ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
29.08.2022 р. Справа № 914/1943/22
Господарський суд Львівської області у складі судді Фартушка Т.Б.
розглянув матеріали позовної заяви:
за позовом: ОСОБА_1 , Львівська область, Львівський район, м.Дубляни;
до Відповідача: Львівської міської ради, Львівська область, м.Львів;
про: визнання незаконними та скасування рішень органу місцевого самоврядування, відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, реєстрації припинення юридичної особи, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
22.08.2022р. на розгляд до Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява за позовом ОСОБА_1 від 16.08.2022р. б/н (вх. №2114) до Львівської міської ради про визнання незаконними та скасування рішень органу місцевого самоврядування, відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, реєстрації припинення юридичної особи, скасування реєстраційних дій та зобов`язання вчинити дії.
Підставами позовних вимог Позивач зазначає порушення ухвалами Львівської міської ради від 29.12.2020р. №7, 17.06.2021р. №928 (із змінами, внесеними ухвалою від 23.12.2021р. №1830) прав Позивача як жителя Дублянської громади та керівника Дублянської міської ради.
Вирішуючи питання про прийняття заяви до розгляду, судом встановлено наявність підстав для її залишення без руху на підставі ст.174 ГПК України, зважаючи на наступне.
1.Згідно п.2 ч.1 ст.164 ГПК України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до п.п.2 п.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» ставка судового збору за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно ч.3 ст.6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Приписами статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2022 року для працездатних осіб в розмірі 2481 гривні.
Відповідно до ч.3 ст.13 Бюджетного кодексу України складовими частинами спеціального фонду бюджету є, зокрема, доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування.
У постанові Кабінету Міністрів України «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету» від 16.02.2011р. №106 в якості органів, що контролюють справляння надходжень бюджету за кодом бюджетної класифікації 22030000 (судовий збір та надходження від звернення застави у дохід держави згідно з наказом №11 від 14.01.2011р. Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію»), визначено суди загальної юрисдикції та Державну судову адміністрацію України.
Згідно з положеннями п.8.1 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2013р. №43, щодня у регламентований час за результатами обробки інформації органи Казначейства формують виписки з відповідних рахунків за надходженнями, відкритих у Головних управліннях Казначейства, у вигляді електронного реєстру розрахункових документів та у разі потреби роздруковують їх. За результатами розподілу платежів між державним та місцевими бюджетами органи Казначейства формують Відомість розподілу платежів до бюджетів. Зазначені виписки та Відомість розподілу платежів до бюджетів в електронному вигляді надаються відповідно до затверджених порядків взаємодії Казначейства України з органами, що контролюють справляння надходжень бюджету.
При цьому, суд враховує, що у Листі Державної судової адміністрації від 02.01.2020р. №11-135/20 зазначено, що при отриманні від платників документів, які підтверджують сплату судового збору за подання заяв, скарг до суду, суди мають перевіряти зазначені в них реквізити рахунків задля уникнення втрат бюджету.
В свою чергу, з метою забезпечення виконання вимог цього Закону між Державною судовою адміністрацією України та Державною казначейською службою України (далі - ДКСУ) укладено угоду від 26.08.2015р. про інформаційне співробітництво. Відповідно до цієї угоди Державним підприємством "Інформаційні судові системи" оновлено програмне забезпечення автоматизованої системи документообігу суду КП «Д-3» та КП «ДСС» (далі - АСДС), яке здійснює: 1) централізоване отримання виписок з ДКСУ в електронному вигляді; 2) їх розподіл по судах; 3) автоматичне приєднання відомостей про сплачений судовий збір при реєстрації платіжного документа в суді за наявності виписки з ДКСУ; 4) автоматичне приєднання таких відомостей при надходженні відомостей від ДКСУ про зарахування судового збору, що надійшли після реєстрації платіжного документа в АСДС.
Суд зазначає і аналогічну правову позицію викладено, зокрема у п.п.2.20 п.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» (із змінами та доповненнями), що чинним законодавством не встановлено якихось спеціальних вимог щодо оформлення платіжних документів, за якими перераховуються суми судового збору.
Отже, таке перерахування здійснюється за загальними правилами згідно з вимогами Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» і відповідних нормативно-правових актів Національного банку України. Платіжне доручення на безготівкове перерахування судового збору, квитанція установи банку про прийняття платежу готівкою додаються до позовної заяви (заяви, скарги) і мають містити відомості про те, яка саме позовна заява (заява, скарга, дія) оплачується судовим збором. Відповідні документи подаються до господарського суду тільки в оригіналі; копії, у тому числі виготовлені із застосуванням технічних засобів (фотокопії тощо) цих документів, не можуть бути належним доказом сплати судового збору (п.2.21. Постанови).
Слід зазначити, що згідно листа Державної судової адміністрації України від 21.12.2019р. №11336-70/19 та листа Державної казначейської служби України від 11.12.2019р. №12-06-02/22014 з 01.01.2020р. діють нові рахунки для зарахування судового збору. Реквізитами для сплати судового збору за подання позовної заяви до Господарського суду Львівської області є:
Отримувач коштів: ГУК Львiв/Личаківський р-н/22030101
Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38008294
Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.)
Код банку отримувача (МФО): 899998
Рахунок отримувача: UA108999980313141206083013954
Код класифікації доходів бюджету: 22030101
Призначення платежу: *;101;
Приписами ч.1 ст.9 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Відповідно до ч.2 ст.9 Закону України «Про судовий збір» суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Проте, Позивачем до позовної заяви не долучено жодних доказів в обґрунтування сплати судового збору за подання позовної заяви до господарського суду.
Суд зазначає, що Позивачем у поданій до Господарського суду Львівської області заявлено сім позовних вимог немайнового характеру:
-про визнання незаконною та скасування ухвали Львівської міської ради №7 від 29.12.2020р. «Про припинення місцевих рад шляхом приєднання до Львівської міської ради» в частині Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області;
-про визнання незаконною та скасування ухвали Львівської міської ради №928 від 17.06.2021р. (із змінами внесеними ухвалою Львівської міської ради №1830 від 23.12.2021р.) «Про затвердження передавального акта Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області»;
-відміну державної реєстрації припинення юридичної особи Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04371940) в результаті її реорганізації, проведену 17.06.2022р. о 09:27:05 та 31.05.2022р. о 13:47:51 державним реєстратором відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради - Врублевська С.1. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за №1003981120012001503;
-скасування реєстраційної дії (внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації) державного реєстратора відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради - Фенчин В.В., проведену 05.01.2021р. о 16:57:24 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо юридичної особи Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04371940) за№ 1003981270011001503;
-скасування реєстраційної дії (державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу) державного реєстратора відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради - Мельник М.Б., проведену 15.12.2020р. о 15:18:35 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо юридичної особи Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04371940) за№1003981070010001503;
-поновлення ОСОБА_1 на посаді керівника Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04371940);
-зобов`язання Львівської міської ради повернути Дублянській міській раді Жовківського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04371940) усе те, що передбачено передавальним актом Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області, який було затверджено ухвалою Львівської міської ради №928 від 17.06.2021р. (із змінами внесеними ухвалою Львівської міської ради №1830 від 23.12.2021р.), а також усе те, що утворилось в процесі діяльності Львівської міської ради по Дублянській міській раді.
Відтак, сума судового забору, належного до сплати за подання позовної заяви складається із суми семи ставок судового збору за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру і становить 17367грн.
З врахуванням наведеного суд дійшов висновків про те, що Позивачем в порушення вимог п.2 ч.1 ст.164 ГПК України не додано до поданої позовної заяви доказів сплати 17367грн. судового збору, або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону.
Приписами ч.1 ст. 174 ГПК України визначено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до частини другої вказаної статті в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З врахуванням вищенаведеного суд дійшов висновків про наявність правових підстав до залишення позовної заяви ОСОБА_1 від 16.08.2022р. б/н (вх. №2114 від 22.08.2022р.) без руху та надання ОСОБА_1 десятиденного строку з дня вручення даної ухвали на усунення недоліків заяви, а саме: надати суду оригінали документів, які підтверджують сплату 17367грн. судового збору за подання позовної заяви до господарського суду, або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону.
Одночасно суд інформує Позивача, що, згідно приписів ч.3 ст.174 ГПК України, якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 176 цього Кодексу.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст.123, 124, 162, 164, 172, 174, 180, 234, 235 ГПК України, ст.4 Закону України «Про судовий збір», суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовну заяву ОСОБА_1 від 16.08.2022р. б/н (вх. №2114 від 22.08.2022р.) залишити без руху.
2.Надати ОСОБА_1 десятиденний строк з моменту вручення ухвали для усунення недоліків поданої позовної заяви, а саме:
2.1)надати суду оригінали документів, які підтверджують сплату 17367грн. судового збору за подання позовної заяви до господарського суду, або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону.
3.Ухвала набирає законної сили в порядку та строк, передбачені ст.235 ГПК України.
4.Ухвала не підлягає оскарженню.
Відповідно до ч.4 ст.174 Господарського процесуального кодексу України, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - lv.arbitr.gov.ua/sud5015/.
Суддя Фартушок Т.Б.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2022 |
Оприлюднено | 01.09.2022 |
Номер документу | 105959456 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Фартушок Т.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні