Рішення
від 12.06.2022 по справі 640/11963/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/273

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2022 року м. Київ № 640/11963/21

за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Приватного підприємства "Вікторія" прозастосування заходів реагуванняСуддя О.В.Головань

Обставини справи:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Приватного підприємства "Вікторія" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень, шляхом зобов`язання Приватного підприємства "Вікторія", код ЄДРПОУ: 24595305, відключити джерела електроживлення (розподільчі електрощити) та накласти печатки на вхідні двері приміщень, розташованих за адресою: вул. Велика Житомирська, 40 в Шевченківському районі м. Києва - до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки.

В судовому засіданні 26.07.2021 р. представники сторін висловили свої позиції щодо позовних вимог.

З врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 р. "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", наказу Окружного адміністративного суду міста Києва №34/з від 17.03.2020р., розпорядження заступника Голови суду від 19.08.2020 р. №4/з "Про посилення карантинних обмежень в Окружному адміністративному суді м. Києва" суд дійшов висновку про можливість завершити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення учасників по справі, суд, -

ВСТАНОВИВ:

На підставі доручення Прем`єр-Міністра України від 27.01.2021 р. №2768/1/1-21, протоколу №9 Кабінету Міністрів України від 21.01.2021 р., доручення ДСНС України від 27.01.2021 р. №В-25, наказу Головного управління ДСНС у м. Києві від 26.02.2021 р. за №190 "Про проведення позапланових перевірок" вирішено провести позапланові перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки згідно з додатком.

П. 3 та 4 додатку до наказу від 26.02.2021 р. за №190 містить ПП "Вікторія" (код 24595305, вул. Велика Житомирська, 40), термін перевірки - 01.03.2021 р. - 15.03.2021 р.), ФОП ЛЕ ХАК (код 3255418727, вул. Велика Житомирська, 40), термін перевірки - 03.03.2021 р. - 04.03.2021 р.

Перевірка ПП "Вікторія" (код 24595305, вул. Велика Житомирська, 40) 15.03.2021 згідно посвідчення на проведення перевірки від 26.02.2021 р. №1155, про що складено акт №225 від 15.03.2021 р.

Під час перевірки був присутній адміністратор готелю ОСОБА_1 .

Згідно акта встановлено наступні порушення норм пожежної і техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1. Вхідні двері в номери готелю не виконані з класом вогнестійкості не менше, ніж ЕІ 30 в порушення вимог ДБН В.2.2-20 на порушення р. ІІІ п. 2.3 ППБУ;

2. Евакуаційний вихід з приміщень готелю не ізольований від житлової частини житлового будинку в порушення вимог ДБН В.2.2-15 на порушення р. ІІІ п. 2.23 ППБУ;

3. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж на порушення р. ІV п. 1.8 ППБУ;

4. Не надано акти проведення прихованих робіт по прокладенню проводів (кабелів) на порушення р. ІV п. 1.12 ППБУ;

5. Не надано протоколи проведення заміру опору ізоляції електричних мереж на порушення р. ІV п. 1.20 ППБУ;

6. Черговий персонал готелю, а також мешканці готелю не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі для організації евакуації людей у разі виникнення пожежі на порушення р. ІV п. 5.6 ППБУ;

7. Евакуаційні виходи не обладнані світловими покажчиками "ВИХІД" білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення на порушення р. ІІІ п. 2.32 ППБУ;

8. Висота у просвіті евакуаційних виходів менше 2,0 м в порушення вимог ДБН В.1.1-7 на порушення р. ІІІ п. 2.23 ППБУ;

9. Електричні розетки та вимикачі встановлені на горючій основі без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити електроприладу на 1 см з кожного боку, на порушення р. ІV п. 1.17 ППБУ;

10. Приміщення не обладнані системами протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей) відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" на порушення р. V п. 1.2 ППБУ;

11. Шляхи евакуації з приміщень 2-го поверху захаращено матеріальними цінностями (обладнання, меблі, тощо) на порушення р. ІІІ п. 2.37 ППБУ;

12. Відстань від кабелів та ізольованих проводів, прокладених відкрито, до місць відкритого зберігання (розміщення) горючих матеріалів менше 1 метра на порушення р. ІV п. 1.12 ППБУ;

13. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, на порушення р. ІV п. 1.6 ППБУ;

14. Електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) на порушення р. ІV п. 1.16 ППБУ;

15. Дозволяється підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи на порушення р. ІV п. 1.18 ППБУ;

16. Приміщення не забезпечено достатньою кількістю первинних засобів пожежогасіння відповідно до типових норм на порушення р. V п. 3.9 ППБУ;

17. Переносні вогнегасники не розміщуються шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1, 5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника або на підставки, що надійно закріплені, на підлозі, на порушення р. V п. 3.10 ППБУ;

18. Допускається улаштування порогів, виступів, які перешкоджають вільній евакуації людей, на порушення р. ІІІ п. 2.37 ППБУ;

19. Посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки на порушення р. ІІ п. 16 ППБУ, р. ІІІ, ст. 39, ч. 4 КЦЗУ;

20. Відсутні розроблені та затверджені керівником готелю або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки на порушення р. ІІ п. 4 ППБУ;

21. Приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форми та колір" на порушення р. ІІ п. 8 ППБУ;

22. Допускається складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від елекетроустаткування на порушення р. ІV п. 1.18 ППБУ;

23. Допускається використання побутових електронагрівальних приладів без підкладання під них негорючих теплоізоляційних підставок на порушення р. ІV п. 1.18 ППБУ;

24. Стіни на шляхах евакуації та приміщеннях номерів оздоблені матеріалами (дерев`яна вагонка) з невизначеними показниками пожежної небезпеки в порушення вимог ДБН В.1.1-7 на порушення р. ІІІ п. 2.17 ППБУ;

25. Не проведено перезарядку та технічне обслуговування всіх наявних вогнегасників на порушення р. V гл. 3 п. 3.17 ППБУ;

26. Використання суб`єктом господарювання приміщень здійснюється без поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на порушення ст. 57 ч. 2 КЦЗУ;

27. На шляхом евакуації замкнуто двері та не передбачено запори, що відчиняються з середини без ключа, в порушення вимог ДБН В.2.2-2- на порушення р. ІІІ п. 2.37 ППБУ;

28. Реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення приміщень виконано без проектної документації, затвердженої в установленому порядку, на порушення р. ІІ п. 21 ППБУ;

29. Не визначено розрахунковий час евакуації людей у разі пожежі на порушення р. ІІІ п. 2.33 ППБУ;

30. Під час евакуації об`єкту допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах технічних приміщень в порушення вимог ДБН В.1.1-7 та ДБН В.2.2-9 на порушення р. ІІІ п. 2.3 ППБУ;

31. Не здійснено навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі, правилам техногенної безпеки, на порушення п. 8 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ, ст. 40 ПКМУ №444;

32. Не виконані заходи техногенної безпеки шляхом проведення розрахунків результатів ідентифікації потенційно небезпечного об`єкта з урахуванням усіх наявних чинників небезпеки на порушення р. ІІІ ст. 20 КЦЗУ, п. 7 наказу №140 МНС "Про внесення змін до наказу МНС Україн6и №338";

33. Двері сходових кліток не обладнані пристроями для самозачинення та з ущільненням у притулах в порушення вимог ДБН В.2.2-20 на порушення р. ІІІ п. 2.37 ППБУ;

34. Ширина сходових маршів сходових кліток менше 1,2 м на порушення р. ІІІ п. 2.23, 2.29 ППБУ;

35. Керівником підприємства не призначено відповідальну особу за протипожежний стан та не визначено обов`язки посадових осіб за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту на порушення р. ІІ п. 2 ППБУ.

Акт підписано представником відповідача без пояснень і зауважень.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеженебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Оскільки виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Приватного підприємства "Вікторія" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень, шляхом зобов`язання Приватного підприємства "Вікторія", код ЄДРПОУ: 24595305, відключити джерела електроживлення (розподільчі електрощити) та накласти печатки на вхідні двері приміщень, розташованих за адресою: вул. Велика Житомирська, 40 в Шевченківському районі м. Києва - до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві - вважає, що порушення вимог законодавства є такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, тому підтримує позовні вимоги.

Відповідач - Приватне підприємство "Вікторія" - проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що підприємством не експлуатуються приміщення адресою: вул. Велика Житомирська, 40, тоді як воно використовується виключно як юридична адреса.

Натомість приміщення експлуатує ФОП ОСОБА_2 (одночасно є керівником ПП " ОСОБА_3 ") згідно з договором №55 від 01.01.2020 р.

Також представником відповідача повідомлено суд про те, що ФОП ОСОБА_2 14.06.2021 р. подано до Шевченківського районного управління ГУ ДСНС України в м. Києві заяву про здійснення позапланової перевірки приміщення, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , проте, листом від 12.07.2021 р. №23/1399 їй повідомлено про те, що ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" здійснення позапланових заходів ФОП не передбачено.

Проаналізувавши матеріали, справи суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно ст. 64 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.12 р. № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно ст. 65 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 66 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно ч. 1 ст. 67 Кодексу № 5403-VI до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:

1) здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; 11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; 12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу № 5403-VI у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В даному випадку позапланова перевірка додержання та виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Приватного підприємства "Вікторія" (04053, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 40, кв. 1), про що складено акт від 15.03.2021 р. №225, проведена на підставі доручення Прем`єр-Міністра України від 27.01.2021 р. №2768/1/1-21, протоколу №9 Кабінету Міністрів України від 21.01.2021 р., доручення ДСНС України від 27.01.2021 р. №В-25, наказу Головного управління ДСНС у м. Києві від 26.02.2021 р. за №190 "Про проведення позапланових перевірок", тобто, з передбачених законодавством підстав.

З приводу особи, щодо якої проводилася перевірка, суд зазначає наступне.

Позивачем до позовної заяви долучено копію наказу ПП "Вікторія" від 01.03.2021р. №0303 щодо уповноваження адміністратора готелю ОСОБА_1 для проведення позапланової перевірки Шевченківським РУ ГУ ДСНС України у м. Києві з 01 по 15 березня 2021 р., яка була присутня під час перевірки, копію договору оренди нежитлового приміщення №101-2021 від 01.01.2021 р., укладеного між ФОП ОСОБА_2 як орендодавцем та ПП " ОСОБА_3 " як орендарем щодо використання приміщення за адресою: АДРЕСА_1 площею 120 кв.м. терміном 3 роки.

Саме на підставі цих, наданих під час перевірки, документів, було визначено особу, яка здійснює використання приміщення і яка перевіряється.

Посилання відповідача на помилковість надання вказаних документів не може бути підставою для висновку про їх недійсність; договору №55 від 01.01.2020 р., на який посилається відповідач, не надано.

За таких обставин у суду відсутні підстави для висновку про те, що перевірка мала місце щодо неналежної особи.

Згідно з матеріалами справи докази усунення виявлених недоліків за актом від 15.03.2021 р. №225 відсутні.

З огляду на велику кількість неусунених порушень, частина яких створюють загрозу життю та здоров`ю людей (зокрема, ті, які стосуються забезпечення приміщення системами пожежогасіння), суд вважає обґрунтованими заявлені вимоги.

Окремо суд зазначає, що заходи реагування заявлено саме щодо Приватного підприємства "Вікторія", і у випадку, якщо приміщення експлуатується іншою особою, її заявлені вимоги не стосуються.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень, шляхом зобов`язання Приватного підприємства "Вікторія", код ЄДРПОУ: 24595305, відключити джерела електроживлення (розподільчі електрощити) та накласти печатки на вхідні двері приміщень, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 - до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки.

3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 13.06.2022 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.06.2022
Оприлюднено26.08.2022
Номер документу105866976
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —640/11963/21

Рішення від 12.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні