Справа №938/337/22
Провадження № 3/938/188/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2022 року селище Верховина
Суддя Верховинського районного суду Івано-Франківської області Чекан Н.М.,
розглянувши матеріали,які надійшливід Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,(реєстраційнийномер обліковоїкартки платникаподатку НОМЕР_1 ,паспорт НОМЕР_2 ,дата видачі02.06.2017,орган,що видав2614), місцепроживання: АДРЕСА_1 ,керівника ВерховинськогоРайСТ (кодЄДРПОУ 01753078)місцезнаходження:Івано-Франківськаобласть,Верховинський районсмт.Верховина,вул.Франка,буд.8,одруженого,на утриманнінеповнолітніх дітейне має,за ч.1ст.163-1Кодексу Українипро адміністративніправопорушення ( далі - КУпАП),-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 керівник Верховинського РайСТ порушив встановлений законом порядок ведення податкового обліку, а саме: несвоєчасно подав звітність по платі за землю ( орендна плата) на 2021 2022 роки, фактично подано звітність з плати за землю (орендна плата) за 2021 рік - 28.06.2022 року, за 2022 рік 27.05.2022 року, граничний термін подання відповідно 22.02.2021 року та 21.02.2022 року, чим порушено п. 286.2 статті 286 Податкового кодексу України від 02.12.2020 року №2755 VI (зі змінами та доповненнями), за що передбачена відповідальність за ч.1 ст. 163-1 КУпАП.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про розгляд справи двічі повідомлений належним чином (а.с.8,10).
У ч. 1 ст. 268 КУпАП закріплено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Від особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 до суду не надходило клопотання про відкладення розгляду цієї справи. Також відповідно до ч. 2 ст. 268 КУпАП справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст.163-1 цього Кодексу, не належать до переліку справ, при розгляді яких є обов`язковою присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Таким чином, неявка ОСОБА_1 в судове засідання не є перешкодою для проведення розгляду даної справи.
Суд вважає, що винність ОСОБА_1 у вчинені правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163 1 КУпАП підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення №1071 від 27.07.2022 року, актом про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій декларації з плати за землю (орендна плата) Верховинського РайСТ на 2021-2022 роки іншими матріалами справи.
Зокрема, зі протоколу про адміністративне правопорушення №1071 від 27.07.2022 року (а.с.2), вбачається, що ОСОБА_1 будучи керівником Верховинського РайСТ несвоєчасно подав звітність по платі за землю ( орендна плата) на 2021 2022 роки, фактично подано звітність з плати за землю (орендна плата) за 2021 рік - 28.06.2022 року, за 2022 рік 27.05.2022 року, граничний термін подання відповідно 22.02.2021 року та 21.02.2022 року, чим порушено п. 286.2 статті 286 Податкового кодексу України від 02.12.2020 року №2755 VI (зі змінами та доповненнями), за що передбачена відповідальність за ч.1 ст. 163-1 КУпАП.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, доведена також такими матеріалами справи, які досліджені в суді, а саме:
- актом про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій декларації з плати за землю (орендна плата) Верховинського РайСТ на 2021-2022 роки (а.с.3), відповідальною особою якого в період що перевіряється є зокрема, керівник Верховинського РайСТ ОСОБА_1 , за результатом перевірки встановлено порушення термінів подання податкової звітності з плати за землю за 2021 рік, граничний термін надання 22.02.2021 року, дата отримання органом ДПС 28.06.2022 року та за 2022 рік, граничний термін подання 21.02.2022 року, дата отримання органом ДПС 27.05.2022 року.
Вивчивши та дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до ст.245КУпАП завданням провадження у справах про адміністративне правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності із законом.
Згідно із ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Як передбачено ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком), визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст.251 КУпАП України, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.
На підставі ст.252КУпАП оцінка доказів при розгляді справ про адміністративні правопорушення ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.
Згідно зі ст.129Конституції України розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Диспозиція ч.1ст.163-1КУпАП передбачаєвідповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Відповідно до вимог ст. 286.2. Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиподаткову деклараціюна поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно зі ст.33 КУпАП обираючи вид стягнення, суд враховує особу правопорушника, характер вчиненого адміністративного правопорушення, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
У відповідності до вимог ст.22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, а також ту обставину, що вчинене правопорушення не заподіяло істотної шкоди охоронюваних законом державним та приватним інтересам, порушення було усунено до моменту проведення контролюючим органом перевірки, на даний час закінчилися строки накладення адміністративного стягнення, встановлені ст. 38 КУпАП, за фактом несвоєчасної подачі звітності за 2022 рік, суд вважає за необхідне відповідно до ст.22КУпАП звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за малозначністю вчиненого правопорушення і обмежитись усним зауваженням.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 22, ч.1 ст. 163-1, 280, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
На підставі ст.22Кодексу Українипро адміністративніправопорушення звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1Кодексу Українипро адміністративніправопорушення за малозначністю вчиненого правопорушення, обмежившись усним зауваженням.
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-1КУпАП - закрити.
Постанова можебути оскарженапротягом десятиднів здня їївинесення доІвано-Франківськогоапеляційного судушляхом подачіапеляційної скарги через Верховинський районний суд Івано-Франківської області.
Суддя: Наталія ЧЕКАН
Суд | Верховинський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2022 |
Оприлюднено | 02.09.2022 |
Номер документу | 105993225 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Верховинський районний суд Івано-Франківської області
Чекан Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні