Рішення
від 22.06.2022 по справі 640/24092/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 червня 2022 року м. Київ № 640/24092/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛІН ТРЕЙД» про застосування заходів реагування.,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (далі по тексту - позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛІН ТРЕЙД» (далі по тексту - відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень шляхом зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕЛІН ТРЕЙД" (місцезнаходження юридичної особи: м. Київ, пров. Радищева 6, офіс 1, 03061, код ЄДРПОУ: 39089353) знеструмити будівлю та накласти печатки на головний електрощит та вхідні двері будівлі, розташованих за адресою: вул. Іллі Еренбурга 3-А, у Голосіївському районі міста Києва до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки.

Ухвалою суду від 30 серпня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами перевірки додержання (виконання) відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту, про які зазначено в акті від 06.07.2021р. №725, складеного за наслідками вказаної перевірки, виявлено порушення, що є підставою для звернення з вказаними позовними вимогами про застосування заходів реагування.

Відповідачем 26 жовтня 2021 року подано відзив на позов, відповідно до якого проти задоволення позову заперечує у повному обсязі з підстав того, що ним впродовж усього часу після ознайомлення з актом перевірки здійснювалися усі необхідні дії для усунення виявлених порушень. А тому порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей - відсутні.

02 грудня 2021 року позивачем надано до суду відповідь на відзив.

20 червня 2022 року позивачем надано акт, який складено за результатами позапланової перевірки №1176 від 03.12.2021 року.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

На підставі наказу від 14 травня 2021 року №498 Головного управління ДСНС України у м. Києві та повідомлення № 24/1462 від 18.05.2021 року позивачем проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання (Товариством з обмеженою відповідальністю «СЕЛІН ТРЕЙД») вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складено акт №725 від 06 липня 2021 року, яким встановлено наступні порушення:

- розділ ІІ, п.8 ППБУ - приміщення не в повній мірі забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальньїе и знаки безопасности";

- розділ II, п. 21., п. 22. ППБУ - реконструкцію, технічне переоснащення та капітальний ремонт здійснено без проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку (перепланування приміщень орендарів);

- розділ III, п. 1.1. ППБУ - територія об`єкта не очищається від сміття, відходів виробництва, дерев`яних конструкцій, які повинні регулярно вивозитись у спеціально відведені місця;

- розділ III, п.2.3. розділ І, п.7 ППБУ п. 6.2., 6.4. ДБНВ.1.1.7-2016 - частини приміщень різного призначення не розділені між собою протипожежними перешкодами або огороджувальними конструкціями з нормативними межами вогнестійкості та межами поширення вогню по них (приміщення орендарів);

- розділ III, п. 1.4. ППБУ - зменшено протипожежні відстані від будівлі до стоянки автотранспорту (менше 9 м.);

- розділ III, п.2.3. p. І, п.7 ППБУ - двері складських та підсобних приміщень не замінено на протипожежні 2-го типу з межею вогнестійкості ЕІ 30;

- розділ III, п.2.3. ППБУ - двері електрощитової, не виконані протипожежними з межею вогнестійкості не менше ЕІ30;

- розділ III, п.2.5. ППБУ - у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- розділ III, п.2.9. ППБУ - для всіх будівель і приміщень не визначена категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 «Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою», а також клас зони згідно з «Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;

- розділ III, п.2.16. ППБУ - у разі необхідності встановлення ґрат на вікнах приміщень, де перебувають люди, вони не розкриваються, не розсуваються або не знімаються. Під час перебування в цих приміщеннях людей і грати зачинені (приміщення орендарів);

- розділу III, п. 2.17 ППБУ - допускається опорядження стін з невизначеними показниками щодо пожежної безпеки (приміщення орендарів);

- розділ III, п.2.23. ППБУ - коридори, які не мають природного освітлення та довжиною більше 15м, не обладнані спеціальною системою димовидалення відповідно до вимог п. 10.2.4.ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- розділ III, п.2.23. ППБУ - ширина проходів на шляхах евакуації в коридорах при двосторонньому відкриванні дверей з приміщень в коридор менше нормованої;

- розділ III, п. 2.23., п. 2.28. ППБУ - не надані результати іспитів зразків покриття підлоги, прокладеного на шляхах евакуації приміщень, щодо горючості, помірної димоутворювальної здатності, токсичності продуктів горіння та відповідності групам поширення полум`я (приміщення орендарів);

- розділ III, п.2.23. ППБУ - в віконних отворах сходової клітини не передбачені фрамуги для димовидалення загальною площею не менше 1,2м*;

- розділ III, п.2.37. ППБУ - допускається блокування (замкнення на замки) дверей на шляхах евакуації (2-й поверх);

- розділ III, п.2.37. ППБУ - допускається захаращення шляхів евакуації різними матеріальними цінностями (сходова клітина);

- розділ III, п.2.23., 2.31, 2.32 ППБУ - не всі евакуаційні виходи обладнані світловими покажчиками «ВИХІД»;

- розділ III, п.2.31. ППБУ - сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей;

- розділ III, п.2.37. ППБУ - допускається улаштовувати на шляхах евакуації пороги та виступи, які перешкоджають вільній евакуації людей;

- розділ IV, п.1.6. ППБУ - з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконані не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- розділ IV, п.1.7. ППБУ - відгалужувальні та з`єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів;

- розділ IV, п.1.8. ППБУ - допускається експлуатація тимчасових дільниць електромереж;

- розділ IV, п.1.10. ППБУ - допускається розміщення горючих матеріалів та предметів під світильниками на відстані менше 0,5 м. (приміщення орендарів);

- розділ IV, п.1.12. ППБУ - відстань від кабелів та ізольованих проводів, прокладених відкрито, до місць відкритого зберігання (розміщення) горючих матеріалів менше 1 метра (приміщення орендарів);

- розділ IV, п.1.12. ППБУ - відсутній акт проведення прихованих робіт на прокладання незахищених проводів та захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів;

- розділ IV, п.1.16. ППБУ - електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- розділ IV, п. 1.17. ППБУ - електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (приміщення орендарів);

- розділ IV, п.1.18. ППБУ - допускається складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами (приміщення орендарів);

-розділ IV, п.1.18. ППБУ - допускається використання побутового електронагрівального приладу без негорючих теплоізоляційних підставок (приміщення орендарів);

- розділ IV, п.1.21. ППБУ - не проведено перевірку захисту будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

- розділ IV п. 2.26 ППБУ - лінії живлення до кожного побутового кондиціонера чи групи кондиціонерів, не забезпечені автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії (приміщення орендарів);

- розділ V, п.1.2. ППБУ - будинки, приміщення та споруди не в повній мірі обладнані відповідними системами протипожежного захисту відповідно до вимог п. 5.2. ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- розділ V, п.1.2. ППБУ - існуюча система протипожежного захисту не забезпечена виводом сигналу від приладів автоматики на пульт централізованого спостереження пожежної охорони відповідно до вимог п. 5.2., п. 5.8., п. 12.1.1. ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- розділ V, п.1.2. ППБУ - приміщення будівлі та територія не обладнані системою оповіщення про пожежу та гучномовним зв`язком відповідно до вимог додатку Б ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- розділ V, п.1.4. ППБУ - технічне обслуговування та підтримання експлуатаційної придатності існуючою системи протипожежного захисту не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (приміщення орендарів);

- розділ V, п.2.2. п/п. 1. ППБУ - допускається захаращення пожежних кран-комплектів сторонніми предметами, що унеможливлює вільний доступ до них;

- розділ V, п.2.2., п/п. 2. ППБУ - не всі пожежні кран-комплекти укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля;

- розділ V, п.2.2., п/п. 6. ППБУ - не всі пожежні кран-комплекти розміщенні у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання. При виготовленні шаф рекомендується передбачати в них місце для зберігання двох вогнегасників;

- розділ V, п.2.2., п/п. 8. ППБУ - на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку відсутні вказані після літерного індексу «ПК» порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- розділ V, п.2.2., п/п. 9. ППБУ - пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік не пройшли технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

- розділ V, п.3.6. ППБУ - орендовані приміщення не в повній мірі забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками);

- розділ V, п.3.10. ППБУ - не всі переносні вогнегасники розміщені шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;установлювання в шафи пожежних кран- комплектів, у спеціальні тумби, на підставки, що надійно закріплені, на підлозі (якщо дозволяє конструкційне виконання), у пожежні щити (стенди);

- розділ V, п.3.11. ППБУ - пожежні щити (стенди) та засоби пожежогасіння не пофарбовані у відповідні кольори згідно з ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальние и знаки безопасности";

- розділ V, п.3.12. ППБУ - на пожежних щитах (стендах) відсутні їх порядкові номери та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів. Порядковий номер пожежного щита вказують після літерного індексу "ПІЦ";

- розділ V, п.3.11. ППБУ - пожежні щити недоукомплектовані первинними засобами пожежогасіння. До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.;

- розділ V, п.3.15. ППБУ - перевищується відстань між місцями розташування вогнегасників: 15 м- для приміщень категорій А, Б, В (горючі гази та рідини). 20 м - для приміщень категорій В, Г, а також для громадських будівель та споруд;

- розділ V, п.3.26. ППБУ - ящики для піску (місткістю 0,5, 1,0 або 3,0 мЗ) не укомплектовані совковою лопатою;

- розділ VI, п.9.1. п/п. 7 ППБУ - у складських приміщеннях, розташованих у будинках будь-якого ступеня вогнестійкості, стелажі висотою більше 3 м виконані з горючих матеріалів (приміщення орендарів);

- розділ VI, п.9.1. п/п. 7 ППБУ - відстань між стінами та штабелями в складських приміщеннях менше 0,8 м; (приміщення орендарів);

- розділ VI, п.9.1. п/п. 7 ППБУ - ширина проходів та місця штабельного зберігання не позначені обмежувальними лініями, нанесеними на підлозі, які добре видно;

- розділ VI, п.9.3. п/п. 13 ППБУ - в складських приміщеннях допускається зберігання горючих газів (газові балони);

- ст.57 п.2, 5 Кодексу цивільного захисту - допускається надання в орендне користання приміщень без зареєстрованої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки в установленому законодавством порядку;

- ст. 20 ч.І п.З КЦЗУ - у приміщенні будівлі не обладнано сучасний куточок цивільного захисту населення.

У зв`язку з існуванням безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування, шляхом зупинення експлуатації його приміщення.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон 877-V).

Так, згідно зі ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 1 ст. 5, ч. 1 ст. 6, ч. 7 ст. 7 Закон 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Відповідно до статті 5 Закону 877-V планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року.

Плани здійснення заходів державного нагляду (контролю) на наступний плановий період повинні містити дати початку кожного планового заходу державного нагляду (контролю) та строки їх здійснення.

Протягом планового періоду здійснення більш як одного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб`єкта господарювання одним і тим самим органом державного нагляду (контролю) не допускається.

За наявності у суб`єкта господарювання відокремлених підрозділів планові заходи державного нагляду (контролю) щодо такого суб`єкта господарювання можуть здійснюватися одночасно в усіх відокремлених підрозділах протягом строку здійснення одного планового заходу.

Внесення одного й того самого суб`єкта господарювання до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) різних органів державного нагляду (контролю) є підставою для проведення щодо такого суб`єкта господарювання комплексного планового заходу державного нагляду (контролю).

Суб`єкт господарювання має право відмовитися від проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю) шляхом письмового звернення до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності. У такому разі перевірка такого суб`єкта господарювання проводиться згідно з річними планами органів державного нагляду (контролю).

Органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб`єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб`єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб`єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю).

На підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до ст. 1 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 року № 5403-VI, Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно з ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до пунктів 1, 2 ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Частиною другою ст. 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

З аналізу викладених положень, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

У той же час, суд звертає увагу, що наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417 затверджено Правила пожежної безпеки в Україні, які є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Вказані Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.

Згідно пунктів 1, 2, 3 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів.

Керівник підприємства повинен визначити обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.

Обов`язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов`язках, положеннях про підрозділ.

На кожному об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) повинен бути встановлений протипожежний режим.

Відповідно до пункту 6 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні у разі передачі в оренду цілісного майнового комплексу або окремих його частин, приміщень, інших об`єктів за домовленістю сторін цивільно-правового договору визначаються права та обов`язки орендаря та орендодавця щодо забезпечення пожежної безпеки та відповідальності за порушення вимог пожежної безпеки на об`єкті оренди.

З аналізу зазначених правових норм вбачається, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ, організацій покладається на їх керівників та уповноважених керівниками осіб, а також орендарів, обов`язки яких щодо дотримання правил пожежної безпеки повинні бути узгоджені умовами договору.

Крім, позивачем проведено позапланові перевірки за результатами якої 14 вересня 2021 року складено акт № 976, та 28 жовтня 2021 року складено акт № 1090, якими встановлено, що порушення усунуті відповідачем не у повному обсязі.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві в період з 01.12.2021 року по 03.12.2021 рік проведено позапланову перевірку, за результатами якої складено акт перевірки №1176 від 03.12.2021 року.

Так, згідно з вищезазначеним актом, судом встановлено, що виявлені порушення вказані в акті від 06.07.2021р. № 725, що слугував підставою для звернення до суду з цим позовом та в подальших актах - усунуто, у зв`язку з чим відсутні підстави для вжиття заходів реагування щодо відповідача у вигляді зупинення експлуатації спірних приміщень. Крім того, позивач актом позапланової перевірки підтверджує факт того, що наразі не залишилося неусунутих жодних порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, які б дійсно створювали реальну загрозу життю та здоров`ю людей.

З урахуванням вищезазначеного, суд приходить до висновку, що в задоволенні адміністративного позову має бути відмовлено.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та враховуючи відмову позивачу у задоволенні позовних вимог, відшкодування судового збору останньому не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (01601, вул. Володимирська 13, місто Київ, код ЄДРПОУ 38620155) відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.06.2022
Оприлюднено29.08.2022
Номер документу105898559
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —640/24092/21

Рішення від 22.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні