ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
05 липня 2022 року м. Київ № 320/3664/22
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї матеріалами
Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерсервіс"до1) Головного управління ДПС у Київській області, 2) Державної податкової служби Українипро визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерсервіс" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.11.2021 №№ 3428208/13502430, 3428207/13502430, 3428209/13502430,
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерсервіс" від 20.10.2021 № 1, від 28.10.2021 № 2, від 31.10.2021 № 3.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду справу передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Частиною сьомою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що до заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребування.
Спірні правовідносини щодо прийняття оскаржуваних рішень регулюються Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.
Згідно пункту 2 зазначеного Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Тобто, здійснення повноважень щодо прийняття рішень про реєстрацію або відмові в реєстрації податкових накладних здійснюють належать до територіальних органів Державної податкової служби України відповідно до місця, де платник податку перебуває на обліку.
У даному випадку, оскаржувані рішення підписані головою комісії Гордою С.В. .
Відповідно до відомостей, що містяться на офіційному сайті Головного управління ДПС у м. Києві, Горда С.В. є посадовою особою Головного управління ДПС у м. Києві.
Враховуючи вищенаведене, а також місцезнаходження позивача, станом на 26.11.2022, у місті Києві та, відповідно, перебування на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у м. Києві оскаржувані рішення по даній справі прийнято саме Головним управлінням ДПС у м. Києві, тоді як позивачем зазначено в якості співвідповідача Головне управління ДПС у Київській області.
Таким чином, позивачу необхідно уточнити суб`єктний склад відповідачів по справі, а також зазначити вірно у тексті позовної заяви реквізити оскаржуваних рішень, а саме - зазначити вірно, ким саме вони прийняті.
Відповідно до частини третьої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з пунктом 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який юридичною особою, складає 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2022 року становить 2481,00 гривень.
Відповідно до частини третьої статті 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
У даному випадку, позивачем заявлено три позовні вимоги немайнового характеру, а отже належить до сплати судовий збір у розмірі 7443,00 гривень.
Позивачем додано до позовної заяви платіжне доручення від 07.12.2020 № 798 на суму 2 102,00 гривень, що свідчить про неповноту сплати судового збору.
Як підтверджується матеріалами справи, позивач на підтвердження сплати судового збору разом із позовною заявою надав платіжне доручення від 21.01.2022 № 5 на суму 2481,00 гривень.
Разом з тим, судовий збір за вказаною квитанцією було сплачено на рахунок Київського окружного адміністративного суду.
Відповідно до частин першої, другої статті 9 Закону України "Про судовий збір", судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Таким чином, сплата судового збору до Київського окружного адміністративного суду виключає можливість його зарахування до спеціального фонду Державного бюджету України за реквізитами Окружного адміністративного суду міста Києва.
Отже, платіжне доручення від 07.12.2020 № 798 не є належним доказом сплати судового збору, відтак позивачем не сплачено судовий збір за подання даного адміністративного позову.
Аналогічний висновок міститься у постанові Верховного Суду від 24.09.2018 у справі №805/168/18-а.
Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Вказані недоліки позивач може усунути шляхом подання до суду:
- позовної заяви, в якій уточнити суб`єктний склад відповідачів та реквізити оскаржуваних рішень, та копії уточненої позовної заяви для вручення іншим учасникам справи;
- документа про сплату судового збору на суму 7443,00 гривень.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерсервіс" залишити без руху.
2. Встановити позивачу строк на усунення недоліків позовної заяви - 10 днів з дня отримання копії даної ухвали.
3. Попередити позивача про те, що у разі, якщо недоліки не буде усунуто у встановлений судом строк, позовну заяву буде повернуто відповідно до пункту першого частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною другою статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Відповідно до статті 294, частин другої та третьої статті 293 Кодексу адміністративного судочинства України оскарження даної ухвали окремо від рішення суду не допускається. Заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2022 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 105921592 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні