Рішення
від 28.07.2022 по справі 640/9788/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 липня 2022 року м. Київ № 640/9788/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ "РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО" до Державної інспекції архітектури та містобудування України про скасування рішення № 2013036440 від 12.04.2017 та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ "РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО" (далі - Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - Відповідач), в якій просить суд:

- визнати незаконним та скасувати рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України про анулювання ліцензії № 2013036440 від 12.04.2017;

- зобов`язати внести відомості до Реєстру виданих ліцензій про скасування анулювання ліцензії № 2013036440 від 12.04.2017 виданої Товариству з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ «РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО».

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.06.2019 відкрито провадження у справі.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про відсутність підстав для анулювання ліцензії.

Відповідач у відзиві проти позовних вимог заперечив, зазначивши, що підставою для анулювання ліцензії Позивача став акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування від 10.10.2018, складений за результатами проведення планової перевірки додержання суб`єктом господарювання ліцензійних умов.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.02.2022 замінено відповідача Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 26; код ЄДРПОУ 37471912) на його правонаступника Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26; код ЄДРПОУ 44245840).

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ «РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО» (код ЄДРПОУ 41248000) зареєстроване в якості юридичної особи з 30.03.2017 та 25.04.2017 отримало ліцензію № 2013036440 Державної архітектурно-будівельної інспекції України на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів IV і V категорій складності, з терміном дії від 12.04.2017 по 12.04.2020.

Відповідно до Наказу № 60-Л від 11.10.2018 Державної архітектурно-будівельної інспекції України та пункту 23 Додатку № 2 до нього, ТОВ «УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ «РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО» анульовано ліцензію № 2013036440 від 25.04.2017 у зв`язку з виявленими порушеннями ліцензійних умов, на підставі відповідного акту перевірки. Наказ № 60-Л від 11.10.2018 прийнято згідно абз. 12 п. 21 Порядку Постанови КМ України № 1396.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач і звернувся з даним позовом.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" № 222-VIII від 02.03.2015 (далі - Закон № 222-VIII, в редакції станом на час прийняття оскаржуваного наказу) державний нагляд за додержанням органами державної влади чи державними колегіальними органами вимог законодавства у сфері ліцензування здійснює спеціально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових та позапланових перевірок у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за поданням спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.

Згідно ст. 16 Закон № 222-VIII анулюванням ліцензії є позбавлення ліцензіата права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про анулювання його ліцензії.

Підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії є:

1) заява ліцензіата про анулювання власної ліцензії. Не є підставою для анулювання ліцензії заява ліцензіата про анулювання його ліцензії, що подана після видання органом ліцензування розпорядчого документа про проведення перевірки додержання таким ліцензіатом вимог ліцензійних умов і до закінчення строку:

перевірки та усунення порушень ліцензійних умов (у разі їх наявності);

у тридцять робочих днів після спливу терміну виконання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов (крім випадку видання протягом цього строку органом ліцензування розпорядчого документа про проведення позапланової перевірки виконання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов);

2) набрання чинності рішенням органу ліцензування про анулювання ліцензії або скасування такого рішення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування;

3) наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця), крім випадку та строку, передбачених частиною четвертою статті 15 цього Закону;

4) подання копії свідоцтва про смерть фізичної особи - підприємця (у разі відсутності правонаступника);

5) акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для виду господарської діяльності;

6) акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов. Повторним порушенням ліцензіатом ліцензійних умов вважається вчинення ним протягом двох років з дня видання органом ліцензування розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов нового порушення хоча б однієї з вимог ліцензійних умов, щодо якої видавалося таке розпорядження;

7) акт про виявлення недостовірності даних у документах, поданих суб`єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії;

8) акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування. Відмовою ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування вважається недопуск уповноважених посадових осіб органу ліцензування до здійснення перевірки додержання ліцензіатом вимог відповідних ліцензійних умов за відсутності передбачених для цього законом підстав (зокрема, ненадання документів, інформації щодо предмета перевірки на письмову вимогу посадових осіб органу ліцензування, відмова в доступі посадових осіб органу ліцензування до місць провадження діяльності, що підлягає ліцензуванню, об`єктів, що використовуються ліцензіатом при провадженні діяльності, що підлягає ліцензуванню, або відсутність протягом першого дня перевірки за місцезнаходженням ліцензіата особи, уповноваженої представляти інтереси ліцензіата на час проведення перевірки);

9) акт про документальне підтвердження встановлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю ліцензіата осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України "Про оборону України", та (або) дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту, застосування воєнної сили проти України;

10) несплата за видачу ліцензії відповідно до частини другої статті 14 цього Закону.

Акти, передбачені пунктами 5 - 9 частини другої цієї статті, мають містити детальне викладення фактів порушення законодавства, їх обґрунтування та у випадках, якщо вони стосуються невиконання ліцензіатом вимог відповідних ліцензійних умов, містити посилання на конкретні пункти цих ліцензійних умов.

До актів можуть долучатися фото та відеоматеріали, відзняті під час проведення перевірки.

Орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом п`яти робочих днів з:

дня одержання документа, передбаченого пунктом 1 частини другої цієї статті;

дня виявлення відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті;

наступного дня після закінчення строку, передбаченого пунктом 3 частини другої цієї статті;

дня виявлення підстав, передбачених пунктами 4 - 9 частини другої цієї статті.

Рішення про анулювання ліцензії повинно містити:

1) реквізити рішення про видачу ліцензії;

2) вид господарської діяльності, на провадження якого анулюється ліцензія;

3) найменування та ідентифікаційний код юридичної особи або прізвище, ім`я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідний орган державної податкової служби та має відмітку у паспорті);

4) підстави анулювання ліцензії.

Рішення про анулювання ліцензії може бути оскаржено до суду.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 затверджено Порядок ліцензування господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури (далі - Порядок № 1396), чинний станом на листопад 2018 року.

Відповідно до п. 20 Порядку № 1396 орган ліцензування має право: анулювати видану ліцензію; зупинити дію ліцензії; прийняти рішення про усунення суб`єктом будівельної діяльності порушень, пов`язаних з додержанням ліцензійних умов провадження будівельної діяльності.

Згідно з п. 21 Порядку № 1396 підставами для анулювання ліцензії є:

- заява суб`єкта будівельної діяльності про анулювання ліцензії;

- рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання;

- нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи (підприємця);

- акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб`єктом будівельної діяльності для отримання ліцензії;

- акт про невиконання рішення органу ліцензування про усунення порушень, пов`язаних з додержанням ліцензійних умов провадження будівельної діяльності, вимог нормативно-правових актів, що були підставою для прийняття рішення про усунення таких порушень;

- акт про повторне протягом року порушення суб`єктом будівельної діяльності ліцензійних умов провадження будівельної діяльності або вимог нормативно-правових актів;

- акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;

- акт комісії з розслідування причин аварії на будівництві об`єкта, що призвела до загибелі людей або тяжких екологічних наслідків;

- неможливість суб`єкта будівельної діяльності забезпечити виконання ліцензійних умов;

- акт про відмову суб`єкта будівельної діяльності від проведення органом ліцензування перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 29.11.2017 № 1788 затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) за діяльністю суб`єктів господарювання на 2018 рік.

Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 29.11.2017 № 1943 внесено змін до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) з метою виправлення технічних помилок згідно додатку. В додатку до вказаного Наказу під № 2419 вказано ТОВ «УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ «РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО», строк проведення з 04.10.2018, термін проведення заходу 5 днів.

Відповідно до вказаних наказів Відповідач надіслав на адресу Позивача повідомлення № 10/26-9/1009/08-355 від 10.09.2018 про проведення планової перевірки. Зазначений лист надіслано рекомендованою поштовою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення № Р0113328734981 (01032, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 107, офіс 211/5), однак зазначене поштове відправлення повернуто до Департаменту за закінченням встановленого строку зберігання.

Згідно п. 2 ч. 4 ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V, в редакції станом на вересень 2018 року) повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.

Судом встановлено, що відповідно до отриманої Позивачем ліцензії від 12.04.2017 № 15-Л, місцезнаходженням ТОВ «УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ «РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО» вказано 01032, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 107, офіс 211/5.

Як зазначив позивач в позовній заяві згідно договору суборенди та даних з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, адміністрація Підприємства знаходилась за адресою м. Київ, вул. Жилянська, 6.107, офіс 211/5. А з 05.04.2019 року юридична адреса Підприємства була змінена на м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 37/41, офіс 35/2.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Відповідачем виконано свій обов`язок щодо належного та вчасного повідомлення Позивача шляхом направлення на його адресу (01032, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 107, офіс 211/5), повідомлення про проведення планової перевірки щодо додержання Ліцензійних умов, а невручення вказаних документів відбулося не з вини Відповідача.

Отже доводи позивача про неотримання повідомлення суд вважає безпідставними.

Суд критично ставиться до аргументів позивача про те, що останнім не отримувався лист з долучення до нього повідомлення про проведення перевірки, оскільки суду не відомі причини, з яких Позивач не забирав його у відділенні поштового зв`язку більше одного місяця.

Подібна правова позиція, щодо належного повідомлення суб`єкта господарювання викладена у постановах Верховного Суду від 20 червня 2018 року у справі № 809/1198/17, від 13 червня 2018 року у справі № 820/6755/16.

Відтак, фактичне неотримання рекомендованих листів адресатом з причин, які не залежать від відправника, не може свідчити про протиправність оскаржуваного рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, за результатами перевірки встановлено, що з виїздом комісії за місцезнаходженням Позивача (вул. Жилянська, будинок 107, офіс 211/5, м. Київ, 01032) Підприємство не знайдено. Присутність керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення перевірки не забезпечено. Посадові особи органу ліцензування до здійснення перевірки не допущені. Позивачем не надано документи у визначений для перевірки термін.

Відповідно до п.8 Ліцензійних умов Ліцензіат зобов`язаний забезпечити присутність керівника, його заступника або іншої уповноваженої особи під час проведення органом ліцензування в установленому законом порядку перевірки додержання ліцензіатом цих Ліцензійних умов.

Посадовими особами Департаменту складено акт за результатами проведення планової (позапланової) перевірки додержання суб`єктом господарювання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з середніми та значними наслідками від 10.09.2018 б/н, примірник якого надіслано Позивачу рекомендованою поштовою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення № Р 01133 28735996, однак зазначене поштове відправлення повернуто до Департаменту. Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення перевірки дотримання Позивачем Ліцензійних умов посадовою особою Департаменту зроблена фото-фіксація, де вказано її дату, час та місце проведення, а також прізвище посадової особи, яка її здійснювала.

Також посадовими особами Департаменту на виконання вимог Закон № 222-VIII та Порядку № 1396 складено акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування від 10.10.2018 №б/п. У зазначеному акті вказано, що відповідно до частини 2 статті 16 Закон № 222-VIII цей акт є підставою для анулювання ліцензії реєстраційний запис 2013036440, наказ про видачу ліцензії Держархбудінспекції від 12.04.2017 № /5-7.

Відповідно до ч.4 ст. 19 Закону № 222-VIII спеціально уповноважений орган з питань ліцензування складає акт перевірки у двох примірниках в останній день перевірки. Один примірник акта видається керівнику органу ліцензування, діяльність якого перевірялася, другий - зберігається спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування. У разі виявлення порушення органом ліцензування законодавства у сфері ліцензування спеціально уповноважений орган з питань ліцензування протягом п`яти робочих днів з дня складення акта перевірки видає розпорядження про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування.

Згідно п. 23 Порядку № 1396 прийняття рішень органом ліцензування про зупинення та анулювання ліцензії здійснюється за результатами розгляду зазначених питань на засіданні ліцензійної комісії. Про зупинення дії або анулювання ліцензії орган ліцензування інформує органи державної податкової служби за місцем реєстрації суб`єкта будівельної діяльності та його відокремлених структурних підрозділів.

Судом встановлено, що за результатами розгляду на засіданні Ліцензійної комісії матеріалів складених за результатами перевірки, прийнято рішення про анулювання вищезазначеної ліцензії Позивачу (реєстраційний запис 2013036440). Зазначене рішення ліцензійної комісії оформлено Наказом від 11.10.2018 № 60-Л в частині анулювання ліцензії Позивачу (реєстраційний запис 2013035964). Інформування суб`єкта господарювання про анулювання ліцензії. Порядком ліцензування не передбачено.

З огляду на викладені обставини суд вважає, що при проведенні перевірки та при видачі оскаржуваного Наказу від 11.10.2018 № 60-Л, в частині анулювання ліцензії Позивачу, посадові особи Відповідача діяли в межах повноважень на підставах та у спосіб, передбачений чинним Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Порядку ліцензування господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми та значними наслідками, затверджених постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 № 256.

За таких обставин суд приходить до висновку що Відповдіачем цілком законно та обґрунтовано винесено оскаржуваний Наказ від 11.10.2018 № 60-Л, в частині анулювання ліцензії Товариству з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА КОМПАНІЯ «РЕКОНСТРУКЦІЯ ТА БУДІВНИЦТВО».

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи наведене та встановлені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись положеннями статей 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.07.2022
Оприлюднено06.09.2022
Номер документу105990295
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/9788/19

Рішення від 28.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Рішення від 03.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Якуша Н. В.

Ухвала від 16.05.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Якуша Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні