Рішення
від 05.07.2022 по справі 640/32996/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 липня 2022 року м. Київ № 640/32996/21

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомГоловного управління ДПС у м. Києвідо Товариства з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм"простягнення коштів,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у м. Києві звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" про стягнення податкового боргу у сумі 10540,00 гривень.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість, який виник на підставі податкових повідомлень-рішень №0792971213 від 05.11.2018, №0120201213 від 15.02.2019, №0230251213 від 19.03.2019, №0237781213 від 20.03.2019, №0258551213 від 26.03.2019, №0658371213 від 27.09.2018, №0429161213 від 24.05.2019, №0515901213 від 21.06.2019.

Відповідачем у встановлений судом строк відзиву на адміністративний позов не надано, ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.11.2021 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі направлено на електронну адресу відповідача та доставлено до електронної скриньки 07.12.2021.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" за липень 2018 року за результатами якої складено акт від 11.09.2018 № 18740/26-15-12-13-20, яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2018 року.

27.09.2018 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення №0658371213, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 170,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" за серпень 2018 року за результатами якої складено акт від 03.10.2018 № 20086/26-15-12-13-20, яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2018 року.

05.11.2018 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення №0792971213, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" за травень, червень 2018 року за результатами якої складено акт від 02.11.2018 № 24370/26-15-12-13-20, яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на додану вартість за травень, червень 2018 року.

15.02.2019 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення №0120201213, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 2040,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Товариством з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" за вересень 2018 року за результатами якої складено акт від 15.11.2018 № 26441/26-15-12-13-20, яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2018 року.

20.03.2019 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення №0237781213, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Головним управлінням ДФС у м. Києві винесено податкові повідомлення - рішення, якими на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №0429161213 від 24.05.2019, №0258551213 від 26.03.2019, №0237781213 від 20.03.2019 у сумі 1020,00 грн., та №0515901213 від 21.06.2019 у сумі 3600,00 грн.

05.06.2019 Головним управлінням ДФС у м. Києві винесено податкову вимогу № 266129-17 в якій визначено Приватному акціонерному товариству "Київський страховий дім" суму податкового боргу платника податків станом на 04.06.2019 у розмірі 6290,00 грн.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 29.05.2020) встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020) у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент винесення податкових повідомлень - рішень) контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно із пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент винесення податкових повідомлень - рішень), податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 23.05.2020), податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент винесення податкових повідомлень - рішень) неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання набуває статусу податкового боргу.

Пунктами 59.1 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Факт нарахування контролюючим органом податкового зобов`язання та застосування штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) підтверджується наявними в матеріалах справи копіями податкових повідомлень - рішень №0792971213 від 05.11.2018, №0120201213 від 15.02.2019, №0230251213 від 19.03.2019, №0237781213 від 20.03.2019, №0258551213 від 26.03.2019, №0658371213 від 27.09.2018, №0429161213 від 24.05.2019, №0515901213 від 21.06.2019.

Позивачем, у зв`язку з наявністю у відповідача станом на 04.06.2019 заборгованості, винесено податкову вимогу від 05.06.2019 № 266129-17.

На підтвердження того, що у відповідача наявна заборгованість у розмірі 10540,00 грн. позивачем надано детальний розрахунок податкового боргу та копії витягів з інтегрованої картки платника податків.

Керуючись статтями 241, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, 4, код ЄДРПОУ 41774087) про стягнення коштів - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мігдал Прайм" (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, 4, код ЄДРПОУ 41774087) з усіх рахунків відкритих у банках, що обслуговують такого платника податків на суму податкового боргу у розмірі 10540,00 грн. (десять тисяч п`ятсот сорок грн. 00 коп.).

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.07.2022
Оприлюднено29.08.2022
Номер документу105921170
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —640/32996/21

Рішення від 05.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні