Ухвала
від 29.08.2022 по справі 910/4583/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

30.08.2022Справа № 910/4583/22Суддя Мандичев Д.В., розглянувши

Заяву Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052)

про відкриття провадження у справі про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011) звернулося до суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052) у зв`язку із наявною та непогашеною заборгованістю.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.06.2022 заяву Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052) залишено без руху. Встановлено Головному управлінню ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС строк десять днів з дня вручення цієї ухвали на усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство. Встановлено Головному управлінню ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС спосіб усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство шляхом надання: - документів, що підтверджують обставини, викладені у заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство; - всіх доказів вжиття заходів забезпечення погашення податкового боргу відповідно до компетенції та в порядку передбаченому спеціальним законодавством, що регулює відносини, які виникають у сфері справляння відповідних податків і зборів; - відомостей про рахунки боржника; - доказів сплати судового збору у розмірі 24810,00грн.; - доказів оплати авансування винагороди арбітражному керуючому у розмірі 58500,00 грн.; - доказів надсилання боржнику копії заяви і доданих до неї документів; - письмових пояснень щодо подання ідентичної заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052), яка перебуває на розгляді судді Івченко А.М. (№910/4850/22), що по своїй суті є зловживанням податковим органом своїми процесуальними права.

05.07.2022 через електронний суд від заявника надійшла заява про усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство із додатковими документами до неї. Так, на виконання вимог ухвали Господарського суду міста Києва від 22.06.2022 про усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство заявником подано суду докази сплати авансування винагороди арбітражному керуючому на суму 58 500,00 грн., платіжне доручення № 977 від 28.06.2022 про часткову сплату судового збору в розмірі 2 110,00 грн., докази направлення заяви на адресу боржника, відомості про всі наявні рахунки боржника, інкасові доручення про стягнення заборгованості з банківських рахунків боржника, а також лист ініціюючого кредитора від 18.02.2022 про надання відомостей та документів, які стосуються господарських відносин, що підтверджують наявність дебіторської заборгованості. В іншій частині ухвалу суду не виконано та не надано доказів вжиття заходів забезпечення погашення податкового боргу відповідно до компетенції та в порядку передбаченому спеціальним законодавством, що регулює відносини, які виникають у сфері справляння відповідних податків і зборів.

20.07.2022 до Господарського суду м. Києва надійшло повідомлення заявника про відсутність у провадженні суду справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та немає рішення щодо такого спору.

Поряд з цим, заявником в частині виконання вимог ухвали суду від 22.06.2022 про надання доказів сплати судового збору у розмірі 24 810,00 грн. в частині доплати на суму 22 700,00 грн. заявлено клопотання про відстрочення такої сплати до закінчення воєнного стану на території України або продовження строку на сплату судового збору на 10 днів.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.07.2022 відмовлено ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС у відстроченні сплати судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство. Клопотання ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС про продовження строку для усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство - задоволено. Продовжено ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС строк для усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052). Головному управлінню ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС у м. Києві виконати вимоги ухвали суду від 22.06.2022 шляхом надання всіх доказів вжиття заходів забезпечення погашення податкового боргу відповідно до компетенції та в порядку, передбаченому спеціальним законодавством, що регулює відносини, які виникають у сфері справляння відповідних податків і зборів та подання доказів сплати судового збору.

18.08.2022 через відділ діловодства суду від заявника надійшла заява про усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство із додатковими документами до неї. Так, на виконання вимог ухвали Господарського суду міста Києва від 22.06.2022 про усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкуртство заявником подано докази доплати судового збору у розмірі 22700,00грн.

Дослідивши подані заявником пояснення, суд дійшов висновку про повернення заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052) без розгляду з огляду на наступне.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 37 Кодексу України з процедур банкрутства Господарський суд залишає без руху заяву про відкриття провадження у справі з підстав, передбачених статтею 174 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 174 ГПК України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Приписами пункту 4 статті 174 ГПК України передбачено, що якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулась із позовною заявою.

Відповідно до частини 6 статті 174 ГПК України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи не пізніше п`яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків.

Як уже було зазначено судом в ухвалі Господарського суду міста Києва від 22.06.2022,

До заяви кредитора - контролюючого органу, уповноваженого відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, іншого органу, який відповідно до закону здійснює контроль за справлянням інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку (абзац 6 частини другої статті 34 КУзПБ).

Таким чином законодавець встановив обов`язкову кваліфіковану умову ініціювання контролюючим органом справи про банкрутство з огляду на його повноваження, як органу стягнення податкового боргу чи недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, та правовий механізм забезпечення погашення цих боргів за рахунок коштів і майна платників податків, обов`язок реалізації якого покладено на контролюючі органи відповідно до спеціального законодавства.

Аналіз наведеного дає підстави для висновку, що на контролюючий орган покладено обов`язок подання разом із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство всіх доказів вжиття заходів забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідно до компетенції та в порядку передбаченому спеціальним законодавством, що регулює відносини, які виникають у сфері справляння відповідних податків і зборів.

Відповідно до п. 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є, зокрема, податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Пунктом 41.4 статті 41 ПК України визначено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Спеціальний порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється, зокрема, статтями 87, 95-99 ПК України.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.2 статті 87 ПК України)

Відповідно до п. 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (абзац 1 п. 95.3 ст. 95 ПК України).

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22, який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Водночас спеціальним законодавством щодо справляння податків і зборів, окрім стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, передбачено й інші заходи погашення податкового боргу за рахунок майна боржника (на підставі відповідного судового рішення), а саме: продаж майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі; стягнення готівкових коштів; стягнення дебіторської заборгованості платника податків.

У абзацах 2, 3 пункту 95.3 ст. 95 ПК України визначено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу .

Відповідно до п. 95.22. статті 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податку, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючі органи, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.

У разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладення з контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов`язання платника податків укласти зазначений договір (абзац 4 пункту 87.5 статті 87 ПК України).

В контексті цих положень системне тлумачення статті 34 КУЗБ дає підстави для висновку, що тільки вжиття контролюючим органом сукупності передбачених спеціальним законодавством заходів стягнення податкового боргу чи недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, якщо такі заходи не призвели до погашення боргу, може бути передумовою для ініціювання контролюючим органом справи про банкрутство боржника.

Подібний за змістом висновок щодо застосування частини сьомої статті 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" викладений у постановах Верховного Суду від 29.05.2019 у справі № 924/687/18, від 04.12.2018 у справі № 920/1141/16, від 26.12.2018 у справі № 908/2229/17, від 20.02.2020 у справі № 910/19276/16 та не втратив своєї актуальності із введенням в дію з 21.10.2019 КУзПБ, оскільки зазначена норма містила аналогічну абзацу 6 частини другої статті 34 КУзПБ вимогу щодо подання контролюючим органом доказів вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку.

Так, звертаючись з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутсво, заявник зазначив, що у боржника наявна податкова заборгоаність у розмірі 6 848 993,79грн., яка, як зазначає заявник, підтверджена Постановою окружного адміністративного суду міста Києва від 08.08.2019 у справі №640/7147/19, належним чином копію якої не долучено до матеріалів заяви.

Матеріали заяви про відкриття провадження у справі не містять доказів оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Так, на виконання вимог ухвали суду від 22.06.2022, заявником надано довідку з відомостями про відсутність відкритих рахунків боржника. Доказів оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу суду не подано. При цьому, у боржника станом на день подання заяви про відкриття провадження у справі про бакрутство відкрито три розрахункові рахунки.

Крім того, суд зазначає, що заявником не подано доказівформування відомостей про дебіторську заборгованість, у тому числі, проведення камеральних перевірок, тощо.

Отже, встановлені судом обставини під час розгляду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство та неусунення заявником недоліків вказаної заяви, які були встановлені Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.06.2022, унеможливлюють прийняття її до розгляду, а тому вказана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство та додані до неї документи підлягають поверненню заявнику - Головному управлінню ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011), про що судом постановляється відповідна ухвала.

Крім того, суд вважає за необхідне роз`яснити Головному управлінню ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011), що відповідно до ч. 8 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення недоліків.

Керуючись ст. 38 Кодексу України з процедур банкрутства, ч. 6 ст. 12, ст. 174, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011) про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бредберн" (03028, м. Київ, пр-т Науки,22, код ЄДРПОУ 41719052) та додані до неї документи повернути без розгляду.

Повернення заяви про відкриття провадження у справі ро банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до Господарського суду у встановленому порядку.

Ухвала набирає законної сили в порядку статті 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена.

Суддя Д.В. Мандичев

Дата ухвалення рішення29.08.2022
Оприлюднено01.09.2022
Номер документу105981351
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —910/4583/22

Ухвала від 29.08.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 21.06.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні