ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
30 червня 2022 року справа №640/20673/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 )доДержавного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Глушановської Світлани Володимирівни (далі по тексту - відповідач, Державний реєстратор)про1) визнання протиправним та скасування рішення Державного реєстратора від 30 червня 2021 року №267/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми; 2) зобов`язання повторно розглянути подані 01 червня 2021 року документи для внесення змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ» з урахуванням висновків суду; 3) визнання рішення Державного реєстратора від 30 червня 2021 року №267/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми - умисним перешкоджанням законній діяльності членам ПАРТІЇ «РУСЬ»В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, зазначаючи про протиправність рішення відповідача від 30 червня 2021 року №267/19.4 про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми, оскільки зауваження Державного реєстратора до документів, поданих для реєстрації, є надуманими та формальними, а тому не можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову в державній реєстрації змін до відомостей.
Ухвалою від 03 серпня 2021 року Окружний адміністративний суд міста Києва відкрив провадження в адміністративній справі №640/20673/21 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Відповідач у відзиві на позовну заяву вказав, що за результатами розгляду поданих позивачем документів для державної реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ» Мін`юстом встановлено наявність підстав для відмови у державній реєстрації, а саме невідповідність пункту 5 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», у зв`язку з чим Державний реєстратор прийняв рішення від 30 червня 2021 року №267/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми, зокрема, у зв`язку з суперечністю документів вимогам Конституції та законів України.
Позивач у відповіді на відзив зазначив, що відповідач не надав жодної відповіді на запитання, яким чином слова в програмі партії «Верховна Рада» та «ДФС» впливають на законну діяльність партії та права громадян.
Відповідач у заперечення на відповідь на відзив вказав, що відповідно до статті 75 Конституції України, єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України, проте у Програмі Партії у новій редакції зазначено вказаний орган, як «Верховна Рада». Також, підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами, в частині дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи, є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи). Згідно з пунктом 1 Положення «Про Державну податкову службу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Проте Програмою Партії у новій редакції передбачено запровадження відкритих конкурсів для працівників ДФС і митниці.
Дослідивши наявні у справі докази, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив такі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи.
31 травня 2021 року Голова Політичної партії «Рада» ОСОБА_1. для проведення державної реєстрації «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» подав до Департаменту державної реєстрації Мін`юсту такі документи:
1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
2) документ про сплату адміністративного збору;
3) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни;
4) статут (нова редакція);
5) програма політичної партії (нова редакція);
6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи;
7) відомості про керівні органи Політичної партії «Рада».
08 червня 2021 року Державний реєстратор сформовав опис поданих документів.
За результатами розгляду поданих позивачем документів, 25 червня 2021 року Державний реєстратор склав правовий висновок щодо відповідності вимогам Конституції України та законів України документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми, затверджений 30 червня 2021 року Першим заступником Міністра Є. Горовцем.
30 червня 2021 року Державний реєстратор прийняла рішення про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми №267/19.4.
Також, 30 червня 2021 року Державний реєстратор склала повідомлення про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про Політичну партію «Русь», що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми №267/19.4.
Зі змісту повідомлення вбачається, що підставою для відмови у державній реєстрації є суперечність документів вимогам Конституції і законом України (пункт 5 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»), зокрема:
1) відповідно до статті 75 Конституції України єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України, проте у Програм Партії у новій редакції зазначено, що «Верховна Рада працюватиме за новими правилами! Правилами демократії та рівності перед законом. Депутат буде відповідати за своїм рішенням. Понад 10% прогулів пленарних засідань стануть причиною позбавлення мандату. Кнопкодавство - позбавлення мандату та кримінальна справа».
2) підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами, в частині дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи, є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи).
Відповідно до пункту 1 Положення «Про Державну податкову службу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Проте Програмою Партії в новій редакції передбачено запровадження відкритих конкурсів для працівників ДФС і митниці.
Згідно з пунктами 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» Кабінет Міністрів України постановляє утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Проте, Програмою Партії у новій редакції передбачено запровадження відкритих конкурсів для працівників ДФС і митниці.
3) Згідно з частиною одинадцятою та дванадцятою статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» рішення про зміни до відомостей ро політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, а також про первинні осередки політичної партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються в порядку, визначеному статутом партії, та оформляються протоколом засідання відповідного уповноваженого органу.
Невід`ємною частиною протоколу засідання уповноваженого органу є реєстр учасників, в якому зазначаються: прізвище, ім`я та по батькові особи, дані її паспорті, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серії і номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконнання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта). Дані про особу засідчуються її особистим підписом.
Відповідно до пункту 2 Розділу ХІІІ Положення «Про реєстрацію фізичних осіб у Державномсу реєстрі фізичних осіб - платників податків», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року №822, структура реєстраційного номера облікової картки платника податків має містити 10 символів.
Однак, до реєструючого органу подано реєстр присутніх делегатів на З`їзді Партії, у якому міститься 11 символів у реєстраційному номері облікової картки платника податків ОСОБА_2 .
4) Згідно з частиною першою статті 15 Закону документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати, зокрема, таким вимогам: документи мають бути викладені державною мовою; текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватись олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст. Втім, поданий до реєструючого органу реєстр присутніх делегатів на з`їзд Партії написаний нерозбірливо, містить виправлення та викладений шляхом поєднання української та російської мови.
Спірні правовідносини сторін регулюються нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Закону України «Про громадські об`єднання», Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 09 лютого 2016 року №359/5.
Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації визначено статтею 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», зокрема, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.
У відповідності до пункту 1 частини першої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
У частині четвертій статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» визначений вичерпний перелік документів, що подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
За приписами частини другої статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» державний реєстратор, зокрема: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
При цьому, відповідно до положень частини четвертої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
14) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;
15) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;
16) нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи - для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для фізичної особи - резидента.
Підставою для відмови у державній реєстрації є суперечність документів вимогам Конституції та законів України (пункт 5 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
За приписами частин третьої, четвертої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.
Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об`єднання не допускається.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про політичні партії» політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Згідно з частинами дев`ятою-дванадцятою статті 11 Закону України «Про політичні партії» політична партія забезпечує внесення змін до відомостей про політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, а також про первинні осередки політичної партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», у 10-денний строк після прийняття рішень з цих питань.
Рішення про зміни до відомостей про політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, а також про первинні осередки політичної партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються в порядку, визначеному статутом партії, та оформляються протоколом засідання відповідного уповноваженого органу.
Невід`ємною частиною протоколу засідання уповноваженого органу є реєстр учасників, в якому зазначаються: прізвище, ім`я та по батькові особи, дані її паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта). Дані про особу засвідчуються її особистим підписом.
Разом з тим, відповідно до положень статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам, зокрема:
1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.
Також, відповідно до пункту 2 Розділу ХІІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року №822 (далі по тексту - Положення №822), структура реєстраційного номера облікової картки платника податків: XXXXXNNNNK,
де XXXXX - порядковий номер реєстрації дня народження фізичної особи (для однієї дати народження може бути надано два і більше порядкових номерів);
NNNN - порядковий номер Облікової картки №1ДР;
K - контрольний розряд.
Таким чином, реєстраційний номер облікової картки платника податків містить у собі 10 символів.
Матеріали справи підтверджують, що разом із заявою про проведення реєстраційних дій, позивач подав нотаріально посвідчене рішення (протокол) З`їзду Партії від 31 травня 2021 року №1 та реєстр присутніх делегатів на 14 аркушах.
Кожен аркуш реєстру містить у собі прізвище, ім`я та по батькові особи, дату народження, паспортні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків, представництво делегата та підпис. вони заповнені кожним делегатом З`їзду Партії власноручно.
Як вбчається з аркушів реєстру, вони заповнені кожним делегатом З`їзду Партії власноручно не друкованими літерами, містять виправлення, незрозумілі літери, а також заповнені українською мовою в поєднанні з російською, що суперечить вимогам статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Крім того, усупереч вимогам пункту 2 розділу ХІІІ Положення №822 аркуш реєстру делегата З`їзду Партії ОСОБА_2 містить у собі реєстраційни номер облікової картки платника податків, який складається з 11 символів.
Таким чином, доводи відповідача, наведені в оскаржуваному рішенні, знайшли своє підтвердження у матеріалах справи.
Водночас, суд звертає увагу на те, що невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону та невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону є підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації відповідно до пунктів 2, 5 частини першої статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Частинами третьою, п`ятою статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» передбачено, що розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення.
У разі подання документів, необхідних для усунення підстав для зупинення розгляду документів, протягом встановленого строку розгляд документів поновлюється.
З огляду на зазначене, Державний реєстратор протиправно прийняла рішення саме про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми, оскільки мала зупинити їх розгляд та надати заявнику строк на усунення недоліків, чого відповідач не вчинила.
Крім того, відповідач в оскаржуваному рішенні зазначив, що у Програмі Партії у новій редакції позивач зазначив «Верховна Рада» замість «Верховна Рада України», та «ДФС» замість «ДПС», що свідчить про порушення позивачем Конституції та законів України.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про політичні партії» політичні партії повинні мати програму. Програма політичної партії є викладом цілей та завдань цієї партії, а також шляхів їх досягнення.
З огляду на викладене, суд не встановив обставин, які б свідчили, що зазначення у Програмі Партії у новій редакції «Верховна Рада» замість «Верховна Рада України» та «ДФС» замість «ДПС», впливають на зміст програми, цілі та завдання партії, а також шляхи їх досягнення, свідчать про незаконність політичної партії, а тому вони не можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми.
Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення Державного реєстратора від 30 червня 2021 року №267/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми.
Відповідно до абзацу 2 частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративногог судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
З огляду на це, суд також задовольняє вимогу позивача про зобов`язання відповідача повторно розглянути подані 01 червня 2021 року документи для внесення змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», з урахуванням правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні.
Разом з тим, вимога позивача про визнання рішення Державного реєстратора від 30 червня 2021 року №267/19.4 умисним перешкоджанням законній діяльності членам ПАРТІЇ «РУСЬ», не підлягає задоволенню, оскільки позивач не надав жодних доказів на підтвердження своїх доводів.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідач не довів правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, адміністративний позов ОСОБА_1 підлягає частковому задоволенню.
Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином, на користь позивача належить стягнути судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Мінюсту.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Глушановської Світлани Володимирівни від 30 червня 2021 року №267/19.4 про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту та програми.
3. Зобов`язати Державного реєстратора Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Глушановську Світлану Володимирівну повторно розглянути подані 31 травня 2021 року Головою Політичної партії «Рада» ОСОБА_1 документи для внесення змін до відомостей про ПАРТІЮ «РУСЬ», з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.
4. Відмовити у задоволенні іншої частини адміністративного позову.
5. Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 816,00 грн. (одна тисяча вісімсот шістнадцять гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства юстиції України.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1 );
Державний реєстратор Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України Глушановська Світлана Володимирівна (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13; реєстраційний номер облікової картки платника податків невідомий).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2022 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 105919221 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні