Постанова
від 29.08.2022 по справі 600/7254/21-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 600/7254/21-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Анісімов О.В.

Суддя-доповідач - Полотнянко Ю.П.

30 серпня 2022 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Полотнянка Ю.П.

суддів: Смілянця Е. С. Драчук Т. О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної аудиторської служби України на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2022 року у справі за адміністративним позовом Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області до Державної аудиторської служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Надія" про визнання протиправним та скасування висновок,

В С Т А Н О В И В :

в грудні 2021 року Чагорська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області звернулась до суду з позовом до Державної аудиторської служби України (далі - відповідач або Держаудитслужба), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу проведеного Державною аудиторською службою України щодо закупівлі «Будівництво загальноосвітньої школи 1-3 ст. на 650 учнів із дитячим навчальним закладом по вул. Олімпійській, в с. Чагор Чернівецького району Чернівецької області» код ДК 021:2015 - 45210000-2 - Будівництво будівель» (ідентифікатор закупівлі в електронній системі РгоZоrrо UА-2021-08-12-011482-а);

- cкасувати вимогу Державної аудиторської служби України щодо «усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором».

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 01.04.2022 позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано висновок про результати моніторингу проведеного Державною аудиторською службою України щодо закупівлі «Будівництво загальноосвітньої школи 1-3 ст. на 650 учнів із дитячим навчальним закладом по вул. Олімпійській, в с. Чагор Чернівецького району Чернівецької області» код ДК 021:2015 - 45210000-2 - Будівництво будівель» (ідентифікатор закупівлі в електронній системі РгоZоrrо UА-2021-08-12-011482-а).

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким у позові відмовити. В апеляційній скарзі зазначає, що у складі тендерної пропозиції учасника СТОВ «Надія» відсутні документи про освіту, присвоєння кваліфікації на зазначених працівників, що не відповідає вимогам підп.5.1.2 п.5 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної документації» та підп 1.2.2 п.1.2 додатку 6 до тендерної документації Замовника. Тендерна документація не містить винятків щодо ненадання учасниками документів про освіту, кваліфікацію для певної категорії працівників, у тому числі робітників робітничих професій. Однак, на порушення вимог абз.2 п.1 ч.1 статті 31 Закону №922 Замовник не відхилив тендерну пропозицію СТОВ «Надія», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог п. 3 ч. 1ст. 311 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, законність та обґрунтованість судового рішення, обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено судом та підтверджено наявними в справі матеріалами, відповідно до наказу Держаудитслужби від 10.11.2021 року, №384 «Про початок моніторингу процедур закупівель» наказано почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.

Згідно пункту 17 Переліку процедур закупівель для моніторингу Держаудитслужби, визначено для моніторингу закупівлю UА-2021-08-12-011482-а («Будівництво загальноосвітньої школи 1-3 ст. на 650 учнів із дитячим навчальним закладом по вул. Олімпійській, в с. Чагор, Чернівецького району, Чернівецької області» код ДК 021:2015-45210000-2-Будівництво будівель).

За наслідками моніторингу складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 03.12.2021 року, №1104 (закупівля UА-2021-08-12-011482-а), яким встановлено наступне:

«…Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 10.08.2021 № 3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «НАДІЯ» (далі - СТзОВ «НАДІЯ»), протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 23.09.2021 № 9 та від 18.10.2021 № 11, повідомлення про намір укласти договір від 18.10.2021, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 13.10.2021, повідомлення про намір укласти договір від 18.10.2021, договір підряду від 01.11.2021 № 274, пояснення та документи Замовника, надані 18.11.2021 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. Відповідно до підпункту 5.1.2 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної документації» та підпункту 1.2.2 пункту 1.2 Додатку 6 тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерних пропозицій інформаційної довідки (в довільній формі) щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, вказаних у технічному завданні (ПІБ, посади, досвід роботи всіх службових, посадових та ін. (найманих) працівників, які будуть задіяні на виконанні робіт згідно технічного завдання). На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає скан-копію звітності за формою 1-ДФ за останній звітний період згідно чинного законодавства та повідомленням (повідомленнями) про прийняття на роботу працівників (якщо такі повідомлення подавалися після подання звітності), документи про освіту, присвоєння кваліфікації.

Учасник СТзОВ «НАДІЯ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 15.09.2021 № 188 про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що будуть задіяні на виконанні робіт згідно із технічним завданням у пунктах 10, 11 та 13 якої міститься інформація про працівників робітничих професій, а саме: мулярів-каменярів ОСОБА_1 (освіта середня, досвід роботи за фахом 7 років) та ОСОБА_2 (освіта середня, досвід роботи за фахом 6 років) та механізатора ОСОБА_3 (освіта середня-спеціальна, досвід роботи за фахом 22 роки). При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника СТзОВ «НАДІЯ» відсутні документи про освіту, присвоєння кваліфікації на зазначених працівників, що не відповідає вимогам підпункту 5.1.2 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної документації» та підпункту 1.2.2 пункту 1.2 Додатку 6 тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію СТзОВ «НАДІЯ», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.

За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції СТзОВ «НАДІЯ» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, своєчасності надання відповіді на вимоги про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено».

Крім цього, наведеним висновком позивача зобов`язано: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».

Позивач вважає висновок про результати моніторингу закупівлі протиправним та таким, який підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Приймаючи оскаржуване рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що порушень підпункту 5.1.2 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» та підпункту 1.2.2 пункту 1.2 «Документи про підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 6 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» Тендерної документації під час проведення процедури закупівлі UА-2021-08-12-011482-а не було, а отже висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 03.12.2021 року, №1104 (закупівля UА-2021-08-12-011482-а) є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, згідно з частиною 6 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року №922-VIII (Закон №922-VIII) за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель. Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.

Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі затверджений Наказом Міністерства фінансів України № 552 від 08 вересня 2020 року (далі - Порядок № 552).

В силу частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.

Підпунктом 31 статті 1 Закону №922-VIII передбачено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Положеннями частини 1 статті 22 Закону №922-VIII передбачено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.

За змістом частини 2 статті 22 Закону №922-VIII у тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина 3 статті 22 Закону №922-VIII).

Частина 4 статті 22 Закону №922-VIII передбачає заборону включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Відповідно до статті 25 Закону Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Тобто, тендерна документація, крім інформації, передбаченої частиною 2 статті 22 Закону №922-VIII, може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, з урахуванням положень частин 3 і 4 статті 22 Закону № №922-VIII інша, ніж у частині 2 цієї статті, інформація, право на включення якої до тендерної документації надане замовнику, повинна відповідати таким критеріям: її наявність повинна бути передбачена законодавством, а її надання не повинне обмежувати конкуренцію та призводити до дискримінації учасників.

Перевіряючи наявність/відсутність порушень замовником (позивачем) вимог Закону №922-VIII, суд зазначає наступне.

Згідно оскаржуваного висновку про результати моніторингу відповідач вважає, що позивач порушив вимоги абз.2 п.1 ч.1 статті 31 Закону №922-VIII.

Відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.

Частиною 1 статті 16 Закону №922 передбачено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а згідно частини 2 статті 16 Закону №922 замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Згідно констатуючої частини висновку про результати процедури моніторингу закупівлі суть порушень положень абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922-VIII полягає в наступному: «… Учасник СТзОВ «НАДІЯ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 15.09.2021 № 188 про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що будуть задіяні на виконанні робіт згідно із технічним завданням у пунктах 10, 11 та 13 якої міститься інформація про працівників робітничих професій, а саме: мулярів-каменярів ОСОБА_1 (освіта середня, досвід роботи за фахом 7 років) та ОСОБА_2 (освіта середня, досвід роботи за фахом 6 років) та механізатора ОСОБА_3 (освіта середня-спеціальна, досвід роботи за фахом 22 роки). При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника СТзОВ «НАДІЯ» відсутні документи про освіту, присвоєння кваліфікації на зазначених працівників, що не відповідає вимогам підпункту 5.1.2 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної документації» та підпункту 1.2.2 пункту 1.2 Додатку 6 тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію СТзОВ «НАДІЯ», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону».

Отже, порушення процедури закупівлі, згідно позиції відповідача, полягали у невідповідності СТОВ «Надія» кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону №922, в частині відсутності документів про освіту, присвоєння кваліфікації муляру-каменяру ОСОБА_1 , муляру-каменяру ОСОБА_2 та механізатору ОСОБА_3 . Про що й свідчать доводи апеляційної скарги.

Так, у матеріалах справи наявна Тендерна документація на закупівлю робіт (із змінами) на будівництво загальноосвітньої школи 1-3 ст. на 650 учнів із дитячим навчальним закладом по вул. Олімпійській, в с. Чагор, Чернівецького району, Чернівецької області код ДК 021:2015-45210000-2-Будівництво будівель, яка відповідає Тендерній документації, що знаходиться за електронною адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-12-011482-a.

Дослідженням змісту Тендерної документації, встановлено, що її підпункт 5.1.2 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» передбачає наступне:

«5.1.2 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

Довідка (складена в довільній формі) щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання, досвід та які будуть залучені до виконання договору, в якій має бути зазначена наступна інформація: ПІБ, посада кожного з працівників, відомості про освіту, відомості про наявний досвід роботи.

Документи, що підтверджують наявність трудових відносин з працівниками, зазначеними у вказаній вище довідці, а саме:

на підтвердження трудових відносин надати Форму 1-ДФ за останній звітний період, копії трудових договорів та копії трудових книжок (для підтвердження директора установи Учасника дана вимога не стосується).

Крім того, для якісного забезпечення виконання умов договору на виконання робіт за даною закупівлею Учасник повинен підтвердити наявність:

- інженерно-технічних працівників не менше 3 чол. з вищою освітою зі стажем роботи не менше 10 років (на виконання даної вимоги Учасники торгів надають у складі пропозиції копію відповідного диплома про освіту та копію трудової книжки, що підтверджує відповідний стаж);

- робітники робітничих професій - не менше 7 осіб.

- водії спецтехніки - не менше 5 осіб, в тому числі кранівник - не менше 1 особи.»

Таким чином, наведені положення підпункту Тендерної документації відокремлюють три категорії осіб, наявність яких забезпечить виконання умов договору на виконання робіт, а саме:

- інженерно-технічні працівники;

- робітники робітничих професій;

- водії спецтехніки, в тому числі кранівник.

До кваліфікаційних критеріїв стосовно робітників робітничих професій виключно віднесено їх кількість «робітники робітничих професій - не менше 7 осіб», довідка складена в довільній формі та документи, що підтверджують наявність трудових відносин з працівниками, зазначеними у вказаній вище довідці, зокрема: Форма 1-ДФ за останній звітний період, копії трудових договорів та копії трудових книжок.

Наведена вимога Тендерної документації щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників закупівлі відносно робітників робітничих професій, не містить будь-яких зобов`язань стосовно надання учасниками документів про освіту та присвоєння кваліфікації на зазначених працівників.

Така вимога не передбачена Тендерною документацією та заснована на не вірному тлумаченні її змісту відповідачем.

При цьому суд звертає увагу на те, що до категорії осіб «інженерно-технічні працівники», яка не є тотожною категорії осіб «робітники робітничих професій», підпункт 5.1.2 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації містить вимогу про надання учасником тендеру диплома про освіту та копію трудової книжки, що підтверджує відповідний стаж.

Суд звертає увагу, що СТОВ «Надія» на робітників робітничих професій подало до участі в тендері Довідку (складена в довільній формі) щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання, досвід та які будуть залучені до виконання договору (копія наявна у справі), Форму 1-ДФ за останній звітний період, копії наказів про прийняття на роботу та копії трудових книжок, в тому числі на муляра-каменяра ОСОБА_1 , муляра-каменяра ОСОБА_2 та механізатора ОСОБА_3 (копії трудових книжок та наказів про прийняття на роботу наявні у матеріалах справи та у розділу «Реєстр пропозицій» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-12-011482-a «довідка персонал. PDF. p7s. Zip»«довідка персонал.PDF.p7s.zip»).

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що порушень підпункту 5.1.2 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації під час проведення процедури закупівлі UА-2021-08-12-011482-а не було, а отже висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 03.12.2021 року, №1104 (закупівля UА-2021-08-12-011482-а) в цій частині є протиправним.

При цьому суд зазначає, що наявність у довідці довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації інформації про освіту та про досвід роботи осіб залучених до виконання договору, згідно умов Тендерної документації не зобов`язує таку інформацію підтверджувати документально стосовно робітників робітничих професій.

Щодо порушення підпункту 1.2.2 пункту 1.2 «Документи про підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 6 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» Тендерної документації, суд зазначає наступне.

Так, наведений підпункт передбачає наступне:

«1.2.2. Наявність працівників в достатній кількості підтверджується скан-копією поданої звітності за формою 1-ДФ за останній звітний період згідно чинного законодавства та повідомленням (ми) про прийняття на роботу працівників (якщо такі повідомлення подавалися після подання звітності), документів про освіту, присвоєння кваліфікації».

Дослідивши зміст цього підпункту, його місце знаходження в Тендерній документації, а також проаналізувавши суцільно Тендерну документацію, слід зазначити, що його метою є уточнення переліку документів, які замовник мав подати на тендер щодо осіб, які віднесені до інженерно-технічних працівників, що зокрема слідує з назви пункту, в якому знаходиться цей підпункт - «Документи про підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», оскільки підпункт 5.1.2 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації ставить таку вимогувідносно наведеної категорії осіб.

Вимоги щодо надання учасником закупівлі документів про освіту, присвоєння кваліфікації стосовно робітників робітничих професій, до яких віднесено муляра-каменяра та механізатора ні підпункт 1.2.2 пункту 1.2 «Документи про підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 6 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» Тендерної документації, ні будь-який інший підпункт Тендерної документації, не містить.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов правильного висновку,що порушень підпункту 1.2.2 пункту 1.2 «Документи про підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 6 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» Тендерної документації під час проведення процедури закупівлі UА-2021-08-12-011482-а не було, а отже висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 03.12.2021 року, №1104 (закупівля UА-2021-08-12-011482-а) в цій частині є протиправним.

Водночас суд звертає увагу, що за своєю природою такі робітничі професії як муляр-каменяра та механізатор, не потребують обов`язкової спеціальної освіти та присвоєння відповідної кваліфікації, а тому цілком логічно, що Тендерна документація таких вимог не містить.

Таким чином, висновок за результатами аналізу питання розгляду тендерної документації про порушення абз.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону №922 під час проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-12-011482-а) є хибним, а викладені в ньому доводи прийняті внаслідок помилкового аналізу, без всебічного дослідження наявних документів та тендерної документації, а тому у позивача не було підстав для відхилення тендерної пропозиції СТОВ «Надія», оскільки останнє подало необхідний та повний пакет документів, який повністю відповідав вимогам Тендерної документації, а тому у даному разі дії Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області щодо визначення переможця закупівлі, є правомірними.

З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог.

Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.

За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної аудиторської служби України залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2022 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Смілянець Е. С. Драчук Т. О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2022
Оприлюднено02.09.2022
Номер документу105994041
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —600/7254/21-а

Постанова від 29.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 24.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 31.03.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні