Рішення
від 16.08.2022 по справі 914/229/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.08.2022 Справа № 914/229/22

місто Львів

Господарський суд Львівської області у складі судді Тараса РИМА,

за участю секретаря судового засідання Лілії БЕРНАЦЬКОЇ,

представників сторін:

позивача:Ярина ЗАЯЦЬ,відповідача:Наталія СЛОБОДЯН,розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Львівської міської ради (далі Рада, Позивач),до відповідача:Обслуговуючого кооперативу "Гаражно-будівельний кооператив № 15 м. Львова" (далі Кооператив, Відповідач),про:стягнення 1'889'572,71 гривень.I.Процедури.

1.На розгляд Господарського суду Львівської області надійшов позов Ради до Кооперативу про стягнення 1'889'572,71 гривень.

2.Ухвалою від 31.01.2022 суд залишив позов без руху.

3.Ухвалою від 08.02.2022 суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 02.03.2022.

4.Рух справи відображено у попередніх ухвалах суду.

5.Суд створив усі можливості учасникам справи для висловлення своїх доводів і заперечень, повідомлення усіх відомих їх обставин та подання усіх можливих доказів, вирішив усі подані клопотання, а також виконав решта завдань підготовчого провадження. Зазначене стало підставою для того, що суд ухвалою від 22.06.2022 закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 13.07.2022. У зв`язку з бажанням сторін мирно врегулювати спір, суд відклав засідання на 17.08.2022.

6.В судовому засіданні 17.08.2022 суд ухвалив рішення у справі, проголосивши його вступну та резолютивну частини.

II.Аргументи сторін.

Позиція Позивача.

7.Кооператив, звернувшись до Ради з проханням надати в оренду земельні ділянки для обслуговування гаражів та під`їзду до них та розробивши проект землеустрою щодо їх відведення, відмовився укладати договори оренди. Таким чином, Відповідач користується земельними ділянками загальною площею 6,8018 га без жодної правової підстави.

8.Відповідач не має права постійного користування спірними земельними ділянками. Отже, Кооператив за рахунок Ради (як власника землі) зберіг у себе кошти, які повинен був заплатити за користування земельними ділянками.

9.Спірні земельні ділянки є сформованими з моменту присвоєння їм кадастрового номера та реєстрації у Державному земельному кадастрі.

10.Предметом позову є стягнення 1'889'572,71 грн безпідставно збережених коштів, які не були сплачені за фактичне користування земельними ділянками у період з 01.11.2018 по 01.11.2021.

11.Підставою позову є фактичне користування Кооперативом земельними ділянками (кадастровий номер 4610136800:08:001:0101, 4610136800:08:004:0040 та 4610136800:08:001:0102) без достатньої правової підстави за рахунок власника цих земельних ділянок у період з 01.11.2018 по 01.11.2021. Правовою підставою позову є приписи статей 1212-1214 Цивільного кодексу України.

12.Позивач зазначив у позові, що попередній (орієнтовний) розрахунок судових витрат складається з 28'343,59 грн витрат на оплату судового збору.

Заперечення Відповідача.

13.Впродовж розгляду справи Відповідач заперечував позовні вимоги з таких підстав:

13.1.Позивач не довів, що спірні земельні ділянки є об`єктами цивільних прав у розумінні статті 79-1 Земельного кодексу України. Зокрема, у матеріалах справи відсутні докази державної реєстрації прав на спірні земельні ділянки, земельна ділянка площею 3,36 га не виділена, їй не присвоєний кадастровий номер, не проведена нормативно-грошова оцінка.

13.2.Рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради народних депутатів № 63 від 21.02.1985 земельну ділянку площею 3,36 га по вулиці Максимовича, 11, було передано Кооперативу у безстрокове безоплатне користування. Право постійного користування цією земельною ділянкою не припинено. Кооператив функціонує з 1987 року і дотепер. Отже, Кооператив є постійним користувачем земельних ділянок та користується ними на достатній правовій підставі.

13.3.Кооператив користується 3,36 га землі у межах 3 земельних ділянок (кадастровий номер 4610136800:08:001:0101, 4610136800:08:004:0040 та 4610136800:08:001:0102). Яка конкретно частина площі землі розміром 3,36 га знаходиться у межах площі кожної з трьох земельних ділянок неможливо встановити.

13.4.По вулиці Максимовича, 11 у місті Львові знаходяться гаражі не лише Кооперативу, але й інших гаражних кооперативів, які не зареєстровані як юридичні особи. Зокрема. Загальна кількість гаражів становить 1250 штук, в той час як Кооперативу належить 812 гаражів.

13.5.Позивач просить стягнути з Відповідача безпідставно збережені кошти за період з 01.11.2018 по 01.11.2021. При цьому звернувся з позовом 26.01.2022, чим вийшов за межі позовної давності.

14.Водночас 15.08.2022 Відповідач подав до суду заяву про розстрочення виконання рішення суду, у якій визнав позовні вимоги в повному обсязі. У судовому засіданні 17.08.2022 Відповідач усно підтвердив визнання позову.

III.МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА.

Загальні засади виникнення кондикційних зобов`язань у цивільному праві України.

15.Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

16.Плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

17.Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин). Отже, законодавець розмежовує поняття "земельний податок" та "орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності" в залежності від правових підстав передання прав землекористування такими ділянками.

18.Відповідно до статей 122, 123, 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

19.Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату. Орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною 1 статті 21 Закону України "Про оренду землі".

20.Відповідно до частини 2 статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.

21.Статтею 1212 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Приписи глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідків події.

22.Отже, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 Цивільного кодексу України.

23.Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права. Проте з огляду на приписи частини 2 статті 120 Земельного кодексу України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 Цивільного кодексу України.

24.Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17 та від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20.

Обставини, що підлягають установленню.

25.Зважаючи на аргументи сторін, а також практику вирішення подібних спорів Верховним Судом, для вирішення спору суду необхідно встановити такі обставини справи:

25.1.Формування земельної ділянки.

25.2.Фактичне, без правових підстав користування Кооперативом земельними ділянками.

25.3.Правильність нарахування.

Формування земельної ділянки.

26.Згідно із частиною 1 статті 79 Земельного кодексу України земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

27.Відповідно до частин 1, 3, 4, 9 статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

28.Призначення наведеної вище норми закону полягає у визначенні моменту виникнення земельної ділянки як об`єкта права цивільного, тобто такого, що характеризується оборотоздатністю, може бути предметом правочинів та щодо якого можуть виникати права та обов`язки в учасників цивільних відносин. Потрібно зазначити, що ця норма є загальною та не враховує деяких винятків, які містяться в інших нормах закону.

29.Зокрема, право власності територіальної громади виникає та існує з огляду на імперативні приписи закону (окрім випадків набуття прав за правочинами), відтак його державна реєстрація (підтвердження, визнання) характеризується суттєвими особливостями.

30.Так, частини 1 та 2 статті 83 Земельного кодексу України визначають, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

31.Саме тому згідно з приписами частин 1 та 2 статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у … користування (оренду) можуть прийматися за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав. Під час проведення державної реєстрації права користування (оренда) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування.

32.Потрібно також нагадати, що державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (пункт 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

33.Поряд з цим, земельна ділянка може стати предметом різного роду договорів лише у випадку її сформування, тобто визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

34.Відповідно до статті 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" державною земельної ? ? Державного земельного кадастру земельної .

35.Зважаючи на викладене, державна реєстрація права власності територіальної громади на належну їй земельну ділянку проводиться після її сформування та одночасно з державною реєстрацією права власності покупця чи права користування орендаря.

36.Верховний Суд дотримується правової позиції, яка викладена у постанові від 05.08.2022 у справі № 922/2060/20:

"За загальним правилом, правом власності на земельну ділянку, розташовану в межах відповідного населеного пункту, орган місцевого самоврядування наділений в силу закону, зокрема з уведенням 01.01.2002 у дію нового Земельного кодексу України. При цьому відсутність державної реєстрації речового права на земельну ділянку після 01.01.2013 не впливає на наявність права комунальної власності на відповідну земельну ділянку.

Крім цього, нездійснення державної реєстрації речового права на сформовану земельну ділянку за органом місцевого самоврядування у відповідності до положень статті 79-1 Земельного кодексу України не є підставою для звільнення набувача права власності на будівлю або споруду від обов`язку сплачувати за фактичне користування земельною ділянкою комунальної власності, на якій розташований такий об`єкт нерухомості".

37.З урахуванням наведеного помилковими є заперечення Відповідача, викладені у пункті 13.2 цього рішення. Інше тлумачення призвело б до того, що територіальна громада в особі свого представницького органу передає в оренду земельну ділянку, яка не є об`єктом речового права.

38.Отже, формування земельної ділянки та визнання її об`єктом цивільних прав відбувається в результаті розробки проекту землеустрою щодо її відведення, присвоєння кадастрового номера та її державної реєстрації в Державному земельному кадастрі.

39.Невипадково передання земель комунальної власності в оренду відбувається у два етапи: спершу надається дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо її відведення, а згодом (після сформування такої земельної ділянки) орган місцевого самоврядування ухвалює рішення власне про передання такої земельної ділянки в оренду, внаслідок чого укладається відповідний договір.

40.Ухвалою Львівської міської ради № 4592 від 23.04.2015 Кооперативу погоджено місце розташування земельних ділянок та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на АДРЕСА_1 для обслуговування гаражів. (а. с. 236).

41.Кооператив 24.04.2015 затвердив завдання на виконання робіт (а. с. 221), де зазначив, що орієнтовна площа земельних ділянок 6,8018 га, у тому числі земельна ділянка площею 5,8382 га та земельна ділянка площею 0,9636 га в межах червоних ліній з обмеженнями без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень.

42.В результаті проведеної роботи по АДРЕСА_1 були сформовані земельні ділянки, яким присвоєно такі кадастрові номери 4610136800:08:001:0101, 4610136800:08:004:0040 та 4610136800:08:001:0102. Це підтверджується інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (а. с. 25-29).

43.Листом від 04.08.2015 (а. с. 217) Кооператив повідомив Раду, що на земельній ділянці по АДРЕСА_1 , розташовані гаражні бокси та інші споруди членів Кооперативу та відсутні сторонні власники нерухомого майна та сторонні землекористувачі. Земельна ділянка використовується для обслуговування гаражів.

44.Кооператив зверненням від 11.09.2015 (зареєстровано 11.09.2015 № 2-17609/АП/Д) звернувся до Ради з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки площею 5,8382 га на АДРЕСА_1 (а. с. 220).

45.Ухвалою від 01.10.2015 № 5182 "Про затвердження Гаражному кооперативу № 15 проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. М. Максимовича, 11" (а. с. 55-56) Рада (1) затвердила Відповідачу проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на АДРЕСА_1 для обслуговування гаражів; (2) зобов`язала Кооператив у тримісячний термін укласти з Радою договори оренди землі.

46.Згідно з протоколом загальних зборів членів Кооперативу від 07.11.2015 (а. с. 155-157) 675 членів Кооперативу проголосували проти підписання договору оренди земельних ділянок, "за" та "утримались" 0 членів. Таким чином, Кооператив відмовився укладати відповідні договори.

47.В подальшому ухвалою від 24.01.2019 № 4566 "Про скасування ухвал міської ради" Рада скасувала ухвалу від 01.10.2015 № 5182.

Фактичне, без правових підстав користування Кооперативом земельними ділянками.

48.У першу чергу суд звертає увагу, що Кооператив не є постійним землекористувачем. Такий висновок засновано на тому, що Відповідач не надав первинних документів, на підставі яких таке право виникло, а також підтверджуючих документів (наприклад, акт про право постійного користування). Крім того, твердження Кооперативу про те, що він є постійним землекористувачем спірної землі, суперечить поведінці Кооперативу під час звернення 11.09.2015 до Ради щодо надання в оренду відповідної земельної ділянки.

49.Виконавчий комітет Львівської міської ради народних депутатів рішенням № 63 від 21.02.1985 (а. с. 173-174) вирішив розширити територію тимчасової гаражної стоянки добровільного товариства "Автолюбитель УРСР" Радянського району по вулиці Юбілейній для встановлення металевих гаражів інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни за рахунок території міськземфонду на 0,8 га, з доведенням загальної площі стоянки до 3,36 га.

50.Рішенням Виконавчого комітету Радянської районної ради народних депутатів міста Львова Львівської області № 299 від 09.06.1987 (а. с. 175) вирішено створити гаражний кооператив із членів тимчасової стоянки металевих гаражів по вулиці Юбілейній. Присвоєно новому гаражному кооперативу назву "Гаражний кооператив № 15", затверджено "устав" кооперативу.

51.Згідно зі свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а. с. 176) Кооператив зареєстровано 12.07.1995.

52.У матеріалах справи немає доказів правонаступництва кооперативу, створеного Рішенням Виконавчого комітету Радянської районної ради народних депутатів міста Львова Львівської області № 299 від 09.06.1987 та кооперативу, що є Відповідачем у цій справі.

53.Згідно з Довідкою Кооперативу від 27.05.2022 (а. с. 180) на території Кооперативу за адресою: вулиця Максимовича, 11 у межах землі площею 3,36 га знаходиться 812 гаражних боксів. Решта гаражних боксів знаходиться на території інших кооперативів. З цього приводу суд звертає увагу, що така довідка є одностороннім документом Кооперативу, що складений для цього судового процесу. Відповідно, не є допустимим та достатнім доказом.

54.Водночас у своїх зверненнях до Ради отриманні земельних ділянок в оренду, Кооператив вказував загальну площу земельних ділянок у розмірі 6,8018 га.

55.Згідно з довідкою, виданою Кооперативом, на спірних земельних ділянках знаходяться 1 250 гаражних боксів Кооперативу (а. с. 118). Також у матеріалах справи є докази сплати Кооперативом з лютого 2018 року по лютий 2022 року земельного податку.

56.Зважаючи на вказане, суд не бере до уваги заперечення Відповідача, наведені у пунктах 13.3-13.4 цього рішення.

57.Відділ самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Львові:

57.1.Склав акт № 59 від 14.07.2021 (а. с. 13-17) про те, що Кооператив використовує земельні ділянки загальною площею 6,8021 га, кадастровий номер 4610136800:08:001:0101, 4610136800:08:004:0040 та 4610136800:08:001:0102 для обслуговування гаражів без наявності правовстановлюючих документів.

57.2.Склав 28.07.2020 Товариству вимогу № 59 (а. с. 19-24), про оплату коштів за користування земельними ділянками та звільнення земельних ділянок.

58.З урахуванням наведеного суд робить висновок, що у Відповідача на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України виник обов`язок з повернення Позивачу суми утриманих грошових коштів за фактичне користування земельними ділянками загальною площею 6,8018 га, кадастрові номери 4610136800:08:001:0101, 4610136800:08:004:0040 та 4610136800:08:001:0102.

Правильність розрахунків.

59.Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового Кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

60.Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року, за певною формулою (пункт 289.2 статті 289 Податкового Кодексу України).

61.Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено приписами підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового Кодексу України.

62. Статтею 13 Закону України "Про оцінку земель" регламентовано, що для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нормативна грошова оцінка земель проводиться обов`язково. Нормативно-грошова оцінка земельних ділянок у межах населених пунктів проводиться не рідше ніж на 5-7 років (стаття 18 Закону України "Про оцінку земель").

63.Відповідно до статті 20 Закону України "Про оцінку земель" за результатами … нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

64.Частиною 2 статті 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

65.Згідно з положеннями частини 3 статті 23 цього Закону Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.

66.Відповідно до пункту 7.5.1 Порядку продажу земельних ділянок комунальної власності та нарахування орендної плати за землю у м. Львові, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 1995 від 25.05.2017 (а. с. 225-234), річний розмір орендної плати встановлюється у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за винятком земельних ділянок, використання яких вказано у пунктах 7.6-7.16 цього порядку. Пунктом 7.16 Порядку встановлено, що орендна пата за земельні ділянки, надані для обслуговування нежитлових будівель/споруд, складів тощо встановлюється на підставі ухвали Ради про передачу земельної ділянки в оренду від 3 до 6% від нормативної грошової оцінки землі, якщо коефіцієнт, який характеризує функціональне використання такої земельної ділянки становить 1,2.

67.Згідно з витягами із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок:

67.1.№ 2321 від 11.11.2021 (а. с. 31) нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 4610136800:08:001:0101 становить 53'330'789,36 гривень. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання такої земельної ділянки становить 1.

67.2.№ 2320 від 11.11.2021 (а. с. 33) нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 4610136800:08:001:0102 становить 207'555,66 гривень. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання такої земельної ділянки становить 1.

67.3.№ 2319 від 11.11.2021 (а. с. 35) нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 4610136800:08:004:0040 становить 9'447'411,66 гривень. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання такої земельної ділянки становить 1.

68.Рада нарахувала Товариству 1'889'572,71 грн за фактичне користування земельними ділянками за період 01.11.2018-01.11.2021, зокрема:

68.1.1'599'923,67 грн за земельну ділянку кадастровий номер 4610136800:08:001:0101 (а. с. 30).

68.2.6'226,68 грн за земельну ділянку кадастровий номер 4610136800:08:001:0102 (а. с. 32).

68.3.283'422,36 грн за земельну ділянку кадастровий номер 4610136800:08:004:0040 (а. с. 34).

69. Суд погоджується з правильністю розрахунків Позивача. Отже, до стягнення підлягає 1'889'572,71 гривень.

70.Щодо тверджень Відповідача про сплив позовної давності, то такі є помилковими. Адже позовна давність за перший день нарахування (01.11.2018) мала би закінчитись 01.11.2021. Водночас, згідно з пунктом 12 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257, 258, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину. Постановою КМУ "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 11.03.2020 № 211 запроваджено карантин з 12.03.2020. Станом на сьогодні карантин не закінчився. Крім того, врешті Відповідач визнав позовні вимоги.

IV.РОЗСТРОЧЕННЯ ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ СУДУ

71.Відповідач подав заяву про розстрочення виконання рішення суду. Заява обґрунтована тим, що з березня 2020 року Кооператив переживає тяжке економічне становище, спричинене запровадженими примусовими карантинними заходами на території України. В подальшому економічне становище Кооперативу ускладнилось введенням в Україні воєнного стану.

72.Рада у судовому засіданні не заперечила проти розстрочення рішення суду.

73.Відповідно до частини 1 статті 331 Господарського процесуального кодексу України За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

74.Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: ступінь вини відповідача у виникненні спору; стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, її матеріальний стан; стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (частини 3, 4 статті 331 Господарського процесуального кодексу України).

75.Суд вважає, що наведені в клопотанні обставини впливають на спроможність своєчасного ведення розрахунків, обмежують безперешкодне провадження господарської діяльності. Важливим у цьому контексті є й те, що Позивач не висловив заперечень.

76.Зважаючи на вказане, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання Відповідача та розстрочити виконання рішення суду.

V.Судові витрати.

Розподіл витрат на оплату судового збору.

77.Відповідно до вимог статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на Відповідача.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 73, 74, 76, 77, 78, 79, 91, 114, 238, Господарського процесуального кодексу України, суд

Вирішив:

1.Задовольнити позовні вимоги повністю.

2.Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Гаражно-будівельний кооператив № 15 м. Львова" (адреса: 79031, Львівська область, місто Львів, вулиця Максимовича, будинок 11; ідентифікаційний код: 23274088) на користь Львівської міської ради (79008, Львівська область, місто Львів, площа Ринок, будинок 1; ідентифікаційний код: 04055896) 1'889'572 (один мільйон вісімсот вісімдесят дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят дві) грн 71 коп. безпідставно збережених коштів та 28 343 (двадцять вісім тисяч триста сорок три) грн 59 коп. витрат на оплату судового збору.

3.Розстрочити виконання рішення суду на 12 (дванадцять) місяців у частині стягнення безпідставно збережених коштів з дотриманням таких строків та сум оплат:

до 29.09.2022 року 157 464, 40 грн;

до 29.10.2022 року 157 464, 40 грн;

до 29.11.2022 року 157 464, 40 грн;

до 29.12.2022 року 157 464, 40 грн;

до 29.01.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.02.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.03.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.04.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.05.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.06.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.07.2023 року 157 464, 40 грн;

до 29.08.2023 року 157 464, 40 гривень.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції в порядку та строки, які визначені статтями 254, 256 Господарського процесуального кодексу України. Апеляційну скаргу подають безпосередньо до Західного апеляційного господарського суду.

Повний текст рішення складено та підписано 23.08.2022.

Суддя Рим Т.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення16.08.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу105861079
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/229/22

Рішення від 16.08.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 12.07.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 05.04.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 01.03.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 01.03.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 31.01.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні