Рішення
від 12.07.2022 по справі 640/2013/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2022 року м. Київ № 640/2013/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпрофіль" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпрофіль" звернулося до суду з позовом про:

- скасування рішень комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.10.2020 №2066044/31288576, №2066037/31288576, №2066042/31288576, №2066036/31288576, №2066045/31288576, №2066043/31288576, №2066041/31288576, №2066038/31288576, №2066047/31288576, №2066035/31288576, №2066046/31288576, від 27.10.2020 №2068550/31288576;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою їх подання до реєстрації, податкові накладні від 30.04.2020 №1068, від 31.07.2020 №1435, від 31.05.2020 №1032, від 31.07.2020 №1366, від 30.04.2020 №1023, від 29.05.2020 №976, від 28.05.2020 №927, від 27.07.2020 №1128, від 27.04.2020 №864, від 28.08.2020 №1075, від 28.04.2020 №906, від 28.07.2020 №1183.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.02.2021 відкрито провадження у справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки позивачем надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено.

Представником Головного управління ДПС у м. Києві подано відзив, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на Порядок з питання зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Державна податкова служба України не скористалась правом подання відзиву на позовну заяву.

У наданій відповіді на відзив позивач заперечуючи проти аргументів податкового органу викладених у відзиві на позовну заяву, посилався на те, що позивачем були надані всі первинні документи які засвідчують реальність господарських операцій.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпрофіль" за наслідками господарської діяльності по операціях з Товариством з обмеженою відповідальністю "СВІСС КРОНО", Товариством з обмеженою відповідальністю "КНАУФ ГІПС КИЇВ", Товариством з обмеженою відповідальністю "КНАУФ ІНСУЛЕЙШН УКРАЇНА" на виконання вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України було сформовано податкові накладні від 30.04.2020 №1068, 31.07.2020 №1435, 31.05.2020 №1032, 28.08.2020 №1075, 28.04.2020 №906, 27.04.2020 №864, 27.07.2020 №1128, 28.05.2020 №927, 29.05.2020 №976, 30.04.2020 №1023, 31.07.2020 №1366, 28.07.2020 №1183 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За посиланням позивача, та що не заперечено відповідачем контролюючим органом було направлено позивачу квитанції про зупинення реєстрації вище зазначених податкових накладних.

Квитанцією від 15.09.2020 №9233754643 податкова накладна від 28.08.2020 №1075 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.13 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 15.05.2020 №9108190373 податкова накладна від 30.04.2020 №1068 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 31.07.2020 №9201261165 податкова накладна від 31.07.2020 №1435 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 12.06.2020 №9133379469 податкова накладна від 31.05.2020 №1032 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 14.08.2020 №9201356074 податкова накладна від 31.07.2020 №1366 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.73 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 15.05.2020 №9107601093 податкова накладна від 30.04.2020 №1023 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.73 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 12.06.2020 №9133379991 податкова накладна від 29.05.2020 №976 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.73 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 12.06.2020 №9133415619 податкова накладна від 28.05.2020 №927 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.13 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 14.08.2020 №9201300884 податкова накладна від 27.07.2020 №1128 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.13 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 13.05.2020 №9104494027 податкова накладна від 27.04.2020 №864 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.13 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 14.05.2020 №9105628254 податкова накладна від 28.04.2020 №906 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.13 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Квитанцією від 14.08.2020 №9201326292 податкова накладна від 28.07.2020 №1183 прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що: "Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.13 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

У вказаних квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

З метою розблокування податкових накладних позивач надіслав повідомлення від 21.10.2020 №2, 21.10.2020 №4, 21.10.2020 №1, 21.10.2020 №11, 21.10.2020 №12, 21.10.2020 №7, 21.10.2020 №9, 21.10.2020 №7, 21.10.2020 №6, 21.10.2020 №15, 21.10.2020 №10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

За результатом розгляду поданих позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.10.2020 №2066044/31288576, №2066037/31288576, №2066042/31288576, №2066036/31288576, №2066045/31288576, №2066043/31288576, №2066041/31288576, №2066038/31288576, №2066047/31288576, №2066035/31288576, №2066046/31288576, від 27.10.2020 №2068550/31288576 про відмову у реєстрації податкових накладних від 30.04.2020 №1068, від 31.07.2020 №1435, від 31.05.2020 №1032, від 31.07.2020 №1366, від 30.04.2020 №1023, від 29.05.2020 №976, від 28.05.2020 №927, від 27.07.2020 №1128, від 27.04.2020 №864, від 28.08.2020 №1075, від 28.04.2020 №906, від 28.07.2020 №1183 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставами прийняття вказаних рішень зазначено: "Ненадання платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків та копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків" .

Не погоджуючись з прийнятим рішенням контролюючого органу, позивачем подано скарги до Державної податкової служби України.

Рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДПС України від 09.12.2021 №67106/31288576/2, №67109/31288576/2, №67111/31288576/2, №67097/31288576/2, №67119/31288576/2, №67104/31288576/2, №67121/31288576/2, №67118/31288576/2, №67117/31288576/2, №67123/31288576/2, №67105/31288576/2, №67096/31288576/2 скарги позивача залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Позивач, вважаючи рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.10.2020 №2066044/31288576, №2066037/31288576, №2066042/31288576, №2066036/31288576, №2066045/31288576, №2066043/31288576, №2066041/31288576, №2066038/31288576, №2066047/31288576, №2066035/31288576, №2066046/31288576, від 27.10.2020 №2068550/31288576 протиправними, звернувся з позовом до суду.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.3 статті 74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі - Порядок №1165).

Пунктами 5-7 Порядку №1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У свою чергу "Критерії ризиковості здійснення операцій" наведені у додатку 3 до Порядку №1165 є вичерпаним переліком.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом сформовано висновки про відповідність спірних податкових накладних вимогам пункту 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Водночас, податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як установлено судом з метою реєстрації податкових накладних позивач надіслав повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що ТОВ "Укрпрофіль" на підтвердження виконання зобов`язань по договорам з контрагентами відповідачам надано первинні документи, що містять всі необхідні реквізити, та, відповідно, засвідчують факт поставки товару позивача на користь контрагентів.

Як убачається зі змісту оскаржуваних рішень платником податків не надано копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність не відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких не передбачено договором та/або законодавством, спростовується первинними документами поданими до позовної заяви та надавались разом з пояснення.

Як вже зазначалось судом, позивачем для реєстрації податкових накладних надіслано до комісії повідомлення з поясненнями та первинні документи, зокрема, договори, платіжні доручення, рахунки на оплату, видаткові накладні, прибуткові накладні, акти

У відзиві відсутнє обґрунтування чому не були враховані подані позивачем первинні документи, яких саме документів не вистачало для реєстрації податкових накладних або які документи були складені з дефектами та не могли бути враховані контролюючим органом. Відсутність в оскаржуваних рішень підстав їх прийняття є підставою для висновку про їх необґрунтованість (наприклад, постанови Верховного Суду від 23.10.2018 справа №822/1817/18, від 21.05.2019 справа №0940/1240/18, від 02.07.2019 справа №140/2160/18).

Не зазначення контролюючим органом конкретних документів, які мають бути подані платником податків з метою підтвердження достатності підстав для реєстрації податкових накладних унеможливлює реалізацію платником податків права надати обґрунтовані пояснення та необхідні первинні документи.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості (наприклад, постанова Верховного Суду від 16.04.2019 справа №826/10649/17, від 28.10.2019 справа №640/983/19). При цьому суд ураховує, що позивачем на підтвердження підстав реєстрації податкових накладних надано до контролюючого органу і до суду, договори, платіжні доручення, видаткові накладні, прибуткові накладні.

Під час розгляду справи Головне управління ДПС у м. Києві, як суб`єкт владних повноважень, не надало суду доказів, які спростовували б твердження позивача, не наведено мотивів прийняття оскаржуваних рішень, не зазначено, яких первинних документів не достатньо або які документи складені з порушеннями та не можуть бути взяті до уваги.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відтак, підлягають задоволенню вимоги про скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у м. Києві від 26.10.2020 №2066044/31288576, №2066037/31288576, №2066042/31288576, №2066036/31288576, №2066045/31288576, №2066043/31288576, №2066041/31288576, №2066038/31288576, №2066047/31288576, №2066035/31288576, №2066046/31288576, від 27.10.2020 №2068550/31288576.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 30.04.2020 №1068, від 31.07.2020 №1435, від 31.05.2020 №1032, від 31.07.2020 №1366, від 30.04.2020 №1023, від 29.05.2020 №976, від 28.05.2020 №927, від 27.07.2020 №1128, від 27.04.2020 №864, від 28.08.2020 №1075, від 28.04.2020 №906, від 28.07.2020 №1183 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.

Відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пункту 19 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку №1246, встановлено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірну податкову накладну датою її фактичного подання, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачами не доведено правомірність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 КАС України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпофіль" підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 54480,00 грн. (платіжне доручення від 24.01.2021 №157). Оскільки позов задоволено повністю, з урахуванням пропорційності заявлених позовних вимог судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 27240,00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у м. Києві:

від 26 жовтня 2020 року №2066035/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1075 від 28 серпня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066036/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1366 від 31 липня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066037/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1435 від 31 липня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066038/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1128 від 27 липня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066041/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №927 від 28 травня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066042/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1032 від 31 травня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066043/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №976 від 29 травня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066044/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1068 від 30 квітня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066045/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1023 від 31 липня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066046/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №906 від 28 квітня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 26 жовтня 2020 року №2066047/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №864 від 27 квітня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

від 27 жовтня 2020 року №2068550/31288576 про відмову в реєстрації податкової накладної №1183 від 28 липня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпрофіль":

№1075 від 28 серпня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1366 від 31 липня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1435 від 31 липня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1128 від 27 липня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№927 від 28 травня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1032 від 31 травня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№976 від 29 травня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1068 від 30 квітня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1023 від 31 липня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№906 від 28 квітня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№864 від 27 квітня 2020 року, датою її фактичного надходження;

№1183 від 28 липня 2020 року, датою її фактичного надходження.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпрофіль" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 27240,00 грн. (двадцять сім тисяч двісті сорок гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпрофіль" (ідентифікаційний код 31288576, місцезнаходження: 03038, м. Київ, вулиця Нововокзальна, будинок 21).

Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).

Відповідач - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя В.А. Донець

Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено29.08.2022
Номер документу105923759
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 КАС України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпофіль" підлягає задоволенню в повному обсязі. Відповідно до вимог частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 54480,00 грн. (платіжне доручення від 24.01.2021 №157). Оскільки позов задоволено повністю, з урахуванням пропорційності заявлених позовних вимог судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 27240,00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві. Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —640/2013/21

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 17.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 11.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Рішення від 12.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні