Рішення
від 14.08.2022 по справі 676/2828/22
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 676/2828/22

Номер провадження 2-а/676/58/22

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2022 року м. Кам`янець - Подільський

Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі головуючого судді Бондаря О.О.

за участю секретаря судового засідання Білої І.В.

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судусправу запозовом ОСОБА_1 до Кам`янець-Подільського районного управління поліції Головного управління національної поліції в Хмельницькій області, інспектора, старшого лейтенанта поліції Кукуруза Сергія Олексійовича про скасування постанови серії ЕАО №5462673 від 08 червня 2022 року про притягнення до адміністративної відповідальності, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до Кам`янець-Подільського районного управління поліції Головного управління національної поліції в Хмельницькій області, інспектора, старшого лейтенанта поліції Кукуруза Сергія Олексійовича про скасування постанови серії ЕАО №5462673 від 08 червня 2022 року про притягнення до адміністративної відповідальності.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначає, що постановою про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАО №5462673 від 08.06.2022 року ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.6 ст.121 КУпАП у виді штрафу в розмірі 850 грн., оскільки 08.06.2022 року 18:40:48 не зареєстрував транспортний засіб «VOLKSWAGEN AYDIO 4» р.н. НОМЕР_1 у законом встановленому порядку на протязі 10 денного терміну, чим порушив п.30.1. ПДР України. Позивач вважає постанову не обґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, прийнятою з порушенням норм матеріального права. Позивач просить поновити строк на подачу позовної заяви про скасування постанови про адміністративну відповідальність та скасувати постанову серії ЕАО №5462673, винесену інспектором Кам`янець-Подільського районного управління поліції Головного управління національної поліції в Хмельницькій області, старшим лейтенантом Кукуруза Сергієм Олексійовичем від 08 червня 2022 року відповідно якої ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 850,00 грн. за ч.6ст.121 КУпАП та закрити справу про адміністративне правопорушення.

Позивач в судове засідання не з`явився, до початку судового засідання його представник адвокат Мужилівська Н.М. подала до суду заяву, в якій просить справу розглядати у її відсутності, позов підтримує та просить його задовольнити.

Відповідачі в судове засідання не з`явилися.

Вивчивши матеріали справи в повному об`ємі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що старшим інспектором Кам`янець-Подільського РУП ГУНП в Хмельницькій області Кукурузою С.О., 08 червня 2022 року винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАО №5462673, відповідно до якої на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 121 КУпАП в розмірі 850 гривень, в зв`язку з тим, що позивач 08.06.2022 року о 18 годині 40 хвилин в м. Кам`янець-Подільський не зареєстрував транспортний засіб «VOLKSWAGEN AYDIO 4» р.н. НОМЕР_1 у законом встановленому порядку на протязі 10 денного терміну, чим порушив п.30.1. ПДР України.

Згідно ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно оскаржуваної постанови, Позивач притягується до адміністративної відповідальності, яка передбачена ч. 6 ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тобто керування водієм транспортним засобом, не зареєстрованим або не перереєстрованим в Україні в установленому порядку, його експлуатація без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерним знаком, закріпленим у не встановленому для цього місці, закритим іншими предметами, у тому числі з нанесенням покриття або застосуванням матеріалів, що перешкоджають чи ускладнюють його ідентифікацію, чи забрудненим, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів, перевернутим чи неосвітленим, що є порушенням п. 30.1 ПДР України:

- Власники механічних транспортних засобів і причепів до них повинні зареєструвати (перереєструвати) їх в уповноваженому органі МВС або провести відомчу реєстрацію в разі, якщо законом установлена обов`язковість проведення такої реєстрації, незалежно від їхнього технічного стану протягом 10 діб з моменту придбання (отримання), митного оформлення або переобладнання чи ремонту, якщо необхідно внести зміни до реєстраційних документів.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно доч.ч. 1, 2, 3 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу.В адміністративнихсправах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Докази суду надають учасники справи.

Згідно ч. 5ст. 77 КАС України,якщоучасник справи без поважнихпричин ненадасть доказина пропозиціюсуду дляпідтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Європейський суд з прав людини у п. 36 рішення в справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), від 1 липня 2003 року № 37801/97,зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган владизобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення).

З копії Митної Декларації №UA500100/2022/005130? серії ІМ 40 ДЕ (електронне декларування), від 18.02.2022р., оформленої Одеською митницею Держмитслужби вбачається, що легковий автомобіль VOLKSWAGEN ID.4; НОМЕР_2 ; № кузова VIN НОМЕР_3 , 2021 року випуску; білого кольору отримано Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОЦЕНТР МАРШАЛ+» (код ЄДРПОУ 40689310; вул Банківська, буд. №12, м. Одеса, Україна).

У відповідності до умов Договору купівлі-продажу №056/М-04/2022 від 01 квітня 2022 року та на підставі Акту прийому-передачі транспортного засобу від 01 квітня 2022 року Позивач придбав легковий автомобіль (бувший в користуванні) - VOLKSWAGEN ID.4; IN LFWB9E65M5014723; № кузова VIN НОМЕР_3 , 2021 року випуску; білого кольору в Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОЦЕНТР МАРШАЛУ».

Відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (надалі вживається термін Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07 вересня 1998 року (зі змінами та доповненнями), а саме п.7 Розділу Державна реєстрація транспортних засобів в редакції Постановою КМ№ 190від 04.03.2022 року визначає, що: Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини). У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев`яноста днів.

Таким чином, наявність номерних знаків «Транзит»: Т5 ВР 6360 на автомобілі VOLKSWAGENID.4 вказує на те, що даний автомобіль зареєстрований в визначеному законом порядку із наданням тимчасових номерів. Що в свою чергу відповідає абзацу шостому пункту 16 Порядку, який передбачає, що транспортні засоби, які були примусово відчужені або вилучені, а також ті, які придбані на території України або ввезені на територію України на законних підставах у період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, підлягають обов`язковому тимчасовому державному обліку за заявою власника шляхом внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та відповідного журналу,

Відповідно допункту 16Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07 вересня 1998 року, транспортні засоби, які були примусово відчужені або вилучені, а також ті, які придбані на території України або ввезені на територію України на законних підставах у період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, підлягають обов`язковому тимчасовому державному обліку за заявою власника шляхом внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та відповідного журналу. На транспортні засоби, які підлягають обов`язковому тимчасовому державному обліку, видаються тимчасові реєстраційні талони, що є дійсними в період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану та протягом дев`яноста діб після його припинення або скасування, та закріплюються нові номерні знаки або номерні знаки, які були в користуванні та на даний час не закріплені за іншими транспортними засобами.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента № 133/2022від 14.03.2022 року , № 259/2022від 18.04.2022 року, № 341/2022від 17.05.2022 року, № 573/2022від 12.08.2022 року , затвердженого Законом№ 2102-IXвід 24.02.2022 року введено вУкраїні воєннийстан із05години 30хвилин 24лютого 2022року строкомна 30діб. Строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента№ 133/2022від 14.03.2022 року. Строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента№ 259/2022від 18.04.2022 року. Строк дії воєнного стану в Україні продовженоз 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 дібзгідно з Указом Президента№ 341/2022від 17.05.2022 року. Строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента№ 573/2022від 12.08.2022 року.

Відповідно до ст. 293 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді скарги або протесту на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обґрунтованість винесеної постанови і приймає одне з таких рішень: скасовує постанову і закриває справу.

Враховуючи що позивача було притягнуто до адмінвідповідальності в період воєнного часу, що на період воєнного часу було продовжено строк реєстрації транспортних засобів , що на автомобіль позивача було видано тимчасові реєстраційні номера і позивач мав право користуватися автомобілем зі встановленими тимчасовими реєстраційними номерами в період воєнного стану протягом строку, що перевищує 10 днів , оскаржувана постанова підлягає скасуванню, а провадження в справі підлягає закриттю.

На підставі викладено, керуючись ст.ст.6,9,193, 241-247,255,286КАС України, -

в и р і ш и в:

Позов задовольнити.

Скасувати Постанову серії ЕАО №5462673, винесену інспектором Кам`янець- Подільського районного управління Поліції ГУНП в Хмельницькій області, старшим лейтенантом Кукуруза Сергієм Олексійовичем від 08 червня 2022 року, якою ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 850,00 грн. (вісімсот п`ятдесят гривень 00 копійок) за ч. 6 ст. 121 КУпАП, провадження в справіпро притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 6 ст. 122 КУпАП закрити.

Рішення може бути оскаржено до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів в порядку встановленому ст.ст. 295-297КАС України.

Рішення набирає законної сили у строк та порядок визначений ст. 255 КАС України.

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Бондар О.О

СудКам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.08.2022
Оприлюднено01.09.2022
Номер документу105959848
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —676/2828/22

Рішення від 14.08.2022

Адміністративне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Бондар О. О.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Бондар О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні