Рішення
від 01.09.2022 по справі 280/3893/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

02 вересня 2022 року о/об 09 год. 35 хв.Справа № 280/3893/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) (пр.Дмитра Яворницького, буд.21-А, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49027; код ЄДРПОУ 43314918)

до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Служба безпеки України (вул.Володимирська, буд.33, м.Київ, 01601; код ЄДРПОУ 00034074)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_2 )

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 )

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 )

про заборону громадської організації,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) (надалі позивач) до ОСОБА_1 (надалі відповідач), в якому позивач просить суд: 1) заборонити (примусово розпустити) громадську організацію МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО; 2) спрямувати майно, кошти та інші активи громадської організації МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО до державного бюджету.

У позовній заяві зазначено наступне. Підставою для звернення до суду з даним позовом про заборону (примусовий розпуск) позивача є встановлені Службою безпеки України обставини та відомості про діяльність громадської організації, що суперечить чинному законодавству України, зокрема, ст.ст.36, 37 Конституції України, ст.4 Закону України «Про громадські об`єднання». За результатами розгляду матеріалів, отриманих від Служби безпеки України, позивачем встановлено, що відповідач здійснює свою діяльність із порушенням чинного законодавства України, а сама діяльність не відповідає заявленій меті та визначеним завданням, зазначених в статутній діяльності. Керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною та росією, підтримують терористичну діяльність та контакти з урядом і ЗС РФ.

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем не подано до суду відзив на позовну заяву. Про розгляд справи відповідач повідомлявся належним чином.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Службою безпеки України (надалі третя особа СБУ) подано до суду письмові пояснення, в яких зазначено наступне. Службою безпеки України, під час виконання завдань, визначених Законом України «Про Службу безпеки України», встановлені обставини та відомості про діяльність громадської організації, що суперечать чинному законодавству України, зокрема, ст.ст.36, 37 Конституції України, ст.4 Закону України «Про громадські об`єднання». Під час військової агресії росії проти України спецслужбами та збройними силами російської федерації (зс рф) активно використовуються вітчизняні козацькі громадські формування проросійської спрямованості для закріплення та зміцнення позицій ворога на тимчасово окупованих територіях України. Окремі ознаки вищевказаного спостерігаються у діяльності громадської організації МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 (надалі третя особа ОСОБА_2 ) письмових пояснень до суду не подано. Про розгляд справи третю особу ОСОБА_2 повідомлено належним чином.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 (надалі третя особа ОСОБА_3 ) письмових пояснень до суду не подано. Про розгляд справи третю особу ОСОБА_3 повідомлено належним чином.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_4 (надалі третя особа ОСОБА_4 ) письмових пояснень до суду не подано. Про розгляд справи третю особу ОСОБА_4 повідомлено належним чином.

Ухвалою судді від 05.07.2022 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Громадська організація МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО зареєстрована як юридична особа 26.03.2001.

Відповідач здійснює свою діяльність із порушенням чинного законодавства України, а сама діяльність не відповідає заявленій меті та визначеним завданням, зазначених в статутній діяльності. Керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною та росією, підтримують терористичну діяльність та контакти з урядом і ЗС РФ.

Судом досліджено всі документи, наявні у справі.

При вирішенні спору по суті суд виходить з викладеного вище та наступного.

Згідно з ст.36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей. (…) Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об`єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій. Усі об`єднання громадян рівні перед законом.

Відповідно до ст.37 Конституції України утворення і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, забороняються. Політичні партії та громадські організації не можуть мати воєнізованих формувань. (…) Заборона діяльності об`єднань громадян здійснюється лише в судовому порядку.

У ст.4 Закону України «Про громадські об`єднання» зазначено: «1.Утворення і діяльність громадських об`єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, порушення рівноправності громадян залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; поширення відомостей, що містять виправдовування, визнання правомірною, заперечення збройної агресії Російської Федерації проти України, у тому числі шляхом представлення збройної агресії Російської Федерації проти України як внутрішнього конфлікту, громадянського конфлікту, громадянської війни, заперечення тимчасової окупації частини території України; пропаганду російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну, забороняються. 2.Громадські об`єднання не можуть мати воєнізованих формувань. 3.Інші обмеження права на свободу об`єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об`єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей. 4.Громадським об`єднанням не можуть надаватися владні повноваження, крім випадків, передбачених законом».

Як зазначено у ч.1 ст.25 Закону України «Про громадські об`єднання», припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеномуЗаконом України"Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (ч.2 ст.25 Закону України «Про громадські об`єднання»).

Згідно з п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» суб`єктом державної реєстрації є територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об`єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об`єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об`єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об`єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об`єднання.

У ст.28 Закону України «Про громадські об`єднання» зазначено: «1.Громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації у разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимогстатей 36,37Конституції України, статті 4 цього Закону, а також у разі засудження його уповноважених осіб за вчинення кримінального правопорушення проти основ національної безпеки України, передбаченогостаттею 111-1 Кримінального кодексу України. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленомуЗаконом України"Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". 2.Справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленомуКодексом адміністративного судочинства України. 3.У разі прийняття рішення про заборону громадського об`єднання майно, кошти та інші активи громадського об`єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету. 5.Інші підстави для заборони діяльності громадського об`єднання, крім зазначених у частині першій цієї статті, не допускаються».

За матеріалами справи виявлено ознаки порушення громадським об`єднанням МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО вимогст.ст.36,37Конституції України, ст.4 Закону України «Про громадські об`єднання».

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) (пр.Дмитра Яворницького, буд.21-А, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49027; код ЄДРПОУ 43314918) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Служби безпеки України (вул.Володимирська, буд.33, м.Київ, 01601; код ЄДРПОУ 00034074), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_2 ), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 ) про заборону громадської організації задовольнити у повному обсязі.

Заборонити (примусово розпустити) громадську організацію МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО.

Спрямувати майно, кошти та інші активи громадської організації МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ КУРІНЬ КОЗАЦЬКОГО ВІЙСЬКА ЗАПОРІЗЬКОГО НИЗОВОГО до державного бюджету.

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 02.09.2022.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2022
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу106034143
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця)

Судовий реєстр по справі —280/3893/22

Рішення від 01.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні