ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 липня 2022 року м. Київ № 640/9686/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліфт-Будспецмонтаж" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліфт-Будспецмонтаж" (далі - Позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - Відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190611207.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.06.2019 відкрито провадження у справі.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог чинного податкового законодавства України при прийнятті оскаржуваного рішення.
Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, з підстав того, що контролюючим органом правомірно встановлено порушення вимог законодавства.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.02.2022 замінено відповідача Головне управління Державної фіскальної служби України у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка 33/19; код ЄДРПОУ 39439980) на його правонаступника Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19; код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.
ГУ ДФС у місті Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Ліфт-Будспецмонтаж» за 2017 -2018 роки.
За результатами перевірки складено акт від 08.02.2019 року № 1007/26-15-12-07- 20/39641841 (далі - Акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, у результаті чого податкові накладні у кількості 38 штук виписані ТОВ «Ліфт- Будспецмонтаж» за перевіряємий період, зареєстровані з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме, порушено терміни реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 387 632,80 грн.
На підставі акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190611207, яким Позивачу застосовано штрафну санкцію в розмірі 10% на загальну суму 38723,30 грн. та штрафну санкцію в розмірі 20% на загальну суму 80,00 грн. (дані щодо несвоєчасної реєстрації, кількості днів порушення та застосованих штрафних санкцій наведено в акті камеральної перевірки та розрахунку штрафних санкцій).
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач звернувся до суду з даним позовом.
Позивач зазначає, що деякі податкові накладні (№№ 53, 44, 42, 39, 50, 40, 34, 41, 43) відправлені на реєстрацію до ЄДР без порушення кінцевого строку реєстрації, визначеного п.201.10 ст 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Таким чином, продавець товарів/послуг зобов`язаний надіслати до Державної податкової адміністрації України податкові накладні з метою здійснення їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому на податковий орган покладено обов`язок повідомити продавця щодо прийняття/неприйняття податкової накладної до реєстрації протягом операційного дня (з 0 до 23-ї години) шляхом надсилання квитанції в електронному вигляді, в іншому випадку - податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи квитанцій, Позивачем в порядку ст. 201 ПК України подано на реєстрацію наступні податкові накладні:
- №53 від 27.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 15 год. 05 хв.
- №44 від 20.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 41 хв.
- №42 від 20.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 39 хв.
- №39 від 20.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 38 хв.
- №50 від 26.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 42 хв.
- №40 від 20.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 38 хв.
- №34 від 19.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 37 хв.
- №41 від 20.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 39 хв.
- №43 від 20.12.2018 подано на реєстрацію 15.01.2019 року о 16 год. 40 хв.
Однак, квитанції про прийняття або неприйняття спірних вище перелічених податкових накладних в день їх відправлення, а саме 15.01.2019, на адресу підприємства не надійшли.
Жодна з даних податкових накладних не була прийнята автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.14.0.
Відповідно до абзацу 3 п. 2 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Отже, позивач не порушував встановленого часу операційного дня, адже всі спірні податкові накладні (№№ 53, 44, 42, 39, 50, 40, 34, 41, 43) були подані до 23-ї години 15.01.2019.
Таким чином, висновок податкової про порушення позивачем термінів подання для реєстрації саме податкових накладних №№ 53, 44, 42, 39, 50, 40, 34, 41, 43 у ЄРПН є безпідставним, оскільки вони були подані вчасно - 15.01.2019 і не з вини позивача не зареєстровані.
Наведені докази в своїй сукупності свідчать, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190611207 є неправомірним в частині застосування штрафної санкції за порушення термінів подання для реєстрації податкових накладних №№ 53, 44, 42, 39, 50, 40, 34, 41, 43 у ЄРПН на загальну суму 30 756,16 грн.
Згідно з п. 120.2 ст. 120 ПК України передбачено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю - платнику податку на додану вартість, та розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення на платників податку, на яких відповідно до вимог ст. ст. 192 та 201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній / розрахунку коригування.
Тобто, законодавством передбачена можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених ст. 120.1 ПК України, лише за наявності його вини.
Суд звертає увагу податкового органу на те, що платник податків, виконавши свій обов`язок щодо складання, підписання та направлення до податкового органу протягом встановлених ПК України строків податкових накладних не може нести відповідальності у вигляді накладення на нього штрафу за те, що такі податкові накладні були зареєстровані податковим органом в Єдиному реєстрі податкових накладних після спливу граничних строків.
Подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 08.12.2021 у справі № 520/7734/2020, від 27.02.2020 по справі № 804/3559/17 та від 04.06.2020 по справі № 560/1570/19.
За усталеною практикою Верховного Суду (постанови від 14.08.2018 у справі №803/1583/17, від 30.01.2018 у справі № 815/2745/17, від 02.07.2019 у справі № 2340/3802/18, від 20.08.2019 у справі № 1640/3125/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні з адміністративним позовом до суду було сплачено судовий збір в розмірі 1 921,00 грн. Відтак, враховуючи розмір задоволених позовних вимог, суд присуджує на користь позивача судові витрати у розмірі 1 522,62 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись положеннями статей 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 05.03.2019 №0190611207 в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 30 756,16 грн.
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліфт-Будспецмонтаж" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 522,62 грн. (одна тисяча п`ятсот двадцять дві гривні 62 коп.).
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліфт-Будспецмонтаж" (03045, м. Київ, вул. Новопирогівська, буд. 19, кв. 30; код ЄДРПОУ 39641841).
Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19; код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2022 |
Оприлюднено | 06.09.2022 |
Номер документу | 105990265 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні