін. Поряд з цим, абсолютні цінові показники за експертними висновками необхідно розуміти сторонами як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів, але право узгодження нової ціни залишається за сторонами (п. 10.10).

4.2. Сторони вносили зміни до договору згідно з додатковими угодами.

Додатковою угодою від 21.01.2021 № 1 внесено зміни в частині назви Споживача.

Інші умови вищевказаного договору залишаються незмінні і сторони підтверджують по ним свої зобов`язання (п. 3. додаткової угоди №1).

При укладенні наступних додаткових угод сторони враховували зміни ціни за одиницю товару внаслідок коливання на ринку природного газу та керувались п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України ''Про публічні закупівлі'', положенням Закону України ''Про ринок природного газу''.

У додаткових угодах сторони викладали п. 3.3 договору в новій редакції і змінювали ціну природного газу за 1 000 куб.м, а саме:

- додаткова угода №2 від 21.01.2021 - 4 058, 63 грн, у тому числі ПДВ 676, 44 грн (згідно з протокольним рішенням № 4 від 21.01.2021 підстава укладення - довідка Харківської торгово-промислової палати від 04.01.2021 № 1/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі TTF (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 04.12.2020 на рівні 7 682, 33 грн за 1 000 куб.м та станом на 04.01.2021 на рівні 10 045, 99 грн за 1 000 куб.м.);

додаткова угода №3 від 22.01.2021 - 4 058, 63 грн, у тому числі ПДВ 676, 44 грн

(згідно з протокольним рішенням № 5 від 22.01.2021 підставою укладення - цінова довідку Харківської торгово-промислової палати від 05.01.2021 № 11/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі GASPOOL (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 21.12.2020 на рівні 8 323, 66 грн за 1 000 куб.м та станом на 05.01.2021 на рівні 10 383, 30 грн за 1 000 куб.м.);

додаткова угода № 4 від 25.01.2021 - 4 091, 70 грн, у тому числі ПДВ 818, 34 грн

(згідно з протокольним рішенням №6 від 25.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 12.01.2021 № 37/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі CEGH (газорозподільний центр, який знаходиться в Австрії і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 07.01.2021 на рівні 9 030, 33 грн за 1 000 куб.м та станом на 09.01.2021 на рівні 9 874, 08 грн за 1 000 куб.м);

додаткова угода № 5 від 25.01.2021 - 5 400, 55 грн, у тому числі ПДВ 900, 09 грн

(згідно з протокольним рішенням №7 від 25.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 12.01.2021 № 38/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі NCG (газорозподільний центр, який знаходиться в Німечинні і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 08.01.2021 на рівні 9 971, 78 грн за 1 000 куб.м та станом на 11.01.2021 на рівні 10 331, 05 грн за 1 000 куб.м);

додаткова угода № 6 від 26.01.2021 - 5 940, 06 грн, у тому числі ПДВ 990, 01 грн.

(згідно з протокольним рішенням №8 від 26.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 12.01.2021 № 39/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі NNF (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 06.01.2021 на рівні 9 567, 67 грн за 1 000 куб.м та станом на 11.01.2021 на рівні 10 606, 88 грн за 1 000 куб.м);

додаткова угода № 7 від 26.01.2021 - 6 533, 47 грн, у тому числі ПДВ 1 088, 91 грн

(згідно з протокольним рішенням №9 від 26.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 12.01.2021 № 53/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі TTF (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 11.01.2021 на рівні 10 606, 88 грн за 1 000 куб.м та станом на 12.01.2021 на рівні 11 424, 42 грн за 1 000 куб.м);

додаткова угода № 8 від 28.01.2021 - 7 186, 16 грн, у тому числі ПДВ 1 197, 69 грн

(згідно з протокольним рішенням №10 від 28.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 14.01.2021 № 79/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі TTF (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 12.01.2021 на рівні 11 424, 42 грн за 1 000 куб.м та станом на 13.01.2021 на рівні 13 102, 73 грн за 1 000 куб.м);

додаткова угода № 9 від 28.01.2021 - 7 904, 05 грн, у тому числі ПДВ 1 317, 34 грн

(згідно з протокольним рішенням №11 від 28.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 22.01.2021 № 151/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі TTF (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 19.01.2021 на рівні 9 846, 19 грн за 1 000 куб.м та станом на 20.01.2021 на рівні 10 333, 77 грн за 1 000 куб.м);

додаткова угода № 10 від 29.01.2021 - 8 200 грн, у тому числі ПДВ 1 366, 67

(згідно з протокольним рішенням №12 від 28.01.2021 підстава укладення - цінова довідка Харківської торгово-промислової палати від 26.01.2021 № 189/21, яка видана на підставі опублікованої на офіційному сайті Товарної біржі ''Українська енергетична біржа'' інформації про приведення вартості природного газу на європейському хабі TTF (газорозподільний центр, який знаходиться в Нідерландах і є міжнародним майданчиком для торгівлі газом) до кордону України станом на 20.01.2021 на рівні 10 333, 77 грн за 1 000 куб.м та станом на 23.01.2021 на рівні 11 014, 14 грн за 1 000 куб.м).

У додаткових угодах № 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, зазначено, що такі набирають чинності з моменту підписання та є невід`ємною частиною договору від 12.01.2021 №2, відповідно до ч. 3 ст. 631 ЦК України поширюють свою дію на відносини, що склалися між сторонами з 12.01.2021.

При укладенні додаткової угоди №11 від 01.10.2021 сторони на підставі п. 5 ч. 4 ст. 41 Закону України ''Про публічні закупівлі'' домовились зменшити обсяг закупівлі та відповідно ціну договору на 5 132, 89 грн та визначили загальну суму договору - 316 967, 11 грн з ПДВ.

4.3. На виконання умов договору за період з січня до квітня 2021 р. постачальник передав споживачу газ в обсязі 40, 02437 тис. куб.м (рахунок-фактура №СФ-0001653 від 12.02.2021 - 6,74019 куб.м, акти приймання-передачі від 13.03.2021 № РН-0000360 -13,71777 куб.м, від 06.04.2021 № РН-000473 9, 97926 куб.м, від 11.05.2021 № РН-000598- 9,58715 куб.м).

4.4. Замовник оплатив постачальнику газ на загальну суму 316 967, 11 грн (платіжне доручення від 18.02.2021№15, від 18.02.2021 №17, від 18.02.2021 № 25, від 17.03.2021 № 31, від 17.03.2021 №40, від 17.03.2021 №53, від 07.04.2021 №40, від 07.04.2021 №54, від 04.04.2021 №103, від 13.05.2021 №61, від 13.05.2021 №81, від 13.05.2021 № 152).

5. Норми права та мотиви, якими суд керувався при ухваленні рішення.

5.1. Згідно з ч. 1 ст. 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 1, 2 ст. 712 ЦК України).

Як передбачено ст. 185 ГК України, до укладення господарських договорів на біржах, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних бірж, ярмарків та публічних торгів.

5.2. Договір на постачання природного газу укладений між сторонами за результатами процедури відкритих торгів на виконання вимог Закону України ''Про публічні закупівлі'' (надалі - Закон). Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Суд застосовує Закон України ''Про публічні закупівлі'' у редакції станом на момент укладення договору та додаткових до нього угод.

Як передбачено ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм ЦК України та ГК України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ч. 1 ст. 41 Закону).

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії (п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).

Суд вважає, що відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону та умов п.10.9.1, 10.10 договору відсутні докази коливання ціни товару на ринку, які могли б бути підставою для збільшення ціни товару згідно з додатковими угодами №2-10.

Підставою внесення змін до договору вказано коливання цін, яке відображене у відповідних цінових довідках Харківської торгово-промислової палати. Проте ці довідки не містять інформацію про коливання цін з часу укладення договору чи попереднього внесення змін до нього. Зокрема, договір укладено 12.01.2021, додаткова угода - 21.01.2021, довідка ТПП №1/21 від 04.01.2021 містить інформацію про коливання цін між датами 04.12.2020 та 04.01.2021. Тобто інформація про коливання цін з 12.01.2021 до 21.01.2021 відсутня. Додаткова угода №3 укладена 22.02.2021, довідка ТПП №11/21 від 05.01.2021 містить інформацію про коливання цін між датами 21.12.2020 та 05.01.2021. Інформація про коливання цін з 21.01.2021 до 22.01.2021 відсутня. Аналогічно у всіх інших вказаних додаткових угодах.

Як наслідок, згідно з додатковими угодами, які укладені з проміжком часу в 9 днів (з 21.01.2021 до 29.01.2021) збільшену ціну за одиницю товару з 3 690, 00 грн до 8 200, 00 грн, тобто на 122, 2%, при відсутності доказів коливання цін такого товару на ринку саме у цей період.

Крім того, порушено умови п. 10.10 договору щодо необхідності подання двох довідок компетентного органу про середньо ринкові ціни, одна з яких має підтверджувати середньо ринкову ціну товару станом на місяць аукціону, інша на дату подання пропозиції щодо зміни ціни.

Укладення додаткових угод до договору щодо зміни ціни на товар за відсутності підстав для цього, визначених Законом, спотворює результати торгів та нівелює економію, яку було отримано під час підписання договору. Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін (сторони) договору робить результат закупівлі невизначеним та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням принципів процедури закупівлі, визначених преамбулою та ст. 5 Закону.

Отже, відповідач, як постачальник природного газу за договором, укладеним за результатами процедури відкритих торгів, не довів наявність підстав для зміну ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у зв`язку з коливанням ціни такого товару на ринку.

Оскільки вищевказані додаткові угоди укладені з порушенням вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону відповідно до ч. 2 ст. 215 ЦК України вони є нікчемними з моменту вчинення.

5.3. Статтею 216 ЦК України передбачено, що недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Поширення на спірні правовідносини ст. 216 ЦК України виключає необхідність застосування ст. 1212 ЦК України.

Оскільки додаткові угоди є нікчемними, розрахунок за поставлений природний газ повинен здійснюватися за ціною, вказаною в основному договорі, а саме 3 690 грн за 1 тис. куб.м природного газу.

За період з січня 2021 по квітень 2021 постачальник поставив споживачу природний газ об`ємом 40,02437 тис.куб.м. Отже, вартість поставленого природного газу становить 147 689, 93 грн. Оскільки споживач здійснив оплату на суму 316 967, 11 грн, поверненню належить сума 169 277, 18 грн.

Суд висновує, що Відділ освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради безпідставно перерахував відповідачу за поставлений природний газ 169 277, 18 грн.

6. Висновки суду.

6.1. Враховуючи вищевикладене, позов належить задовольнити частково - стягнути з відповідача на користь позивача 169 277, 18 грн, у стягненні 0, 27 грн - відмовити.

7. Судові витрати.

7.1. Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. У даній справі судові витрати складаються тільки з судового збору.

7.2. Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 129 ГПК України, враховуючи часткове задоволення позову, судові витрати покладаються на відповідача пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись ст. 2, 86, 129, 233, 236-238, 241, 256 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кастум" (провулок Чорновола, 63, м. Львів, 79019, ідентифікаційний код 41087491) на користь Відділу освіти, культури, молоді та спорту Делятинської селищної ради (вул. Незалежності, 3, с. Заріччя, Надвірнянський район Івано-Франківська область, 78445, ідентифікаційний код 41950714) 169 277, 18 грн (сто шістдесят дев`ять тисяч двісті двадцять сім гривень вісімнадцять копійок). Відмовити в позові в частині стягнення 0, 27 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кастум" провулок Чорновола, 63, м. Львів, 79019, ідентифікаційний код 41087491) на користь Прокуратури Івано-Франківської області (рахунок UA668201720343120001000003924, Державна казначейська служба України, м. Київ, код банку отримувача -МФО 820172 ідентифікаційний код 03530483) 2 539, 16 (дві тисячі п`ятсот тридцять дев`ять гривень шістнадцять копійок) грн судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 23.08.2022.

Суддя О. В. Малєєва

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення22.08.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу105860723
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —909/424/22

Рішення від 22.08.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 21.06.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні