Рішення
від 03.08.2022 по справі 911/975/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"04" серпня 2022 р. Справа № 911/975/19

За позовом керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області, 08700, Київська область, місто Обухів, вулиця В.Чаплінського, будинок 7

в інтересах держави в особі: Північного офісу Держаудитслужби, 04053, місто Київ, Шевченківський район, вулиця Січових Стрільців, будинок18

до 1. Комунального некомерційного підприємства Української міської ради "Центр первинної медико-санітарної допомоги", 08720, Київська область, Обухівський район, місто Українка, вулиця Київська, будинок 1

2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж", 04080, місто Київ, Подільський район, вулиця Олексія Терьохіна, будинок 8, офіс 21

про визнання недійсним рішення про визначення переможця відкритих торгів оформленого протоколом засідання тендерного комітету №6 від 16.01.2019 та визнання недійсним договору підряду №2019/02/06 від 04.02.2019

суддя Н.Г. Шевчук

секретар судового засідання М.Г. Байдрелова

за участю представників сторін:

від прокуратури: Яворський С.С. (посв. № 065768 від 03.11.2021);

від позивача: Омельченко Б. Л. (посв. АБ № 020487 від 08.11.2021, дов. № 262616-18/2420-2022 від 09.06.2022);

від відповідача 1: Форманчук О.В. (довідка № 3 від 19.01.2022, дов. № 1 від 19.01.2022);

від відповідача 2: не з`явився.

Суть спору: Перший заступник керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області (замінено на керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області) в інтересах держави в особі Північного офісу Держаудитслужби звернувся до господарського суду з позовом до Комунального некомерційного підприємства Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (у процесі розгляду справи змінено найменування на Комунальне некомерційне підприємство Української міської ради "Центр первинної медико-санітарної допомоги") та Товариства з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж", у якому просить:

- визнати недійсним рішення тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" про визнання переможцем процедури закупівлі робіт "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи), оформлене протоколом засідання тендерного комітету № 6 від 16.01.2019;

- визнати недійним договір підряду № 2019/02/06 від 04.02.2019 про "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, укладений між Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж", припинивши зобов`язання на майбутнє.

В обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор зазначає, що внаслідок порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі" укладено спірний договір, виконання умов якого призведе до нераціонального та неефективного використання державних коштів, створює незаконну практику проведення процедур закупівель та виконання будівельних робіт в обхід названого Закону та порушує принципи добросовісної конкуренції.

Обставини щодо бездіяльності Північного офісу Держаудитслужби і Бориспільської районної ради та наявність підстав для представництва прокурором інтересів держави в суді по даній справі встановлені Північним апеляційним господарським судом (постанова у справі №911/975/19 від 16.11.2021).

Комунальне некомерційне підприємство Української міської ради "Центр первинної медико-санітарної допомоги" (далі Комунальне підприємство, Відповідач-1) свої заперечення проти позову обґрунтовує тим, що відповідно до пункту 1 розділу 5 тендерної документації єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, а Товариство з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж" (далі ТОВ "МБК "Будмонтаж", Відповідач-2) надало найменшу цінову пропозицію; що на момент подачі тендерної пропозиції Відповідач-1 не зобов`язаний був подавати договір субпідряду на виконання монтажних робіт по встановленню пожежної сигналізації, оскільки повідомив, що не планує залучення субпідрядних організацій до виконання робіт в обсязі більше 20% від вартості договору закупівлі; що Відповідач-2 зареєстрований 04.10.2018 і не міг отримати за такий короткий термін акти виконаних робіт та відгуки контрагентів в підтвердження виконання будівельних робіт по аналогічних договорах, а законодавство не передбачає, що контрагентами по аналогічних договорах повинні бути саме бюджетні організації; що довідка з банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами була надана на момент укладення договору; що на момент подачі цього відзиву договір виконаний у повному обсязі, та Відповідачем 1 зареєстровано право власності на об`єкт.

ТОВ "МБК "Будмонтаж" відзив на позов по суті спору не надав.

В судовому засіданні 04.08.2022 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані документи (копії в матеріалах справи, оригінали надані для огляду у судовому засіданні), з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В :

Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (далі Замовник) 20.12.2018 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено оголошення UA-2018-12-20-003638-а про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул.Шевченка, в с. Трипілля, Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 45300000-0-Будівельно-монтажні роботи). Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі визначена у 8 429 785,33 грн. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 04.01.2019 о 19-00. Дата та час розкриття тендерних пропозицій: 09.01.2019 о 14:36, після завершення електронного аукціону. Дата та час проведення електронного аукціону: 09.01.2019 о 13:57.

Рішенням тендерного комітету Замовника від 20.12.2018 затверджено тендерну документацію закупівлі та оприлюднено її в електронній системі закупівель.

Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у процедурі закупівлі від 19.01.2019 подано пропозиції від 5 учасників, а саме: ТОВ "САНРАЙЗ БІЛДІНГ ГРУП" з остаточною пропозицією у сумі 8 428 904,40 грн, ТОВ "АРКАДА БУД ХОЛДИНГ" з остаточною пропозицією у сумі 8 429 193,91 грн, ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14" з остаточною пропозицією у сумі 7 400 000,00 грн, ТОВ "ІК СХІДГАЗБУД" з остаточною пропозицією у сумі 7 290 000,00 грн, ТОВ "Монтажно-Будівельна Компанія "БУДМОНТАЖ" з остаточною пропозицією у сумі 7 300 000,00 грн.

Відповідно до протоколу розкриття, оприлюдненому на офіційному сайті https://www.dzo.com.ua/tenders/3260328, пропозиції ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14", ТОВ "САНРАЙЗ БІЛДІНГ ГРУП" та ТОВ "АРКАДА БУД ХОЛДИНГ" не розглядалися.

Протоколом засідання тендерного комітету Замовника № 3 від 11.01.2019 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ "ІК СХІДГАЗБУД" у зв`язку з відсутністю розрахунків вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення, та різна назва учасника в документах (ТОВ "Інвестиційна компанія СХІДГАЗБУД" та ТОВ "Інноваційна компанія СХІДГАЗБУД"), однак документального підтвердження щодо факту сформування одного підприємства на основі іншого не надано.

Згідно протоколу засідання тендерного комітету Замовника № 6 від 16.01.2019 переможцем торгів визнано ТОВ "Монтажно-Будівельна Компанія "БУДМОНТАЖ", яке є наступним учасником з найбільш вигідною ціновою пропозицією, зміст документів відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації Замовника, вирішено прийняти його пропозицію з запропонованою ціною 7 300 000,00 грн та розміщено повідомлення про намір укласти з ним договір.

За результатами проведення відкритих торгів 04.02.2019 Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" (Замовник) та ТОВ "Монтажно-Будівельна Компанія "БУДМОНТАЖ" (Генпідрядник) укладений договір підряду № 2019/02/06, відповідно до якого Замовник доручає, а Генпідрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов Договору виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва об`єкту: "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка, в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 45300000-0-Будівельно-монтажні роботи).

Зазначений договір виконаний сторонами.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 22.07.2020 індексний номер 217321608 громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами загальною площею 306 кв.м (А - Амбулаторія первинної медичної допомоги; № 1 вигрібна яма) за адресою: Київська обл., Обухівський р-н, с. Трипілля, вул. Шевченка, буд. 41б, розташований на земельній ділянці кадастровий номер 3223188000:01:025:0008, зареєстрований 14.07.2020 на праві комунальної за Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги".

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначає Закон України "Про публічні закупівлі", метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

За визначенням частини першої цього Закону (тут і далі в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин):

- найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону (пункт 12); - переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (пункт 15);

- предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом (пункт 18);

- роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (пункт 22);

- тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі) (пункт 28);

- тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав (пункт 29).

Статтею 3 цього Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Статтею 16 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Згідно статті 20 цього Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.

Нормою частини третьої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Відповідно до статті 28 Закону (Розгляд та оцінка тендерних пропозицій) оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

Критеріями оцінки є:

у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна;

у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів.

До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

У разі якщо крім ціни установлені інші критерії оцінки до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично, відповідно до методики оцінки, установленої замовником в тендерній документації, визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

Під час проведення електронного аукціону в електронній системі відображаються значення ціни пропозиції учасника та приведеної ціни.

У разі якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції крім ціни застосовуються й інші критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу.

Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.

У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п`ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.

Якщо за результатами розгляду тендерних пропозицій до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж двох учасників, процедура закупівлі відміняється.

Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.

За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Статтею 30 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Згідно статті 32 цього Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів.

Прокурор стверджує, що пропозиція ТОВ "МБК "Будмонтаж" мала бути відхилена як така, що не відповідає тендерній документації, оскільки ТОВ "МБК "Будмонтаж" не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим Законом та вимогами тендерної документації, так як до тендерної пропозиції ним не була надана ліцензія (або документальне підтвердження наявності ліцензії) на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, і у Відповідача-2 такої ліцензії немає, не долучено відомості про укладення договору з будь-якою організацією, що має ліцензію на виконання таких робіт; не надано документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (не долучено актів приймання виконаних будівельних робіт в підтвердження виконання договорів, і ці договори укладені не на виконання робіт за бюджетні кошти, а ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції отримана Відповідачем-2 лише 28.11.2018, тобто після укладення 19.11.2018 договору підряду з ТОВ "Техпожстандарт", що викликає сумніви у реальному виконанні даного договору, відсутній відгук від підприємств про стан виконання аналогічних договорів.

А тому вважає, що зазначене є підставою для визнання недійсними рішення тендерного комітету, оформленого протоколом №6 від 16.01.2019, про визнання переможцем процедури закупівлі робіт ТОВ "МБК "Будмонтаж" та укладеного з ним на підставі цього рішення договору підряду №2019/02/06 від 04.02.2019 як такого, що суперечить вимогам закону.

Згідно Висновку про результати моніторингу закупівлі від 21.05.2019 №122, проведеного Північним офісом Держаудитслужби по закупівлі Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" робіт "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка, в с. Трипілля, Обухівського р-ну Київської області", код ДК 021:2015. 45300000-0-Будівельно-монтажні роботи, очікуваною вартістю 8 429 785,33грвень, за результатами аналізу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця (ТОВ "МБК "Будмонтаж") умовам тендерної документації (ТД), а саме:

1.Відсутні довідки: про наявність в учасника складських та адміністративних (офісних) приміщень із зазначенням їх площі та адреси; про наявність в учасника будівельних машин та механізмів (власних, залучених та таких, послугами яких учасник має можливість (право) користуватися; про наявність обладнання та механізованих інструментів порушено пп.1.1, 1.2, 1.3 п.1 Додатку 2 ТД відповідно.

2.Довідка від 02.01.2019 № 1/01/19, що містить інформацію про наявність виконання ТОВ "МБК "Будмонтаж" аналогічних договорів, не відповідає встановленій формі, чим порушено пп.3.1 Додатку 2 ТД.

3.Відсутній відгук від замовника щодо виконання договору будівельного підряду, чим порушено пп.3.4 Додатку 2 ТД.

4.Строк дії довідки з обслуговуючого банку від 08.11.2018 №181108ІГ13512724 перевищує строк 15-ти днів з моменту її видачі в банківській установі. Крім того, відсутня довідка з банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, чим порушено вимоги пп. 4.8 п.4 Додатку 2 ТД.

У Висновку також зазначено, що у пропозиції Переможця надано лист від 02.01.2019 № 10/01/19 перелік документів, який містить відбиток печатки ТОВ "ІК "МІРАЙКОМ" та не містить відбитка печатки ТОВ "Тонтажно-Будівельна компанія "БУДМОНТАЖ".

З цього Північний офіс Держаудитслужби резюмує, що Замовник в порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "МБК "Будмонтаж" як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.

Судом встановлено, що відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 тендерної документації на закупівлю робіт "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка, в с. Трипілля, Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 45300000-0-Будівельно-монтажні роботи) (далі ТД) при визначенні кваліфікаційних критеріїв у тендерній документації замовник керується переліком кваліфікаційних критеріїв, зазначених у статті 16 Закону. Учасник зобов`язаний надати інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником за переліком, наведеним в Додатку 2.

Додатком 2 до ТД визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:

- довідку, складену у довільній формі, про наявність в учасника складських та адміністративних (офісних) приміщень із зазначенням їх площі та адреси. Для документального підтвердження складських та адміністративних (офісних) приміщень, які не є власними та зазначені учасником в довідці відповідно до вимог п.1.1, учасник надає відповідний діючий договір оренди (підпункт 1.1 пункту 1);

- довідку про наявність в учасника будівельних машин та механізмів (власних, залучених та таких, послугами яких учасник має можливість (право) користуватися, яка має містити інформацію про найменування будівельних машин та механізмів, кількість одиниць, зазначення приналежності (власна, орендується, лізинг, надання послуг, тощо), якщо будівельні машини та механізми не є власними, зазначається найменування організації та код за ЄДРПОУ,Є з якою укладений відповідний договір та його реквізити (номер та дата) (підпункт 1.2 пункту 1);

- довідку про наявність обладнання та механізованих інструментів (за формою), де зазначається назва та тип обладнання/механізованих інструментів, термін експлуатації (років), наявна кількість робочих одиниць, власне, орендується, тощо (підпункт 1.3 пункту 1).

Згідно підпункту 1.4 пункту 1 Додатку 2 документальне підтвердження інформації, зазначеної в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази: - у випадку, якщо для виконання робіт буде використовуватись власне обладнання, будівельні машини, техніка і механізми, учасник подає, згідно інформації, яка міститься у довідці, документи, що підтверджують право власності (технічний паспорт, або свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, або договір купівлі-продажу, або інший документ, що підтверджує право власності (сканований оригінал або копія), - у випадку, якщо для виконання робіт буде використовуватись не власне обладнання, будівельні машини, техніка і механізми, учасник подає, згідно інформації, яка міститься у довідці, договір оренди, або інший документ, що підтверджує право користування (сканований оригінал або копія).

Про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (підпункти 3.1 3.4 пункту 3 Додатку 2) учасник повинен надати:

- довідку, що містить інформацію про наявність виконання учасником аналогічного договору будівельного підряду протягом 2015 2018 років із зазначенням предмету договору, контрагента, реквізитів договору (дата укладання, номер) (за формою, де вказується предмет договору/вид робіт, замовник, його поштова адреса, № телефону, реквізити договору, вид та обсяг виконаних робіт у договірних цінах, тис.грн, термін виконання робіт, початок, закінчення);

- копію сторінок з договору будівельного підряду, що наведений в довідці, (п. 3.1), які містять найменування контрагента, предмет договору, розділ договору з інформацією про підписання договору (підписи сторін);

- акт(и) приймання виконаних будівельних робіт до даного договору, який містить інформацію про виконання кожного з виду робіт, що наведені в довідці (п. 3.1);

- відгук від замовника (замовника або генпідрядника,у випадку якщо учасник виконував аналогічний договір як субпідрядна організація) щодо виконання договору будівельного підряду, зазначеного в довідці, наданій відповідно до п. 3.1 (відгук повинен містити інформацію про реквізити договору, якість виконаних робіт, дотримання діючих будівельних норм та правил, дотримання строків виконання робіт).

Судом встановлено, що докази надання ТОВ "МБК "Будмонтаж" довідок про наявність в учасника складських та адміністративних (офісних) приміщень із зазначенням їх площі та адреси; про наявність в учасника будівельних машин та механізмів (власних, залучених та таких, послугами яких учасник має можливість (право) користуватися; про наявність обладнання та механізованих інструментів відсутні, що є порушенням підпунктів 1.1, 1.2, 1.3 пункту 1 Додатку 2 ТД.

Надані Відповідачем-2 довідка № 12/Ї01/19 від 02.01.2019 про наявність у нього технічних паспортів, сертифікатів або документів про відповідність на все обладнання, інструмент та матеріали, які будуть використовуватися під час проведення робіт, а також лист ДП "УкрНДНЦ" №5-19/05-09-5679 від 19.09.2014, адресований ПАТ "Солді і Ко" вимогам ТД не відповідають.

У наданій Відповідачем-2 довідці від 02.01.2019 № 1/01/19, що містить інформацію про наявність виконання ТОВ "МБК "Будмонтаж" аналогічних договорів, вказані договір № 19-12/18 від 19.12.2018, замовник ПрАТ "Харчопродпакування", роботи з зовнішнього оздоблення фасадів, обсяг виконаних робіт у договірних цінах 865,44237 тис.грн., термін виконання 70 календарних днів та договір № 19/11-2018 від 19.11.2018, замовник ТОВ "ТЕХПОЖСТАНДАРТ", роботи з зовнішнього оздоблення фасадів, внутрішнього оздоблення стін, стелі, полу, з улаштування інженерних комунікацій, обсяг виконаних робіт 5593,48084 тис.грн, термін виконання робіт 150 календарних днів.

Однак ця довідка не відповідає встановленій формі, чим порушено підпункт 3.1 пункту 3 Додатку 2 ТД (не вказані номери телефонів замовників, не вказані види робіт, не вказані початок і закінчення робіт (рік, місяць).

ТОВ "МБК "Будмонтаж" надані зазначені договори підряду.

Проте, відсутні докази надання Відповідачем-2 передбачених підпунктами 3.3, 3.4 актів приймання виконаних будівельних робіт до наданих договорів та відгуки від замовників щодо виконання договору будівельного підряду.

Зазначене свідчить про порушення вимог підпунктів 3.1, 3.3, 3.4 пункту 3 Додатку 2 ТД.

ТОВ "МБК "Будмонтаж" створене 04.10.2018, що підтверджується випискою з ЄДРПОУ та протоколом № 1 загальних зборів засновників.

Ліцензія на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів видана ТОВ "МБК "Будмонтаж" Державною архітектурно-будівельною інспекцією 06.12.2018 реєстраційний запис 2013056856 (наказ №72-Л від 28.11.2018), початок дії ліцензії з 28.11.2018.

Тобто, на момент укладання договору №19/11-2018 від 19.11.2018 з ТОВ "ТЕХПОЖСТАНДАРТ" ще не мав відповідної ліцензії, що ставить під сумнів виконання вказаного договору, про що зазначає прокурор у позовній заяві.

Зазначені обставини свідчать про те, що ТОВ "МБК "Будмонтаж" не виконані вимоги пункту 3 Додатку 2 ТД.

При цьому суд не погоджується з позицією прокурора, що доказом документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору має бути договір на виконання будівельних робіт саме за бюджетні кошти, оскільки закон вимагає надання доказів виконання аналогічних договорів по предмету договору та виду робіт, а не по джерелу фінансування.

Суд також відхиляє доводи Відповідача-1 щодо того, що ТОВ "МБК "Будмонтаж" утворене лише 04.10.2018 і не мало достатньо часу для надання актів прийняття виконаних будівельних робіт по вказаних аналогічних договорах та відгуків замовників, оскільки сам по собі договір будівельного підряду за відсутності підписаних сторонами актів виконаних робіт є лише доказом укладання договору, а не доказом виконання вказаних у договорі будівельних робіт, а надання таких документів є обов`язковим (згідно Закону і ТД) доказом підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.

Підпунктом 4.8 пункту 4 Додатку 2 ТД вимагається надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючого банку з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в такій банківській установі із зазначенням його номеру та довідки з банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, строком дії не більше 15-ти днів з моменту видачі в банківській установі.

ТОВ "МБК "Будмонтаж" подало тендерну пропозицію 04.01.2019 о 18:32.

Надана Відповідачем-2 у складі тендерної пропозиції довідка з АТ КБ "Приватбанк" від 08.11.2018 №181108SU13512724 про наявність у нього відкритого рахунку видана обслуговуючим банком більше ніж за 15 днів до подачі тендерної пропозиції, що є порушенням вимоги підпункту 4.8 пункту 4 Додатку 2 ТД.

Доводи 1 про те, що Відповідачем-2 Довідки з банку про стан позичкової заборгованості від 30.01.2019 і про відкриття рахунку від 30.01.2019, про надання яких зазначає Відповідач-1 у відзиві на позов, були надані при укладанні договору підряду.

Наданий у складі тендерної пропозиції лист від 02.01.2019 № 10/01/19 про перелік документів, який виконаний на бланку ТОВ "Монтажно-Будівельна компанія "Будмонтаж" за підписом його директора, містить відбиток печатки ТОВ "ІК "МІРАЙКОМ" та не містить відбитка печатки ТОВ "Монтажно-Будівельна компанія "БУДМОНТАЖ".

Судом також встановлено, що у складі тендерної пропозиції були надані довідки від 02.01.2019 № 4/01/19 (інформація про залучення субпідрядних організацій), № 05-03/01/19 (гарантійний лист), № 6/01/19 (про надання повноважень на укладання договору підряду), №8/01/19 (про наявність ліцензії), № 9/01/19 (про згоду на доступ …), виконані на бланку Будівельно-монтажної компанії "Будмонтаж" із зазначенням цього ж ТОВ у тексті цих довідок і гарантійного листа та в зазначення посадової особи директора, підпис якого скріплений печаткою ТОВ "МБК "Будмонтаж"; лист № 11-03/01/19 від 02.01.2019 (підтвердження згоди з проектом договору) на бланку Будівельно-монтажної компанії "Будмонтаж".

Щодо твердження прокурора про невідповідність ТОВ "МБК "Будмонтаж" кваліфікаційним критеріям, установленим Законом та вимогами тендерної документації, так як до тендерної пропозиції ним не була надана ліцензія (або документальне підтвердження наявності ліцензії) на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, і у Відповідача-2 такої ліцензії немає, не долучено відомості про укладення договору з будь-якою організацією, що має ліцензію на виконання таких робіт.

За вимогами ТД допускається залучення учасником до виконання робіт субпідрядника в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору із зазначенням інформації про нього (субпідрядника) за запропонованою формою у тендерній пропозиції.

Докази того, що вартість надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення перевищують 20 відсотків вартості договору відсутні, а ТД не передбачає надання інформації про субпідрядника у випадку виконання субпідрядних робіт в обсязі менше 20 відсотків чи надання інформації про субпідрядника, яким будуть виконуватись такі роботи (менше 20 відсотків від вартості договору), виконання яких ліцензії..

За результатами дослідження та оцінки доказів в їх сукупності суд дійшов висновку про пропозиція ТОВ "МБК "Будмонтаж" мала бути відхилена як така, що не відповідає тендерній документації, ТОВ "МБК "Будмонтаж" не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим Законом та вимогами тендерної документації, а тому рішення тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" про визнання переможцем процедури закупівлі робіт "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи), оформлене протоколом засідання тендерного комітету № 6 від 16.01.2019, слід визнати недійсним.

З приводу вказаної позовної вимоги прокурора в інтересах позивачів суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Статтею 203 цього Кодексу (частина перша) передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.

Отже, договір про закупівлю є похідним від результатів проведення процедури закупівлі, оформлених рішенням уповноваженої особи (замовником).

За таких обставин договір підряду № 2019/02/06 від 04.02.2019 про "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, укладений між Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж" підлягає визнанню недійним, оскільки він укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням Закону України "Про публічні закупівлі".

Згідно частини першої статті 216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Відповідно до статті 236 цього Кодексу нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення. Якщо за недійсним правочином права та обов`язки передбачалися лише на майбутнє, можливість настання їх у майбутньому припиняється.

Як встановлено судом, договір підряду № 2019/02/06 від 04.02.2019 сторонами виконаний.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви (сплачено 3842,00 грн) та апеляційної скарги (сплачено 1921,00 грн) покладаються на відповідачів.

Керуючись статтями 129, 236-240 Господарського процесуального кодексу України суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним рішення тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" про визнання переможцем процедури закупівлі робіт "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи), оформлене протоколом засідання тендерного комітету № 6 від 16.01.2019.

3. Визнати недійним договір підряду № 2019/02/06 від 04.02.2019 про "Будівництво амбулаторії первинної медичної допомоги по вул. Шевченка в с. Трипілля Обухівського району Київської області" відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, укладений між Комунальним некомерційним підприємством Обухівської районної ради "Обухівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж", припинивши зобов`язання на майбутнє.

4. Стягнути з Комунального некомерційного підприємства Української міської ради "Центр первинної медико-санітарної допомоги" (08720, Київська область, Обухівський район, місто Українка, вулиця Київська, будинок 1, код ЄДРПОУ 37910005) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2, код ЄДРПОУ 02909996, банк одержувача Держказначейська служба України, код банку 820172, рахунок 35216008015641) судовий збір у сумі 2 881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Монтажно-будівельна компанія "Будмонтаж" (04080, місто Київ, Подільський район, вулиця Олексія Терьохіна, будинок 8, офіс 21, код ЄДРПОУ 42519505) на користь Київської обласної прокуратури (01601, місто Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2, код ЄДРПОУ 02909996, банк одержувача Держказначейська служба України, код банку 820172, рахунок 35216008015641) судовий збір у сумі 2 881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп.

6. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Дане рішення набирає законної сили відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 256-257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Н.Г. Шевчук

Повне рішення складено та підписано: 22.08.2022

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення03.08.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу105860993
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —911/975/19

Рішення від 03.08.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 06.07.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 08.06.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 04.05.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 10.02.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 10.02.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 20.01.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 20.12.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Постанова від 16.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ткаченко Б.О.

Ухвала від 19.10.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ткаченко Б.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні