ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відстрочення виконання рішення суду
"02" вересня 2022 р. Справа № 300/129/22
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Тимощука О.Л.,
за участю:
секретаря судового засідання - Зюбак Н.І.,
стягувача - ОСОБА_1 ,
представниці боржника - Медицької С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представниці Івано-Франківської міської ради про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі
за позовною заявою ОСОБА_1
до Івано-Франківської міської ради
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.04.2022 позовну заяву ОСОБА_1 до Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано пункт 5.2 рішення Івано-Франківської міської ради №258-11 від 08.07.2021 про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність, для ведення особистого селянського господарства, площею 0,0700 га, кадастровий номер 2625880100:02:001:0001, по АДРЕСА_1 . Зобов`язано Івано-Франківську міську раду повторно розглянути на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили, заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0700 га, для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 2625880100:02:001:0001, по АДРЕСА_1 та передачу її у власність ОСОБА_1 , з урахуванням висновків суду, викладених у мотивувальній частині рішення. У задоволенні решти вимог позовної заяви відмовлено.
Рішення суду набрало законної сили 27.07.2022 та на його виконання видано виконавчий лист №300/129/22 від 04.08.2022.
Представницею Івано-Франківської міської ради 25.08.2022 подано до суду заяву №606/11.1-03/14в від 25.08.2022 про відстрочення виконання рішення суду у зазначеній справі. На обґрунтування поданої заяви зазначено, що постановою старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Л. Леськів відкрито виконавче провадження ВП №69606386 від 10.08.2022 з примусового виконання виконавчого листа №300/129/22 від 04.08.2022, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом на виконання рішення від 20.04.2022 у зазначеній справі. Відповідно до пункту 2 вказаної постанови боржнику надано термін протягом 10 робочих днів для виконання рішення суду. Однак, зазначене рішення суду не може бути виконано в установлений у постанові про відкриття виконавчого провадження строк, оскільки у зв`язку з військовою агресією російською федерації проти України введено воєнний стан з 24 лютого 2022 року, який триває по теперішній час. Зауважує, що на Івано-Франківську міську раду як на орган місцевого самоврядування покладено повноваження щодо здійснення заходів, пов`язаних із забезпеченням оборони України, захистом безпеки населення та інтересів держави, у зв`язку з чим пріоритетними при проведенні пленарних засідань міської ради є заходи, спрямовані на вирішення зазначених питань. Таким чином, вважає, що в період дії воєнного стану покладення на Івано-Франківську міську раду обов`язку по розгляду заяви ОСОБА_1 у бажаний для стягувача спосіб (на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням законної сили), суперечитиме принципу пропорційності. Окрім цього, звертає увагу на законодавчі зміни, запроваджені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022 №2145-ХІ, що набрав чинності 07.04.2022, яким внесено зміни до Земельного кодексу України, згідно з якими Розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, відповідно до якого, під час дії воєнного стану, серед іншого, забороняється безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації. Отже до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу земель комунальної власності у приватну власність. Зважаючи на викладене, на переконання представниці Івано-Франківської міської ради, існують обставини, що унеможливлюють виконання боржником рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до частини 3 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин.
У судовому засіданні 02.09.2022 стягувач заперечив щодо задоволення заяви про відстрочення виконання рішення суду, вказав на випадки розгляду Івано-Франківською міською радою аналогічних земельних питань на засіданнях, які проводилися в червні цього року, тобто після введення воєнного стану. Просив у задоволенні заяви про відстрочення виконання судового рішення відмовити.
Представниця Івано-Франківської міської ради подану заяву підтримала з підстав, викладених у ній. Зазначила, що після набрання 07.04.2022 чинності відповідних законодавчих змін, міською радою не приймаються рішення, пов`язані з оплатною передачею у власність земельних ділянок комунальної власності, а тільки питання пов`язані з орендою землі. Вважає, що до припинення (скасування) в Україні воєнного стану виконання рішення у цій справі є неможливим, тому просить заяву про відстрочення виконання рішення задовольнити.
Відділ примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, хоча повідомлявся належним чином про дату, час та місце розгляду цієї заяви. Причини неявки суду не відомі.
Частиною 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також - КАС України) визначено, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи визначену частиною 2 статті 378 КАС України можливість розгляду питання про відстрочення виконання рішення суду без участі осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, суд вважає можливим розглянути заяву про відстрочення виконання рішення суду без участі представника Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ).
Заслухавши пояснення стягувача, представниці боржника, дослідивши подану заяву та долучені до неї письмові докази, суд зазначає таке.
Частиною 1 статті 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Відповідно до частини 5 статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Згідно з частиною 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Частиною 4 статті 378 КАС України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Так, в контексті обставин, повідомлених представницею боржника у заяві про відстрочення виконання судового рішення, суд враховує наступне.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, Указом Президента України від 24.02.2022 №64/202 «Про введення воєнного стану в Україні», ухваленим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» від 24.02.2022 №2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 «Про продовження дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 22.05.2022 №2263-IX, строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року продовжено строком на 90 днів.
Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України №2500-IX від 15.08.2022, строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року продовжено строком на 90 діб.
Таким чином, на дату ухвалення рішення у цій справі та на момент розгляду цієї заяви на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII.
Законом України від 24.03.2022 №2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022, внесені зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.
Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:
5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.
При цьому, незважаючи на те, що рішенням суду від 20.04.2022 Івано-Франківську міську раду зобов`язано лише повторно розглянути на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили, заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, виконання цього рішення боржником у бажаний для позивача спосіб (на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили) є неможливим через встановлену законодавчу заборону на затвердження відповідних проектів, що виключатиме можливість прийняття позитивного рішення навіть за умови дотримання ОСОБА_1 законодавчо визначених вимог для такого затвердження.
Відтак, суд дійшов висновку про існування обставин, що унеможливлюють виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до частини 3 статті 378 КАС України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин.
З огляду на зазначене, заява представниці Івано-Франківської міської ради про відстрочення виконання рішення суду підлягає задоволенню, шляхом відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.04.2022 у справі №300/129/22 у зобов`язальній частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Керуючись статями 241, 243, 248, 256, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Заяву представниці Івано-Франківської міської ради про відстрочення виконання судового рішення - задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.04.2022 у справі №300/129/22 в частині зобов`язання Івано-Франківської міської ради повторно розглянути на першому пленарному засіданні, що відбудеться після набрання рішенням суду законної сили, заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0700 га, для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 2625880100:02:001:0001, по АДРЕСА_1 та передачу її у власність ОСОБА_1 , з урахуванням висновків суду, викладених у мотивувальній частині рішення, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Ухвалу суду може бути оскаржено в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.
Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2022 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 106034204 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні